![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nva heeft het weer gedaan.
Eén uitspraak in de pers, vond ik een goed overzicht van de situatie. De Standaard: Citaat:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hadden ze werk gemaakt van fiscale autonomie zoals het hoort, dan was er nu geen enkel probleem. Dat deze staatsmisvorming problemen zou opleveren wist iedereen, dat ze de schuld proberen te geven aan de partij die ze eerst aan de kant geschoven hebben, was voorspelbaar.
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Al in Molenbeek geweest, in St Joost, Delen van Antwerpen?.... wanneer...hihihi...
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 20 januari 2012 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Hallucinant schouwspel. De meerderheid gedraagt zich als de oppositie en de oppositie als de meerderheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch wel leuk om te zien hoe Bracke zijn aanklacht als een boomerang terug in zijn gezicht kreeg.
En zeggen dat die man nog media training heeft gegeven aan tal van politici!!!. NVA is duidelijk nog niet rijp om echt oppositie te voeren. Door in het wildeweg op alles te schieten wat hun in het vizier komt zijn ze de stevige tak waarop ze zitten aan het doorzagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De CD&V legt in 1 dag tijd 3 tegenstrijdige verklaringen af ivm de woonbonus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik moet iets gemist hebben. Linkje?
Laatst gewijzigd door mkb : 20 januari 2012 om 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Dus eigenlijk kort wat er gebeurt
- CD&V zegt alles met wonen naar de gewesten. Dus ook de fiscale aftrek van hypothecaire leningen. - Blijkt dat maar 90% van de nodige middelen overgeheveld worden - N-VA merkt dit op, en maakt dit openbaar - CD&V past zijn versie aan, en verklaard plots dat de volledige middelen worden overgeheveld. - CD&V en EDR verklaren: N-VA zorgt voor onzekerheid. Hebben we hier niet te maken met exact dezelfde zaak als de zo gezegde loonsverlaging, die ze zouden maskeren door eerst de lonen van ministers met 8% op te slaan? De federale regering is weer betrapt op diefstal bij de gewesten! Laatst gewijzigd door giserke : 20 januari 2012 om 10:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie hier enkel iemand verwijten aan het adres van N-VA sturen omdat het regeerakkoord dat niet gesloten werd door N-VA niet klaar en duidelijk gecommuniceerd wordt... Tjah.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie het niet wil zien als boemerang, moet het niet zien als boemerang; wie het wil zien als boemerang, mag het zien als boemerang.
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Flaminganten zijn geen haar beter dan Belgen. Dat is nu wel duidelijk.
![]() |
#55 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door mkb : 20 januari 2012 om 11:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gisteren 'life' naar villa politica gekeken.
En vond dat Van Ackere begon met een zeer proper overzicht van wat de toestand was in verband met dat hypothecair krediet. En dat zat goed in mekaar (als men tevreden is met enkel dat element op het vlak van staatshervorming; maar dat is een andere discussie). Even herhalen: - nu is de steun aan de burger een belastingsaftrek. - om de overgang naar de gewesten mogelijk te maken, èn gemakkelijker, moet dat hervormd worden naar een belastingskrediet. Voor de afbetalende eigenaars komt dit quasi op hetzelfde neer, behalve misschien dat kleinere eigenaars een klein beetje beter af zullen zijn, en grotere eigenaars een klein beetje slechter - daarna komt de overdracht van de bevoegdheid, met alle nodige centen. Overdracht voor zowel lopende/bestaande leningen, als nieuwe toekomstige leningen. - daarna doen de gewesten ermee wat ze denken dat goed is voor hen. Maar dan gaat Van Ackere de mist in, en de politieke toer op. Het manifeste gebrek aan goede communicatie, op tijd gegeven, had alle verwarring voorkomen. In plaats van dit toe te geven, smeet hij maar met modder naar ... de man die nooit ingelicht werd, namelijk Muyters. Want die had gezegd "ik weet niet hoeveel centen ik zal krijgen, dus ik kan niet voorspellen wat binnen mijn mogelijkheden zal liggen". Dat is dus geen boemerang die terugkeert, dat is een mes, getrokken door een crimineel, en geplant in de rug van een politieke tegenstrever. Ach, dit is politiek natuurlijk. Vergeet echter niet: "wie met het zwaard omgaat, zal door het zwaard vergaan" (verontexcuseer mij mocht ik deze bijbelse spreuk niet perfect citeren, ik ben geen religieus wetenschapper). .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @schoofzak
Er is geen sprake van belastingkrediet maar belastingvermindering. Een belastingkrediet houdt in dat je er ook recht op hebt als je geen personenbelasting betaalt. Quod non.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 januari 2012 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
![]() Citaat:
'Liegen behoort niet tot het politieke spel' Absurdistan indeed..
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |