Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2012, 12:47   #41
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Klopt en de bewijzen uit de Humo (werd gevraagd als N-VA minister) waren doorslaggevend, nietwaar
Natuurlijk, vermits Noels zelf zegt dat hij zich (voorlopig) niet geroepen voelt tot de politiek, zal men hem toch gepolst hebben, neem ik aan. Effe nadenken als het effe kan en niet zo vlug er op los jakkeren. Als dat laatste echter te veel gevraagd is, trek ik mijn woorden terug.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 februari 2012 om 12:51.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 12:48   #42
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik heb het volledig interview ook op de radio gehoord gisteren. Ik herken veel VOKA-taal in dit interview.
Kun je het nog subjectiever uitdrukken? Ik denk het niet!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 12:55   #43
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Kun je het nog subjectiever uitdrukken? Ik denk het niet!
en is er iets verkeerd aan die VOKA taal ? dat is de taal van de economie, d emensen die proberen te werken en te zorgen dat het sociale paradijs van die sukkelaars hier in stand kan gehouden worden. Je kunt misschien ook eens deen dag beleven dat al die gasten gaan zeggen furt, de pot op, we gaan elders gaan werken, we hebben het hier gehad bij die zotten die denken dat ik hier heledagen mijn botten ga afdraaien om 70% belast te worden en alles te gaan delen met jan, piet, ahmed en ali die hier gecoccooned worden, terwijl ik hier geen normale business meer kan runnen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 13:01   #44
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Dat mijnheer Noels dan een plan maakt hoe hij dit land uit de financiële crisis helpt zonder dat de gewone mens het gelag betaald.
Het is altijd gemakkelijk, zelfs al ben je een van de intelligentste mensen in België, om langs de zijlijn te staan brullen dat er iets moet veranderen.
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 13:06   #45
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
en is er iets verkeerd aan die VOKA taal ? dat is de taal van de economie, d emensen die proberen te werken en te zorgen dat het sociale paradijs van die sukkelaars hier in stand kan gehouden worden. Je kunt misschien ook eens deen dag beleven dat al die gasten gaan zeggen furt, de pot op, we gaan elders gaan werken, we hebben het hier gehad bij die zotten die denken dat ik hier heledagen mijn botten ga afdraaien om 70% belast te worden en alles te gaan delen met jan, piet, ahmed en ali die hier gecoccooned worden, terwijl ik hier geen normale business meer kan runnen.
Inderdaad, ze vergeten vaak dat er jobs moeten gecreëerd worden, eer je mensen aan een job kunt helpen. Wie het risico neemt om te ondernemen, moet daar op een faire manier de voordelen van kunnen plukken. Wie het daar moeilijk mee heeft, moet zelf maar een bedrijfje op poten zetten. Wie een job heeft en maandelijks zijn vrij vaststaand loon trekt, heeft zich voor de rest weinig zorgen te maken. Dat is erg makkelijk. Weinig risico. En als je je job verliest, kan je in het vangnet van de werklozensteun terecht. Een ondernemer/zelfstandige kan dat niet.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 8 februari 2012, 13:10   #46
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, vermits Noels zelf zegt dat hij zich (voorlopig) niet geroepen voelt tot de politiek, zal men hem toch gepolst hebben, neem ik aan. Effe nadenken als het effe kan en niet zo vlug er op los jakkeren. Als dat laatste echter te veel gevraagd is, trek ik mijn woorden terug.
Noels zegt zelf dat men hem niét heeft gevraagd. Al uw gezwets hier is dus op niets gebaseerd, zelfs niet op los zand.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 13:34   #47
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Noels zegt zelf dat men hem niét heeft gevraagd. Al uw gezwets hier is dus op niets gebaseerd, zelfs niet op los zand.
In zijn plaats zou ik dat maar ook zeggen.
Oud 8 februari 2012, 13:44   #48
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Kom nu, die journalist noteert wat anderen zeggen. De Wever zou eigenlijk maar al te graag gewild hebben volgens een partijgenoot dat Noels minister zou zijn geworden.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat Noels zinnige dingen zegt, en dat daarom De Wever de man kan apprecieren. Maar voor u is natuurlijk elke band, hoe gering ook, met N-VA al verdacht. Ik wed dat u ook blij bent met de rood witte nummerplaten. Stel je voor geel zwart, het had gratis reklame geweest voor N-VA.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 13:46   #49
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Geert Noels (via Twitter)
dinsdag, 6 juli, 2010 - 20:58

@lvb 2 fouten in Humo artikel 1. ik heb geen functie bij de Prins 2. ik ben nooit gevraagd door NVA +Waarom anonieme bronnen bij DM en Humo?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 13:52   #50
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat mag zeker. Maar het is ook mijn mening dat het standpunt van een groot deel van die mensen gebaseerd is op foute informatie. Dat is de ervaring die ik heb na gesprekken met mensen.

Een voorbeeldje: de algemene idee is dat Walen luieriken zijn die niet willen werken. In de media verschenen cijfers van duizenden die al meer dan 10 jaar een werkloosheidsuitkering krijgen. Als je je gesprekspartner er attent op maakt dat hij in hetzelfde geval is: prépensioen koolmijn/ford/bekaert enz. Maar dat hij niet in die werkloosheidcijfers voorkomt omdat hij niet-werkzoekend is staren ze je aan of je van Mars komt.
Als je begrijpt wat ik bedoel?
Mijn beste, er zijn ook mensen die niet geinformeerd willen zijn. Zou het niet kunnen dat u er zo eentje bent ?
Als je niet wil verstaan dat in het Belgische systeem de werkloosheid alleen maar kan groeien dan is alle hoop verloren. Een werkloosheidsuitkering is een vangnet en geen hangmat. Door een te hoge werkloosheid stijgen de lasten. Zijn de lasten te hoog worden de werknemers te duur. Zijn de werknemers te duur worden ze ontslagen. Als er in vlaanderen nu problemen zijn komt dat voor een groot deel door het zuiden. Als er in het zuiden problemen zijn, dan komt dat ook door het zuiden. De loonkost moet omlaag om het sociale systeem te kunnen handhaven, en werklozen moet aan het werk en liefst in de privé.
Oud 8 februari 2012, 13:55   #51
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

Waarom dan anonieme bronnen gebruiken? Toch niet zo spectaculair wat er in Humo verteld wordt?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 13:55   #52
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedere regering maakt fouten. Ook de Vlaamse zoals we regelmatig kunnen zien. En ook de Waalse. En dat de regeringen aan korte-termijn planning hebben gedaan de laatste jaren, is natuurlijk wel correct, maar dat is een open deur instampen. Heel Europa heeft dit de afgelopen decennia gedaan. En daar betalen we nu de tol voor. Voor dit én voor de bankencrisis wel te verstaan (waar de banken en bankiers Russische roulette hebben gespeeld met onze spaarcenten en vele, vele miljarden in rook hebben laten opgaan, waardoor de nationale regeringen en Europa telkens weer voor moesten opdraaien), en waarover ik Noels maar bitter, ja zéér weinig hoor over vertellen. Die keer raden waarom dit laatste zo is.
Vooral de federale regering maakt veel fouten, en de Waalse en Brusselse nog veel en veel meer. De vlaamse heeft een begroting in evenwicht dankzij een minister van begroting die voortreffelijk werk levert. Een doorn in het oog van de oppositie vandaar dat ze zich moeten beroepen op een door een drugsverslaafde mail gelekte mail van 2 jaar oud die op zich niets bewijst.
Oud 8 februari 2012, 13:56   #53
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bevat niets nieuw.

Een andere uitspraak van Geert Noels is dat zij die de problemen hebben veroorzaakt niet degenen zullen zijn die ze gaan oplossen.
Inderdaad dat mag je dus niet van deze regering verwachten.
Oud 8 februari 2012, 14:17   #54
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
jah zo is het natuurlijk gemakkelijk:
Of noels werd gevraagd en hij geeft het toe "ziejewel, tis een n-va'er"
Of noels werd niet gevraagd en hij ontkent " tja, in zijn plaats zou ik dat ook doen en het bewijst dat het een n-va'er is"

je bent weer goed bezig uzelf stierlijk belachelijk te maken. Ik verdenk u er steeds meer van om een dubbelnick te zijn van een vlaams-nationalist die zich uitgeeft voor domme belgiscist om zich wat te amuseren
Oud 8 februari 2012, 14:26   #55
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
jah zo is het natuurlijk gemakkelijk:
Of noels werd gevraagd en hij geeft het toe "ziejewel, tis een n-va'er"
Of noels werd niet gevraagd en hij ontkent " tja, in zijn plaats zou ik dat ook doen en het bewijst dat het een n-va'er is"

je bent weer goed bezig uzelf stierlijk belachelijk te maken. Ik verdenk u er steeds meer van om een dubbelnick te zijn van een vlaams-nationalist die zich uitgeeft voor domme belgiscist om zich wat te amuseren
Helemaal niet. In het bewuste interview wordt Noels wel degelijk als kandidaat-minister door een NVA-er (= partijganger) naar voren geschoven. Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat hij door de NVA daarover niet eens zou gepolst zijn. Niet officieel natuurlijk, maar wel 'in de wandelgangen' zoals dat heet. Want we spreken nu in het het jaar 2010, toen een federaal akkoord nog mogelijk was en de NVA zocht naar bekwame 'ministeriabelen' in geval dat...

Maar misschien is het beter zo. Want moest Noels als minister van hetzelfde kaliber zijn geweest als Muyters, dan zaten we federaal nu met de gebakken peren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 februari 2012 om 14:30.
Oud 8 februari 2012, 14:41   #56
vrijevlaming
Banneling

Standaard

kronkel kronkel!
Oud 8 februari 2012, 14:50   #57
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
Dat mijnheer Noels dan een plan maakt hoe hij dit land uit de financiële crisis helpt zonder dat de gewone mens het gelag betaald.
Het is altijd gemakkelijk, zelfs al ben je een van de intelligentste mensen in België, om langs de zijlijn te staan brullen dat er iets moet veranderen.
awel hij zegt het, maar als de taboes hoogtij vieren dan is dat gewoon dogmatisch allemaal verkeerd:

gewoon lasten op arbeid verminderen, dus werkmens kost goedkoper aan de bedrijven , bedrijven verdienen meer. Maar die meerwinst vertaalt zich in goedkopere productie, en bedrijven die terug kunnen concurreren op het buitenland. VOoral niet vergeten Duitsland deed het 10jaar terug al voor, en Frankrijk volgt, dus echt veel tijd hebben we niet. Nu die marxisitsche bende van Elio zal het ondertussen wel 2 jaar verkakken.

overheid saneren, dus 10% volk afdanken en laten werk zoeken in de privé en stoppen dus met postjes te creeeren waar geen kat werk ziet en iedereen op zijn buro komt uitrusten, en pensioenen hervormen zodat de last van de overheidspensioenen draagbaar wordt, en die in een éénheidsmodel stoppen zodt iedereen hetzelfe krijgt.En vooral rendabedenken invoeren bij overheid, niet budgetten opsoeperen maar het werk doen dat het meest opbrengt voor de maatschappij. DUs ook grondig nadenken over alle steun die we geven, en dus niet noodzakelijk de groene steun maar vooral de steun aan de werklozen naar 300euro + materieel steun.

en finaal lasten op import van chinese prul dubbeldik takseren als consumptie, energie en co2 taksen erboven op zodat de concurrentievervalsing van de outsourcing stopt.

Dus evenwichten verschuiven in 3 richtingen, dat is dus drie knopjes die moeten gedraaid worden. EN pasop mijne heren de gevolgen zul je wel eens voelen in de aanpassingsfaze, maar in DUitsland sterf er niemand van de honger;.. dus zo slecht is hun model niet

Laatst gewijzigd door brother paul : 8 februari 2012 om 15:01.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 15:02   #58
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Vooral de federale regering maakt veel fouten, en de Waalse en Brusselse nog veel en veel meer. De vlaamse heeft een begroting in evenwicht dankzij een minister van begroting die voortreffelijk werk levert. Een doorn in het oog van de oppositie vandaar dat ze zich moeten beroepen op een door een drugsverslaafde mail gelekte mail van 2 jaar oud die op zich niets bewijst.
In evenwicht? En daarom moeten de Vlaamse regering in Februari bijeenkomen zeker om hier en daar wat (300-500 miljoen €...) bijeen te scharrelen om de Vlaamse begroting in evenwicht te krijgen. J�*�* in evenwicht...Gij wel maat!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 februari 2012 om 15:06.
Oud 8 februari 2012, 15:13   #59
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gezegd dat hij een pion is van de NVA. Niet meer maar ook niet minder.
Dat klopt, je hebt inderdaad nog niets anders gezegd. Inhoudelijk alweer 0,0 op 10.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 15:16   #60
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat klopt, je hebt inderdaad nog niets anders gezegd. Inhoudelijk alweer 0,0 op 10.
correctie: 0,00/10

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be