![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() ![]() denk je nu echt dat we week worden van een paar foto's van zielige irakese kindjes? wie medelijden heeft met andere volkeren zal er spoedig door overheerst worden. go USA! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() ps: slecht gefotoschopt in je onderschrift.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Gouverneur
|
![]() Gehoord wat de imam van mekka de vrijdag zei?
Verdacht dat daar geen onderwerp over is gestart. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Schepen
|
![]() We zijn benieuwd Mustapha, vertel eens.
Wat de rest van de oorlog betreft, het is één smerige boel. Het is inconsistent omdat Saddam geen fundamentalist was. Hij was de meest seculiere leider van heel het Midden-Oosten. Het ging in Irak voor de Golf-Oorlog beter dan in de andere omliggende landen. Dat lag niet echt aan democratie. Maar de Amerikanen zijn helemaal niet uit op democratie. Sinds WOII hebben ze veel meer democratieën gekelderd dan gecreëerd. Eigenlijk ken ik geen voorbeeld van een echte democratie die door de Amerikanen is gecreëerd. Iemand een opfrisser? Dictators als Pinochet, Trujillo, Duvalier, Marcos, Aristide, Suharto en nog een lange lijst werden aan de macht geholpen en jaren gesteund hoewel ze de mensenrechten schonden. Uit een studie bleek dat de staatssteun die ze kregen overeenstemde met de hoeveelheid foltering en repressie die ze aan de dag legden. Ze moesten ervoor zorgen dat de Westerse bedrijven ongehinderd konden winst maken. Zo werd tussen 1982 en 1987 voor een totaal van 150 miljard dollar van Latijns-Amerika naar het Westen versluisd. Er sterven jaarlijks 52 miljoen mensen van de gevolgen van armoede. Dat is 170000 mensen per week, 24300 per dag. De media hebben het over die ene vent die onthoofd werd. Wie alleen Time Magazine leest of kijkt naar CNN, zal echter geen vuiltje aan de lucht merken. Conflicten dat er zijn in de wereld! Hoe is het mogelijk?? Waarom h�*ten ze ons toch zo? Wij brengen toch alleen democratie? We ontginnen zelfs hun grondstoffen in hun plaats! Wat zouden ze doen zonder ons? De luie Westerling begrijpt niet dat zijn welvaart gestoeld is op het uitzuigen van de Derde Wereld. De VS verbruikt 70% van de grondstoffen van de hele wereld. De 3 rijkste Amerikanen bezitten meer dan de 48 armste landen. Hun vermogen verdubbelt om de 10 jaar. De armste landen hebben de laatste 20 jaar meer achteruitgang dan groei gekend. De mensenhandel is de snelst groeiende economische activiteit. Slavernij is weer in (achter gesloten deuren, bij diplomaten en rijkelui), zowel in Saoudi-Arabië als in de VS zelfs in de EU. Maar dat komt niet op CNN. Op CNN komen de recentste beursfluctuaties en de meningen van generaals op het uitzichtloze conflict in Irak en veiligheidsadviseurs die de wereld bevrijden door alles plat te bombarderen omdat het toch zo onveilig is geworden hé. Al dat barbarisme en die razende mensen. Je zou er bang van worden. En dan is er gelukkig nog de sport. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Enkele Islamo democratische partijen. -de PJD in Marokko -AKP in Turkije -Partij van het centrum in Egypte
![]() |
![]() |
#46 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Frankrijk Duitsland Italië Noorwegen Spanje Portugal Nederland Japan Z-Korea enzovoort........................ Opgefrist? En nu mag jij eens één demokratie noemen die door moslims werd gesticht of erdoor werd gered....... Citaat:
De enige die het hier niet snappen zijn de Mohameds,de Rachids of andere Yousouffen......Maar het geeft niet jong. Binnenkort mag je die 40-maagden theorie gaan uitproberen. Wedden dat je dat ook niet snapt? En je gaat het nooit zien komen ook niet. en voor alle duidelijkheid:WIR HABEN ES GEWUST!
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is in tegenstrijd met een heilig boekje aanvaarden als basis voor een maatschappij.
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Schrap Portugal maar uit het lijstje, net als griekenland steunde ze daar de dictatuur. Reageerde zelf negatief op de Anjer revolutie.
Maar het is waar: de VS heeft zeer veel bijgedragen aan de democratie in de wereld. Alleen spijtig dat ze daar niet altijd consequent in waren. Zuid amerika tijdens Koude Oorlog is hier een schoolvooorbeeld van. Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
...dus moogt ge niet kritisch zijn t.a.v. de VS? ...
![]() |
![]() |
#51 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het zijn de moslims die het Westen de oorlog verklaard hebben op 11 september,niet omgekeerd. Citaat:
1/zolang je beseft dat je je recht om kritisch te zijn te danken hebt aan de VS 2/de kritiek opbouwend is.('t is een beetje te simpel om anti-ditte en anti-datte te zijn zonder enig ander model te hebben om ervoor in de plaats te stellen........) De Amerikanen hebben ons vel gered in WO1,in WO2 en gedurende de Koude Oorlog.Zou het nu onderhand eens geen tijd zijn dat we iets deden om een Amerikaan te redden? Ook al ben je het niet eens met Bush en vind je de oorlog in Irak fout,dan nog moeten we troepen sturen. Want loyauteit is nu eenmaal niet voor onderhandeling vatbaar.We zijn bondgenoten van de VS,en onze bondgenoten vragen onze hulp.Dan moet je niet beginnen zeveren over moraliteit,soevereiniteit of andere excuses maar gewoon doen wat er beloofd werd:HELPEN! Zo eenvoudig is dat. 't is een beetje hetzelde als tussen Vlamingen en Walen heh:30 jaar geleden genoten de Vlamingen volop van de solidariteit van de Walen.Maar nu de rollen omgekeerd zijn en zij onze hulp nodig hebben,komen de egoïsten en de lafaards brullend uit hun boom gekropen en roepen "weg met die onrechtvaardige transfers....." Nee,liever het geld aan moslim-parasieten spenderen,ze een opvoeding geven,laten meegenieten van onze welvaart,en dan maar hopen dat ze geen luchtmachtbasis opblazen (cfr Trabelsi) Goe bezig Fonske,goe bezig..... Bondgenoten en vrienden mogen achter gesloten deuren elkaar voor rotte vis uitmaken als dat nodig is,maar naar de buitenwereld toe is er maar één regel:samen uit,samen thuis!
![]() |
![]() |
#52 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
@Antoon , kan je me nu een lijstje geven welke dictacturen in de laatste kwart eeuw de States rechtsreeks of onrechtsreeks gesteund en gefinancierd hebben ? ![]() Oops ..dacht dat ik al... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In beide oorlogen dacht men zich er eerst buiten te kunnen houden en er economisch grove winsten uit te halen. "Cash en carry" act is hier een mooi voorbeeld van. Het draaide in de eerste plaats altijd om eigen belang, zo ook het marshall plan en de bescherming tijdens de koude oorlog. Begrijp me niet verkeerd, ik ben hen dankbaar, maar vergeet niet dat het in hoofdzaak eigenbelang was. Citaat:
Moraliteit aan de kant schuiven? Sorry, machiavelli, maar daar zijt ge toch wel straffe dingen aan het vertellen. Wij zijn geen 52ste staat van amerika (ondanks jouw naste droom). Onze loyaliteit gaat maar zo ver. Afganistan ja, Iraq neen. Als de VS unilateraal bezig is, dan negeert hij de andere bondgenoten, hoe loyaal is is dat? Iraq had niets met AL Qaida te maken, was geen grote dreiging. Waarom in hemelsnaam zouden wij daar naar toe moeten gaan? De VS is onze bondgenoot, niet de neocons. Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik ben Antoon NIET Ik (het door iedereen geliefde en oversympathieke Thorreke 8) ) heb alléén Antoon z'n avator ff "geleend",omdat de Stars&Stripes toevallig het beste symbool is van de kernwaarden waar ik in geloof. En dat heb ik dus gemeenschappelijk met Antoon. Maar er zijn ook verschillen:Antoon is een "die-hard Republican",ik ben een Demokraat (om het in Amerikaanse termen te zeggen). En dus zijn er weldegelijk verschillen. Alléén:die verschillen gaan niet over wat we willen bereiken,maar over hoe we het willen bereiken. Zo bvb ben ik het met Antoon eens als hij stelt dat je in het leven succes kan hebben als je bereid bent ervoor te werken. Maar in tegensteling tot de Antoon's van onze wereld zal je me nooit horen zeggen dat wie arm is het enkel aan zichzelf te danken heeft. Als je er eens goed over nadenkt zal je ook wel tot de conclusie komen dat (en nu zijn we weer in België) wat de VLD wil bereiken feitelijk hetzelfde is als wat de SPa wil bereiken.We willen dus hetzelfde,alléén willen we het op een verschillende mannier realiseren. wat betreft: Citaat:
Maar moest je vraag aan mij gericht zijn,dan zou ik dit antwoord geven: Gedurende de Koude Oorlog (en specifiek post WO2) was er continu de dreiging van een nucleaire oorlog.Dat heeft het Westen (met de States op kop) gedwongen om middelen te gebruiken die niet erg netjes waren. Maar het was nu eenmaal oorlog.En er zijn maar 2 goede mannieren om een oorlog te winnen:de beste is :"NIET VECHTEN",maar omdat dit niet mogelijk was,kozen we voor de best-mogelijke oplossing:winnen met een minimum aan slachtoffers. In casu:het aktief steunen van rechtse dictaturen (met alle ellende vandien) was wenselijker dan passief de installatie van een communistisch monster toe te laten,waar er evenveel ellende ziu ontstaan zijn,maar er geen hoop was op verbetering. Neem het vb van Chil:was Pinochet een goed mens?Natuurlijk niet.Maar hij hield de communisten weg.En nu,enkele decennia en de val van de Sovjet Unie later,is Chili goed op weg een demokratie te worden,bestuurd door het volk en geregeerd door de wet.Ongeacht de ellende die enkele generaties Chilenen hebben meegemaakt,er zullen eindeloos meer generaties volgen die het beter hebben dan ooit tevoor. Als je je daar echt niet mee kan verzoenen of je ondraaglijke pijn lijdt omdat je vrijelijk je mening mag neerpennen op dit forum,wel:ga eens een maand naar Noord Korea of naar Cuba wonen.Mischien snap je het dan beter. Toch vreemd dat iemand als jijzelf,die als nickname "NERUDA" kiest,zoweinig heeft begrepen van Las Uvas y el Viento,waarin Pablo Neruda zijn ervaringen en conclusies neerschrijft betreffende zijn 2 jaar "ondergronds" leven.Bij wie legt Neruda volgens jouw de fout? In WO2 moesten de geallieerden Franse,Belgische,Nederlandse,enz... steden en dorpen bombarderen. Omdat ze het leuk vonden?Omdat ze de Belgen,de Fransen of de Nederlanders dood wilden? NATUURLIJK NIET! Omdat de Nazi's de bezette gebieden hadden ingeschakeld in hun oorlogsmachine. Elke Britse,Amerikaanse of Canadese bom die op een bezet land viel was te wijten aan de bezetting en aan de bezetters.Niet aan diegenen die ze dropten of aan de bezette volkeren die ze op hun hoofd kregen. "Zijdelingse schade" noemt zoiets. 't is een beetje zoals het gras afrijden in de tuin:duizenden grassprietjes met een stalen blad en grof geweld kapotsnijden en ze daarna op een hoopje leggen om ze te laten rotten.Klinkt erg heh???? Maar het resultaat is dus wel een mooi grasplein waarop je kinderen kunnen voetbal spelen en je met je vrienden een bbq kunt houden. En volgend jaar heb je een compostbak waaruit je aarde kan halen om prachtige planten in te kweken. De Koude Oorlog was net zo:veel schade aanrichten,om nog veel meer goede dingen te kunnen realiseren.......
![]() |
![]() |
#55 | |||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar wat moslims moslims aandoen,dat is een moslim probleem.Niet het onze! Maar wat moeten we vaststellen:in de bergen tussen Pakistan en Afghanistan leven er duizenden moslims,sie niets te maken hadden met 9/11.Maar om een aantal redenen die zij aanvaardbaar vinden (tribalisme,solidariteit onder moslims,etc...) slagen ze erin OBL een hand boven het hoofd te houden. Dat noem ik "medeplichtigheid na de feiten". En de vriend van mijn vijand noem ik onveranderlijk mijn vijand.Denk ervan wat je wilt. Zelfde verhaaltje voor de meute moslims die hier in België op straat stonden te juichen omdat mensen in de WTC torens levend aan het verbranden waren. Kan je daar echt geen conclusie uit trekken? België noch de VS hadden die gasten ooit wat misdaan,maar hun rootisme bracht hen ertoe een dergelijke gruwel toe te juichen. En nog wil jij ze blijven "een tweede kans" geven????? Fonske,ze hebben hun tweede kans al gehad.In werkelijkheid hebben ze zelfs hun 3e en 4e kans ook al gehad.En toch stonden ze te juichen..... En toch blijft Hezbollah terrorist Abou Jah Jah preken tegen het "Westers-Zionistische" komplot..... Mischien dat je het zal snappen als er naast je deur bommen beginnen te ontploffen,of als je neef of broer z'n keel afgesneden wordt.....mischien? Citaat:
Hoeveel Dobermann's moeten je bijten,alvorens je inziet dat een Dobermann,die je nog niet gebeten heeft,er toe in staat is? En toevallig heb ik een Dobermann,en ik ken dat beestje op mijn duimpje:hij valt schapen aan,hij valt andere honden aan - hij is er zelfs in geslaagd een paard aan te vallen en de linkerachterpoot van dat arme dier zwaar te verwonden. Niet omdat hij honger had,(hij weegt 8 kg meer dan normaal zegt de veearts),niet omdat die schapen op zijn territorium liepen (hij was in hun wei binnengesprongen) en niet om welke rationele reden dan ook. Hij deed het omdat het zij aard was. En zo zit dat met moslims ook:hun concept van "vrede op aarde " is:iedereen naar de moskee en de Imans regeren het land. Waarom?Omdat het hun aard is..... Wel,sorry,maar ik zie dat anders en ik ben bereid om te doen wat nodig is om die gekken te beletten hun doel te bereiken.Ook als er hiervoor een occasioneel regeltje van fatsoen moet omgebogen worden. En als het VB en de Filip Dewinter's van België toevallig hetzelfde willen,dan zal ik ermee samenwerken.Denk ervan wat je wilt. Citaat:
Maar - en daar zit em het verschil tussen ons beidden - :een vriend blijft een vriend - ongeacht hoeveel domheden ze begaan,je blijft ze steunen.Om later des te beter te kunnen vermijden dat het nogmaals gebeurd............ Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat wil daarom nog niet zeggen dat het OK is. Osama Bin Laden had ook redenen om de WTC torens op te blazen.Hij had daarom nog geen gelijk. Snap je het nu echt niet? Loyauteit en solidariteit zijn geen onderwerp van onderhandeling,ze zijn niet afhankelijk van situaties.Je bent loyaal,of je bent het niet.Je bent solidair of je bent het niet.Zo simpel is dat (volgens mij) Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | ||||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Italië, Zuid-Korea zijn misschien de enige landen waar ik wat twijfels bij heb en waar de VS misschien wel eens een flink handje geholpen hebben bij de democratisering. Alhoewel. België had lang voor WOII al een parlement, met verkiezingen enz. De andere landen in dat lijstje ook, of zijn helemaal niet door de VS gedemocratiseerd. Franco is in Spanje afgetreden en alles in geweldloos gedemocratiseerd. Het aandeel van de VS daarin zie ik niet. Misschien kan jij het hieruit afleiden: http://countrystudies.us/spain/25.htm . Japan had ook een grondwet voor WOI. De Japanners zijn fier dat ze nooit gekoloniseerd zijn geweest. Ze hebben zich zeer sterk verzet en zijn eigenlijk nooit door het Westen tot slaafjes gemaakt. In het begin was er heel wat spanning, maar ze hebben op de lange duur en dankzij het sturen van spionnen (naar vooral Europa) ontzettend veel bijgeleerd op korte tijd. Er was in Japan een alfabetisatiegraad van 93% rond de aankomst van de Amerikanen. Hoger dan in het Westen. Wat het kelderen van de democratie betreft, dat is overweldigend duidelijk als je niet bang bent om er wat over te lezen. De nazi's waren de ergste vijanden hé, en voor de Amerikanen nog altijd, maar waarom hebben ze dan leden van de Gestapo naar Latijns-Amerika overgebracht voor ze in Europa berecht konden worden? Als je wil weten waar al die foltering vandaan komt in Abu Ghraib, dan kan ik je zeggen dat dit eigenlijk business as usual is in onderdrukte gebieden. Lees het volgende: http://www.scoop.co.nz/mason/stories/HL0405/S00267.htm Een paragraaf daaruit is: Citaat:
Citaat:
Ik neem het woordje "lui" terug. ![]() ![]() Waar is de hele oorlog in Irak om te doen? Om grof geld. Olie, reconstructie en al wat geld kost. http://www.guerrillanews.com/sci-tech/doc3922.html Dat artikel gaat over de bank die de financiën van Irak runt en hoe ze Irak ketenen aan een reusachtige schuldenberg, waar ze alleen maar voor kunnen betalen met petroleum. Citaat:
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#58 | ||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Welke kansen?: De kruistochten? De mandaat gebieden? België? Wat hebben die ermee te maken, ik dacht niet dat wij al aangevallen zijn. Wat heeft de VS gedaan? Mhhh... Ze hebben Iraq gesteund tegen Iran ( Waar ze jarenlang een sjah aan de macht hebben gehouden)Ze hebben in diezelfde oorlog aan Iran wapens geleverd (contra affaire). Ze steunen nog steeds één van de corrupste regeringen ter wereld( S.A.). Leveren aan zeer veel landen in het midden Oosten wapens. Nog maar te zwijgen over de onvoorwaardelike steun aan Israel(vb plan Sharon). Met ander woorden ze hebben daar al voor zeer veel miserie gezorgd. Maar de Fransen en de Britten ook hoor. Citaat:
![]() Wat zit jij allemaal te bazzelen, waar haal je het? De geschiedenis van het Westen is in mijn ogen zelf vuiler? De geschiedenis ender welk volk heeft vuilighied hangen. Is het is geen tijd dat het Westen met een propere lei begint. Citaat:
Citaat:
Trouwens ik geloof niet in een aard ( eigenlijk racistische pseudo wetenschappelijke gedachte), enkel in socialisatie. Citaat:
![]() Je hoeft niet in alles akkoord te zijn met je vriend en zeker niet alles te doen wat je vriend vraagt. Het is trouwens de VS die zijn vrienden buitensloot door een ultimatum: "you're either with us or against us" Citaat:
Citaat:
Remeber WOI. Niet iets dat ik direct wil herhalen. Citaat:
![]() |