![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Mam?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U heeft niet eens de moeite gedaan om leiding te vragen aan God, om Zijn Openbaringen te onderzoeken, etc... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Maar in plaats van over mij te spreken (ik heb immers niks beweerd) laten we terug keren naar uw post waarin u met gezag sprak over sterven en goed en kwaad. Het slot van het verhaal was de hel. Waarom de hel, wat hebben mensen misdaan als ze de hel verdienen? 2. Mis, dat heb ik wel gedaan, maar zonder resultaat. Maar nu is uw antwoord misschien wel een geschenk uit de hemel! Dus God kan ons vergeven, maar daar is geen garantie op? Waarom niet? Want als iemand op mijn verzoek voor mij werkt en zich inspant en mij vreest, hoef ik dan niet te garanderen dat ik hem zal belonen? Mag ik hem in plaats daarvan ook vreselijk straffen? Als wij God's voorbeeld navolgen krijgen we dan geen geweldige rotzooi op aarde? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat wordt wel eens beweerd, ja. Een stelling die helaas niet kan worden hardgemaakt.
Citaat:
Citaat:
Gelet op jouw onderschrift ben jij dezelfde blijkbaar mening toegedaan als Redwasp. Die verklaarde in een andere topic dat alleen God alle antwoorden kent. Hoe Redwasp dat kan weten is mij evenwel een raadsel. Maar goed. Ik ken die cirkelredenering hoe men tot zo'n besluit komt onderhand ook wel. "Diende geëxecuteerd te worden". Van "Mijn God kent alle antwoorden" is het blijkbaar maar een piepkleine stap naar "Ik weet wat mijn God wil". Citaat:
"Hóu van mij (én gehoorzaam mijn zelfverklaarde aardse vertegenwoordigers) of wordt vermoord en als toemaatje zal eeuwigdurende verdoemenis jouw deel zijn". Nog steeds niets verheffends aan te bemerken. Integendeel zelfs.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 30 januari 2012 om 06:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geloof je niet in God? Nou, dat is dan jouw eigen schuld want je hebt je best niet gedaan. Bijgevolg wacht jou de eeuwigdurende Hel. Een wraakzuchtige en kleinzielige God. Evenmin weinig verheffends aan.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 30 januari 2012 om 07:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, religies allerhande hebben als gemeenschappelijk kenmerk de gelovigen zoveel mogelijk hun lot en hun lijden te laten ondergaan zónder morren, want hun beloning in het hiernamaals zal groot zijn. Die paar profeten die opstand prediken ten spijt. Het blijft me verbazen dat een ex-revolutionaire bolsjevist zoiets uit zijn botten kan slaan. Tenzij het de bedoeling is om de huidige bestaande protestbewegingen religieus te recupereren?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 30 januari 2012 om 07:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() "Hell and Heaven are often imaginary states of the soul or rather of the vital which it constructs about it after its passing. What is meant by hell is a painful passage through the vital or lingering there, as for instance, in many cases of suicide where one remains surrounded by the forces of suffering and turmoil created by this unnatural and violent exit. There are, of course, also worlds of mind and vital worlds which are penetrated with joyful or dark experiences. One may pass through these as the result of things formed in the nature which create the necessary affinities, but the idea of reward or retribution is a crude and vulgar conception which is a mere popular error."
GreetzZ |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||
|
![]() Citaat:
U meent dus dat ik kan kiezen tussen de hel en iets anders. Dan bepaal ik dus waar ik terecht kom en niemand anders. Allah geeft mij de gelegenheid om niet te kiezen voor de hel. En u heeft ook niet voor de hel gekozen en uw kinderen ook niet. Nou dan moet het wel in orde komen zou ik denken. Maar wat vindt u van de Korangeleerden die ik hieronder quote? Volgens hen doen wij uiteindelijk wat voor ons is opgeschreven, we kunnen niet kiezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 30 januari 2012 om 16:09. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Hebben redwasp en Mam gekozen voor een strategische terugtrekking?
Dan is er weer een islamitisch vredesinitiatief om zeep geholpen. |
![]() |
![]() |