![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
9 = 3^2 mooi. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 0
Is niet positief noch negatief, heeft geen waarde, vermenigvuldigen met dat getal, en dat getal "vreet" hele rekensommen op, door niks achter te laten ![]() en alles tot de "nulde macht" is 1 ![]() ![]()
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 15 januari 2012 om 01:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Staatssecretaris
|
![]() 6
en de combinatie 666 komt opvallend veel voor, heb 2 telefoonnummers - willekeurig gekozen - waarin dit voorkomt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 32, geen bijzondere reden behalve dat dat een veel voorkomend getal in de informatica is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
32 is de kleinste vijfde macht. dat is leuk, want als we de twee cijfers van 32 bij mekaar optellen, krijgen we 5. het is het kleinste getal van de vorm a^n waarvan n gelijk is aan de som van de cijfers van het getal in het tiendelig talstelsel. heel veel getallen met die eigenschap zijn er niet. het is dan ook nog eens het enige getal ter wereld waarvoor geldt dat het niet alleen a^n is maar ook a^(a^a)+(a^a)^a en zelfs a.( (a^a)^a ) en ook a.( a^(a^a) ). heel mooi inderdaad. overigens zie ik net http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=20 . 32/2 = 16. toeval kan mooi zijn. EDIT: verkeerde URL vrede, redwasp
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL! Laatst gewijzigd door redwasp : 15 januari 2012 om 03:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 7
![]() |
![]() |
#48 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
7 vond ik ook altijd al mooi. de veelvouden van 7 ook. hij heeft iets koninklijks, iets heiligs. daarenboven heeft 7 een vrij intieme relatie met 2 en 3. 7 zit namelijk niet alleen net tussen 2x3 en 2^3 in. daarenboven is 7-2 = 2+3 en 7+2 = 3^2. alsof dat niet genoeg is 7+3 = 2x(2+3) en 7-3 = 2+2 = 2x2 = 2^2. het is daarenboven het kleinste dubbel mersenne priemgetal, maar ik denk dat iemand dat hierboven al eens geschreven had. vrede, redwasp
![]() |
#49 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
overigens is het natuurlijk zo dat je bij het dobbelen met twee kubusvormige dobbelstenen het meeste kans hebt om 7 te gooien (6/36 = 1/6). vrede, redwasp
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het nummer 2.
En 22 is het summum (tja, 2 keer 2 ![]() Als de meester een 2 schreef raakte ik helemaal in de ban. De 2, doet me denken aan de elegantie van een zwaan, met zijn mooie slanke ranke hals.
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 15 januari 2012 om 03:59. Reden: Een klein bijvoegingetje werd bijgevoegd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
schande. we vergeten te vermelden dat er precies 7 fries-groepen bestaan. precies 7 verschillende symmetrieen waarop een zich eeuwig in een bepaalde richting voortzettend patroon kan gebaseerd zijn:
het aantal symmetriegroepen die aan de basis liggen van alle mogelijke behangpatronen (patronen die zich in twee richtingen voortzetten) is 17. vrede, redwasp
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL! Laatst gewijzigd door redwasp : 15 januari 2012 om 04:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Hoewel dat ook van 8 gezegd wordt omwille van het uitzicht, 'de loop', staat eerder 7 voor oneindigheid in de literatuur als ik me niet vergis. Geen idee waarom. Omdat god de wereld in 7 dagen schiep en de nooit af is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
2 is ook het grondtal van het simpelste talstelsel waarmee we ook effectief kunnen rekenen. het is het enige even priemgetal. het is ook het enige getal dat wanneer je het bij zichzelf optelt of met zichzelf vermenigvuldigt (of zelfs tot zichzelf als macht verheft) hetzelfde resultaat krijgt. maar bovenal is 2 het getal van de harmonie en van de liefde. 2 dat is hij en ik in een vrijpartij die neigt naar oneindig. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#54 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
we zouden wel kunnen kijken wat er met de reeks p₁ - p₂ + p₃ - p₄ + p₅ - p₆ +... of anders uitgerdukt Σ(-1)ⁱ⁻¹ pᵢ (i∈ℕ), waarbij pₐ het a-de priemgetal is. dat is wel een goed gedefinieerde reeks. helaas blijkt die reeks te divergeren: ![]() als we nog een stap verder gaan, en we bekijken de reeks 1/p₁ - 1/p₂ + 1/p₃ - 1/p₄ + 1/p₅ - 1/p₆ +... of anders uitgerdukt -Σ(-1)ⁱ⁻¹/pᵢ (i∈ℕ), dan merken we dat deze reeks wel convergeert: ![]() de limiet van die som is namelijk 0,2696..., wat inderdaad een heel sexy getal is. kunnen we nu zeggen dat 0,2696... het verschil is van alle priemgetallen? het is de kandidaat die het minst slecht scoort, maar is dat voldoende om dit titel te behalen? ik denk dat dit voor discussie vatbaar is. vrede, redwasp
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL! Laatst gewijzigd door redwasp : 15 januari 2012 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 963 vind ik een super getal, omdat het uiteraard deel is van mijn geboortedatum
bovendien 6 is de dag van mijn geboortedatum, en uiteraard volle maan, dus ik ben een full moon baby en neem dan nog 333 in mijn rijksnummer als counter , vind ik ook super dat die 3 daar terugkomt 3x3 = 9, 6de dag en geboren op 1963 dus kon ik eigenlijk beter geboren worden ??
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 15 januari 2012 om 11:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Blij dat ge er voor uit komt.
Spijtig voor u dat we het door hebben ![]()
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() (2^43112609)-1. Het grootste priemgetal dat men tot nu toe heeft gevonden. Het bevat meer dan 12 miljoen cijfers
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() 684 en 14 zijn getallen die ik uit sociale overwegingen een warm hart toedraag, en toen ik jonger was heb ik eens geprobeerd om 357 tot mijn lievelingsgetal te benoemen (en 22:11 tot mijn lievelingstijd, maar dat is weer een ander verhaal, 22:11 is gaaf). Maar ik moet zeggen dat ik tegenwoordig eerder bij zes uit zou komen.
Zes is een lekker simpel symmetrisch getal dat in een hoop meetkundige figuren en dergelijke terugkomt maar tegelijkertijd ook niet te mainstream en makkelijk is. Een zeszijdig symmetrische figuur maken uit vierkante blokken/pixels is bijvoorbeeld een interessante bezigheid. Zes is ook een mooi aantal voor veel "objecten". Het aantal belangrijke figuren in een verhaal kan bijvoorbeeld makkelijk zes zijn, dat is leuker dan twee of een. Zes stuks munitie in een wapen kunnen lekker knallen, maar blijven toch dreigen met opraken. Zes glazen bier is net teveel om te dragen zonder halsbrekende toeren uit te halen, en daarom des te leuker om voor je te laten halen. Zes wielen aan een voertuig zijn automatisch cool, zes muzikanten in een band spelen net wat ingewikkeldere muziek dan de standaard opstelling met drie of vier man. Zes is net zo veelzijdig als drie, vier of acht, maar minder saai. Voor zover getallen cool kunnen zijn is zes cool. May the zes be with you.
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |