Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2012, 21:30   #41
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
... beschouwde men kabel-tv, kleurentelevisie, een afwasmachine, uit eten, pampers, en nog vele andere zaken als luxe.

Al die die klagen dat ze niet rondkomen, ik moet daar ferm mee lachen.
Of een moderne keuken, zelfs een badkamer...
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 21:40   #42
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
... beschouwde men kabel-tv, kleurentelevisie, een afwasmachine, uit eten, pampers, en nog vele andere zaken als luxe.

Al die die klagen dat ze niet rondkomen, ik moet daar ferm mee lachen.
Anderzijds kan je toch niet ontkennen dat prijzen van elektriciteit, water, brandstof en voedingsmiddelen de pan uitswingen. Ok, je kan zonder wasmachine, afwasmachine,... dat hadden ze vroeger ook niet, maar toen ging de vrouw niet uit werken en had zij tijd om dat allemaal met de hand te doen.
En warm water en verwarming vind ik ook echt geen luxe hoor!
Zelfde als brandstofprijzen: een gezin kan al bijna niet anders dan 2 auto's hebben wanneer openbaar vervoer en de kinderen wegbrengen ed niet mogelijk is.

Wel vind ik inderdaad dat er teveel mensen klagen als ze eens geen geld hebben voor een vakantie of juwelen of andere luxeartikelen. Maar hier ging het vooral over de basisbehoeften en je kan zien dat het voor veel mensen moeilijk wordt/zal worden om hierin te voorzien!
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 22:38   #43
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Anderzijds kan je toch niet ontkennen dat prijzen van elektriciteit, water, brandstof en voedingsmiddelen de pan uitswingen. Ok, je kan zonder wasmachine, afwasmachine,... dat hadden ze vroeger ook niet, maar toen ging de vrouw niet uit werken en had zij tijd om dat allemaal met de hand te doen.
Zelfde als brandstofprijzen: een gezin kan al bijna niet anders dan 2 auto's hebben wanneer openbaar vervoer en de kinderen wegbrengen ed niet mogelijk is.

Wel vind ik inderdaad dat er teveel mensen klagen als ze eens geen geld hebben voor een vakantie of juwelen of andere luxeartikelen. Maar hier ging het vooral over de basisbehoeften en je kan zien dat het voor veel mensen moeilijk wordt/zal worden om hierin te voorzien!
In België is het veel duurder dan in onze buurlanden -> Slecht beleid.
Oud 7 februari 2012, 23:23   #44
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De babyboomers hebben een generatie lang gefeest met de sossen, groenjassen, blauwzuren en tjeven...nu moeten hun kinderen het gelag betalen.

Ik ben benieuwd hoe deze generatie het gaat draaien dat zij het niet hebben zien aankomen, dat het hun fout niet is, dat zij pech hebben gehad, wir haben es nicht gewusst enz enz....terwijl de geschiedenis keihard zal aantonen dat zij iedere klaarkijkende voorspeller en analyst als een racistische fascist hebben weggezet terwijl zij gulzig zijn blijven slurpen aan de krediet-uier die door hun kinderen zal moeten worden terugbetaald...laffe egoistische honden die babyboomers...ik schaam me dat ik daar ondanks alles historisch zal bijgeteld worden ...bah...
Ja ja, u had historisch liever tot een eerdere generatie behoord : toen alles nog goed was 'onder den Duitsch'.....
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 23:48   #45
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Met wie je samen leeft kun je juist wel kiezen. Waarom zouden bijvoorbeeld twee alleenstaande moeders er niet voor kunnen kiezen om samen 1 grote woning te huren? De gezinsfinanciën zullen er plotseling veel beter uit zien.
Als die alletwee van een uitkering leven, en ze gaan samenwonen, krijg je minder uitkering, of je verliest ze zelfs. Voordeel weg.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2012, 23:48   #46
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Geen idee.
Van voorbehoedsmiddelen hebben ze in elk geval nog niet gehoord.
Ja, voorbehoedsmiddelen...En dan maar zagen over de vergrijzing...
Oud 7 februari 2012, 23:59   #47
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
De babyboomers hebben een generatie lang gefeest met de sossen, groenjassen, blauwzuren en tjeven...nu moeten hun kinderen het gelag betalen.

Ik ben benieuwd hoe deze generatie het gaat draaien dat zij het niet hebben zien aankomen, dat het hun fout niet is, dat zij pech hebben gehad, wir haben es nicht gewusst enz enz....terwijl de geschiedenis keihard zal aantonen dat zij iedere klaarkijkende voorspeller en analyst als een racistische fascist hebben weggezet terwijl zij gulzig zijn blijven slurpen aan de krediet-uier die door hun kinderen zal moeten worden terugbetaald...laffe egoistische honden die babyboomers...ik schaam me dat ik daar ondanks alles historisch zal bijgeteld worden ...bah...
Weet ge wat deze babyboomer alle maanden doet? zijn kinderen helpen en een deel van hun rekeningen betalen.
Ik had geen steroinstallatie,geen badkamer met bubbels, geen bouwgrond,geen auto en geen ezeltje dat geld kakt,die mensen zijn geboren in een wereld waar het degelijk was om te leven en ze hebben hun kinderen laten studeren ,ikzelf ben gaan werken op mijn 16 en kon er alle dagen om 05u30 uit,om dan zaterdags met de late te gaan werken van 15u tot 23u zeg mij is waarom ik mij zou moeten schamen?
Ge leefde zelf in die wereld van zogenoemde welvaart,hadden wij alles als we trouwden?
Nee, maar nu moeten ze alles hebben en werken ze nog 36 of 38 uur terwijl wij nog jaren 45 uren gewerkt hebben,de pot op met uw verhaaltjes beste,al wat ge zegt ben je zelf zelfingenomen egotripper!
Oud 8 februari 2012, 00:13   #48
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht

In de jaren 1950/1960 ging de man alleen werken, en kwam daarmee toe om zijn gezin te voedden en huisvesten, zelfs een automobiel te kopen, op vakantie te gaan elk jaar, de kinderen hun studie te betalen...Ging de vrouw ook werken, dan kon er nog wat extra luxe betaald worden.
Vandaag gaan ze met twee werken, als ze werk vinden, en komen amper toe voor de basisbehoeften. Zaken als een wasmachien, auto, internet of een gsm zijn al lang geen luxeartikelen meer, je hebt ze gewoon nodig om mee te draaien in het systeem, als je werkt of naar school gaat.
Maar ze hebben de oplossing gevonden : kredieten en leningen...Zo heb je een ketting rond uw nek, een wurgketting, en als je uit woede eens aan die ketting begint te trekken, doet het pijn, en je doet je nog pijn voor niets ook, want ze hangt goed vast...
Oud 8 februari 2012, 00:42   #49
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Weet ge wat deze babyboomer alle maanden doet? zijn kinderen helpen en een deel van hun rekeningen betalen.
Ik had geen steroinstallatie,geen badkamer met bubbels, geen bouwgrond,geen auto en geen ezeltje dat geld kakt,die mensen zijn geboren in een wereld waar het degelijk was om te leven en ze hebben hun kinderen laten studeren ,ikzelf ben gaan werken op mijn 16 en kon er alle dagen om 05u30 uit,om dan zaterdags met de late te gaan werken van 15u tot 23u zeg mij is waarom ik mij zou moeten schamen?
Ge leefde zelf in die wereld van zogenoemde welvaart,hadden wij alles als we trouwden?
Nee, maar nu moeten ze alles hebben en werken ze nog 36 of 38 uur terwijl wij nog jaren 45 uren gewerkt hebben,de pot op met uw verhaaltjes beste,al wat ge zegt ben je zelf zelfingenomen egotripper!
Boenk erop!
Oud 8 februari 2012, 00:44   #50
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
In de jaren 1950/1960 ging de man alleen werken, en kwam daarmee toe om zijn gezin te voedden en huisvesten, zelfs een automobiel te kopen, op vakantie te gaan elk jaar, de kinderen hun studie te betalen...Ging de vrouw ook werken, dan kon er nog wat extra luxe betaald worden.
Vandaag gaan ze met twee werken, als ze werk vinden, en komen amper toe voor de basisbehoeften. Zaken als een wasmachien, auto, internet of een gsm zijn al lang geen luxeartikelen meer, je hebt ze gewoon nodig om mee te draaien in het systeem, als je werkt of naar school gaat.
Maar ze hebben de oplossing gevonden : kredieten en leningen...Zo heb je een ketting rond uw nek, een wurgketting, en als je uit woede eens aan die ketting begint te trekken, doet het pijn, en je doet je nog pijn voor niets ook, want ze hangt goed vast...
Ook boenk erop!
Oud 8 februari 2012, 04:09   #51
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Informant Bekijk bericht
Inderdaad
Maar er moet iets gebeuren, wat weet ik veel, maar zoals het nu per dag slechter wordt kan gewoon niet.
Dat is wat men zich al meer dan 30 jaar wel zelf wijsmaakt: het kan toch niet slechter dan nu terwijl zij en iedereen dezelfde zaden in dezelfde grond blijven zaaien hebben. En zelfs nu nog in deze tijden waar de eerste gevolgen al meer dan zichtbaar zijn blijft men uit hetzelfde vergiftigde vaatje tappen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 06:53   #52
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je kon in die periode het aantal auto's op één hand tellen en drumden de mensen samen voor de winkelramen of café's om tv te kijken.
Zelfs mensen die met twee gingen werken.
Voor zover ze al op reis konden gaan was dat een trip naar zee of de leeuw van Waterloo.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 07:12   #53
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de jaren 1950/1960 ging de man alleen werken, en kwam daarmee toe om zijn gezin te voedden en huisvesten, zelfs een automobiel te kopen, op vakantie te gaan elk jaar, de kinderen hun studie te betalen...
Ja, maar toen had men niet de gewoonte om als men thuis kwam naar de tv te staren tot men in slaap viel. Iet of wat vent maakte toen zijn eigen meubelen, terras of achterkeuken. En als men op reis ging was dat goedkoop: met de caravan of het tentje. En enkel degenen die aanleg hadden probeerden te studeren, nu mag een grote laag middelmatigen pol & soc of communicatiewetenschappen studeren.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 07:37   #54
De Informant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Bravo, dit heb je nu eens goed verwoord.
En het zijn de babyboomers die er voor gezorgd hebben dat nu iedere snotneus met een GSM naar school kan gaan (voorlopig toch nog)
Mochten die snotneuzen die babyboomers niet hebben om regelmatig wat geld bij te leggen, stonden deze nu misschien eveneens aan de voedselbank.
Het zijn juist de babyboomers die dag en nacht werken normaal vonden/vinden dit land tot een goed land hebben gebracht.
Het zijn onze vroegere en huidige staatslieden die alles naar de knoppen hebben gedaan door wanbeheer.
Zie maar naar die halve gedrogeerde gek (voorzitter van het zilverfonds) wat die nu juist uit zijn nek heeft zitten lullen.
Het Zilverfonds is gewoonweg een lege kartonnen doos en dat kan hier allemaal, dit vinden ze doodnormaal.
Steek zulk iets in mekaar in de prive en ze pakken je op voor oplichterij.
De Informant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 07:40   #55
De Informant
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor mij, ook boenk er op
Oud 8 februari 2012, 07:43   #56
De Informant
Banneling

Standaard

Citaat:

Je kon in die periode het aantal auto's op één hand tellen en drumden de mensen samen voor de winkelramen of café's om tv te kijken.
Zelfs mensen die met twee gingen werken.
Voor zover ze al op reis konden gaan was dat een trip naar zee of de leeuw van Waterloo.
Ik nodig je uit om voor 1 maand aan zee op vakantie te gaan nu.
Je vliegt beter naar Zuid-Afrika en je bent goedkoper af.
Oud 8 februari 2012, 08:48   #57
Stingray
Banneling

Standaard

Ik weet 1 ding : als ik geen gezin moest hebben dan was ik allang partie in BE.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 08:49   #58
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Informant Bekijk bericht
Ik nodig je uit om voor 1 maand aan zee op vakantie te gaan nu.
Je vliegt beter naar Zuid-Afrika en je bent goedkoper af.
En dat moet dan aantonen dat we het nu veel moeilijker hebben ?
Oud 8 februari 2012, 08:52   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ik weet 1 ding : als ik geen gezin moest hebben dan was ik allang partie in BE.
Kunt ge uw gezin niet meenemen ?
Ze zullen er echt geen bezwaar tegen hebben om een beter leven te leiden.
Oud 8 februari 2012, 09:59   #60
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij kon ook doktor in de geneeskunde geworden zijn.
Zou hij dan ook zijn inkomen met dat van een buschauffeur vergeleken hebben ?
De Dr zal die BC inhalen rond zijn vijftigste met uitzondering van zijn pensioen én verzekering tegen ziekte.
Tegen die tijd zal de Dr dubbel zoveel:
- gewerkt hebben
- risico genomen hebben
- talent aan de dag gelegd hebben

kleine aanwijzing: tegen hun 25ste zal die Dr ongeveer een 50.000€ hebben gekost en die BC 75.000 hebben verdiend.
De BC zal pensioen hebben opgebouwd en verzekerd zijn tegen ziekte terwijl die Dr niets van dit alles heeft.
Tegen hun 25ste zal die Dr zonder onderpand een zware investering moeten doen (praktijk + woning) om te beginnen patiënten te verwerven om (met veel geluk) tegen zijn dertigste op toeren te geraken en ongeveer zoveel te verdienen als die BC....het is mogelijk dat die Dr daarna bruto meer verdient als die BC als hij zijn werkuren verdubbelt....maar dan gaat de vergelijiing uiteraard niet meer op...
enz enz...

Nooit haalt die Dr een BC in als ze beiden hun beroep full time blijven doen...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be