![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ja, waarom willen diegenen die van die Waalse minderheid deel uitmaken dan per sé met diezelfde semi-genocidaire Vlamingen onderdanen van één en dezelfde koning blijven? Zo neen, waar hebben diegenen die van die Waalse minderheid deel uitmaken dan 'alarmbellen' voor nodig? (intermezzo: tijdens 'de Koningskwestie' werd het al heel snel duidelijk wie tegen wie moest worden beschermd. Ik vind dat nog altijd een zéér interessant studie-object, die 'Koningskwestie'. Een aanrader, zelfs ![]() Waar blijven trouwens de beschermingsmaatregelen voor de minderheid der hoogbegaafden?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar onderschat de Walen niet. Ze zijn aan een inhaalbeweging bezig. http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=4K3MLH14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Dat vind ik nu zélf ook, zie ![]() 2) Inderdaad, net dat beperkte aantal Belgische Eu-parlementairen maakt het voorstel 'realistisch'. De kiesbrieven zullen op véél plaatsen zelfs kleiner uitvallen dan die voor de gemeenteraadsverkiezingen (ik denk hierbij in de eerste plaats aan mijn eigen habitat). 3) Ik blijf me afvragen of er in het huidige 'systeem' van 'pacificatie' ook maar enigszins sprake kan zijn. 4) Dat is best mogelijk. Anderzijds zouden de uitslagen voor de Franstalige Belgen wel eens verrassend positief kunnen uitvallen. Stelt u zich maar even voor dat alle Vlamingen die niet zo hoog met pakweg Meneer Bart De Wever of Meneer Filip Dewinter oplopen met z'n allen voor pakweg Meneer Elio Di Rupo of Meneer Olivier Maingain gaan stemmen ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is hun eigen riante inkomen en de ambtenaren postjes, die ze voorbehouden voor familie en vriendjes. Het stomme kies vee, hun belastingbetalers geloven en betalen toch alles. En dit aan beide zijden van de taalgrens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2) De Koningskwestie en de Eenheidswet indachtig zal ik die fout NOOIT maken, wees maar niet bang ![]() 3) Uit dat artikel: "...Een jaar later dikte het aantal loontrekkenden forser aan in Wallonië (1,5 procent) dan in Vlaanderen (0,7 procent). In absolute cijfers gaat het telkens om ruim 14.000 mensen. Die kwamen vooral terecht in administratieve en ondersteunende diensten..." Ik stel voor dat we om die 'inhaalbeweging' niet te vroeg beginnen te juichen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zolang de Vlamingen bang blijven van hun eigen schaduw en politiek blijven bedrijven met de bedenking van 'wat de Franstaligen daarvan zullen denken' in het achterhoofd wanneer ze iets verwezenlijkt willen zien, zullen ze het onderspit blijven delven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Dat heb ik gemerkt.
Citaat:
Citaat:
Als mijn tante wieltjes had, was het een tram. Wel, je zal op je wenken bediend worden, zoals het er nu naar uitziet, zal CD&V lokaal een dreun van jewelste krijgen, wat haar bestaan in de toekomst onzeker maakt. Eens zien "of het zover" zal komen. En indien niet, wat voor excuus je dan zal bezigen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij mij eigenlijk over de hele lijn gelijk geeft maar de dingen liever niet bij naam noemt, dan is dat jouw goed recht. Gun je mij dan de mogelijkheid om een kat wel een kat te noemen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat zou hun verdeel en heers politiek en hun riante verloning volledig in de weg staan. Het zou de Belg ook de mogelijkheid geven de meerkost van de 7 regeringen en hun administraties te berekenen en daar heeft geen enkele politieke partij baat bij. Dat ze eerst eens proberen in België unitaire verkiezingen te houden ipv Europees, waar het nooit een feit zal worden, dat je democratisch op een kandidaat kan stemmen van een ander land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Vind je nu zelf ook niet dat uw mantra van "zie eens wat een domme utopische kloten die unitaristen zijn" niet echt volwassen klinkt? Citaat:
Ik weet het niet, velen pretenderen het wel te weten. En hun mening is zaligmakend. En ieder die anders denkt, is utopisch, belachelijk, wereldvreemd. Je kent dat fenomeen wel. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je bent het ermee eens dat het status quo onhoudbaar is. Je bent het ermee eens dat we richting afscheiding gaan. Je bent het ermee eens dat het unitarisme het laatst denkbare scenario is. Volgens mij zijn we het dan op alle belangrijke punten toch eens? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft er iemand intussen al een idee over hoe dit moet angepakt worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, maar wel voor hun mening.
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen weten we nog steeds niet hoe de Franstaligen ervan te overtuigen hun machtspositie af te staan ten voordele van een unitair Belgie...
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je roostert worstjes. Jij bent eigenlijk een luiaard. Jou vriend moet de worstjes bakken. Ook de die van U. Jou vriend verbrand zijn vingers door de worstjes uit het vuur te halen. Nu ga jij staan lachen "ik ben minder verbrand" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister
|
![]() België werkt op federaal vlak al niet, waarom zou het dan wel werken als unitaire staat???
|
![]() |
![]() |