Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: ga ik
méér op café 9 23,08%
minder op café 6 15,38%
niet meer op café 7 17,95%
terug op cafe 3 7,69%
is er niets veranderd 14 35,90%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2012, 17:56   #41
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Eigenlijk niet.

Je kunt immers zeggen wat je wil.
Dacht u dat ik hier de boekhouding van ons bedrijf ging posten ?
Zelfs als ik dat zou doen, zou je het nog niet willen zien. Kaars, bril, uil.....
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 18:04   #42
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
²
idd, veel gezelliger nu, nu dat die azijnpissers weg zijn. Veel meer plezant volk ook trouwens als vroeger
Yeah, right.
U begrijpt nog steeds niet wie de azijnpissers écht zijn want blijkbaar ruik je de pisseinen nu veel beter.
Maar dat stoort u blijkbaar niet ?
Veel plezier met de rest van de geitewollensokkendragers !
Hopelijk krijgen jullie geen kanker van de uitlaatgassen op straat.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 18:50   #43
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel meer plezant volk ook trouwens als vroeger
Als het zó plezant volk zou zijn zouden rokers niet buitengaan ...
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 19:31   #44
december
Banneling

Standaard

Ik stel vast dat veel cafés op een bepaald uur de rolluiken aflaten, en roken binnen het café toestaan.
In sommige cafés is er zelfs geen sprake van een rookverbod, ik heb al cafébazen gezien die zelf ook een sigaretje opsteken.

Wat de impact van het rookverbod betreft, ik denk dat die voor sommige cafés wel degelijk groot is. De meeste cafés draaiden ook voor het rookverbod al op een laag cliënteel, en zagen door het rookverbod nog meer klanten verdwijnen, wat faillissementen in de hand werkt.

Er is hier in België niet meer zo'n cafécultuur...
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 19:34   #45
december
Banneling

Standaard

Dankzij het rookverbod is ons jeugdhuis trouwens overstag gegaan... Het rookverbod in jeugdhuizen kwam er enkele jaren voor het huidige rookverbod op cafés.

Resultaat, de jeugd trok weg naar allerlei voze dancings, en ons jeugdhuis liep leeg.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 19:49   #46
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Waarmee je ALLES maar dan ook ALLES wat hier ooit gepost is of gaat worden onderuit haalt! proficiat goed bezig, de zin van het forum tot nul herleidt.
Of toch niet? het is de meeste hier toch niet te doen om tot andere inzichten te komen. Elke tegen argumentatie wordt constant van tafel geveegd als het niet zint en ernstige alternatieven genegeerd ect.
Reageer jij altijd zo hysterisch wanneer iemand anders een afwijkende mening heeft, of kritische vragen stelt ?

Dramaqueen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 19:52   #47
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
helaas is het weer herleidt tot wat demogagie...een persoon, en daardoor ook zijn mening, ongeloofwaardig afschilderen..jammer...
Als ik zeg dat een ander forumlid kan beweren wat hij wil, maar dat wij dat onmogelijk kunnen controleren, is dat een waarheid als een koe. Daar kun je geen speld tussen krijgen.

Ik dacht trouwens dat het hier een debatforum was, maar blijkbaar heb ik me bij wijze van hoge uitzondering vergist en heerst hier eigenlijk één grote consensus.

Ik zal dan ook dit spel meespelen en vanaf nu aan iedereen gelijk geven, beginnend met de eerste de beste onnozelaar.
Oud 26 januari 2012, 19:53   #48
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Waarmee je ALLES maar dan ook ALLES wat hier ooit gepost is of gaat worden onderuit haalt! proficiat goed bezig, de zin van het forum tot nul herleidt.
Of toch niet? het is de meeste hier toch niet te doen om tot andere inzichten te komen. Elke tegen argumentatie wordt constant van tafel geveegd als het niet zint en ernstige alternatieven genegeerd ect.
Je hebt gelijk.
Oud 26 januari 2012, 20:00   #49
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik zeg dat een ander forumlid kan beweren wat hij wil, maar dat wij dat onmogelijk kunnen controleren, is dat een waarheid als een koe. Daar kun je geen speld tussen krijgen.

Ik dacht trouwens dat het hier een debatforum was, maar blijkbaar heb ik me bij wijze van hoge uitzondering vergist en heerst hier eigenlijk één grote consensus.

Ik zal dan ook dit spel meespelen en vanaf nu aan iedereen gelijk geven, beginnend met de eerste de beste onnozelaar.
Kijk hé er zijn zinnige cijfers gegeven over de relatie tussen het rookverbod en het abnormaal gestegen percentage falingen, en dat wil je zelfs niet erkennen maar herleiden tot andere (onnozele) oorzaken..sorry maar dan houdt het op voor mij...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 20:21   #50
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk hé er zijn zinnige cijfers gegeven over de relatie tussen het rookverbod en het abnormaal gestegen percentage falingen, en dat wil je zelfs niet erkennen maar herleiden tot andere (onnozele) oorzaken..sorry maar dan houdt het op voor mij...
Wel dan houdt het voor jou maar op.

De faillissementen van de cafés zijn niet louter en alleen te wijten aan het rookverbod. Zoals ik reeds schreef, zal het rookverbod er uiteraard geen deugd aan gedaan hebben, en de zaken die het reeds moeilijk hadden om te overleven, konden het rookverbod niet aan.

Dan zijn er nog de zaken waarvan de eigenaars of uitbaters het niet meer zien zitten - vermoedelijk omdat ze zelf roken - en dan maar van tevoren de handdoek in de ring gooien.

Cafés die echter een handvol maanden na het rookverbod plotseling geheel failliet gaan, en dat dan volledig op het rookverbod steken ? Je moet goed naïef zijn om dat te geloven.

Iederéén weet dat een goed draaiend café meer een zeldzaamheid is dan de regel, en dat is al vele jaren zo. De prijzen van de consumpties stijgen, er zijn zeer veel alcoholcontroles en we zitten dan nog eens in een zeer zware economische crisis.

Het rookverbod is de druppel, dat is waar, maar de emmer was al lang gevuld.
Oud 26 januari 2012, 20:32   #51
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel dan houdt het voor jou maar op.

De faillissementen van de cafés zijn niet louter en alleen te wijten aan het rookverbod. Zoals ik reeds schreef, zal het rookverbod er uiteraard geen deugd aan gedaan hebben, en de zaken die het reeds moeilijk hadden om te overleven, konden het rookverbod niet aan.

Dan zijn er nog de zaken waarvan de eigenaars of uitbaters het niet meer zien zitten - vermoedelijk omdat ze zelf roken - en dan maar van tevoren de handdoek in de ring gooien.

Cafés die echter een handvol maanden na het rookverbod plotseling geheel failliet gaan, en dat dan volledig op het rookverbod steken ? Je moet goed naïef zijn om dat te geloven.

Iederéén weet dat een goed draaiend café meer een zeldzaamheid is dan de regel, en dat is al vele jaren zo. De prijzen van de consumpties stijgen, er zijn zeer veel alcoholcontroles en we zitten dan nog eens in een zeer zware economische crisis.

Het rookverbod is de druppel, dat is waar, maar de emmer was al lang gevuld.
Als je zelf geen persoonlijke ervaringen aanvaard als argument, moet je niet zelf ermee gaan argumenteren...bronnen a.u.b....

Als de rokers nu thuis bij hun niet-rokend gezin of vrienden een pintje gaan drinken, wat is dan het uiteindelijke resultaat van het rookverbod ?...dat er gewoon minder café's zijn ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 20:33   #52
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Ik ben met je eens dat de kroegen die meteen in de problemen kwamen sowieso al een probleem hadden. Maar als je het moest hebben van een vast publiek waarvan de meerderheid rookt en die blijven weg, waardoor de minderheid die niet rookt ook minder komt, dan zijn je kosten gewoon hoger dan je opbrengst. Bob campagnes bestaan al sinds 95' dus daar zal het echt niet aan liggen denk ik.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 20:40   #53
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je zelf geen persoonlijke ervaringen aanvaard als argument, moet je niet zelf ermee gaan argumenteren...bronnen a.u.b....
Geef zelf liever eens bronnen die aantonen dat de extra faillissementen louter en alleen te wijten zijn aan het rookverbod dat ocharme al een half jaar bestaat.
Oud 26 januari 2012, 20:41   #54
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Ik ben met je eens dat de kroegen die meteen in de problemen kwamen sowieso al een probleem hadden. Maar als je het moest hebben van een vast publiek waarvan de meerderheid rookt en die blijven weg, waardoor de minderheid die niet rookt ook minder komt, dan zijn je kosten gewoon hoger dan je opbrengst. Bob campagnes bestaan al sinds 95' dus daar zal het echt niet aan liggen denk ik.
Als de rokers wegblijven, is dat toch hun eigen beslissing ? Hun eigen keuze ? Waarom nemen ze hun verantwoordelijkheid dan niet ?
Oud 26 januari 2012, 20:44   #55
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik weet nog goed dat bij de aankondiging van het verbod door de voorstanders werd geschermd met de gezellige rookvrije Ierse bloeiende horeca.....alles ging toen beter worden..minder rook meer volk...
Sja, wat is dan het succes in Ierland. Er zijn enorm veel kleine kroegen overkop gegaan, en de grote café's hebben daar overdekte rooktuinen met verwarming geplaatst waar iedereen gezellig samen zit.
Oud 26 januari 2012, 20:46   #56
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als de rokers wegblijven, is dat toch hun eigen beslissing ? Hun eigen keuze ? Waarom nemen ze hun verantwoordelijkheid dan niet ?

Omdat rokers roken tijdens hun ontspanning, denk ik? Waarom zou je in je vrije tijd ergens voor een deur willen gaan hangen?
Oud 26 januari 2012, 20:52   #57
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel meer plezant volk ook trouwens als vroeger
laat die VEEL maar weg als je de cijfers ziet van de faillissementen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2012, 20:56   #58
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Omdat rokers roken tijdens hun ontspanning, denk ik?
Non stop ?

Zo ja, eigenlijk wel zielig, niet ?
Oud 26 januari 2012, 20:59   #59
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef zelf liever eens bronnen die aantonen dat de extra faillissementen louter en alleen te wijten zijn aan het rookverbod dat ocharme al een half jaar bestaat.
voila!
Een opvallende uitzondering is de horeca: in deze bedrijfstak was het aantal faillissementen maar liefst 42 procent hoger dan in de eerste zes maanden van 2010.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...11-3446-wm.htm
Oud 26 januari 2012, 21:00   #60
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom nemen ze hun verantwoordelijkheid dan niet ?
waarom nemen die 3/4 van de bevolking (de niet rokers) hun verantwoordelijkheid niet ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be