![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je zelf nooit toen dat je jong was een Porche in de prak gereden ? Gun die jonge gastjes hun pleziertje. Het is niet omdat ze in een Porche zitten dat die met hun eigen centen betaald is.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja, ja, we hebben boven onze stand geleefd, nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ja we hebben er een aardje van weg ons op details te concentreren en meestal de verkeerde zodat ondertussen het grote plaatje ons ontgaat. En voor je iets zegt; nee jullie zien het ook niet, het is een illusie.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Burgemeester
|
![]() En zeggen dat de kapitalisten bij de sossen zitten, 'k zou eens het loon met bonussen en onkosten vergoedingen van De Leeuw willen weten,
Een belasting op vermogen komt er nooit, zijt daar maaar zeker van, een belasting op het spaarboekje dat wel, en men vergeet dan dat we daar al belastingen op betaalden toen het deel van ons loon was. en we dat met 50 € per maand spaarden. Liberalen en sossen zullen zich altijd tegen een belasting op hun vermogen verzetten |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() Platleggen heel die zooi maandag. Het wordt mooi winterweer maandag. Dus waarom werken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Na Unizo, de grote pleitbezorger van een indexsprong, denkt nu ook Steven Van Ackere luidop na over een indexsprong. Uiteraard dient het sociale overleg via de krant te gebeuren. Ook Kris Peeters ziet dat wel zitten. Een regelrechte provocatie tegenover de vakbonden die vreesden dat er aan de index zou gesleuteld worden en het vermoeden lijkt niet onterecht.
Divide et Impera. Een indexsprong is een interessant idee Laatst gewijzigd door Jakko : 28 januari 2012 om 09:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Burgemeester
|
![]() Gooi alles waar de vorige generaties voor gestaakt heeft maar bij het vuilnis, en dan zullen we zien dat die anti-stakers blij zullen zijn met wat ze nog hebben op het moment dat ze op pensioen mogen gaan.
België heeft nu al de laagste pensioenen en het zal er niet op beteren als je de regering en VBO laat doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Niet alle werknemers zijn zo gelukkig met die automatische indexering. Het verhindert in veel gevallen werkgevers om uitzonderlijk goede werkkrachten een duidelijk merkbare beloning te geven voor hun uitzonderlijke inzet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De gemeente; Denderwindeke. De straat geef ik je niet, for obvious reasons. Ik ken zo'n mannen, en hun macht. Laat mij maar met rust. Als jij het niet wil geloven, dan is dat jouw zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik ben werkgever, en voed negen gezinnen. Ik denk dat mijn budget wat ruimer is dan dat van de gebuur. Van jaloezie is geen sprake.
Het gaat hem niet om die buur an sich, maar om het kapitalistisch vertoon, zoner enige schande, van de politieke vriendjes. Ik heb gewerkt voor mijn BMW (3 reeks, vooraleer ge daarover begint). Of dat bij hun Porche ook het geval is; daar durf ik aan te twijfelen. Maar nogmaals, gasten, als jullie geloven dat dat wél gerechtvaardigd is; by all means, stort die syndicale bijdrage! |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Ik zie de indexsprong dan ook niet als een beloning voor bijzonder goede werknemers als die al niet meer verdienen. Die minder goede weknemers moeten dus maar inboeten op de consumptiekracht? Goede werknemers behoudt men uiteraard niet door hun peanuts te geven, maar dat weten die werkgevers ongetwijfeld wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Not really. Zie hoger.
Bovendien zou ik eens graag weten waar voor jullie de balans zit: - Enerzijds: een werkgever die zich teveel toe eigent (bonussen), dat werkt bij jullie als een rode lap op een stier (en terecht!) - Anderzijds: dat de vakbonden slapend rijk worden op de kap van hun eigen leden, dat mag. Wie daarover mort, is jaloers. Twee maten twee gewichten, boys? |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die zonder Porsche's voor de deur tijdens hun wilde feestjes?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |