Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2012, 01:43   #41
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik dat we minder pejoratief moeten leren denken over afwijkingen i.p.v. afwijkingen te willen ontkennen (wat trouwens een vorm van onverdraagzaamheid is t.a.v. afwijkingen).
Wie zijn wij om de feitelijke inhoud van een woord te gaan veranderen. Afwijking is pejoratief, dat is nu eenmaal zo in onze taal
Als je de pejoratieve connotatie niet wil overbrengen, kon je ook voor een neutraler woord kiezen, b.v. "variatie".

Citaat:
De theorieën die je daar noemt, zijn erg speculatief, hé.
Ja. Hoewel er wel sterke aanwijzingen zijn. De kans dat de jongste van een groot gezin homoseksueel is, blijkt groter te zijn dan in kleine gezinnen en dan dat een ander lid van het gezin homoseksueel is. Ander voorbeeld: men stelt vast dat de mannelijke exemplaren van gewone chimpansees nog erg agressief gedrag tegenover elkaar vertonen, terwijl dat bij Bonobo's veel en veel minder is, en stresssituaties eerder worden uitgesekst i.p.v. uitgevochten En gezien de evolutionaire lijnen is het aanneembaar dat die trend zich bij ons heeft doorgezet.

Citaat:
Wat mij er vooral aan interesseert is: waarom bestaan ze eigenlijk? Waarom willen we zo hardnekkig "bewijzen" dat homoseksualiteit evolutionair verklaarbaar is? Waarom willen we niét hardnekkig bewijzen dat bijvoorbeeld doofheid evolutionair verklaarbaar is?
Bounce: waarom willen sommige mensen met man en macht homo's uitroeien/minder rechten geven, maar hebben ze niet hetzelfde idee over doven?
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 01:53   #42
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Zoals hierboven uiteengezet: ik betreur die pejoratieve bijklank. Toch meen ik te moeten spreken van een afwijking. Je kunt natuurlijk oplossingen zoeken voor die afwijking, zoals gebarentaal voor doven, een oogoperatie voor iemand die met een lui oog wordt geboren, en zo ook IVF e.d. om toch kinderen te krijgen, maar in al die gevallen gaat het dus om hulpmiddelen, protheses, omwegen e.d. die geen natuurlijke oorsprong hebben en slechts bestaan omdat een en ander op natuurlijke wijze niet "naar verwachting" loopt (het horen, het zien, het zich voortplanten, etc.).
Het gaat erom of een bepaald kenmerk een evolutionaire of biologische functie heeft of niet. In die zin kan je ook gaan beweren dat voeten een afwijking zijn, want hell elke andere primaat heeft 4 handen, en vanuit het standpunt van de aap zou je kunnen zeggen dat dat een handicap is (omdat je met voeten minder kunt doen). MAAR! Menselijke voeten zijn speciaal aangepast aan rechtop lopen.
Nu, zelfs in het geval van doven en blinden kan je natuurlijk opwerpen dat b.v. blinden vaak beter kunnen horen, en het dus een soort van "variatie" is, maar dan wel één die in ONZE maatschappij niet meteen als een groot voordeel beschouwd wordt.
Homoseksualiteit is echter iets helemaal anders. Het heeft op zich niks met voortplanting te maken, want

1) homo's kunnen kinderen krijgen en/of maken
2) homo's hebben vaak ook een kinderwens
3) zelfs hetero's controleren hun vruchtbaarheid en heel wat heteroseksuele koppels of individuen kiezen voor een kinderloos leven
4) het is vooral ONZE MAATSCHAPPIJ die ons zeg maar dicteert dat iemand die homoseksueel is verondersteld wordt om nooit aan punt 1 en 2 te kunnen voldoen.
Oud 3 februari 2012, 13:09   #43
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door surprise buttsecks Bekijk bericht
Met een Mac in de hand, homosexueler kan inderdaad niet.

Deze draad gaat ook over male-bonding. Wat wij als manlijk gedrag omschrijven is erg cultureel gebonden. Je merkt het als je reist of National Geographic inkijkt dat mannen in andere culturen zich in lange gewaden of felle kleuren kleden, of dat zij ook make-up dragen, of zich dagelijks beschilderen, of helemaal geen kleren dragen. Ergens geeft de PC en het internet ons veel vrijheid, maar is meteen ook een instrument voor de staat om ons te beperken, indoctrineren, te bespieden en uit te leveren aan de exploiterende elite. Vroeger moest men brieven stelen en openen, nu heeft men rechtstreeks toegang tot onze email accounts. In mijn geval leest men niet alleen mee, maar grijpt men ook in en worden cruciale emails tegengehouden.

In Nederland praat men veel over geweld tegen de politie, maar hoor je helemaal niets over het gedrag van de politie tegen burgers. Ze lijken nu oppermachtig, spelen aanklager, rechter en beul tegelijk. Er sterven veel burgers onder politietoezicht. Burgers die na een verblijf in de politiecel overgebracht worden naar het ziekenhuis, worden niet geteld onder de sterfgevallen onder politietoezicht, anders zou dat een nog schokkender beeld opleveren. Dit soort cijfers zou ik graag algemeen besproken zien, als wij praten over geweld tegen de Nederlandse politie.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 13:13   #44
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Het gaat erom of een bepaald kenmerk een evolutionaire of biologische functie heeft of niet. In die zin kan je ook gaan beweren dat voeten een afwijking zijn, want hell elke andere primaat heeft 4 handen, en vanuit het standpunt van de aap zou je kunnen zeggen dat dat een handicap is (omdat je met voeten minder kunt doen). MAAR! Menselijke voeten zijn speciaal aangepast aan rechtop lopen.
Nu, zelfs in het geval van doven en blinden kan je natuurlijk opwerpen dat b.v. blinden vaak beter kunnen horen, en het dus een soort van "variatie" is, maar dan wel één die in ONZE maatschappij niet meteen als een groot voordeel beschouwd wordt.
Homoseksualiteit is echter iets helemaal anders. Het heeft op zich niks met voortplanting te maken, want

1) homo's kunnen kinderen krijgen en/of maken
2) homo's hebben vaak ook een kinderwens
3) zelfs hetero's controleren hun vruchtbaarheid en heel wat heteroseksuele koppels of individuen kiezen voor een kinderloos leven
4) het is vooral ONZE MAATSCHAPPIJ die ons zeg maar dicteert dat iemand die homoseksueel is verondersteld wordt om nooit aan punt 1 en 2 te kunnen voldoen.

Gaarne lees ik van jou hand wat volgens jou de functie is van gelijkgeslachtelijke liefde in een mensenpopulatie.
Is het als de Bonobo die conflicten liever 'uitsekst'?
Is dat een idee voor de opvang en begeleiding van jongeren die zich misdragen, te buiten gaan aan drank en a-sociaal gedrag?
Oud 3 februari 2012, 13:21   #45
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht

[Gay Lions]

Aan de mensen die bekend zijn met beelden uit het dierenrijk van gelijkgeslachtelijke seks, waarmee denk ik vaststaat dat homoseksualiteit wel degelijk een natuurlijk verschijnsel moet zijn, als ook dieren zich daarmee uiten.

Dus vraag ik mij dan af wat de functie van homoseksualiteit is, wat is de evolutionaire meerwaarde.

Ik las over bepaalde vogels dat een paar van twee mannetjes als pleegouders optreed voor verlaten, ouderloze jongeren. Men staat tegenwoordig adoptie door homoparen toe. Het is bekend dat zowel mannenparen als vrouwen paren soms hun eigen kinderen opvoeden.

Hoewel men bij homoseksualiteit vaak meteen het seksuele voorop stelt realiseerde ik mij door een uitspraak van Agnes Moorehead dat er ook een spirituele dimensie is. Die waarschijnlijk beter verklaard waarom ontzegging van een homoseksuele leefstijl zo schadelijk is voor mensen die dat willen.

Kortom, homomannen hebben net als alle mannen behoefte aan bonding met mannen, ter bevestiging en versteviging van hun identificatie als man. Een verbod op het aangaan van zulke relaties of de omgang met gelijkgestemde mannen, is de oorzaak van gevoelens van ongeluk, geestelijk lijden en zelfs neurose bij homo's. Want ze kunnen zichzelf niet volledig maken en hun plaats vinden in het leven.

Bron: wikipedia: Agnes Moorehead

Male Bonding On A Fishing Trip

\http://en.wikipedia.org/wiki/Male_bonding

Male Bonding

http://scholar.google.nl/scholar?q=m...=1&oi=scholart

Manhood in the making
Een kater neemt alles wat voor zijn .... komt, tot zijn eigen moeder toe. Is zeer natuurlijk. Als ik uw stelling moet volgen ...
Oud 3 februari 2012, 13:25   #46
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Male bonding is voor mij, naar de voetbal gaan en pinten drinken. Op een vrijgezellenavond gaan we ook naar wat tetten gaan kijken. Aan elkaars fluit trekken of zuigen heeft niks met male bonding te maken.

Verder is er ook geen specifieke functie aan de gelijkslachtige liefde. Het is er gewoon en kan hoogstens handig zijn om de wereldbevolking binnen de perken te houden als het percentage homoseksuelen naar omhoog gaat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2012, 15:05   #47
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Een kater neemt alles wat voor zijn .... komt, tot zijn eigen moeder toe. Is zeer natuurlijk. Als ik uw stelling moet volgen ...

[Bonobo's: let op jeugdig kapsel van het jong]

Ja, ik kan mij herinneren hoe mijn haan openlijk zijn dochters op het erf verkrachtte; tegenstribbelen hielp niet. Af toe sprong één van haar broers in de bres, om zijn zuster te verkrachten. Shakespeariaanse taferelen op een Surinaams achtererf.

Goed de vergelijking met dieren gaat slechts op: tot zekere hoogte. Een menselijke populatie is verder anders dan een dierlijke, zelf de Bonobo beschaving komt niet in de buurt van de cultuur van de meest primitief levende mensen; waardoor een huwelijk met de eigen kinderen, broers, zusters of ouders te ontwrichtend zou werken. Met neven en nichten mag het hier en daar, wel weer.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 3 februari 2012 om 15:15.
Oud 3 februari 2012, 15:10   #48
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Male bonding is voor mij, naar de voetbal gaan en pinten drinken. Op een vrijgezellenavond gaan we ook naar wat tetten gaan kijken. Aan elkaars fluit trekken of zuigen heeft niks met male bonding te maken.

Verder is er ook geen specifieke functie aan de gelijkslachtige liefde. Het is er gewoon en kan hoogstens handig zijn om de wereldbevolking binnen de perken te houden als het percentage homoseksuelen naar omhoog gaat.

[Male-bonding]

Voor male-bonding zie ik een scala van mogelijkheden: je kan kiezen voor bungee-jumping met je vrienden of elkaar lekker af te trekken. Ieder zijn meug. Het gaat om de bonding, niet om de methode. Maar je zal het met mij eens zijn dat waar jonge mannen samenkomen er al heel vlug seksueel getinte spelletjes beginnen. Vooral als ze ergens in een kamp zijn, waar er genoeg eten is en er bedden staan. Onderzoek wijst uit dat sommige van deze jonge mannen geen genoegen nemen met kinderachtige groepsspelletjes, maar later, in beslotenheid, de zaak verder naar een hoogtepunt brengen...

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 3 februari 2012 om 15:12.
Oud 3 februari 2012, 16:22   #49
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Ooit keek in geamuseerd toe hoe op de sportschool in de sauna en douche gedeelte vrienden de borstjes van één van hen aanraakten en er mee speelden. Hij had opvallende vrouwelijk aandoende borsten en hoopte ze met het opdrukken van ijzer te verkleinen. Ze werden op den duur inderdaad minder opvallend.
Oud 3 februari 2012, 18:52   #50
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Gaarne lees ik van jou hand wat volgens jou de functie is van gelijkgeslachtelijke liefde in een mensenpopulatie.
Is het als de Bonobo die conflicten liever 'uitsekst'?
Is dat een idee voor de opvang en begeleiding van jongeren die zich misdragen, te buiten gaan aan drank en a-sociaal gedrag?
Awel, ik heb toch al voorbeelden gegeven?

http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=25
Oud 3 februari 2012, 21:41   #51
Biggles
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ooit heb ik eens een studie gelezen die beweerde dat homoseksualiteit ingebouwd is in de genen van levende wezens om overbevolking te voorkomen.
Dus hoe meer populatie er is van een bepaalde soort hoe meer homoseksualiteit er is binnen de populatie van die soort.
Bij overbevolking van een soort zal er dus meer homoseksualiteit zijn.
Dus ook bij de mens.
In deze optiek is homoseksualiteit een positief iets te noemen.

Toch een nadenkertje : Er zijn te weinig mensen zoals Biggles.
Biggles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2012, 11:39   #52
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

[Male-bonding]

Voor male-bonding zie ik een scala van mogelijkheden: je kan kiezen voor bungee-jumping met je vrienden of elkaar lekker af te trekken. Ieder zijn meug. Het gaat om de bonding, niet om de methode. Maar je zal het met mij eens zijn dat waar jonge mannen samenkomen er al heel vlug seksueel getinte spelletjes beginnen. Vooral als ze ergens in een kamp zijn, waar er genoeg eten is en er bedden staan. Onderzoek wijst uit dat sommige van deze jonge mannen geen genoegen nemen met kinderachtige groepsspelletjes, maar later, in beslotenheid, de zaak verder naar een hoogtepunt brengen...
Mens toch..het leven is voor jou blijkbaar vooral ingewikkeld!
Jou male bonding, waarom zeg je niet gewoon vriendschappen? Want daar gaat het over, mannen onderhouden vriendschappen met andere mannen omdat dit hun identiteit als mens en man versterkt.
Niets ongewoons dus, maar je moet echt van je lotje getikt zijn wanneer je gaat beweren dat om die reden mannen seks met mekaar hebben.
Wanneer dit gebeurt, hebben mannen hun homoseksuele aard al erkend en staat de seks los van de vriendschap, met andere woorden, ook zonder seks zou die binding ( lees vriendschap!) gelijkwaardig zijn.
Je slaat de plank dus volkomen mis,seks en vriendschap kunnen samengaan maar het één staat los van het ander, ook onder homo's is dit zo en je redenering dat mannen omwille van vriendschap seks hebben met mekaar, wanneer ze geen homo's zijn,omdat dit volgens jou de vriendschap versterkt is lachwekkend.
Voor wie geen homo is zal seks met mannen eerder een teken van macht en minachting zijn, de band versterken zie ik dan toch echt niet gebeuren hoor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 15:43   #53
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Homoseksualiteit is een medische term. De homo bestaat niet. Waarom een medische term voor natuurlijk gedrag. Er zijn alleen maar mannen die mannengedrag vertonen. Sommige mannen cruisen in de hoerenstraat op vrouwen, anderen cruisen in het park op mannen. Ik zie nooit vrouwen cruisen. De scheiding tussen heteromannen en homomannen bestaat in de praktijk niet, en deze scheiding wordt gebruikt om mannen te verdelen. Men spreekt over ' nood homoseksualiteit' alsof mannen gedwongen en met lange tanden hun gerief bij andere mannen zouden zoeken, wat in strijd is met wat ik observeer. Laatst dacht ik aan de circle-jerk, wat zoals ik het begrijp, gewoon iets is dat Amerikaanse tieners doen, zonder de connotatie van ' homo.' Kortom, ik zie mensen graag gelukkig en vrij, en als wij niet zo krampachtig omgingen met verder gaande vormen van male-bonding, zoals gelijkgeslachtelijke liefde, als tijdelijk verschijnsel, zouden mensen een grotere eenheid vormen en gelukkiger zijn. Overigens valt het op dat er veel meer menging van culturen plaatsvindt in gelijkgeslachtelijke liefdes kringen. Soms denk ik de staat daarom ontmoetingsplekken van mannen tegengaat, omdat de staat niet wil dat witte mannen met zwarte en moslim mannen bonden.
Ten aanzien van deze discussie geloof ik dat het echt alleen betrokkenen aangaat, want mensen die geen enkele belangstelling of behoefte hebben aan dit soort malebonding, hoeven het ook niet te doen. Ik begon deze draad niet om mensen ergens toe te dwingen. Alleen dat wij ook op een andere manier naar deze vorm van male-bonding kunnen kijken, dat sommige mannen blijkbaar door hun eigen natuur daartoe overgaan, en dat onderdrukken van die behoefte hun identiteitsvorming als man tussen andere mannen schade toebrengt. Observatie levert altijd een totaal ander beeld op dat wat staat en kerk ons willen wijsmaken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Circle_...exual_practice)

The Circle-Jerk als vorm van male-bonding

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 6 februari 2012 om 15:52.
Oud 6 februari 2012, 15:50   #54
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Homoseksualiteit is een medische term. De homo bestaat niet. Waarom een medische term voor natuurlijk gedrag. Er zijn alleen maar mannen die mannengedrag vertonen. Sommige mannen cruisen in de hoerenstraat op vrouwen, anderen cruisen in het park op mannen. Ik zie nooit vrouwen cruisen. De scheiding tussen heteromannen en homomannen bestaat in de praktijk niet, en deze scheiding wordt gebruikt om mannen te verdelen. Men spreekt over ' nood homoseksualiteit' alsof mannen gedwongen en met lange tanden hun gerief bij andere mannen zouden zoeken, wat in strijd is met wat ik observeer. Laatst dacht ik aan de circle-jerk, wat zoals ik het begrijp, gewoon iets is dat Amerikaanse tieners doen, zonder de connotatie van ' homo.' Kortom, ik zie mensen graag gelukkig en vrij, en als wij niet zo krampachtig omgingen met verder gaande vormen van male-bonding, zoals gelijkgeslachtelijke liefde, als tijdelijk verschijnsel, zouden mensen een grotere eenheid vormen en gelukkiger zijn. Overigens valt het op dat er veel meer menging van culturen plaatsvindt in gelijkgeslachtelijke liefdes kringen. Soms denk ik de staat daarom ontmoetingsplekken van mannen tegengaat, omdat de staat niet wil dat witte mannen met zwarte en moslim mannen bonden.
Ten aanzien van deze discussie geloof ik dat het echt alleen betrokkenen aangaat, want mensen die geen enkele belangstelling of behoefte hebben aan dit soort malebonding, hoeven het ook niet te doen. Ik begon deze draad niet om mensen ergens toe te dwingen. Alleen dat wij ook op een andere manier naar deze vorm van male-bonding kunnen kijken, dat sommige mannen blijkbaar door hun eigen natuur daartoe overgaan, en dat onderdrukken van die behoefte hun identiteitsvorming als man tussen andere mannen schade toebrengt. Observatie levert altijd een totaal ander beeld op dat wat staat en kerk ons willen wijsmaken.
Ja hoor, hetero's is vast ook een " medische term" doe eens gewoon jongen...homo's stellen geen mannelijk maar seksueel gedrag, gericht op mannen, toch wel een " nuance" hoor.Wanneer jij denkt dat die scheiding met hetero's onbestaande is moet je eens een hetero pakken en beweren dat die scheidingslijn onbestaande is, laat me weten in welk ziekenhuis je terecht gekomen bent.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 16:03   #55
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja hoor, hetero's is vast ook een " medische term" doe eens gewoon jongen...homo's stellen geen mannelijk maar seksueel gedrag, gericht op mannen, toch wel een " nuance" hoor.Wanneer jij denkt dat die scheiding met hetero's onbestaande is moet je eens een hetero pakken en beweren dat die scheidingslijn onbestaande is, laat me weten in welk ziekenhuis je terecht gekomen bent.

[Urinoir die reageert op warmte]

Mijn klacht is steeds hetzelfde, je hebt je niet in een onderwerp verdiept, maar je weet alles. Hoe is dat mogelijk? en ziekelijke zucht om overal over mee te willen praten? Ben je ooit in een mannentoilet geweest?

Natuurlijk is er de staat die ons vertelt dat heteromannen, als echte mannen, met grote walging naar homo's kijken en deze bij de minste en geringste avances in elkaar zullen trappen, en zoals jij het schrijft is dat kennelijk ook wat jij graag ziet gebeuren. De praktijk is weerbarstiger.

Potenrammers zijn mannen die zelf homo zijn, maar zich niet op die wijze kunnen uiten. Soms worden ze op latere leeftijd normaal wanneer de brainwash uit hun jeugd is overwonnen.

De meeste mannen die niet geestelijk gestoord zijn zullen vriendelijk bedanken of weglopen als iemand ze iets voorstelt waarin ze geen trek hebben. Het beeld van homo's als grijpgrage mannen die een wildvreemde man bij zijn kruis of kont zouden willen grijpen bestaat alleen in de fantasie van geestelijk gestoorde mensen.

Mannen die op andere mannen cruisen maken oogcontact, en wrijven over hun gulp, en de andere bepaalt of hij er op ingaat. Dit speelt zich af binnen een bepaalde setting, en op vaste plekken. In toiletten kijken mannen graag naar elkaars lul, het is eigen aan mannen om opgewonden te raken van elkaars opwinding, zonder dat het verder hoeft te gaan, en sommige blijven langer kijken dan anderen; reden waarom men in de centrale bibliotheek tussenschotjes plaatste tussen de plasbakken, want het werd er veels te gezellig.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 6 februari 2012 om 16:08.
Oud 6 februari 2012, 17:07   #56
Ars_Nova
Minister

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is er de staat die ons vertelt dat heteromannen, als echte mannen, met grote walging naar homo's kijken en deze bij de minste en geringste avances in elkaar zullen trappen, en zoals jij het schrijft is dat kennelijk ook wat jij graag ziet gebeuren. De praktijk is weerbarstiger.
Dat is niet in elke cultuur zo.

Citaat:
Potenrammers zijn mannen die zelf homo zijn, maar zich niet op die wijze kunnen uiten. Soms worden ze op latere leeftijd normaal wanneer de brainwash uit hun jeugd is overwonnen.
Het was onlangs nog in de Standaard geloof ik: over een onderzoek waaruit bleek dat ruim 30% van de mannen al eens een homoseksuele relatie met een andere man/jongen heeft gehad. Dat is dan wel een erg groot deel van de populatie die volgens u homo is.

Citaat:
Mannen die op andere mannen cruisen maken oogcontact, en wrijven over hun gulp, en de andere bepaalt of hij er op ingaat. Dit speelt zich af binnen een bepaalde setting, en op vaste plekken. In toiletten kijken mannen graag naar elkaars lul, het is eigen aan mannen om opgewonden te raken van elkaars opwinding, zonder dat het verder hoeft te gaan, en sommige blijven langer kijken dan anderen; reden waarom men in de centrale bibliotheek tussenschotjes plaatste tussen de plasbakken, want het werd er veels te gezellig.
Vraag is waarom ze iets gezelligs per sé willen afschaffen
Oud 6 februari 2012, 17:21   #57
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Dat is niet in elke cultuur zo.

Het was onlangs nog in de Standaard geloof ik: over een onderzoek waaruit bleek dat ruim 30% van de mannen al eens een homoseksuele relatie met een andere man/jongen heeft gehad. Dat is dan wel een erg groot deel van de populatie die volgens u homo is.

Vraag is waarom ze iets gezelligs per sé willen afschaffen
We moeten zaken wel goed definiëren, en ik gaf al aan dat homoseksueel een medische term is voor iets dat niet bestaat. Een homoseksuele relatie is niet hetzelfde als een gelijkgeslachtelijke ervaring. De 30% waarvan men gewag maakt zijn als een ster waar satellieten omheen cirkelen. Mannen die echt voor liefdesrelaties met een andere man gaan beschouw ik als heel moedig. En als moed een manlijke eigenschap is dan zijn deze mannen in mijn ogen veel manlijker dan zogenaamde hetero-macho's. Gelijkgeslachtelijke liefde houdt verband met cultuur en sociale klasse. Middenklasse mannen, petit bourgeois zitten teveel in het keurslijf van kerk en hoe het hoort. De rest doet lekker wat ze willen, zonder ophef. In Suriname praat men over vissers en balatableeders (rubbersap verzamelaars): dus bepaalde beroepsgroepen waar mannengroepen tijdelijk afgezonderd leven. Niet westerse mannen zijn veel vrijer in hun seksualiteit, in Nederland moet de priester/dominee, de maatschappelijk werker, de hele wijk er eerst aan te pas komen voor twee kerels het met elkaar kunnen doen.

[Versailles]

In Turkije lopen de mannen gearmd, en soms zelf met de pinken verstrengeld.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 6 februari 2012 om 17:25.
Oud 6 februari 2012, 17:29   #58
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

http://www.goeievraag.nl/vraag/betek...n-gearmd.86016

Citaat:
Wat betekent het wanneer twee Turkse jongemannen gearmd over straat lopen?

Ik zie met enige regelmaat dat Turkse jongemannen gearmd over straat lopen. In Nederland zou je al snel denken dat het homo’s zijn (die wat mij betreft daarin geheel vrij zijn).

Betekent dit in Turkije ook dat ze een relatie hebben? Of betekent het dat het heel goede vrienden zijn? Of betekent het helemaal niets?

Overigens zag ik dit in Kayseri wat vaker dan hier in Istanbul - maar misschien ben ik nog niet lang genoeg in Istanbul om dit te kunnen beoordelen.
Lees de reacties.

Turkish oil wrestling

Turks bad

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 6 februari 2012 om 17:36.
Oud 8 februari 2012, 15:26   #59
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

http://www.masalatime.com/?p=856

Male-bonding tijdens een van de meest mannelijke sporten. Het is een glijdende schaal van intimiteiten, ze liggen in elkaar verlengde, en men hoeft dus niet meer krampachtig of hysterisch te reageren op deze vormen van mannen gedrag.
Oud 8 februari 2012, 15:35   #60
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biggles Bekijk bericht
Ooit heb ik eens een studie gelezen die beweerde dat homoseksualiteit ingebouwd is in de genen van levende wezens om overbevolking te voorkomen.
Dus hoe meer populatie er is van een bepaalde soort hoe meer homoseksualiteit er is binnen de populatie van die soort.
Bij overbevolking van een soort zal er dus meer homoseksualiteit zijn.
Dus ook bij de mens.
In deze optiek is homoseksualiteit een positief iets te noemen.

Toch een nadenkertje : Er zijn te weinig mensen zoals Biggles.
Inderdaad, maar het klinkt niet erg wervend, niet iets voor op een spandoek waarmee gays zich kunnen profileren, of waarmee wij als gemeenschap mee aan de slag kunnen. Deze vaststelling is dus niet 'geil.' Overigens denk ik dat er in een geval van overpopulatie andere mechanismen in werking zullen treden: ruimte gebrek, voedselgebrek, toename van afvalstoffen, toename van ziekten. Te verhelpen met een volksverhuizing.

Adopteren van verstoten kinderen klinkt positief. Gezinnen met twee vaders of twee moeders die genoeg middelen hebben en zeer gemotiveerd ouderschap nastreven. De huidige situatie is dat de hele gemeenschap te lijden heeft van verwaarloosde, slecht opgevoede mensen en criminelen uit gezinnen waar de ouders niet tot opvoeding is staat zijn door gebrek aan kennis of armoede.

Daartoe moet men gelijkgeslachtelijk ingestelde mannen en vrouwen niet in een getto dwingen, maar dat ze gewoon onderdeel zijn van de samenleving.

Intussen begrijp ik dat vanwege de heksenjacht op pedofielen men geen mannen meer wil in de kinderopvang, terwijl er toch vaststaat dat kinderen het meeste gevaar lopen in hun eigen gezin en familie? In plaats worden homo's in de kinderzorg erop aangekeken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be