![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: ga ik | |||
méér op café |
![]() ![]() ![]() |
9 | 23,08% |
minder op café |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,38% |
niet meer op café |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,95% |
terug op cafe |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,69% |
is er niets veranderd |
![]() ![]() ![]() |
14 | 35,90% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() U begrijpt nog steeds niet wie de azijnpissers écht zijn want blijkbaar ruik je de pisseinen nu veel beter. Maar dat stoort u blijkbaar niet ? Veel plezier met de rest van de geitewollensokkendragers ! Hopelijk krijgen jullie geen kanker van de uitlaatgassen op straat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Ik stel vast dat veel cafés op een bepaald uur de rolluiken aflaten, en roken binnen het café toestaan.
In sommige cafés is er zelfs geen sprake van een rookverbod, ik heb al cafébazen gezien die zelf ook een sigaretje opsteken. Wat de impact van het rookverbod betreft, ik denk dat die voor sommige cafés wel degelijk groot is. De meeste cafés draaiden ook voor het rookverbod al op een laag cliënteel, en zagen door het rookverbod nog meer klanten verdwijnen, wat faillissementen in de hand werkt. Er is hier in België niet meer zo'n cafécultuur... |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Dankzij het rookverbod is ons jeugdhuis trouwens overstag gegaan... Het rookverbod in jeugdhuizen kwam er enkele jaren voor het huidige rookverbod op cafés.
Resultaat, de jeugd trok weg naar allerlei voze dancings, en ons jeugdhuis liep leeg. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dramaqueen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Ik dacht trouwens dat het hier een debatforum was, maar blijkbaar heb ik me bij wijze van hoge uitzondering vergist en heerst hier eigenlijk één grote consensus. Ik zal dan ook dit spel meespelen en vanaf nu aan iedereen gelijk geven, beginnend met de eerste de beste onnozelaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
De faillissementen van de cafés zijn niet louter en alleen te wijten aan het rookverbod. Zoals ik reeds schreef, zal het rookverbod er uiteraard geen deugd aan gedaan hebben, en de zaken die het reeds moeilijk hadden om te overleven, konden het rookverbod niet aan. Dan zijn er nog de zaken waarvan de eigenaars of uitbaters het niet meer zien zitten - vermoedelijk omdat ze zelf roken - en dan maar van tevoren de handdoek in de ring gooien. Cafés die echter een handvol maanden na het rookverbod plotseling geheel failliet gaan, en dat dan volledig op het rookverbod steken ? Je moet goed naïef zijn om dat te geloven. Iederéén weet dat een goed draaiend café meer een zeldzaamheid is dan de regel, en dat is al vele jaren zo. De prijzen van de consumpties stijgen, er zijn zeer veel alcoholcontroles en we zitten dan nog eens in een zeer zware economische crisis. Het rookverbod is de druppel, dat is waar, maar de emmer was al lang gevuld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de rokers nu thuis bij hun niet-rokend gezin of vrienden een pintje gaan drinken, wat is dan het uiteindelijke resultaat van het rookverbod ?...dat er gewoon minder café's zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben met je eens dat de kroegen die meteen in de problemen kwamen sowieso al een probleem hadden. Maar als je het moest hebben van een vast publiek waarvan de meerderheid rookt en die blijven weg, waardoor de minderheid die niet rookt ook minder komt, dan zijn je kosten gewoon hoger dan je opbrengst. Bob campagnes bestaan al sinds 95' dus daar zal het echt niet aan liggen denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Geef zelf liever eens bronnen die aantonen dat de extra faillissementen louter en alleen te wijten zijn aan het rookverbod dat ocharme al een half jaar bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Gouverneur
|
![]() Sja, wat is dan het succes in Ierland. Er zijn enorm veel kleine kroegen overkop gegaan, en de grote café's hebben daar overdekte rooktuinen met verwarming geplaatst waar iedereen gezellig samen zit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() laat die VEEL maar weg als je de cijfers ziet van de faillissementen
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een opvallende uitzondering is de horeca: in deze bedrijfstak was het aantal faillissementen maar liefst 42 procent hoger dan in de eerste zes maanden van 2010. http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...11-3446-wm.htm
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom nemen die 3/4 van de bevolking (de niet rokers) hun verantwoordelijkheid niet ?
![]() |
![]() |