Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2012, 12:43   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Het gaat hier trouwens over 962 man. Die maken nog geen 0,1% uit van het totaal aantal werkzoekenden. Wat een sensatievlooien bij de pers !

Zou de crisis opgelost zijn als we deze mensen zonder proces afmaken en ergens in een put dumpen ?
Je beseft niet hoe afgrijselijk je klinkt.

Die mensen zitten nu in een put en ze worden stil gehouden door een karige vergoeding.

Ik vind dat die mensen uit de put geholpen moeten worden. Eerst via de ladder van de beschuttende werkplaats, die ik hen wil voorhouden.
Hopelijk halen ze de hogere sporten van die ladder, zodat ze terug onder de normale mensen kunnen komen.
En zolang ze werken in de beschuttende werkplaats, kan niemand hen verwijten dat ze hun best niet doen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 12:46   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Uitkeringen afschaffen heeft enkel meer landlopers tot gevolg. En meer misdaad.
Gezever !

Landlopers plegen geen misdaden.
En zeker ook geen mensen die in een beschuttende werkplaats werken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 9 april 2012, 12:52   #43
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brengt weinig zoden aan de dijk. Ik heb een activeringsstage moeten doen in een sociale werkplaats. Er was een periode dat er duchtig moest doorgewerkt worden want het was jaarmarkt dat weekend en 2 kilometer haag moest afgescheerd worden. Ik was de beste werkkracht. Geen contract gekregen want mijn diploma was te hoog. Om mij toch bezig te houden kreeg ik het zeer aantrekkelijk voorstel om er nog een paar weken gratis te komen werken met behoud van mijn dop (€400)
400 Euro = 16132 bf
In mijne tijd, na de dienstplicht, 2 maand gedopt, 4000 en 8000 bf
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 12:52   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die mensen worden wel degelijk opgeroepen en gecontroleerd. Zou het eerder niet kunnen zijn werkgevers sommige mensen pertinent weigeren bv. allochtonen, 50-plussers, psychisch zwakkeren enz ?
Bwa, het aantal plaatsen van directeur-generaal en van bestuursfuncties in grote bedrijven is toch redelijk goed ingevuld ?

Een bedrijfsleider neemt aan wie hij wilt; normaliter zal hij die nemen waarbij zijn bedrijf het meest wel bij vaart.

Ik juich het initiatief toe dat recent aangenomen is: privé-bedrijven die iemand aanwerven die in aanmerking komt om te werken in een beschuttende werkplaats, krijgen hiervoor dezelfde tegemoetkoming op vlak van sociale bijdragen, als die beschuttende werkplaatsen zelf.
Zo zal een bedrijf een vb. psychisch zwakkere aannemen voor een job die voor die m/v geschikt is, zonder dat het bedrijf er zijn broek aan scheurt.

Oud 9 april 2012, 15:54   #45
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Die mensen zitten nu in een put en ze worden stil gehouden door een karige vergoeding.

Ik vind dat die mensen uit de put geholpen moeten worden. Eerst via de ladder van de beschuttende werkplaats, die ik hen wil voorhouden.
Hopelijk halen ze de hogere sporten van die ladder, zodat ze terug onder de normale mensen kunnen komen.
En zolang ze werken in de beschuttende werkplaats, kan niemand hen verwijten dat ze hun best niet doen.
OK voor die beschutte werkplaats, als ze er normaal voor betaald worden. ( 1350 euros ). Maar let wel, dit bestaat reeds. Zulke jobs zijn in de tijd beperkt, daarna moet je terug naar de dop , plaatsmaken voor anderen. Het is niet omdat je daar twee jaar gewerkt hebt, dat de bazen daarna staan te springen om je aan te nemen. Die weten ook wat zo een werkplaats waard is. Dat is gewoon sociale hulp, zo een job hé.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 15:57   #46
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Gezever !

Landlopers plegen geen misdaden.
En zeker ook geen mensen die in een beschuttende werkplaats werken.
Landlopers plegen geen misdaden tot ze het moe zijn om land te lopen. Mensen die de miserie beu zijn gaan stelen.
Want je hebt vandaag landlopers van 20 jaar bij de vleet, hé, en niet allemaal reeds te vergeven van de drugs en de alcohol om elke ambitie te doden. Het zijn de dezen, die dat nog gezond zijn, die je dan later in het gevang tegenkomt. Ze hebben hun kans gewaagd, en op een moment ging het mis.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 16:20   #47
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan mij de luxe niet veroorloven voor de eer te werken. Ik wil een SALARIS !
Dan moet ge voor een goed salaris zorgen.
Een patroon kan zich de luxe niet veroorloven salarissen uit te betalen zonder tegenprestatie.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 16:33   #48
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Die mensen worden wel degelijk opgeroepen en gecontroleerd. Zou het eerder niet kunnen zijn werkgevers sommige mensen pertinent weigeren bv. allochtonen, 50-plussers, psychisch zwakkeren enz ?
Dat is ook volstrekt normaal . als je een zaak moet runnen en je hebt personeel dat zijn verplichtingen niet nakomt of je omzet, kwaliteit of verantwoordelijkheid in het gedrang brengt , of te duur is . wat moet je dan , alsnog aannemen en over kop gaan ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 16:33   #49
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan mij de luxe niet veroorloven voor de eer te werken. Ik wil een SALARIS !
Dat salaris krijgt ge als ge werkt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 16:36   #50
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Uitkeringen afschaffen heeft enkel meer landlopers tot gevolg. En meer misdaad.
Neen. In de eerste intstantie zelfs helemaal niet. In Belgie is er iets zoals een serie structurele onevenwichten in de arbeidsmarkt. Er zijn veel tekorten in knelpuntberoepen, en een hele grote groep mensen die gewoon geen werk hebben. Belgie zit al decennia met een werkloosheid van 8-10 %. We zitten ook al jaren met tekorten in bepaalde beroepscategorien.

Hoe lossen we dat op ? The stick and the carrot. The stick = afschaffen van de langdurige dop en the carrot = lagere lasten op arbeid.

Dit zal mensen dwingen om zich om te scholen, of bij te scholen, tot een job waarmee ze wel een leven kunnen opbouwen. Bejaardenverzorgers zoeken ze genoeg, maar veel doppers zijn er vies van. Tja, je hebt de keuze: onder een brug wonen of mensen helpen ?
Oud 9 april 2012, 16:38   #51
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik kan je volkomen volgen en mijn oprechte medeleven met minder valieden .

Maar in een periode dat er duizenden gezonde jongeren met een kapke over hunne dwaze kop rond hangen op straat en keet schoppen , te lui en te laks om te werken , moet je in dergelijke tijden mensen met een handicap tot werken dwingen . Ik begrijp ook mensen met handicap die liever een job doen en er bij horen dan lui in de zetel weg te kwijnen . Heel moeidig van hen , en anderzijds beschamend dat op de arbeid van dergelijke mensen winst wordt nagestreeft en belasting wordt binnen gerijft . BESCHAMEND
Oud 9 april 2012, 16:38   #52
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar in een periode dat er duizenden gezonde jongeren met een kapke over hunne dwaze kop rond hangen op straat en keet schoppen , te lui en te laks om te werken , moet je in dergelijke tijden mensen met een handicap tot werken dwingen . Ik begrijp ook mensen met handicap die liever een job doen en er bij horen dan lui in de zetel weg te kwijnen . Heel moeidig van hen , en anderzijds beschamend dat op de arbeid van dergelijke mensen winst wordt nagestreeft en belasting wordt binnen gerijft . BESCHAMEND
Oud 9 april 2012, 16:41   #53
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht

Gehandicapten moet je een hoge uitkering geven.

Hangjongeren met hun topcaps en getunede wagens, geen rotte frang. Als ze lastig doen gewoon zwaar repressief behandelen. Matrak derop.
Oud 9 april 2012, 16:44   #54
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen. In de eerste intstantie zelfs helemaal niet. In Belgie is er iets zoals een serie structurele onevenwichten in de arbeidsmarkt. Er zijn veel tekorten in knelpuntberoepen, en een hele grote groep mensen die gewoon geen werk hebben. Belgie zit al decennia met een werkloosheid van 8-10 %. We zitten ook al jaren met tekorten in bepaalde beroepscategorien.

Hoe lossen we dat op ? The stick and the carrot. The stick = afschaffen van de langdurige dop en the carrot = lagere lasten op arbeid.

Dit zal mensen dwingen om zich om te scholen, of bij te scholen, tot een job waarmee ze wel een leven kunnen opbouwen. Bejaardenverzorgers zoeken ze genoeg, maar veel doppers zijn er vies van. Tja, je hebt de keuze: onder een brug wonen of mensen helpen ?
En hoe komt het dat er zo velen vies zijn om te werken ?????

Schoonmoeders die hun dochters afraden om een werkmens in huis te halen en zijn vuile kleren te moeten wassen . of hun aanzien , ne werkmens beiggggggggggg of vies zijn van een paar vuile kloofjes in zijn handen .

Het KLOTE systeem dat bedienden bevoordeeld ten aanzien van arbeiders ? als je electoraal met de mens in het reine wil blijven zou je Arbeiders en beter statuut moeten geven ten aanzien van bedienden .
Oud 9 april 2012, 16:51   #55
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe komt het dat er zo velen vies zijn om te werken ?????

Schoonmoeders die hun dochters afraden om een werkmens in huis te halen en zijn vuile kleren te moeten wassen . of hun aanzien , ne werkmens beiggggggggggg of vies zijn van een paar vuile kloofjes in zijn handen .

Het KLOTE systeem dat bedienden bevoordeeld ten aanzien van arbeiders ? als je electoraal met de mens in het reine wil blijven zou je Arbeiders en beter statuut moeten geven ten aanzien van bedienden .
Eenheidsstatuut: werknemer.

Geen arbeider, bediende, zelfstandige, ambtenaar....maar allemaal werknemers.

Een zelfstandige wordt dan een werknemer van zijn eigen bvba.
Een ambtenaar wordt een werknemer van de staat.
Oud 9 april 2012, 16:53   #56
Tavek
Banneling

Standaard

Ohja, pas als er helemaal geen jobs meer zijn, dan zijn uitkeringen goed. Maar van zodra de economie aantrekt, mogen ze ook beperkt worden hoor.

Amerikaanse toestanden hoeven ook niet. Maar in tegenstelling tot de VS is er hier gewoon iets compleet fouts met onze arbeidsmarkt.
Oud 9 april 2012, 17:53   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK voor die beschutte werkplaats, als ze er normaal voor betaald worden. ( 1350 euros ). Maar let wel, dit bestaat reeds. Zulke jobs zijn in de tijd beperkt, daarna moet je terug naar de dop , plaatsmaken voor anderen. Het is niet omdat je daar twee jaar gewerkt hebt, dat de bazen daarna staan te springen om je aan te nemen. Die weten ook wat zo een werkplaats waard is. Dat is gewoon sociale hulp, zo een job hé.
Ik kan hier onmogelijk alles zetten; maar het is natuurlijk mijn bedoeling om de beschuttende werkplaatsen, èn beschuttende arbeidsplaatsen in gewone bedrijven en openbare diensten, zodanig uit te breiden dat:
- iedere huidige "rechthebbende" er zijn dagen kan doorbrengen op een manier waarop hij/zij het respect van iedereen afdwingt (allez, ge verstaat me wel ...)
- èn daarbij iedereen die langer werkloos is dan pakweg drie of zes maanden, er moet gaan werken voor zijn dopgeld. In mijn visie is iemand die zo lang werkloos is, eigenlijk sociaal gehandicapt.

1350 € lijken me "niet veel op zich", maar wel veel ten opzichte van heel wat beroepen zoals kassierster in den Aldi, poetsvrouw bij een poetsfirma, pompbediende ... of vergis ik me ?

(en als ge me nog een oplossing aan de hand kunt doen voor het volgende: iemand die 20 jaar vollen damp goed gewerkt en goed verdiend heeft, èn uitzicht heeft op ander werk - of dit zeer gemakkelijk vindt - kan geneigd zijn om drie of zes maanden "zeer grote vakantie" te nemen, en ondertussen te reizen en te leven, goed gesponsord door zijn werklozensteun.)

Oud 9 april 2012, 17:56   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We hebben het in deze draad niet over "echte" gehandicapten, die eventueel - als ze het kunnen, soms als arbeids- of bezigheidstherapie - in een beschuttende werkplaats werken.

We hebben het over een speciaal soort sociaal gehandicapten, namelijk zij die reeds lang of zeer lang werkloos zijn.

Oud 9 april 2012, 20:34   #59
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
niet waar. Uitkeringen in tijd beperken zal dit fenomeen niet langer zichtbaar maken, mensen zullen werkzoekend blijven, ze verdwijnen gewoon uit de statistieken. Kunnen de Deguchten e.a. doen alsof zij het opgelost hebben en lustig voortzitten en wachten op hun vet pensioen.
Net zoals die tienduizenden Vlamingen met en 'brugpensioen' uit de statistieken verdwenen zijn. Hoeveel bekaert-mensen wil men daar bij de nieuwe afdankingen weer bijvoegen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 21:35   #60
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het kan ook gewoon betekenen dat de arbeidsprestaties van persoon 1 meer waarde heeft.
Er zijn er zelfs die 175 tot 4500 werknemers waard zijn.
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/de...rtalnewsletter
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be