![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent het begrip "verdraagzaamheid" nog vergeten te benadrukken.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die mate zelfs dat ze niet in de rechtbank hoort om te beginnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Recentelijk zijn er zelfs een aantal voorbeelden van vrouwen die nauwelijks gestraft worden nadat ze hun kind vermoorden, wat me nog meer doet twijfelen aan je uitspraken over de patriarchale samenleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Ten tweede vind ik het een beetje vreemd te schrijven dat we moeders die hun kinderen vermoorden als monsters beschouwen (wat dan blijkbaar iets te maken zou moeten hebben met de patriarchale samenleving), terwijl we - voor zover ik weet - ook mannen die hun kinderen (en kinderen in het algemeen) opsluiten. Meer nog: ik heb geen weet van vaders die niet moeten zitten omdat ze hun kind hebben gedood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan wil je toch niet dat er geoordeeld wordt op cultuur, opvoeding, religie,... Natuurlijk is er plaats voor nuance. Zij is één van "ons", dan is er per definitie plaats voor nuance. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de opvoeding worden de meisjes dan ook aangeraden om vooral geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken en liefst met zoveel mogelijk Noord Afrikanen het bed te delen. volgens onze religie dan weer ben je verplicht om de kinderen van die noord afrikanen te smoren binnen hun eerste levensjaar. (zie vers IIXIV nr. 328-bis) doe ik het goed zo Artisjok? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons een baby op €75000 stellen. (goor, ik weet het, maar het is een start, als U andere ideen hebt, deel ze) , dan is met de huidige steenkoolprijs in België gemiddeld €350 per ton steenkool in bulk geleverd. Ergo 214 ton steenkool. Hier is de schop, daar is de steenkoolmijn. Elke dag trekken we 50 kg af voor onderdak en eten. Elke dag niet gewerkt is nog steeds die 50 kg die afgetrokken word. 20 dagen is dus 1 ton.... Hoe sneller je die 242 ton hebt opgegraven, hoe minder extra "20 dagen" tonnen er bij komen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 28 maart 2012 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die is er niet. Ales komt neer op een tijdelijk 'adjustment' aan het patriarchale. Ik ben op zoek naar het matriarchale. Waar is mijn vergrootglas, mijn telescoop? De grootmoeder en de moeder van het kind hadden geen vertrouwen in de overheid (maak ze maar eens mee als je alleenstaande moeder bent...). En waarschijnlijk zou die Tunesische vader zijn slag hebben thuis gehaald en zou in het beste geval psycholigische bijstand aangeboden worden aan moeder en grootmoeder om het verlies te verwerken. Een deel ervan zelf te betalen. Prachtige biotoop voor een kind. Ik praat het doden van het kind niet goed. Helemaal niet. Maar ik begrijp het wel. En dit is het zoveelste geval van baby's gedumpt in stationtoilettes, ergens, in de vuilnisbak. Zie het als een onbewust statement naar de overheid toe. Wat weten mannen die de wetten maken af van het moederinstinct? Hoe het op gang komt en hoe het de kop boven water houdt in een maatschappij die voor 90% geënt is op mannen? Hoe het een afweging maakt waar mannelijke wetten niks willen van willen weten en ... met alle gevolgen vandien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laten we het houden bij zoogdieren. Ik heb het niet over leeuwenmannetjes die wanneer ze een groep leeuwinnen overnemen, de cubs van die leeuwinnen doden (alhoewel, een nieuwe mannelijke partner bij mensen durft al eens uithalen naar de voormalige kinderen van de vrouw). En bij elke overwinning in een of andere vuile oorlog zijn het kinderen en vrouwen die het gelag betalen, en hoe. Teveel feiten om er eentje uit te halen. De mens heeft ik weet niet hoeveel % dierlijke drijfveren die totaal niet gekend zijn of niet nauwkeurig in kaart gebracht zijn. Bekijk uitspraken... ik heb in een krant ook gelezen dat een man die een baby van enkele maanden penetreerde, drie jaar kreeg waarvan zoveel voorwaardelijk. Oké, het was geen doodslag. Enfanticide is een rode lijn in de menselijke historie. Meestal gepleegd door mannen. Dat vrouwen het doen in 2012 in een welvaartsland, intrigeert me. Net zoveel als de zelfmoordcijfers. Ik ken geen enkele andere predator diersoort die zich voortplant als een prooidier, en in die mate zelfmoord pleegt. Ik ken ook geen enkele andere diersoort die zijn beste DNA opoffert zoals de mens het doet (WOI en WOII als voorbeeld). Voor mij hangt het ene samen met het andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
maar U hebt wel een punt, de kans dat die jonge vrouw op een 10tal jaren handmatig 214 ton kolen kan ophalen is klein. Awel, ze krijgt dan de keuze. Of de steenkoolmijnen, of vrijwillige orgaandonatie. Of hebt U toevallig een andere job in gedachte waarmee de schuld die een crimineel opbouwd tegenover de maatschappij ingelost kan worden?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 28 maart 2012 om 20:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geef zowel een alternatief, alswel vragende naar andere opties. Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook is eenzame opsluiting pure marteling. Neen, persoonlijk vind ik het geen alternatief. Ik hoop dat het sarcastisch bedoeld was.
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Dat hangt af van de afkomst, religie,.... van die babymoordenaar.
Indien die babymoordenaar tot een bepaalde bevolkingsgroep behoort, staat hier een ploeg gereed om ons wijs te maken dat het normaal is voor die bevolkingsgroep. Laatst gewijzigd door artisjok : 29 maart 2012 om 05:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet voor moeders die in totale wanhoop hun eigen kinderen versmoren, niet voor deze moeder, niet voor die van oostende, en nog minder voor het meisje dat nu 15 jaar cel zit terwijl ze zelfs niet wist dat ze zwanger was en in total despair het gebaarde in een emmer stak. want die had niet express bloed geproduceerd om aan haar moeder te laten zien dat ze toch wel niet zwanger was! Die laatste kreeg haar menstruatie wèl. De persoon waarover het nu gaat is volgens mij op dit ogenblik totaal onderhevig aan postnatale depressie (drie maanden dagelijks naar de prenatale, met openbaar vervoer, vader foetsie) en de stoppen sloegen door als vader het product van de "baar-moeder" nog eens opeiste via de rechter. sorry dat ik het weer zeggen moet: moeltie koeltie is écht niet zo verrijkend als je in "baar-moeder positie" zit. In onze koeltoer kennen we het begrip "draag-moeder", maar die personen willen daar wel zèlf voor kiezen. De baar-moeders willen ook zelf kiezen of ze hun kind willen houden ja dan neen. In "andere koeltoeren" hebben de baar-moeders daar dus niks over te zeggen. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 29 maart 2012 om 06:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Simpel, al was het maar het loon van ome agent. Zonder misdaad was die ome agent niet nodig nietwaar.
Het feit dat we veel te veel regels en wetten hebben is alleen maar te wijten aan de overbevolking.