![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de enigen die veroordeeld moesten worden zijn de politici die over deze problemen koppig blijven zwijgen. veroordeeld wegens passieve medeplichtigheid en schuldig verzuim. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() Het is echt te hopen dat het debat tussen beide heren er komt !!!
Vermeersch heeft overschot van gelijk. Het enige wat ik mis in z'n teksten is de vraag : hoe lossen we de problemen op die er nu voor zorgen dat het Blok de verkiezingen wint. Buiten wat algemeenheden brengt hij daar niet echt veel toe bij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() van mijn part mogen sponssmoel en besmet het debat modereren! zelf dan maakt Dewinter kipkap van dat 2de rangsfilosoofke! Ik kijk er al naar uit! 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
zalig zijn de armen van geest .... ![]() ![]() ![]() het is geen schreeuw noch leugenwedstrijd zoals de meeste politieke debatjes in de media hé ge weet toch ook wel dat flupke zelfs de eerste kandidatuur PSW geeneens aankon ? niet dat ge dan geen goed debateerder kunt zijn , hij is dat namelijk wel, maar enkel in de fastfood versie van de zevende dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Vreemdeling
|
![]() Vele Blok-stemmers vergeten dat er buiten de migrantenproblematiek nog heel wat andere heikele punten zijn. Het Blok is tegen:
- homohuwelijk (merendeel van de Vlamingen is voor) - abortus (merendeel van de Vlamingen is voor) - euthanasie(merendeel van de Vlamingen is voor) - consequent doorgevoerde vrouwenemancipatie (merendeel van de Vlamingen is voor) - voor avondklok voor kinderen tot 16 jaar (die zullen lachen) - invoering van doodstraf Snappen die kiezers de consequenties van hun stemgedrag? Toch vreemd, de meeste blok-kiezers zien op een gans jaar niet een Turk of Marokaan, maar ze voelen zich wel allemaal bedreigd. De vraag is ook of het Blok de problemen in dit land gaat oplossen. Als ze willen regeren zullen ze coalities moeten vormen en compromissen moeten sluiten. En wat betekent dat? Dat ze hun programma nooit volledig kunnen uitvoeren. Wat betekent dat ze hun beloften bij definitie niet kunnen waarmaken. En wat roept de doorsnee Blok-kiezer dan: bedrog! Ze maken hun beloften niet waar! Tja, het zijn allemaal dezelfden he, die politici: zakkenvullers. Maar daarvoor moeten we ze eerst aan de macht brengen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Uiteraard is er een migrantenprobleem, dat overigens deels met islam te maken heeft. Maar worden 1 miljoen Vlaamse kiezers voortuderend door migranten lastiggevallen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen freethinker er is veel meer dan de "bedreiging van de migrant" dat is slechts een fractie van de redenering van de dorpsstraat
![]() ![]() Ze hebben vermoedelijk kwaad bloed gezet bij veel Vlamingen, ergens begrijpelijk als ze steeds horen dat er geen geld is... behalve voor de anderen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Tot mijn verbazing kwam ik Vermeersch een aantal maanden geleden virtueel tegen, op het webforum van Kif-kif.
Dat was na z'n televisie optreden waarin hij scherp was uitgevaren tegen bepaalde aspecten van de islam, n a v 'de hoofddoeken' Op het webforum van Kif-kif bleeft hij in de weken nadien z'n standpunt verdedigen en ging hij met veel eruditie en geduld in gesprek met islamieten. Dat die man die inspanning doet, heeft toch wel indruk gemaakt op mij. Zijn reactie zondagavond was 'erover' vind ik, maar ik hoop dat Dewinter het debat niet ontloopt, en dat één en ander netjes kan worden uitgepraat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||||||
Burgemeester
|
![]() @ ancapa:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En mag ik er op wijzen dat moorden in GEEN ENKEL LAND TER WERELD is toegestaan! Dus u verkoopt bullshit! Wat niet wil zeggen dat er natuulijk mensen zijn die dat doen... En dat moet bestraft worden, uiteraard... Citaat:
Dus jij laat die mensen maar weer verhongeren! Proficiat! U bent een goed mens! Citaat:
Familieleden genoeg om hun op te vangen?? U baseert zich op uitspraken van het Vlaams Blok, zeker? Citaat:
Misschien eens niet klakkeloos geloven wat Dewinter en co de wereld insturen... Citaat:
Ik weet wat het probleem is! En ik weet nog veel beter dat de mensen wegsturen geen oplossing is! En ik ben niet links, ik denk alleen logisch na, met men gezond verstand... En ik denk ook aan andere dingen dan "Ik, ik, ik!" J[/b] |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Vrouwenbesnijdenis is een ingreep aan de uitwendige geslachtsorganen. Hierbij worden de clitoris en/of schaamlippen ingesneden of (gedeeltelijk) weggehaald, en soms daarna aaneengehecht. Tot de komst van asielzoekers uit Afrika vanaf de jaren tachtig van de vorige eeuw was vrouwenbesnijdenis een onbekend fenomeen in Nederland. Mensen in de zorg als huisartsen, vroedvrouwen en ggd personeel werden geconfronteerd met dit tot dan toe onbekende fenomeen. Vrouwenbesnijdenis werd een veel besproken onderwerp in de politiek, de media en in de zorg rondom de opvang van asielzoekers. Wat is vrouwenbesnijdenis? Vrouwenbesnijdenis is een ingreep aan de uitwendige geslachtsorganen. Hierbij worden de clitoris en/of schaamlippen ingesneden of (gedeeltelijk) weggehaald, en soms daarna aaneengehecht. Waarom? Waarom wordt een meisje besneden? Omdat besnijdenis mede haar vrouwelijke identiteit bepaalt. Dit heeft te maken met opvattingen, waarden en normen over fatsoen rond zaken als maagdelijkheid, kuisheid, reinheid. Omdat het haar maagdelijkheid beschermt. Omdat het haar huwelijkskansen vergroot. Omdat het haar status geeft in de gemeenschap. Veel vrouwen zien de ingreep als iets vanzelfsprekends. Het hoort erbij. Iedereen is immers besneden. Ze zijn meestal opgelucht en trots als het voorbij is. De pijn hoort bij een leven van de vrouw, zoals ook de pijn bij een bevalling. Omdat men een geïnfibuleerde vrouw mooier vindt. Omdat het een teken is van een goede opvoeding. Omdat men meent dat het een islamitisch voorschrift voor reinheid is. Welke vormen? Er zijn verschillende vormen van vrouwenbesnijdenis. incisie Prik of sneetje in de voorhuid van de clitoris. clitoridectomie/excisie Verwijdering van de clitoris en (deel van de) schaamlippen. infibulatie/faraonische besnijdenis Gehele verwijdering van de clitoris, de kleine schaamlippen en een gedeelte van de grote schaamlippen. Na aaneenhechting van de resterende schaamlippen blijft een zeer kleine opening over voor menstruatiebloed en urine. Van infibulatie zijn variaties mogelijk. Bij Somalische vrouwen komt deze vorm het meest voor. Overige termen: defibulatie Het vergroten van de opening/het opheffen van de obstructie, meestal vóór het huwelijk of vóór een bevalling. herinfibulatie Het opnieuw hechten van de resterende delen van de schaamlippen, onder andere na een bevalling. Somalische vrouwen gebruiken vaak de term 'sunne' of 'sunna' (letterlijk: religieuze aanbeveling). Sunna is een verzamelnaam voor verschillende vormen van besnijdenis, behalve infibulatie. Hoe ontstaan? De herkomst van vrouwenbesnijdenis is niet duidelijk. Het is een pre-christelijk en pre-islamitisch gebruik, waarvan de verspreiding waarschijnlijk plaatsvond via handelsroutes vanuit Egypte naar Afrika en Azië. Zo werd besnijdenis een onderdeel van de islamitische traditie, maar er zijn ook christelijke volkeren die het gebruik toepasten. Waar? Besnijdenis van vrouwen en meisjes treft meer dan 80 miljoen vrouwen in de wereld. Het komt voor in 20 Afrikaanse landen (onder andere Egypte en Guinea Bissau) en bij bevolkingsgroepen in een aantal landen in het Nabije Oosten en Azië. In Somalië, Djibouti, Noord-Soedan en Mali worden bijna alle vrouwen besneden en komt meestal infibulatie voor. In delen van West Europa en in de Verenigde Staten werd tot in de jaren '50 clitoridectomie als medische ingreep toegepast bij vrouwen met hysterische klachten. Wanneer? Besnijdenis vindt meestal plaats bij jonge meisjes; de exacte leeftijd verschilt per land. Bij Somalische meisjes ligt de leeftijd tussen hun 6e en 10e jaar, vóór de eerste menstruatie. De ingreep gebeurt vaak tijdens schoolvakanties, zodat de meisjes kunnen herstellen. Over uitvoering in Nederland bestaan geen harde gegevens. Het is bekend dat families meisjes naar het buitenland sturen om de ingreep te laten uitvoeren. http://www.vrouwenbesnijdenis.nl/watis.html ------------------------------------- U kent blijkbaar niet veel van andere culturen...
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Burgemeester
|
![]() Ik lees:
Citaat:
- zonder homo's? Van het Vlaams Blok mogen er wel homo's zijn, maar ze hebben geen rechten, mogen niet op straat komen,... Alexandra Colens heeft daar zelfs een hele leuke theorie over: Citaat:
Bovendien wil ik liever niet in een 'Big Brother'- of politiestaat wonen! - "Verbod op het samenscholen van jongeren in probleembuurten!" Wel... Ik ga wekelijks met een 10-tal vrienden iets drinken in de stad... Dat moeten ze mij echt niet verbieden!!! Nu komt waarschijnlijk de reactie: "Niet zo letterlijk opvatten", maar het STAAT er wel zo letterlijk! - "Vlaanderen onafhankelijk!" o.w.v. de cultuur. Ik kan u met zekerheid vertellen dat er meer culturele verschillen zijn tussen Limburgers en Antwerpenaren, dan tussen Limburgers en Luikenaren. o.w.v. de geldstroom. Och ja, we moeten weer betalen voor mensen die het wat minder goed hebben, en dat is weer te veel gevraagd. Bovendien moet je weten dat tot 50 jaar geleden Wallonië veel rijker was dan Vlaanderen... In landen die veeeeeel groter zijn dan België (Duitsland, Italië, Frankrijk, UK,...) zijn er veeeeel grotere geldstromen, en daar maken ze daar geen problemen van. Maar dwerg België gaat weer moeilijk doen. Bovendien strven we naar één Europa, maar dwerg België gaat nog eerst effe opsplitsen. Volgende stap: Alle gehandicapten op een onbewoond eiland zetten, en daar hun aan hun lot overlaten... J |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burgemeester
|
![]() @ circe
Oeps, sorry! ![]() ![]() J |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is veel meer dan de 'bedreiging van de migrant', het lijstje andere onderwerpen dat je hier geeft is niet mis. Ik vind alleen dat het VB die thema's systematisch uitvergroot. Ik probeer dus even één voor één te nuanceren : - werkloosheid gestegen : ja, maar dat is vooral te wijten aan de slechte conjunctuur - misbruik sociale voorzieningen : zet daar eens een pct op, 1 ? 2 ? er is natuurlijk het probleem van de werkloosheidsvallen, maar ik heb sterk de indruk dat daar beweging in komt - de kas is leeg : welke kas is leeg ?, volgens mijn cijfers is het budget al jaren in evenwicht en is de totale schuld redelijk fors gedaald - sociale woningen : er zijn er meer gebouwd dan vroeger, het staat hoog op de agenda, er wordt gezocht naar een nieuwe aanpak - ouderenzorg : ook daar loopt de discussie of men kinderen kan verplichten te betalen voor ouders - geldstroom : 11 miljard ? volgens mij 4 miljard, waarvan een deel wel rechtvaardig is ( solidariteit en vlaanderen is structureel nu eenmaal rijker dan wallonië) en waarvan een deel onrechtvaardig is, ook dat probleem staat op de agenda, o a dankzij het VB die hier duidelijk zweeppartij is, het zijn vooral de bedrijven die dat geld ophoesten, de voorstelling dat dat uit de zak van jan modaal komt, is totaal vals - wie krijgt te horen dat er geen geld is ?? verhofstadt wil zelfs de belastingen nog verder omlaag, of lees de negenproef van stevaert maar een keer, ook daar krijg ik de indruk dat er wel ruimte is voor een paar kado's, in elk geval een totaal ander verhaal dan bezuinigen en crisisbelasting Waar je wel volledig gelijk hebt : er zijn heel wat mensen uit de boot gevallen, er is een toenemende kloof tss arm en rijk, 20 pct leeft in bestaansonzekerheid. Maar helaas lees ik in het programma van het VB weinig voorstellen om daar iets aan te doen. De door jou opgesomde thema's dienen voor het VB vooral om een hetze te creëren tegen het establishment, tegen de walen, tegen de vreemdelingen, tegen het land zelf. PS vergeten : en tegen 'links' natuurlijk. Het centrale thema van 'links' is de rijkdom herverdelen. Denk daar maar eens rustig over na Ancapa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
tis onze schuld niet dat zij er NIET voor gekozen hebben zich te ontwikkelen naar een hoogstaande, menselijke beschaving. wij dragen geen enkele verantwoordelijkheid voor hun lot. het is het eigen volk dat telt. laatst zijn er weer 2 daklozen van honger en ontbering gestorven in brussel. asielzoekers krijgen opvang met verwarming, tv, uitkering... eigen volk crepeert op straat. SCHANDE! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik daag u uit. Jij maakt een lijst van de problemen van de dorpsstraat. Ik zal probleem per probleem aantonen dat de wetstraat ze wel kent en er wel degelijk aan werkt. Msschn te weinig, msschn te traag en msschn slecht gecommuniceerd. Maar de wetstraat voorstellen als een bende leugenaars die niks doen, is een bewuste vervalsing van de werkelijkheid. Dat kan natuurlijk alleen maar vanuit de oppositie. Msschn moet u ook maar een keer een lijst maken van constructieve VB voorstellen de voorbije jaren in het vlaams parlement. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Burgemeester
|
![]() @ Mitgard
Citaat:
Sorry, Mitgard, maar u bent achterlijk! Sorry, voor het woordgebruik, maar ik walg van uw uitspraak! Citaat:
De redenen waarom er hier nog daklozen rondlopen: - Omdat ze dat geld opdrinken. Zelfs dan worden ze verplicht om hun kasticket van de GB te tonen om hun geld te krijgen. Als dat nog niet lukt, worden de inkopen voor hun gedaan! Maar als ze absoluut willen drinken, tja, dan is daar niet veel aan te doen... - Omdat ze nog voldoende bezittingen (vb. gronden) hebben om van te leven. Maar vaak weigeren ze die bezittingen te verkopen omdat "dat nog het enige is dat ze hebben"... En dan krijgen ze het geld niet... Dus: Iedereen die WIL geholpen worden, die WORDT geholpen! Mitgard, Mitgard... : ![]() J |
||
![]() |
![]() |