Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

Discussietools
Oud 21 juni 2004, 22:34   #41
Filip Van Looy
Burger

Standaard

Het geheugen van de meeste posters in dd lijkt mij vrij kort.
Zijn de Vlamingen vergeten dat (terwijl zij aan het front de massa Belgische soldaten waren die in 1940 stand moesten houden tegen de overmacht. Franstaligen waren toen merendeels onderofficieren en officieren) Leopold III veel vlaams bloedvergieten heeft vermeden door zich na 18 dagen over te geven.
Hij heeft dit en zijn al of niet gewilde deportatie nadien met zijn troon moeten bekopen.
Dit was een van de redenen waarom mijn vader in de koningskwestie
de kant van Leopold III koos. Deze man wist hoeveel bloedvergieten hij had vermeden, en merendeels van Vlamingen.

Boudewijn trad bewust enkele dagen terug om geen wet te moeten tekenen die toendertijd indruiste tegen zijn geweten.
Noem mij de Vlamingen die tegen hun geweten in een Vlaamse wet zouden stemmen. Je zal er niet veel vinden.
Respect verdient zo'n houding.
Dat die Nationalisten van welke partij ook eerst eens beginnen met respect voor andere landgenoten en volksgenoten te tonen.
Of willen deze nogmaals een revolutie stijl 1830, maar dan ten voordele
van Vlaanderen.
Oud 21 juni 2004, 23:14   #42
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip Van Looy
Zijn de Vlamingen vergeten dat (terwijl zij aan het front de massa Belgische soldaten waren die in 1940 stand moesten houden tegen de overmacht. Franstaligen waren toen merendeels onderofficieren en officieren) Leopold III veel vlaams bloedvergieten heeft vermeden door zich na 18 dagen over te geven.
Hij heeft dit en zijn al of niet gewilde deportatie nadien met zijn troon moeten bekopen.
de kant van Leopold III koos. Deze man wist hoeveel bloedvergieten hij had vermeden, en merendeels van Vlamingen.

Boudewijn trad bewust enkele dagen terug om geen wet te moeten tekenen die toendertijd indruiste tegen zijn geweten.
Noem mij de Vlamingen die tegen hun geweten in een Vlaamse wet zouden stemmen. Je zal er niet veel vinden.
Dat die Nationalisten van welke partij ook eerst eens beginnen met respect voor andere landgenoten en volksgenoten te tonen.
van Vlaanderen.
Wel zelfs in de koningskwestie hebben we de macht van de franstalige minderheid in dit land gezien.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 22 juni 2004, 06:22   #43
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:
Wat hebben de Saksen Coburgers ooit voor Vlaanderen gedaan?
de verkoop van royalty boekskes gesteund, wat toch redelijk wat arbeidsplaatsen heeft opgeleverd.

Ge zou de koekskesdoos en prularia fabriekanten haast vergeten, ...

Herr Flick is offline  
Oud 22 juni 2004, 06:31   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Ik ben niet echt koningsgezind maar :
Citaat:
Hij was waarschijnlijk een van de leidende krachten
achter het proces in Gent tegen het VB

getuigt dit niet zo'n beetje van vér doorgedreven paranoia?

en trouwens : ofwel zijn ze een farce en hebben geen macht, ofwel, als jij jouw uitspraak kan bewijzen, hebben ze best toch nog wel een lange arm en kunnen dus, indien goed gebruikt, die macht positief beïnvloeden.
dacht ik zo.

Op papier kunnen ze inderdaad niks, ...

Maar ze hebben een arm nog veel langer als die van den Donnau, ...

A Wie benoemt er ook weer formateurs, ?

B En dit is misschien wel het belangrijkste, wie heeft er via zoonlief, ja, dan eigenlijk nog de meest idioote van de twee ne poot binnen bij de hoofden van de grootste loge hier in den Belgiek, ? ...

En da is nog maar het topje van den ijsberg, want de macht rijkt veel verder dan dat.

Voorbeeld, : Sabena toen het nog nie failliet was, wou samengaan met KLM, deuud ! Aandeelhouder King Bebert Second, stak daar professioneel een stokje voor, allé liet daar voor steken,... In het dossier de Generale - De Benedetti, net hetzelfde en was er zo ook niets met de ASLK en ING, of een andere Hollandse belegger, ?

En dit zijn voorbeeldjes die wij kennen, maar er zijn zo ook de gerechtelijke dossiers , Een van de beveiligingswagens van den Bert die een onschuldige burger van het kruispunt maaiden, die mens heeft jaren op zijn centen moeten wachten, 't is misschien nog nie in orde, ...

Zoonlief Fluppe, die ettelijke keren door de rijkswacht onderschept is maar toen discreet verder mocht rijden, ...

En dan hebben we nog een bijzonder onfris zaakje eind jaren 70 begin jaren 80, ... waar niks over mag gezegd worden, ...

Zijt gerust, die vent heeft macht, ...
Herr Flick is offline  
Oud 22 juni 2004, 06:39   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Puur om protocolaire redenen denk ik dat het koningshuis zo slecht nog niet is.
Let's face it : België is op de wereldkaart al een speldenkop groot (indien Vlaanderen hebben we al een vergrootglas nodig)
Wat ze nu doen ivm promoten van België in het buitenland, lobbying bij de multinationals. Bedrijven hier naartoe halen - lezingen edm geven, ik denk toch niet dat je dat opzij kan schuiven als totaal onbenullig.

Dat krijgen zij gedaan gewoon omdat ook tycoons dwepen met "Roalty" - wie (en hoe) zou ons anders moeten vertegenwoordigen 'abroad' ?
Alle 4 of 5 jaar iemand anders?
Nee, laat die maar lange termijn relaties opbouwen en ons gezicht zijn in 't buitenland.
Ik denk echt niet dat een president zoveel goedkoper gaat zijn.

Boudewijn was een seutig koorknaapje maar Albert lijkt mij een sympathieke pee.

En nee, ik heb niet eens kabel, dus ik ben geen trouwe roalty-watcher op VTM.

Vlaanderen kan op zichzelf ook die spotjes maken op T.V. (wie denk je overigens dat die nu al betaald, ... )

Een schertsfiguur als Fluppe, die belachelijke en domme vragen stelt, ... ? ik weet het nie hoor, ... En in zijn kielzog, Big Loeloe, ze zien hem overal liever vertrekken als arriveren. Ik denk dat ze in 't buitenland toch liever nen expert buitenlandse handel zien, die goei ballansen kan voorleggen, en reclame kan maken voor ons onderwijs door perfect 4 talig te zijn, met een paar adviseurs waar ze ginder achter van achterover vallen, ...

Ik denk dat da veel meer indruk maakt en vertrouwen schept dan nen onozele prins die ze op god weet welke manier hebben wijsgemaakt hoe hij met een helicopterke moet vliegen. (ik ben er heilig van overtuigd dat er kleurkes en nummerkes op zijne instrumenten geplakt staan. )

Eventueel kan je dan nog eens een bekwame Minister van buitenlandse zaken of een minister President sturen.

Nee een prins die door vaginaal toeval , prins geworden is, maar die anders blij zou mogen zijn om verantwoordelijkheid te krijgen bij het dozen vouwen in een beschutte werkplaats.
Herr Flick is offline  
Oud 22 juni 2004, 06:41   #46
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Macht corrumpeert en absolute macht corrumpeert absoluut.

Van een positief gebruik van directe of zelfs indirecte macht is niet gek veel bekend.

Het Belgische Hof maakt zeker geen uitzondering op die regel.

In Sabena (nu SN dus nog altijd onder adelijke Belgische vlag) en 'de Generale' (nu Fortis en dus geen ongewenste, Nederlandse invloeden in België) heeft het Hof ook via obscure weg ingegrepen. Zelfs Wilfried Martens heeft dat publiekelijk toegegeven.
De kroon mag echter niet ontbloot worden.
En daar zal wel een bijzonder goede reden voor zijn.
OK - laat dat dan zo zijn, een president zou dezelfde macht hebben, en dat is het altijd af te wachten hoe corrupt of machtsgeil die dan wel gaat zijn. Nu weten we tenminste wie het is en roalty zijnde dwingen ze sowieso al eerbied af in het buitenland. D�*t is nog maar de vraag bij eender wie dat op de presidentsstoel zou gaan zitten.

Een president stem je weg !

De enige manier om zo'n machtsgeile royal weg te krijgen is door hem over de kling te jagen, of hem met een blackadder achtige (Master i have a cunning plan ! ) hak te zetten en hem zo van het toneel te jagen.
Herr Flick is offline  
Oud 22 juni 2004, 06:49   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het antwoord op de vraag "Wat hebben de Saksen Coburgers ooit voor Vlaanderen gedaan" ligt voor de hand : NIETS.

Vandaar dat hier nergens een BUB'er of andere royalist/belgicist te bespeuren is met ook maar een poging tot antwoord.
tja, ik heb dan ook gezegd eerder dat ik niet specifiek koningsgezind was, heb dan ook maar een poging ondernomen hee.
Ik heb er alleszins niets op tegen.
En voor de geschiedkundigen onder ons, zou er uberhaupt een België zijn geweest, zonder de SC's en hoe zou het er dan hebben uitgezien, denken jullie?
Geen retorische vraag, ik zou dat dus eigenlijk echt wel willen weten.

Heel simpel dan hadden wij Vlamingen nu geen door ons door de wallen opgedrongen SexenCoburg gehad, een familieken dat ze overigens bij de Engelsen gaan weghalen, en die het in de eerste plaats zelf nie wou doen, want veel groter ambities had, maar de Engelsen waren maar wat blij van die ook toen al gelverslindende geldwolf vanaf te zijn.

Wij hadden rustig onder de hollanders kunnen verderboeren, en waren dan misschien wel later onafhankelijk geworden...
Herr Flick is offline  
Oud 22 juni 2004, 06:55   #48
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DidiusTheGreat
Boudewijn was toch geen slechte koning, hij was een van de koningen die nog een allerlaatste stempel op de samenleving van belgie wilde drukken (abortuswet)
Het was een christelijke man, maar hij had ook oog voor een multiculturele samenleving. Daardoor vond ik Boudewijn ook geen slechte koning.

Maar op de vraag, wat de SC voor vlaanderen hebben gedaan, weet ik niet echt een antwoord, voor Belgie hebben ze wel wat gedaan.

Maar het koningshuis is vooral een traditie, en tradities mogen volgens mij niet verdwijnen.
Den Beau heeft in zijn laatste dagen inderdaad nog een statement willen maken, daarom is hij ook de enige waar ge nog iet of wa respect voor kunt hebben, Ook al ben ik nie specifiek voor of tegen die wet, toch vond ik da goe, wat hij deed.

Alhoewel ik denk dat hij en Lumbumba in de bar in de Hel nie samen aan den toog zullen hangen. En voor broerlief heeft hem toch ook een paar keer familiebelang boven 's lands belang gezet, ...
Herr Flick is offline  
Oud 22 juni 2004, 06:57   #49
scarlet
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Getoond waar België eigelijk voor staat: leven op kosten van een ander en vooral geen Nederlands spreken!

Inderdaad,...een enorm schandaal dat koningshuis en zijn trawanten!
De wortel van het kwaad hier in dit land !
Durven zedepreken geven en spreken van verdraagzaamheid , terwijl ze zelf niks anders doen dan zich hoogmoedig verheffen boven iedere "gewone" mens en zich enkel met "vooraanstaanden" bezighouden en zich volledig afzonderen van alles wat mensen die in hun ogen veel te "laag" zijn,..
Valse hypocriete schijn houden ginder met al "hun" rijkdommen die enkel plunderingen en veroveringen zijn van weleer....
Weg met dat venijnig koningshuis,..een ware pest voor de mensheid!

Scarlet
scarlet is offline  
Oud 22 juni 2004, 06:58   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Leopold is dan de troon aangeboden in Griekenland en heeft dit hoffelijk
van de hand gewezen. Hij vond dat het land niet stabiel genoeg was.

Koningin Victoria van Engeland, waarvan Leopold een neef was, heeft hem
dan de Belgische troon aangeboden.
Right! dat was het! ik wist dat er iets met Griekenland was, maar wist de klepel niet meer hangen.

Was Leopold op dat ogenblik ook niet getrouwd met een dochter van Victoria of iets in die buurt? Die dan na een jaar huwelijk gestorven is of zoiets.

En dat Franstalige gedeelte: De Leo is toch hertrouwd met de dochter van de Franse koning?

Gevonden:
Op 2 mei 1816 trouwde Leopold met kroonprinses Charlotte Augusta, de enige dochter van de latere koning George IV van Engeland. Op 5 november 1817 baarde zij een doodgeboren zoon. Zijzelf stierf de volgende dag.

In 1830 kreeg Leopold het aanbod koning van Griekenland te worden, maar hij weigerde. Nadat op 4 oktober België zich van Nederland onafhankelijk had verklaard, werd Leopold door het Nationale Congres gevraagd koning te worden. Leopold accepteerde de uitnodiging, en op 26 juni 1831 werd hij koning. Op 21 juli werd hij in het Koninklijk Paleis officieel tot koning gekroond.

Nog geen twee weken later, op 2 augustus werd België geïnvadeerd door de Nederlanders. Gedurende een periode van 8 jaar waren er schermutselingen, maar in 1839 werd de Belgische onafhankelijkheid officieel door Nederland erkend.

Op 9 augustus 1832 trouwde Leopold voor de tweede maal, met Louise van Orleans, dochter van koning Lodewijk Filips van Frankrijk. Zij kregen vier kinderen:

Ook nog even tussen de lijnen door, de Leo had wa persoonlijke problemen met de Hollanders, ook al iets met een historie over vrouwen, ... Het zit dus bij de SC's echt wel in de genen, ... Leo II en Kareltje waren ook notoire hoerenlopers hé, ...
Herr Flick is offline  
Oud 22 juni 2004, 07:01   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

van Vlaanderen.

Je vergeet er wel ook effe bij te vertellen dat de vlamingen tijdens de koningskwestie massaal achter hun koning stonden, en dat hij door de walen is moeten aftreden, ...

Daarom is het dubbel zo erg, dat de SC's de kant van dat profiteursvolk blijven kiezen.
Herr Flick is offline  
Oud 22 juni 2004, 08:19   #52
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

@Circe

Leopold I was gehuwd met de Engelse troonopvolgster Charlotte, prinses van Wales (7.1.1796-6.11.1817), dochter van Koning Georges IV. Het is door haar overlijden dat Victoria koningin is kunnen worden.
Victoria was de dochter van de hertog van Kent en zij was gehuwd met Albert van Saksen-Coburg en Gotha, een kind van Leopolds broer.
Leopold was dus een "oom" van koningin Victoria.
Oud 22 juni 2004, 08:32   #53
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

@Filip Van Looy

De houding van Boudewijn zou alle respect verdienen indien hij afgetreden was als Koning.
Een taak als Koning weigeren, om een dag later met schending van de Grondwet terug te keren als Koning lijkt mij nu niet bepaald een houding die ons respect moet afdwingen.
Onze Grondwet is immers duidelijk: als de Koning niet kan regeren moet een regent aangeduid worden. Dat is niet gebeurd, noch bij Leopold III noch bij Boudewijn I.(art.93)
Het is niet aangewezen de instellingen te misbruiken om een gewetensbezwaar op te lossen. Uiteraard hebben onze politici het spelletje meegespeeld.

Onze Grondwet is overigens nog zeer duidelijk op een ander punt: (art.89)De civiele lijst wordt door de wet vastgesteld voor de duur van de regering van elke Koning. De wet verscheen voor wat Albert I betreft in het Staatsblad van 29.3.1994.
Daarin werd een dotatie voorzien voor Albert, voor de weduwe van de vorige koning, Fabiola en voor de troonopvolger Filip.
De dotaties die naderhand werd toegekend aan Astrid en Laurent leggen een last op de gemeenschap waarvoor in de Grondwet geen verantwoording is te vinden want de dotaties werden goedgekeurd met miskenning van art.89.
Oud 22 juni 2004, 08:35   #54
Filip Van Looy
Burger

Standaard

Alvader, U hebt het mis,
Herr Flick daarentegen zit juist,
Voornamelijk vlamingen steunden Leopold III in de koningskwestie
niet de franstaligen, die waren toen al veel republikeinser
Het heeft niet mogen baten.
Toch eens nadenken waarom die vlamingen toen zo koningstrouw
waren dit in schril contrast met de vlamingen van nu in dit forum ....
Oud 22 juni 2004, 08:42   #55
Filip Van Looy
Burger

Standaard

Karel Hendrik,

Klopt perfect dat men een regent had moeten aanduiden, doch dit is niet gebeurd. Ik dacht dat toen de regering geleid werd door Martens of Tindemans beiden van CD&V strekking.
Kan men aan Boudewijn verwijten wat hem niet toekomt, namelijk het aanduiden van een regent ik dacht van niet.
Ook tijdens de koningskwestie geen regent, ook niet zijn keuze dacht ik.
Correct voor wat de dotaties betreft, hier denk ik terecht dat paal en perk dient gesteld aan de uitbreiding (niet van de kinderen, want dat is de natuur) maar aan de dotaties voor verdere nakomelingen niet in rechte lijn van de troonsopvolging.
Oud 22 juni 2004, 09:02   #56
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Alvader, U hebt het mis,
Herr Flick daarentegen zit juist,
Voornamelijk vlamingen steunden Leopold III in de koningskwestie
niet de franstaligen, die waren toen al veel republikeinser
Het heeft niet mogen baten.
Toch eens nadenken waarom die vlamingen toen zo koningstrouw
waren dit in schril contrast met de vlamingen van nu in dit forum ....
Waar heb ik het mis ? Is leopold III niet onder druk van de Franstalige minderheid dienen af te treden ?
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 22 juni 2004, 09:04   #57
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Karel Hendrik,

Klopt perfect dat men een regent had moeten aanduiden, doch dit is niet gebeurd. Ik dacht dat toen de regering geleid werd door Martens of Tindemans beiden van CD&V strekking.
Kan men aan Boudewijn verwijten wat hem niet toekomt, namelijk het aanduiden van een regent ik dacht van niet.
Ook tijdens de koningskwestie geen regent, ook niet zijn keuze dacht ik.
Correct voor wat de dotaties betreft, hier denk ik terecht dat paal en perk dient gesteld aan de uitbreiding (niet van de kinderen, want dat is de natuur) maar aan de dotaties voor verdere nakomelingen niet in rechte lijn van de troonsopvolging.

Als er dan in den tijd "procedurefouten" gemaakt zijn, is dit konginshuis dan nog wel wettig aan de macht, ?

Als die dotatie niet in regel is met art 89, krijgen die dus onwettelijk geld en moet dat met interesten terugbetaald worden aan de belastingsbetaler !

Dat Stridje en Lorre dus maar een goei job gaan zoeken.
Herr Flick is offline  
Oud 22 juni 2004, 09:57   #58
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

@Filip Van Looy

De regering werd toen geleid door Martens en de procedure werd ontworpen door de heer Alen.
Ik ben het niet eens met u wat betreft de houding van Boudewijn omdat ook hij wist welke procedure er diende gevolgd te worden.
Ik heb wel een diep respect voor zijn gewetensbezwaren maar dan had hij daar de conclusie moeten uit afleiden dat hij niet langer Koning kon blijven.
Wat nu gebeurd is is een schijnheilige oplossing: door de dag later opnieuw op de troon te komen was hij immers opnieuw gebonden aan zijn grondwettelijke eed en moest hij de abortuswet respecteren.
Heel concreet: juist door een dag de troon te verlaten heeft Boudewijn de abortuswet mogelijk gemaakt.
Hij was immers de enige die de wet nog kon tegenhouden.
Oud 22 juni 2004, 10:02   #59
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond
De vraag moet nu gesteld worden.

Wij moeten ons beijveren voor een referendum die het voortbestaan van
de Belgische monarchie bevraagtekend.

Ik ben ervan overtuigd dat een grote meerderheid zich voor het afschaffen zal uitspreken.

Of zouden al die linkselaars dan plots als overtuigde monarchisten te voorschijn komen.

ALs wij de Belgische monarchie kunnen doen sneuvelen verdwijnt er meteen een grote steunpilaar van het Belgische establishment.

De koning der belgen heeft zich reeds resoluut uitgesproken voor een
verbod van het VB.
achter het proces in Gent tegen het VB.

Laat ons er werk van maken! We zijn nu volwassen genoeg.

Een aparte buitenparlementaire organisatie om de verschillende meningen te vertegenwoordigen lijkt me het geschikte middel.
Bron?????????????
Oud 22 juni 2004, 10:06   #60
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond
De vraag moet nu gesteld worden.

Wij moeten ons beijveren voor een referendum die het voortbestaan van
de Belgische monarchie bevraagtekend.

Ik ben ervan overtuigd dat een grote meerderheid zich voor het afschaffen zal uitspreken.

Of zouden al die linkselaars dan plots als overtuigde monarchisten te voorschijn komen.

ALs wij de Belgische monarchie kunnen doen sneuvelen verdwijnt er meteen een grote steunpilaar van het Belgische establishment.

De koning der belgen heeft zich reeds resoluut uitgesproken voor een
verbod van het VB.
achter het proces in Gent tegen het VB.

Laat ons er werk van maken! We zijn nu volwassen genoeg.

Een aparte buitenparlementaire organisatie om de verschillende meningen te vertegenwoordigen lijkt me het geschikte middel.
Bron?????????????

't Groot Vlaemsch Sproockjesboeck, herwerkte versie 2004.
Patriot! is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be