![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn echter ook van die feeksen (genre mei '68) die alles zelf kunnen. En ja, dat moet kunnen, maar dan moeten ze ook maar op zichzelf verliefd worden, of op elkaar. Natuurlijk zijn vrouwen zelfredzaam, maar als ze zich niet willen laten dienen, is de pret er voor mij af.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Ik heb me eens voorgesteld als body-guard aan een vrouw alleen, maar ze had geen body-guard nodig
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 28 januari 2012 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Kweenie
Zal nooit weten.. Ook niet of ze al verkracht is in het bos bij het joggen Laatst gewijzigd door eno2 : 28 januari 2012 om 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() In een nog niet zo ver verleden was de taak van de vrouw voor het gezin zorgen,de sloeffen en gazet naar haar vent brengen en de was en de plas.
Nu willen ze allemaal carrierevrouwen zijn en ze kunnen het niet! gezinsverwaarlozing noem ik het. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die twee punten krijg je dan voor de moeite. Het geheel was weinig overtuigend. Je kan beter! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eén punt af voor: "Ze kunnen het niet" Eén punt af voor: "gezinsverwaarlozing" Laatst gewijzigd door eno2 : 29 januari 2012 om 00:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Een waarheid als een koe is anders .
Achter iedere streke man staat een ijzersterke vrouw . En geloof me , ik heb het niet over de watjes want die kunnen daar niet van meespreken , Ik heb het over mannen met een zware job , zelfstandigen of ondernemers , slechts enkele blijven overeind als ze niet kunnen thuis komen en een sterke vrouw hebben die op diverse vlakken hem steun en kracht geeft om zijn batterijen op te laden . |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1. Dat is lang niet bij alle "sterke mannen." 2. Je kunt je ook de vraag stellen in hoeverre die "sterke mannen" effectief sterk zijn, aangezien ze blijkbaar echt wel een vrouw nodig hebben die hen steunt, want zonder deze vrouwen zouden ze het niet aankunnen, en zijn ze bijgevolg niet sterk. 3. Wie zegt dat die vrouwen sterk zijn ? Ik heb geen speciale reden om dat aan te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Ijzersterke vrouwen hebben sterke mannen nodig als beschermers.
Meestal betaald in natura. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Indien vrouwen een "beschermer" nodig hebben, zullen ze dat zelf wel aangeven zeker? Er wordt hier in deze draad over ons (vrouwen)hoofd heen gepraat alsof wij geen eigen mening hebben, alsof wij seutjes zijn of niks kunnen zonder een man.
Natuurlijk zullen er wel dergelijke exemplaren rondlopen. Chichi madammekes dus. Voor mezelf geldt: ik zou niet weten op welk gebied ik zonder man niet kan functioneren. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij worden er hier twee dingen door elkaar gehaald: beschermen van de vrouw, hetgeen toch de titel is van dit draadje, en hoffelijkheid.
Dat zijn totaal andere zaken toch? Ik lees hier -van heel beleefde en charmante mannelijke forumleden trouwens- dingen zoals het openhouden van de deur voor hun echtgenote/vriendin. Dit kan ik alleen maar toejuichen. Dat is galanterie en zal door zowat iedere vrouw geappreciëerd worden. Ik voel mij ook "speciaal" wanneer een man mij laat voorgaan, de deur voor mij openhoudt... Maar dit heeft toch niks met beschermen te zien? Vroeger, in de oertijd, toen de mens nog tussen de wilde dieren leefde, was het natuurlijk zo dat de man zijn vrouw diende te beschermen. Mannen moesten toen sterk zijn, dapper en hun vrouw en kinderen verdedigen. Maar in de tijd dat we nu leven: waartegen zou ik beschermd moeten worden? ![]() Bij mijn weten lopen hier geen wilde beesten ofzo rond. Daarom dat ik eerder de vraag stelde: waarom zou ik per sé afhankelijk van een man moeten zijn? Waarom moet ik beschermd worden en tegen wat-wie? |
![]() |
![]() |