Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wie?
De Wever 28 45,16%
Janssens 13 20,97%
Almaci 3 4,84%
Turtelboom 1 1,61%
DeWinter 5 8,06%
Who cares? 12 19,35%
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2012, 16:07   #41
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Ik denk zelfs dat de traditio's en Groen met hun moves van de laatste dagen BDW gesterkt hebben om niet zelf voor het burgemeesterschap in A"pen te gaan, maar alles op 2014 te zetten!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 16:49   #42
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
NV-A niet, maar open-vld ligt op apegapen in A'pen en cd&v prostitueert zichzelf om te mogen meedoen, zoals in heel belgie.
Toch wel triest dat men na 10 jaar nog niet N-VA juist kan schrijven. Het zijn amper 3 letters en een koppelteken.
't Is ook niet dat "N-VA" niet veel in de media komt, zodat je niet weet hoe je het moet schrijven.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 16:50   #43
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik weet vooral dat de meeste Antwerpenaren het gedoe met de allochtonen zo beu als kouwe pap zijn.
Laat janssens zijn broek nog maar wat laten zakken.
Het probleem voor De Winter is dat de meeste Antwerpenaren allochtoon zijn.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 21 januari 2012 om 16:51.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 17:04   #44
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Het probleem voor De Winter is dat de meeste Antwerpenaren allochtoon zijn.
goh! dat ik daar nog niet aan gedacht heb.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 21 januari 2012 om 17:11.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 17:39   #45
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Toch wel triest dat men na 10 jaar nog niet N-VA juist kan schrijven. Het zijn amper 3 letters en een koppelteken.
't Is ook niet dat "N-VA" niet veel in de media komt, zodat je niet weet hoe je het moet schrijven.
pfffff
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 18:38   #46
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“Een slecht signaal voor andere moslima’s die wél bikini’s dragen? Ach, niet alle vrouwen voelen zich lekker in zo’n kleine bikini. De sociale druk werkt in twee richtingen. Net daarom vragen ook veel Vlaamse vrouwen om zo’n vrouwenuurtje. Ze voelen zich onzeker om hun lichaam in het bijzijn van mannen.”
En dat heb je dus oudergewoonte verdraaid naar:

Citaat:
Almaci en integratie? Ze vindt dat vlaamse vrouwen met een maatje meer ook wel beter apart kunnen gaan zwemmen .... omdat anders de mannen op hun dik lijf moeten kijken of zo?
Ze heeft dus niet door dat zwembadbezoek hier niet hetzelfde is als "blote lijven gaan bekijken". Wij ZWEMMEN.
Zoals te verwachten was.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 18:53   #47
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht

Zoals te verwachten was.
wat heb ik verdraaid? apart zwemmen is apart zwemmen

"onzeker in het bijzijn van mannen" is toch wel hetzelfde als "blote lijven gaan bekijken " zeker?

Ben jij Turk?
Oud 21 januari 2012, 18:55   #48
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals te verwachten was.
Als je zo gaat beginnen, DDD dan kan je al haar posts beginnen weerleggen. Negeren is een optie.
Oud 21 januari 2012, 19:01   #49
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat heb ik verdraaid? apart zwemmen is apart zwemmen

"onzeker in het bijzijn van mannen" is toch wel hetzelfde als "blote lijven gaan bekijken " zeker?

Ben jij Turk?
Almaci stelt nergens dat vrouwen "met een maatje meer" beter apart kunnen gaan zwemmen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 19:23   #50
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Almaci stelt nergens dat vrouwen "met een maatje meer" beter apart kunnen gaan zwemmen.
inderdaad. dat is correct. dat heb ik eruit afgeleid.
Vlaamse vrouwen zonder een maatje meer gaan helemaal niet onzeker zijn in het bijzijn van mannen. Ik dacht aan Meyrem zelf en aan haar kompaan Mieke-ik-draag-toch-ook-een-sjalleke Vogels(*) en maakte daaruit de conclusie dat ze het over dikkere vlaamse vrouwen hadden;

Blijft het totaal foutieve van de redenering: men gaat niet zwemmen om zich te laten begluren door de mannen. Enige schroom is dan ook niet nodig: iedereen is verondersteld te ZWEMMEN. Men moet al hele of halve moslima zijn om een sportieve gebeurtenis als sexuele bedoening te gaan beschouwen.
Wat volgt? voetballers die een lange broek moeten dragen omdat ze beschroomd zijn als vrouwen hun billen gaan bekijken?

(*) was wel een tegenvaller voor ons Mie: draagt ze speciaal een inpaksjaal als ze allochtone vrouwenkransjes gaat bezoeken, met de boodschap "ik ben één van jullie, zie je wel", waarbij ze geeneens weet dat ze die inpaksjaal moeten dragen om te laten zien dat ze géén kaffertrezen zijn zoals Mieke.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 21 januari 2012 om 19:25.
Oud 21 januari 2012, 19:46   #51
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wat mij betreft : Janssens. Maar ik zeg er wel eerlijk bij dat volgens mij BDW ook een goede burgemeester zou kunnen zijn. Hij heeft echter geen bestuurservaring, en Janssens was voor dat hij politiek aktief is geworden ook al tot de top van een privé bedrijf kunnen opklimmen.
Op vlak van opleiding en intelligentie zijn ze volgens mij elkaars gelijke. Het lijken mij ook alletwee bijzonder pragmatische karakters, een basisvereiste in de politiek als je het echt wil omzetten in beleid, en niet enkel in slogans wil blijven hangen.
In een grote stad waar de vlaamse fermette-dorpen tien jaar lang hun ongewenste immigranten zijn komen dumpen omdat ze de couleur locale verstoren is het ook nodig om een strak maar rechtvaardig sociaal beleid te voeren. Janssens is geen telg uit een villa wijk van Braschaat, hij komt uit een volksbuurt en dat geeft hem volgens mij dat extra, dat vermogen om zaken korrekt in te schatten zonder als populist bekeken te worden. Hij durft problemen met migranten bij de naam te noemen. Maar hij weigert mee aan xenophobe toestanden te werken zoals sommige antwerpse politici zo graag doen.
Voor een sos heeft hij ook als een van de weinige in die partij het durven zeggen waar het op staat : hoofddoeken hebben geen plaats in scholen, noch in publieke functies. Voor dat punt alleen al zou ik voor hem stemmen moest ik in antwerpen wonen.

Outsider Almaci : vroeger dacht ik dat dat een typisch groen, incompetent Chiro-type was, goed om info avonden te organiseren en de ietwat luizige look die de groene kaders nu eenmaal als hip beschouwen te imiteren. Ik denk dat ik me vergist heb, die dame heeft veel inhoud.

Ik denk dat 90% van de die-hard forumleden hier wel zullen uitgaan van de veronderstelling dat BDW de volgende burgemeester van aantwaarpen zal worden, maar het is vreemd dat er zo weinig spekulatie is over het feit of hij niet veel liever de next president of flanders zou worden : de opvolger van Kris Peeters.

Wat denken de forumleden daarover ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 19:47   #52
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik woon te ver van Antwerpen opdat het me echt zou kunnen schelen wie er burgemeester gaat worden, eind dit jaar.
Toch denk ik dat P.Janssens zichzelf zal opvolgen, ondanks de "winning mood" van De Wever.
Aangezien Turtelboom minister wenst te blijven, is ze geen kandidaat-burgemeester.
Dus een coalitie SP-a, O-Vld, CD&V zit er aan te komen. Eventueel met Groen erbij, als Almaci een goede beurt maakt (wat in de lijn ligt vd verwachtingen)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 20:01   #53
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is treurig om te zien dat ze zetels moet veroveren voor mensen die kennelijk op eigen kracht tot niets in staat zijn.
Inderdaad erg triestig... al snap ik het niet want Annick De Ridder lijkt me nochtans een straffe madam. Ze hebben daar toch helemaal geen "Turtelboom" nodig?
Ik snap niks van die affaire. Spijtig dat de VLD Antwerpen het zo slecht doet.

On topic; De Wever haalt het natuurlijk. Als hij kandidaat is... Is hij kandidaat?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 20:05   #54
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Zou Bart De Wever zo achterlijk zijn, denk je? Ik betwijfel het.
Nee, maar de kans is groot dat de anderen zo achterlijk zijn dat ze uit grote schrik bij elkaar kruipen en Bart de Wever geen andere keuze zullen laten dan met VB in een coalitie te stappen, als hij tenminste iets van zijn eigen programma wil verwezenlijken. Het tegennatuurlijke kartel van SP.A met het restpartijtje CD&V belooft op dat gebied niet veel goeds.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 20:09   #55
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Wij stemmen hier voor De Wever. De kinderen trouwens ook.
Alles is beter dan de sukkels die daar nu hun tijd zitten te verdoen.
Grappig, als ik jouw reactie lees denk ik aan mijn grootmoeder zaliger. Die sprak ook zo in die "wij" terminologie als het over keuzes ging in de familie. Meestal was dat dan iets in de aard van "wij zijn goei christelijke mensen". Ik denk dat daar de origine terug te vinden is voor mijn afkeer van mensen die denken dat ze mogen/moeten spreken voor hun partner en hun kinderen.
Oud 21 januari 2012, 20:11   #56
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
NVA, openVLD en CD&V zijn links ofzo ?
Ø-VLD en CD&V zijn in Antwerpen gewoon niets. Het feit dat Ø-VLD een kandidate van over het water moest gaan zoeken, en het kartel van de CD&V restjes met de SP.A bewijzen dat meer dan genoeg. Twee partijtjes waarvoor zich krampachtig vastklampen aan de macht de enige strategie is. De kans dat ze daarvoor gaan beloond worden is illusoir.
En N-VA zal mee in het cordon mogen, als er ook maar enige kans is om een anti-Vlaamse coalitie van verliezers op de been te brengen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 20:15   #57
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Inderdaad erg triestig... al snap ik het niet want Annick De Ridder lijkt me nochtans een straffe madam. Ze hebben daar toch helemaal geen "Turtelboom" nodig?
Ik snap niks van die affaire. Spijtig dat de VLD Antwerpen het zo slecht doet.

On topic; De Wever haalt het natuurlijk. Als hij kandidaat is... Is hij kandidaat?
Zes jaar geleden werd dat van Dewinter ook gezegd. En die was op dat moment aan de top van zijn populariteit, zeker in Antwerpen. Turtelboom, die momenteel ook in een soort "winning mood" zit qua populariteit (ik vind het ook een bekwame madam met inhoud) gaat juist naar Antwerpen om stemmen te halen voor de Vld.

Laatst gewijzigd door Pietje : 21 januari 2012 om 20:17.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 20:15   #58
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Wat mij betreft : Janssens. Maar ik zeg er wel eerlijk bij dat volgens mij BDW ook een goede burgemeester zou kunnen zijn. Hij heeft echter geen bestuurservaring, en Janssens was voor dat hij politiek aktief is geworden ook al tot de top van een privé bedrijf kunnen opklimmen.
Op vlak van opleiding en intelligentie zijn ze volgens mij elkaars gelijke. Het lijken mij ook alletwee bijzonder pragmatische karakters, een basisvereiste in de politiek als je het echt wil omzetten in beleid, en niet enkel in slogans wil blijven hangen.
In een grote stad waar de vlaamse fermette-dorpen tien jaar lang hun ongewenste immigranten zijn komen dumpen omdat ze de couleur locale verstoren is het ook nodig om een strak maar rechtvaardig sociaal beleid te voeren. Janssens is geen telg uit een villa wijk van Braschaat, hij komt uit een volksbuurt en dat geeft hem volgens mij dat extra, dat vermogen om zaken korrekt in te schatten zonder als populist bekeken te worden. Hij durft problemen met migranten bij de naam te noemen. Maar hij weigert mee aan xenophobe toestanden te werken zoals sommige antwerpse politici zo graag doen.
Voor een sos heeft hij ook als een van de weinige in die partij het durven zeggen waar het op staat : hoofddoeken hebben geen plaats in scholen, noch in publieke functies. Voor dat punt alleen al zou ik voor hem stemmen moest ik in antwerpen wonen.

Outsider Almaci : vroeger dacht ik dat dat een typisch groen, incompetent Chiro-type was, goed om info avonden te organiseren en de ietwat luizige look die de groene kaders nu eenmaal als hip beschouwen te imiteren. Ik denk dat ik me vergist heb, die dame heeft veel inhoud.

Ik denk dat 90% van de die-hard forumleden hier wel zullen uitgaan van de veronderstelling dat BDW de volgende burgemeester van aantwaarpen zal worden, maar het is vreemd dat er zo weinig spekulatie is over het feit of hij niet veel liever de next president of flanders zou worden : de opvolger van Kris Peeters.

Wat denken de forumleden daarover ?
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=41

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2012, 20:19   #59
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
link werkt niet meer:

Het ging over het interview over de burkini: lees even mee: http://www.meyremalmaci.be/node/28

Onder interview « Zwemmen in Burkini » :

“Een slecht signaal voor andere moslima’s die wél bikini’s dragen? Ach, niet alle vrouwen voelen zich lekker in zo’n kleine bikini. De sociale druk werkt in twee richtingen. Net daarom vragen ook veel Vlaamse vrouwen om zo’n vrouwenuurtje. Ze voelen zich onzeker om hun lichaam in het bijzijn van mannen.”
Bewijst enkel dat ook een intelligente politica soms overhaast domme dingen zegt, vermoedelijk in een zinloze poging om de kool én de geit te sparen en dat dan door pure improvisatie in een intervieuw zo knullig uit te drukken. Het was een zielig moment, vermoedelijk het stomste dat ze ooit zegde.
Oud 21 januari 2012, 20:29   #60
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zes jaar geleden werd dat van Dewinter ook gezegd.
Is wel anders... De Wever is geen fascist. Nu hij zal wel die zware VB'ers moeten overtuigen om op hem te stemmen... Dat zal wat moeilijker zijn maar dat lukt hem wel. Hij kon wel Belgicisten naar zich toelokken bij de vorige nationale verkiezingen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be