![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die dommerik heeft een stukje gefilmt... je moet eens kijken puur slechte wil waar de ene de identiteitskaart vraagt (in het Nederlands) en de andere antwoord dat hij wel zijn ID wil geven (ja hij snapt het wel) maar enkel als ze het in het Frans vragen. Duidelijk slechte wil van de twee kanten... je moet natuurlijk niet toegeven aan chantage maar het is nu toch niet al te moeilijk U met een paar woorden frans verstaanbaar te maken aan een onwillende klant. Je kan ook alle twee op de posities blijven staan en desnoods er een tolk bijhalen...(want daar ga je dus naartoe met zo een situaties hé).
Laatst gewijzigd door largo_w : 24 januari 2012 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Dat is wat ik bedoel met flexibiliteit... als je aan die erg strikte regels blijft hangen (want je hebt gelijk... op wettelijk gebied) dan geraak je gewoon nergens. Je krijgt absurde situaties... De flic wil niet afgeven, de boef wil niet afgeven,...
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Het zal dezelfde situatie zijn aldaar... moest je gearresteerd worden of zo dan zullen flikken van slechte wil zich niet proberen duidelijk maken (een woordje nederlands, trager frans, engels,...) en zal een flik met een wat open geest dit wel doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ook als diegene die voor hun staat arrogant is? ik denk dat iedere mens dan op dezelfde manier reageert hoor. zo'n arrogant typeke zoals die DJ krijgt nergens respect, terecht.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij verwijt die flikken van racisten te zijn, niet omdat ze hem niet wilden bedienen in het Frans, maar omdat ze hem niet begeleidden naar zijn VIP-parkeerplaatsje ....
eenderwaar ik kom in het buitenland, en ergens niet door mag van de flikken, zal ik éénmaal proberen iets uit te leggen ... maar als de flik herhaalt dat ik niet doormag, dan weet ik hoe laat het is, en hoe laat het riskeert te worden ... (en ik begrijp dat: als ge tien minuten per automobilist moet uittrekken om meneer zijne reuma, of madame haar hoge hielen verhalen te horen ... ) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() Tegenwoordig als je een franstalige voetganger in Vlaanderen niet in het frans kan helpen dan wordt je al als "racist" beschouwd. Die francozen moeten eens leren dat men in Vlaanderen Nederlands spreekt en geen frans. Dat regeltje is blijkbaar moeilijk van buiten te leren door de franstaligen.
Ps: Na 10 jaar in contact te komen met vlamingen zou je nu toch al wat Nederlands moeten kunnen... Dit is puur slechte wil van de dj. Ik kan begrijpen dat die agenten weigeren zijn "superieure" taal te spreken. ![]() Laatst gewijzigd door matthias999 : 24 januari 2012 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'Deze video is privé'. Ik kan hem niet zien.
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoezo "langs twee kanten"? Getuigt het van slechte wil als de agenten in Wallonie weigeren me in het NEDERLANDS te woord te staan, ook al heb ik begrepen dat ze mijn ID vragen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dieven pakken, dat moeten ze kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politie heeft geen klanten en is geen winkelinstelling. Als ik in Chicago plots in het Spaans begin te fulmineren tegen een agent (om jouw voorbeeld van de VS te gebruiken), dan heb ik ook 99% kans dat ik een deksel op mijn neus krijg. Of een stroomstoot. "Geef uw papieren" is een alom gekende vraag door autoriteiten. Als ik in Bahrein rondwandel en politie houdt me tegen, wéét ik dat ze hier om vragen nog maar zonder dat er één woord Engels (of Frans ![]()
Laatst gewijzigd door lombas : 24 januari 2012 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Die vent is een vleesgeworden parodie op de arrogante, wereldvreemde Waal.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar is dat in Wallonië niet eerst uw partijkaart ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() parodie?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() nogal veel noten op zijne franse zang
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PS: als je in Bahrein of de Verenigde Staten de politie begint te filmen nadat je een overtreding hebt begaan, mag je blij zijn dat je er met wat uiteengetrokken kleren en een licht fysieke vermaning vanaf komt.
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze vriend Daniel had blijkbaar zelf ook in de gaten dat hij zelf dit maal degene was die zich belachelijk maakte op zijn eigen youtube acount. Aan de andere kant: Alle Franse kranten en tv stations hebben 'de zaak' hijgerig belicht, dus het effect is uiteindelijk positief: De Vlaming is een onverbeterlijke racist. Want dat is de effectieve boodschap die blijft hangen natuurlijk. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 januari 2012 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo wat? De Franstalige media richten zich al 50 jaar op de nieuwkomers in Belgie. Dat is namelijk de groep die de verdere ontwikkeling van Belgie in haar handen zal hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is smullen bij Sud Presse en DH! Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |