Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2012, 00:55   #41
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Amai wat een moeite dat men zich moet getroosten. En ik ben dan iemand die graag snel resultaat zie, dus als het wat te lang duurt geraak ik snel ontmoedigd. Maar als ik eens meer tijd heb, en meer energie, dan zal ik daar eens aan beginnen, hoop ik.
Mensen die lui zijn, en dan ook nog rap resultaten willen, kunnen altijd nog hormonen spuiten : 20 kilo spieren erbij in zes maanden, wie zegt beter ? Go magnificat, go !!
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 00:58   #42
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik wou ook beginnen met body building, maar ze hadden geen gewichten die zwaar genoeg waren.
Awel, en als je er nu eens verschillende aan één plakt ?
Oud 23 maart 2012, 01:02   #43
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik zou het liefst, als sport, fietsen. Omdat dit vele nuttige voordelen kan bieden, bv afstanden die ik normaal met de auto doe kan ik dan met de fiets doen. Er wordt zo benzine bespaard. Aangename aan nuttige koppelen, of is het nuttige aan nuttige koppelen? Ook kijk ik graag rond in de streek die ik passeer, en met de fiets heb je veel meer details gezien. Je zintuigen ervaart ook meer: de geluiden, de geuren. Allemaal zaken die je mist als je met de auto bent. Ook worden er eigenlijk niet speciaal bepaalde lichaamsdelen zwaar belast. Enige nadeel, en grote nadeel aan fietsen is dat enkel de benen getraind worden, en niet de armen en buikspieren.
Lopen zal ik zeker niet doen omdat de zware schokken die de knieën telkens moeten opvangen, erg belastend is. Velen hebben later problemen met de knieën. De armen en buikspieren worden ook niet getraind. Ook zie je veel minder om je heen omdat het veel langer duurt.
Zwemmen is de ideale sport, omdat alle spieren evenveel worden getraind en niets wordt overbelast, maar dat is daar zo verdomd saai in een zwembad. Ik hou ook echt niet van chloor, en ik vrees de vele parasieten in, om en rond het zwembad. Gaan fitnessen, tja, dat kan mits een goed programma heel goed gaan, maar dit is daar zo saai. Je moet echt met iemand of meerdere personen samen gaan, niet alleen. Ik denk dat het fietsen zal worden en thuis wat trainen aan de borst-spieren, buikspieren en arm-spieren.
Je zou fietsen en bodybuilding terzelfdertijd kunnen doen : een heel zware fiets laten maken, één dat 100 kilo weegt, dat je echt heel hard moet trappen om hem vooruit te krijgen, zullen je zeer sterke benen opleveren. En dan nog een rugzak op uw rug, vol halters. Als je dan niet meer vooruit komt omdat uw benen te moe zijn , stop je, en dan kan je je armen trainen...Ik denk wel dat je op die manier snelle resultaten zult boeken.
Oud 23 maart 2012, 01:03   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Awel, en als je er nu eens verschillende aan één plakt ?
Dat wilde ik wel proberen, maar mijne velpon was op.
Oud 23 maart 2012, 01:04   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Je zou fietsen en bodybuilding terzelfdertijd kunnen doen : een heel zware fiets laten maken, één dat 100 kilo weegt, dat je echt heel hard moet trappen om hem vooruit te krijgen, zullen je zeer sterke benen opleveren. En dan nog een rugzak op uw rug, vol halters. Als je dan niet meer vooruit komt omdat uw benen te moe zijn , stop je, en dan kan je je armen trainen...Ik denk wel dat je op die manier snelle resultaten zult boeken.
Anders ene met vierkante wielen, zoals diegene waar ik vroeger berg op mee naar school moest.
Oud 23 maart 2012, 01:10   #46
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Anders ene met vierkante wielen, zoals diegene waar ik vroeger berg op mee naar school moest.
Ah, jij had er ook zo éne ? Ik had zo een crossbrommer vroeger.
Oud 23 maart 2012, 08:02   #47
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Hoe is 10 mijl lopen, een bal in een mandje gooien of met een raket tegen bal slaan nuttiger dan 70 kilo kunnen drukken? Dat hangt toch puur van de taak af: als ik morgen moet verhuizen, geef mij dan maar een powerlifter i.p.v. een langeafstandsloper. Als mijn auto in panne valt op tien kilometer van het dichtstbijzijnde tankstation, dan ben ik wellicht beter af als loper dan als bodybuilder. Trouwens, sinds wanneer moet sport nuttig zijn? Sport is per definitie onnuttig.

Ten tweede geef je hem wel erg slecht advies: als hij graag wat minder mager wil worden (waar toch niets op tegen is, daarom moet hij nog geen bodybuilder zijn), dan zijn langeafstandslopen en fietsen wel de slechtste sporten om te gaan doen. Een collega van mij is een ultraloper, zijn bijnaam is Buchenwald.
Met nuttig bedoel ik dat je slechts 1 woord nodig hebt om anderen te vertellen wat je doet voor sport, namelijk dat het iets is waar anderen ook positief naar kijken. Dat bankdrukken kan niemand zich een beeld bij vormen, dat is net het probleem van cijfertjes. Je moet dat kunnen vergelijken met iets reëels. Bvb op mijn vakantiewerk gooide ik op mijn eentje vuilnisemmers van 40 liter in een container, waar anderen dat met 2 dienden te doen. Dat zegt meer dan 78.12 kilo kunnen bankdrukken.

Daarin zit hem het probleem. Mensen kunnen helemaal niet inschatten wat bodybuilding inhoudt. Al die cijfertjes op verschillende toestellen zeggen helemaal niets. Daarom dat het logischer is om zoiets concreet te maken.

Er zijn trouwens genoeg sporten die spieren kweken zonder te hoeven bodybuilden. Daarin zit hem net de clue, je ontwikkelt een lichaam voor jouw sport, niet omwille van het lichaam. Dat komt helemaal anders over.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 20:01   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had zo een oude bakkersfiets van opa gekregen. Met ballonbanden.
Ik kon er een koersfiets mee bijhouden om den duur.

Mijne schone velo hadden de turken gepikt.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be