Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2012, 11:14   #41
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
De bierprijs moet nog hoger. Dat zegt althans Theo Vervloet, voorzitter van de Belgische brouwers...

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120402_172

Gelijk zal hij waarschijnlijk wel hebben... Hoe gaat men anders Brito een mooie bonus kunnen garanderen...
België heeft diverse kwaliteitsbieren waar we mee mogen uitpakken. Datgene dat echter het meest gedronken wordt op café zou ik echter niet durven omschrijven als "kwaliteit": Stella, Maes of Jupiler zijn nauwelijks beter in kwaliteit als Heineken, ook al durven we daar onterecht chauvinistisch over doen.

Er zijn zoveel kwalitatieve bieren, zelfs commerciële, maar die kennen veel minder afzet in de cafés.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 22:10   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
België heeft diverse kwaliteitsbieren waar we mee mogen uitpakken. Datgene dat echter het meest gedronken wordt op café zou ik echter niet durven omschrijven als "kwaliteit": Stella, Maes of Jupiler zijn nauwelijks beter in kwaliteit als Heineken, ook al durven we daar onterecht chauvinistisch over doen.
Uit een smaaktest georganiseerd door Testaankoop (met Belgische deelnemers!) bleek dat Heineken goed scoorde. Met het etiket speelt blijkbaar vooringenomenheid...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 22:11   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom is bier iets speciaals dat een uitzonderingsstatuut verdient ? Cola is ook een drank...en als ze daar de prijs van verhogen kraait er geen haan naar.
Misschien omdat bier echt verbonden is met onze traditionele eetcultuur, zoals wijn bij Frankrijk hoort...?
Oud 4 april 2012, 22:14   #44
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Misschien omdat bier echt verbonden is met onze traditionele eetcultuur, zoals wijn bij Frankrijk hoort...?
Cola is een vuil suikerdrankje, toonbeeld van Amerikaans commercieel kolonialisme uit de voorbij eeuw. Bier en wijn zijn veel gezonder dan cola, tenminste indien men de alcoholische dranken met mate kan drinken.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 22:59   #45
Tavek
Banneling

Standaard

Akkoord hoor.

Bier is veel gezonder als Cola.

Alleen, als men de bierprijs verhoogt, ik corrigeer mezelf: als bepaalde fabrikanten de bierprijs verhogen, dan stapt u toch gewoon over naar een ander merk ?

Het is een vrije markt he. Ik rij ook graag in luxewagens, maar dat kan ik (wil ik) niet betalen, dus doe ik goedkoper.

Laatst gewijzigd door Tavek : 4 april 2012 om 23:00.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2012, 23:16   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Akkoord hoor.

Bier is veel gezonder als Cola.

Alleen, als men de bierprijs verhoogt, ik corrigeer mezelf: als bepaalde fabrikanten de bierprijs verhogen, dan stapt u toch gewoon over naar een ander merk ?

Het is een vrije markt he. Ik rij ook graag in luxewagens, maar dat kan ik (wil ik) niet betalen, dus doe ik goedkoper.
Ja, alleen ligt het probleem bij de cafés. Heel veel café-uitbaters zijn op dat vlak volledig machteloos.
Oud 6 april 2012, 16:00   #47
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit een smaaktest georganiseerd door Testaankoop (met Belgische deelnemers!) bleek dat Heineken goed scoorde. Met het etiket speelt blijkbaar vooringenomenheid...
Test Aankoop... Niet meteen de referentie als het op goede smaak aankomt, hun Spaanse wijnentest was om te gieren.

Afgezien daarvan kan ik wel geloven dat bij een blinde proeverij Heineken even goed of zelfs beter scoort dan andere slootwaters als zijnde Jupiler.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 17:51   #48
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijn principe is: geen bier kopen van grote concerns, in het bijzonder InBev. Wel van onze eigen, al dan niet kleinschalige brouwers.
²
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 18:11   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn principe is: geen bier kopen van grote concerns, in het bijzonder InBev. Wel van onze eigen, al dan niet kleinschalige brouwers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 18:14   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Buitenlands bier:

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 15:10   #51
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, alleen ligt het probleem bij de cafés. Heel veel café-uitbaters zijn op dat vlak volledig machteloos.
De traditionele cafes zijn daarom ook gedoemd om te verdwijnen op termijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 16:09   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik zeg een pintje drinken.
Jamaar gij zegt "ik wil zulk en gene dienst, aan zulk en gene prijs", en je komt dan jammeren dat die dienst niet aan die prijs aangeboden wordt.

Maar als dat zo is, help jezelf dan, en biedt zelf aan gene prijs, zulke dienst aan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be