Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2012, 09:31   #41
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
waarbij we weer bij mijn origineel antwoord komen: dus voor u is het beter dat we ze allemaal laten doppen (of, bij uitbreiding prepensioen)?
Dan hebben ze nog minder en zet je de staat verder onder druk

Kijk, ik kan me perfect inbeelden hoe die mensen zich voelen, maar dat verandert niets aan de realiteit. De wereld is veranderd, of je dat nu graag hebt of niet.
Zal ik je een klein voorbeeld geven, van wat er kan gebeuren bij een sluiting.
Onze grote vriend Martens had door zijn frauderende kompaan Gijselinck een sluitingsplan voor de Limburgse mijnen.
Degenen die gingen doppen en zijn blijven doppen tot ze de 25 jaar vol hadden, krijgen nu allemaal hun vol pensioen.
De stommeriken gelijk ik die gingen werken en nog langer dan die 25 jaar, trekken nu 200 € per maand minder dan die doppers.
Het eerste wat de verantwoordelijke bediende voor aanvragen van de pensioenen zei: weer zo een stommerik die zich heeft laten kloten door nog te gaan werken.
Sta je daar dan met je mooie gedrag en je werken.
Terwijl die tsjevenkop nog steeds zijn Europese leugens, in alle media mag verkondigen.
Als je zulke voorwaarden in ontslagregelingen inbouwt krijg je situaties, waar het beter is in de hangmat te blijven liggen en velen hebben dat gedaan.
Verwijt het dan niet hun, maar die tsjevenkop en zijn frauduleuze kompaan die zulke clausules in ontslagregelingen in bouwen en mensen in de hangmat duwen.

Hoop voor jou dat je pa met een vast contract is kunnen beginnen, indien uitzendkracht, zal hij nog dikwijls ontslagen worden, want die vliegen er altijd eerst uit. Gewoonlijk als de subsidies voor het aannemen van oudere werknemers binnen zijn.
Wens je pa veel sterkte en een goede gezondheid.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 09:39   #42
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Hoop voor jou dat je pa met een vast contract is kunnen beginnen, indien uitzendkracht, zal hij nog dikwijls ontslagen worden, want die vliegen er altijd eerst uit. Gewoonlijk als de subsidies voor het aannemen van oudere werknemers binnen zijn.
Wens je pa veel sterkte en een goede gezondheid.
pa is ondertussen in pensioen hoor. En hij heeft nog een vast contract gekregen, tot zijn pensioen. Alleen heeft hij moeten inzien dat hij niet a plomb kon eisen wat hij vroeger had, en dat hij een paar nieuwe dingen moest leren want zijn oude kennis was niet veel meer waard.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 09:50   #43
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Na een tijd is zijn frank gevallen en heeft hij opnieuw werk gevonden.
Waarom geloof ik je niet?
een +50 is vandaag economisch waardeloos, overbodig ballast,...
het enige dat hij nog kan opbrengen is een overheidspremie

je kunt werken in het zwart/grijs/onder minimumlonen/...
dat is het soort werk dat er voor oudere of langdurige werklozen is. alleen als de RVA u pakt hebt ge een probleem en als ge in 't zwart op een werf werkt is het maar te hopen dat ge geen accidenten voor hebt.

de vraag is of ge van dat soort werk kunt leven en dan is het antwoord simpel.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 09:52   #44
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Waarom geloof ik je niet?
een +50 is vandaag economisch waardeloos, overbodig ballast,...
het enige dat hij nog kan opbrengen is een overheidspremie

je kunt werken in het zwart/grijs/onder minimumlonen/...
dat is het soort werk dat er voor oudere of langdurige werklozen is. alleen als de RVA u pakt hebt ge een probleem en als ge in 't zwart op een werf werkt is het maar te hopen dat ge geen accidenten voor hebt.

de vraag is of ge van dat soort werk kunt leven en dan is het antwoord simpel.
Dat je mij niet wil geloven, is uw zaak. Het is zo.

De rest van uw post is onzin
Oud 1 maart 2012, 10:13   #45
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het eerste ja ; chemie, elektronica, elektriek, elektromechanica, bouw, ..

Zou ik ergens iets kunnen inkijken hoe zo een cursus er ongeveer uit ziet?
Bv iets in de bouw of metaal of zo?
eerst in hoofdzaak veel wiskunde en fysica(afgeleiden).

Als integralen en differentialen uw ding niet zijn, ga je zweten
Oud 1 maart 2012, 10:39   #46
subocaj

Standaard

Citaat:
Dat je mij niet wil geloven, is uw zaak. Het is zo.

Ik geloof je, maar kan je je er ook in vinden, dat het voor de overgrote meerderheid verloopt zoals ik heb aangehaald.
Uitzendarbeid, aan het minimum loon.
Vandaag hier, morgen niet en overmorgen ergens anders.
Oud 1 maart 2012, 11:15   #47
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
net zoals jouw verhaal

een +50 krijgt geen vast contract meer (als ze hem al aanpakken)
interim is onzekerheid en het credo wie werk wil heeft werk klopt enkel als ge in het illegale circuit kruipt.

met minder tevreden zijn is op zich niet erg tot dat blijkt dat dat minder dan tientallen procenten is. dan is er ineens wel een probleem maar dat mag niet gezegd worden want dan ben je een luiaard.

griffel
bazen die hun volk goed soigneren zullen niet/zelden met vaandelvlucht te maken krijgen. maar over de onderliggende redenen zal weinig uitkomen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2012, 11:58   #48
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de griffel Bekijk bericht
Is dit geen typisch sossenverhaal?
Hebt je nu te weinig pensioen of die profiteurs te veel?

En welke (vuile) rol hebben de vakbonden gespeeld? Of is dat niet mogelijk?
Wie maakt zulke stomme wetten, die profiteurs of die kemels in Brussel. En als je denkt dat dit kemel achtig gedrag gaat veranderen met Vlaamse politici, lees je dit achter 30 jaar nog maar eens.
Dacht je nu dat ik kwaad zou zijn op de mensen, die slimmer waren dan ik, integendeel, ik neem alleen de rotsjeef die zoiets uit doktert, zijn systeem kwalijk.
Zoals jij later andere politieke kemels kwalijk zult nemen wat ze nu allemaal voor je uitdokteren.

Sossen bestaan niet in België.
En maak je geen zorgen over mijn pensioen, dat is niet alleen afhankelijk van mijn Belgisch pensioen. Andere landen betalen meer.
Mijn standpunt over vakbonden ken je ondertussen, maar ik maak wel een onderscheid tussen de basis en de top.
Als ze er niet waren geweest zaten we hier nog met Indische en Chinese toestanden en had jij hoogstens tot je 12de naar school kunnen gaan en dan kon je gaan werken. Als je thuis antiek hebt staan, is dat waarschijnlijk nog een stille getuige van die tijd. Zolang is dat alles nog niet geleden.
Ik heb zelf nog op mijn negende leren lassen en mazout tonnen gelast, die toen in opmars waren, omdat mazout verwarming een steeds grotere plaats innam, na schooltijd en dat tot mijn 19.

Spelen na schooltijd was alleen voor jongetjes met rijke ouders.
Pa werkte alleen en er kon van zijn inkomen, maar een iemand naar de universiteit en dat was mijn oudste zuster.
Dus ik ben gestopt na mijn A2 en gaan werken, om te zorgen dat er geld genoeg was om de 5 anderen waarvan 1 gehandicapt, de mogelijkheid te geven te studeren.
En A2 stelde in die tijd ook nog iets voor.
Ik dacht steeds, nog even en ik kan gaan verder studeren, ook al ben je wat ouder, maar dan de vrouw van je leven, huisje bouwen en dan ben je 38, eer je kunt starten met je studies, na je werk en in de weekends.
Oud 1 maart 2012, 19:09   #49
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de griffel Bekijk bericht
En wat als de multinationals na WOII niet naar hier waren afgezakt en met hun kapitaalinjecties hier een redelijk paradijs hebben gecreëerd.
Of denk je dat de vakbonden voor die welstand hebben gezorgd? Dan zouden ze momenteel in Wallonië schatrijk moeten zijn.

Maar nu weet ik nog niet of dat die werknemers die zo zot waren te blijven werken in plaats van te gaan doppen zoals het een goede sos betaamt minder pensioen trekken dan anderen in de privé.
Zwart. - Denk je dat ze naar hier gekomen waren als ze niet wisten dat we ons kapot werkten voor een aalmoes voor een 45 uren week.
Denk je dat ze nu naar lage loon landen trekken, omdat het filantropische instellingen zijn.

Rood.-Waarom denk je dat de zware verouderde industrieën hier vertrokken zijn. Wallonië stikt van de Vlaamse namen en hoe denk je dat zoiets mogelijk is. Zijn die hier vertrokken omdat er teveel werk was in Vlaanderen?
Daar waren gelukkig vakbonden, die alle gunstige voorwaarden bereikt hebben voor gans België, waarvan jij nu geniet.
Heel anders dan die Vlaamse lamstralen, die hun eigen achterban telkens in de steek laten.
Dat kan ik jou niet vertellen, omdat ik een gecombineerd pensioen heb van 8 jaar zelfstandige, 25 jaar mijnwerker, waarvan 11 in de mijn en 18 jaar nadien in het buitenland.
Het enige wat ik weet is dat naargelang gezin samenstelling, het mijnwerkers pensioen meestal tussen 1400 en 1850 ligt.
Naargelang je loon categorie die je had in de mijn.
Ben geëindigd in categorie 7.9 (op een paar Bfr na 4.000 Bfr bruto per dag) wat in mijn functie, op het ogenblik van de sluiting, de hoogste was.
Ik praat hier over ondergrondse mijnwerkers, voor dag werkers (bovengronds) weet ik het niet.
Ben je geïnteresseerd omdat jezelf mijnwerker bent geweest en wil je vergelijken of is het nieuwsgierigheid?
Oud 1 maart 2012, 21:00   #50
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) zelf betaald
2) zelf betaald
3) niet gekregen
4) we zijn met veel kinderen. Als er al iets overblijft in de pot, zullen we het met velen delen.
Zo te zien mist u net zo goed de pointe in mijn betoog aangezien ik schreef"als u mijn zoon zou zijn"

In uw geval valt er niet véél te halen...

Ja, dan kan je al eens een grote mond opentrekken tegen uw ouders...

Citaat:
Ik denk dat gij de pointe gemist hebt: meneer de zelfverklaarde sos had het constant over krijgen/erven/... Dat interesseert mij helemaal niet. Ik zei: als mijn pa terug werk had gehad dat minder betaald was en ik daardoor minder erfenis ging krijgen, dat is het minste van mijn zorgen. Die erfenis kan mij niet zoveel schelen, in tegenstelling tot anderen hier blijkbaar, die dat quasi als het belangrijkste van hun ouders aanzien... En dan ben ik de slechte...
Daardoor krijgt uw pa nu ook nét wat minder pensioen,maar zoals u al zei "dat is het minste van mijn zorgen"...

Wacht maar tot u ooit in hetzelfde geval zou verkeren...

Of u dan bereid zal gevonden worden om voor minder geld zwaardere arbeid te gaan verrichten dat niets meer met uw vakgebied te maken heeft...

Het is nog altijd makkelijker om het te zeggen dan om het effectief te gaan doen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 1 maart 2012 om 21:01.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be