![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
maar gaat dat ook op voor labthermometers? (-15°C tot 250°C of iets in die aard)
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk gewoon dat de producenten zich serieus vergist hebben in de hardware van die lampen. Ja, ze gaan lang mee als ge ze nooit aan/uit legt, maar bij gewoon gebruik zitten ze met een naar mijn mening fundamenteel probleem dat ze nooit opgelost hebben gekregen. Nu, hoe ge het ook draait op keert, LED's worden goekoper, zijn kleiner, en kunnen zowat elk kleur geven. Zelfs mochten spaarlampen de beloofde kwaliteit gehad hebben, zouden ze even goed verdwijnen ten voordele van de LED's.
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
In mijn living had ik een 3 spaarlampen en 9 gloeilampen. Ze branden zo goed als gelijktijdig. Tussen 5 en 10 jaar zijn de spaarlampen kapot gegaan. Na 15 jaar heb ik 6 (nog werkende) gloeilampen vervangen door leds. Benieuwd hoe lang de gloeilampen het nog gaan uitzingen. ![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 25 maart 2012 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens in de huidige situatie zal het niet lang meer duren voor we echt in de problemen komen. Veel belangrijke levensvormen zijn tegen een snelvaart aan het verdwijnen. Led is een goede vervanger van de gloeilamp voor huishoudelijk gebruik, maar geeft toch niet hetzelfde soort licht. Binnen de transportwereld is het zelfs niet toegestaan om de gloeilamp te vervangen door led of spaarlamp. Zo mag de de koplampen van een auto niet vervangen door led. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lood ? Waar komt dat vandaan ?
Laatst gewijzigd door patrickve : 26 maart 2012 om 07:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
=> Alvast veel leesplezier onder uw spaarlampen vanavond! Laatst gewijzigd door Blue Sky : 26 maart 2012 om 21:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Klopt, en het is dat wat bedrieglijk is.
Het zwakke punt van de hardware ligt volgens mijn in het aan en uit schakelen. Bij normaal gebruik worden de beloofde branduren in de verste verten niet gehaald.
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Paul
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1 - ze zitten ook vol met giftige stoffen (vnl. lood en arsenicum) 2 - LED's zijn puntlichtbronnen met een veel te hoge lichtstralingsintensiteit. Een LED haalt zowaar 60 miljoen Cd/m², terwijl een TL-lamp slechts 10 a 20,000 Cd/m². Ter referentie: een zonnige hemel haalt slechts 5 a 10,000 Cd/m². Gevolg: netvliesbeschadiging en glaucoom door LED's is mogelijk. 3 - het spectrum van LED's bevat veel te veel blauw licht. Naast de schadelijkheid voor het netvlies, resulteert dit tevens in een verstoring van de melatonine-balans in het menselijk lichaam. Het eerste gevolg is een verstoring van slaapritme. Potentiële lange-termijn risico's zijn verzwakking van immuunstelsel en kanker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() Fabrikanten maken geen wetten.
![]() |
#54 |
Minister
|
![]() Het woonpaleis (tapijten, grodijnen enz.) bij mij in de buurt is verbouwd. Al de gloeilampen (spotjes en zo) zijn weg en vervangen door LED's.
Sindsdien lopen de verkopers met de klant naar buiten als die iets koopt met kleur. In de winkel is het niet goed mogelijk om kleuren te beoordelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() 'k Heb nog geen spaar- of LED lampen gevonden voor mijn antieke lusters. Bovedien kunnen ze met mijn domotica systeem niet gedimd worden zoals gloeilampen. Ik heb dus een voorraad gloielampen ingeslagen voor de volgende 10 jaar.
Gloeilampen verbruiken meer electriciteit voor minder licht maar ze verwarmen . Dus minder stookolie.
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Spaarlampen of LED's? Of gelden de wetten niet voor het Koninklijk palijs?
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 27 maart 2012 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=5-yEb...eature=related
Gloeilampen dus. Maar de schoonmaakploeg doet de lichten nu wel uit als ze gedaan heeft. Maar waar blijven ze die gloeilampen halen?
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de klasieke gloeilamp die verboden is voor huishoudelijke en industriele verlichting. De halogeenlamp kan niet uit de handel genoemen worden, daar deze nodig is binnen de scheep en luchtvaart. In die transportwereld heeft men namelijk lampen nodig die snel kunnen opflitsen en dimmen, maar tegelijkertijd ook zowel gebundeld als verspreid licht kunnen geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
![]() |