Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2012, 10:54   #41
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik geloof niet dat je ooit in een onderzoeks of it insteling bent geweest. codewoorden: wemelen en Indiers.

Ik kan je zeggen dat je totaal verkeerd ingelicht bent. Zowel wat betreft de bezoeken van TAVEK aan onderzoeks of IT-instellingen. Als de aanwezigheid van Indiërs.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 10:59   #42
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Het zijn vooral de jongens die zo'n sporten doen. Meisjes gaan zwemmen, lopen, fietsen,... en niet altijd via sportclubs.

Onze jongens moeten niet uitgroeien tot janetten hé.
Inderdaad, want daar kan je westerse jongens tegenkomen en dat kan natuurlijk niet. Alles liefst zoveel mogelijk geseggregeerd hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 10:59   #43
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Hoe durft die OCMW'er zo'n voorstel doen! Straks geraken die kinderen geïntegreerd!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 11:02   #44
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet dat je ooit in een onderzoeks of it insteling bent geweest. codewoorden: wemelen en Indiers.

'We' waren vooral opvallend afwezig in de financiele sector. Jeweetwel die netwerk-sector.

Want hoe hoog zou die rekening worden voor Dexia?
"Of ik ooit in een onderzoeksinstelling ben geweest"

U laat me lachen.

Cijfers

Marokkanen en Turken wonende in Nederland : 3 tot max 5 % hooggeschoold.
Nederlanders: 31 % hooggeschoold.

Bron:

Concentratie en achterstand:
over de samenhang tussen etnische concentratie en de sociaal-economische positie onder allochtonen en autochtonen

Wilfred Uunk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 11:04   #45
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik ben gereserveerd bij die schoolplicht. Bij ons leeft namelijk al het plan om zeker voor de lagere school, mijn kleinkinderen thuisonderricht te geven als ik zie waar ze tegenwoordig voorstaan als ze naar een Antwerpse school moeten. Het kan een wensdroom zijn, maar als het zo verdergaat wordt het noodzaak.
Absoluut geen voorstander van thuisonderricht eerlijk gezegd, het sociale contact op school is belangrijk.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 27 maart 2012, 11:05   #46
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

'We' waren vooral opvallend afwezig in de financiele sector. Jeweetwel die netwerk-sector.

Indiers blinken vooral uit in het bemannen van helpdesks. Echt hoog opgeleid moet je niet zijn om te vragen of de stekker wel in de PC zit.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 27 maart 2012, 11:06   #47
Amon_Re

Standaard

Citaat:
jeugd verenigingen? sportclubs?
Als uwe kleine wat op mij trekt ga je die nooit daarin krijgen
Oud 27 maart 2012, 11:06   #48
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Een wéér wordt de Vlaming weggezet als een angsthaas. Dank je wel.

"Ze zijn zijn Brussel uitgevlucht....en ze zullen óók Antwerpen massaal uitvluchten."
²
Oud 27 maart 2012, 11:07   #49
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Indiers blinken vooral uit in het bemannen van helpdesks. Echt hoog opgeleid moet je niet zijn om te vragen of de stekker wel in de PC zit.

En trouwens, het gaat over de aanwezigheid van de allochtonen en belgen van allochtone origine op de arbeidsmarkt in de land. En als je gaat ontkennen dat ze zwaar ondervertegenwoordigd zijn in de hooggeschoolde beroepen, dan begin je serieus te missen en als er dan voorstellen gedaan worden om de scholingsgraad naar omhoog te brengen dat begint daar meteen een sossenminister tegen te fulmineren. Veelzeggend en ook meteen duidelijk tegen wie je je best eens zou beginnen richten.

Laatst gewijzigd door fox : 27 maart 2012 om 11:08.
Oud 27 maart 2012, 11:09   #50
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Het ging hier over thuisonderricht voor MIJN kleinkinderen, die hun sociale vaardigheden dan ook wel via sportclubs en jeugdverenigingen zouden kunnen ontwikkelen.

Zonder dus in de lessen gestoord te worden door Nederlandsonkundigen maatschappelijk achtergestelden (zeg ik het goed zo?)
Het belangrijkste dat ik geleerd heb in het onderwijs (en eigenlijk zowat het enige ) is hoe ik moest omgaan met andere personen die niet altijd even 'vriendelijk' waren.

Thuisschool is in theorie allemaal leuk, maar je kweekt er volgens mij angsthazen mee.

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 27 maart 2012 om 11:10.
Oud 27 maart 2012, 11:12   #51
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ook het doelpunt in de bekerfinale was 100 % halal.
ROFL
Oud 27 maart 2012, 11:13   #52
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

En trouwens, het gaat over de aanwezigheid van de allochtonen en belgen van allochtone origine op de arbeidsmarkt in de land. En als je gaat ontkennen dat ze zwaar ondervertegenwoordigd zijn in de hooggeschoolde beroepen, dan begin je serieus te missen en als er dan voorstellen gedaan worden om de scholingsgraad naar omhoog te brengen dat begint daar meteen een sossenminister tegen te fulmineren. Veelzeggend en ook meteen duidelijk tegen wie je je best eens zou beginnen richten.
Inderdaad. Want allochtonen kunnen evengoed presteren als hooggeschoolden maar er is gewoon enorm weinig animo voor in hun kringen om na de leerplicht verder te studeren.

De kringen waarin deze kinderen opgevoed worden zijn ook al niet te best. Ze hebben geen rolvoorbeeld die laat zien wat je kan bereiken met een goede opleiding. Vaak zit de vader thuis werkloos, is moeder huisvrouw en kunnen ze beiden nauwelijks nederlands.....

Deze kinderen vroeger naar school sturen en beter laten integreren is van primair belang. Wat wat voetballerkes bereiken kan me een worst wezen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 12:48   #53
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Deze kinderen vroeger naar school sturen en beter laten integreren is van primair belang. Wat wat voetballerkes bereiken kan me een worst wezen.
Onderschat niet de invloed van verenigingen op de motivatie van jongeren. Ik ken verschillende jongeren (autochtonen zowel als allochtonen) die onder invloed van die niet-familiale-omgeving (sport, culturele, jeugdclub zelfs speelpleinwerking) hun studiedoelen veel hoger gelegd hebben dan ze vanuit het gezin zouden doen.
Ik zou zelfs durven beweren dat jongeren die de laagste/gemakkelijkste opleiding zouden gekozen hebben, waar de motivatie van de omgeving meestal ook al niet hoog is, net door die sociale omgang kennis gemaakt hebben met andere mogelijkheden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 23:33   #54
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Het zijn vooral de jongens die zo'n sporten doen. Meisjes gaan zwemmen, lopen, fietsen,... en niet altijd via sportclubs.

Onze jongens moeten niet uitgroeien tot janetten hé.
Euh ....

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 23:40   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Er spelen twee dingen mee :

-leerplicht versus schoolplicht
-aanvangsleeftijd voor die ___plicht.

Ik ben pro schoolplicht, met mogelijke uitzonderingen als daar een goeie reden toe is, en spijkerharde garanties op kwaliteit. Wie het laatste rapport gelezen heeft over buitenschools leren zal datzelfde standpunt huldigen.
Betrokken als ik ben bij thuisonderwijs (ik ben zelf onderwijzer), deel ik die opvatting niet. Ik ken heel wat gezinnen waar de kinderen degelijk en hoogstaand thuisonderwijs krijgen, veel solider, veel sneller en met een veel grotere rendabiliteit dan wat ik ooit in scholen zag.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2012, 23:43   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Het belangrijkste dat ik geleerd heb in het onderwijs (en eigenlijk zowat het enige ) is hoe ik moest omgaan met andere personen die niet altijd even 'vriendelijk' waren.

Thuisschool is in theorie allemaal leuk, maar je kweekt er volgens mij angsthazen mee.
Dit zou betekenen dat al die kinderen geen enkele vorm van sociaal contact hebben, wat in de praktijk niet het geval is. Zoals al eerder opgemerkt, spreek ik uit ervaring. Bij de gezinnen waar er aan thuisonderwijs wordt gedaan en die ik persoonlijk of langs het netwerk van thuisonderwijs ken, zijn de meeste kinderen ook geëngageerd in andere sociale netwerken (o.m. jeugdbeweging).

Het sociaal aspect in een school is trouwens, op het totaal uren, vrij beperkt. In een jeugdbeweging vele malen groter.
Oud 27 maart 2012, 23:56   #57
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit zou betekenen dat al die kinderen geen enkele vorm van sociaal contact hebben, wat in de praktijk niet het geval is. Zoals al eerder opgemerkt, spreek ik uit ervaring. Bij de gezinnen waar er aan thuisonderwijs wordt gedaan en die ik persoonlijk of langs het netwerk van thuisonderwijs ken, zijn de meeste kinderen ook geëngageerd in andere sociale netwerken (o.m. jeugdbeweging).

Het sociaal aspect in een school is trouwens, op het totaal uren, vrij beperkt. In een jeugdbeweging vele malen groter.
Wat ik je zei was mijn eigen mening eh, ik ga je dat niet verbieden.
Oud 27 maart 2012, 23:58   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Wat ik je zei was mijn eigen mening eh, ik ga je dat niet verbieden.
Mij ging het over uw bewering dat kinderen in thuisonderwijs sociaal gehandicapt worden.

Manifest onjuist, en ik spreek daar nu eens met kennis van zaken over.
Oud 28 maart 2012, 00:02   #59
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt me een héél goed voorstel, al pleit ik niet voor een verplichting.

Ik denk dat men de verplichting enkel mag opleggen voor mensen die thuis een andere thuistaal hebben dan het Nederlands, en dat blijkt vooral in de steden toch al bijna de helft te zijn (zoek zelf je link Artisjok, het is een schatting).

De 97.5 die hun kinderen weldegelijk naar de kleuterschool sturen zijn natuurlijk de autochtone vlamingen die werken en geen crèche meer betalen als hun kind naar het kleuterklasje gaat.

Het is net die 2.5% die hun kinderen taalonkundig op hun zesde naar het eerste (verplichte) studiejaar sturen, zonder enige voorbereiding, zodat ze de rest van de klas tot aan het laatste middelbaar lekker kunnen hinderen.

Voor mij hoeft het zelfs niet aan het leefloon te worden gekoppeld.

ze gaan op school zitten, ze nemen hun boterhammekes mee of krijgen warm eten op school en ze slapen thuis in hun bedje of op de slaapzaal in de school.

Als minister vna onderwijs zou je dat toch moeten weten Pascalleke.

welke opvoedingsondersteuning wil je geven als ze niet naar school komen? en welke begeleiding? gratis privé onderricht voor de onwilligen?
Principiële home schoolers hebben uiteraard meest wel een hoog inkomen en riskeren natuurlijk niet getroffen te worden door die maatregel. Die trekken immers geen leefloon.
En mensen die hun leefloon nodig hebben kunnen zich moeilijk verdedigen tegen de kleine OCMWpotentaatjes.

Een minister van onderwijs zou dat moeten weten.

De vraag is: Leefloners zijn mensen die aan de grond zitten. Indien men die leefloners hun sociale hulp afneemt, hoe reageren ze: plooien, rebelleren of in de misdadigheid gaan? Of sterven ze liever 'braafjes' van de honger en de kou, ergens waar 't publiek 't niet ziet?

Een tip voor de OCMW-potentaatjes: jullie kunnen leefloners ook medische zorgen ontzeggen zo ze niet luisteren.

Niet te geloven met welke ideëen in mensen opkomen indien ze een beetje macht krijgen over anderen. En ongelooflijk hoe anderen ernaar luisteren.
4t Is ook altijd wat met die ¤¤¤¤¤¤, hé
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2012, 00:07   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Principiële home schoolers hebben uiteraard meest wel een hoog inkomen en riskeren natuurlijk niet getroffen te worden door die maatregel. Die trekken immers geen leefloon
Correctie: wie voor thuisonderwijs kiest, is door de Belgische wet niet gebonden aan een school. Bijgevolg is dit gewoon niet van toepassing bij kinderen die thuisonderwijs genieten.

Wie zich echter inschrijft in een school, moet ook de wettelijke gevolgen ervan dragen. Dit houdt in dat het kind op een regelmatige basis aanwezig is. Zelfs al is het kind jonger dan de leerplichtlimiet, een ouder kan het kind niet om de haverklap thuis houden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be