Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2012, 19:00   #41
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Nog eens een voorbeeld hoe inefficiënt de Belgische kopie van het Frans straf- en procedurerecht is. In Noorwegen staat een moordenaar van 77 mensen, de psychopaat Anders Breivik, negen maand na zijn waanzinnige misdaad voor zijn rechters. Hoe veel jaren heeft het niet geduurd eer Dutroux zijn proces kreeg? Moordenaar Kim De Gelder zit reeds drie jaar in voorarrest. In Nederland stond de moordenaar van Pim Fortuyn ook reeds na enkele maanden voor de rechter.

Wordt het niet hoog tijd dat Vlaanderen ook bevoegd wordt voor Justitie zodat wij op een meer Noord-Europese justitie kunnen overschakelen?
Oud 16 april 2012, 21:17   #42
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wordt het niet hoog tijd dat Vlaanderen ook bevoegd wordt voor Justitie zodat wij op een meer Noord-Europese justitie kunnen overschakelen?
Als ik zie wat Vlaanderen met haar bevoegdheid over wegen en verkeer tot nu gedaan heeft kan je best hopen dat Vlaanderen nooit enige bevoegdheid zal krijgen over justitie.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 22:14   #43
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat die taalgrenzen betreft, ze zijn er en dat is een héél goede zaak. Overigens als ik het goed begrijp gaat het niet om een gebruik van de verkeerde taal. Alleen omdat de opsteller niet over het gepaste brevet beschikte.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HBVL
Maar de Raad van State oordeelde dat het ontslag toch nietig was omdat de directeur-generaal die de tuchtprocedure voerde een fout taalbrevet had. Omdat zijn overste Franstalig was en de agent zelf Nederlandstalig, mocht Stefan P. niet worden ontslagen door die directeur-generaal.
Taalgrenzen en taalwetgeving dus. Eens te meer moet elke redelijkheid wijken voor Taal-idioterie.
Oud 16 april 2012, 22:21   #44
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Die mens mag toch ook wat bijverdienen ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 22:24   #45
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Heeft Frankrijk taalgrenzen?
Veel regionale talen heeft Frankrijk. Maar de voertaal is overal Frans. In Bretagne, in Catalonië, in't Baskenland, in Corsica enz
Oud 16 april 2012, 22:26   #46
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andy.v Bekijk bericht
Ze zullen wel een andere manier vinden om hem buiten te krijgen. In de praktijk kan die niet meer functioneren binnen de politie.
Als die agent terug dienst doet, zullen ze hem misschien een vervelende job geven. Piepklein kantoortje in de archieven , of alle dagen het verkeer regelen of zo. OF hij heeft binnen het politieapparaat machtige vrienden, en dan komt alles fijn in orde voor hem, zogauw de belangstelling voor dit zaakje voorbij is.
Oud 17 april 2012, 08:42   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik zie wat Vlaanderen met haar bevoegdheid over wegen en verkeer tot nu gedaan heeft kan je best hopen dat Vlaanderen nooit enige bevoegdheid zal krijgen over justitie.
Dat klopt. Gedeeltelijk.

Als er geen geld is, dan kan je je oprit niet herleggen. Zelfs al ligt hij er echt niet mooi bij.

Toch klopt het. Prioriteiten stellen in je uitgaven.
En daarom is het zo slecht nog niet dat er een bijsturing is momenteel.

En zo verwachtte ik eigenlijk ook nog heel wat bijsturing van al die deelstaten en van de federale regering; niet in het minst over hun staatsschuld èn over hun prioriteiten.
Heb ik de indruk dat jij daar zedig over zwijgt ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 08:44   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Taalgrenzen en taalwetgeving dus. Eens te meer moet elke redelijkheid wijken voor Taal-idioterie.
Hoe simpel zou het niet zijn met een eenvoudige staatsgrens ?

(en erger nog: hoe simpel zou het niet geweest zijn, mocht er van in het begin aanvaard geweest zijn dat de twee talen gelijkwaardig waren ... maar neen, la B. sera latine, ou elle ne sera pas ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 17 april 2012, 08:56   #49
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat klopt. Gedeeltelijk.

Als er geen geld is, dan kan je je oprit niet herleggen. Zelfs al ligt hij er echt niet mooi bij.

Toch klopt het. Prioriteiten stellen in je uitgaven.
En daarom is het zo slecht nog niet dat er een bijsturing is momenteel.
Dat stinkend rijke Vlaanderen heeft onvoldoende geld? Hebben ze dan leugens verteld?
Los daarvan: als Vlaanderen geld genoeg heeft om een bestaande brede 4-baans gewestweg dicht te gooien met vluchtheuvels, hindernissen enz zodat er slechts een 2-baansweg overblijft die ze dan volgooien met snelheidsborden die je verbieden meer dan 50 te rijden noem ik dat geen gebrek aan geld maar gebrek aan verstand.
Zeker als je moet vaststellen dat deze weg over meer dan 20km bij de minste hindernis (verkeer dat 10 km verder op de kruisende autostrade gehinderd werd door een ongeval) potdicht komt te zitten, mag je toch twijfelen aan de bekwaamheid van de Vlaamse beleidsvoerders.

Bijsturen: allemaal buiten gooien en wegen en verkeer terug Belgische bevoegdheid maken is de beste remedie.

Laatst gewijzigd door pajoske : 17 april 2012 om 08:57.
Oud 17 april 2012, 08:59   #50
pajoske

Standaard

Citaat:
Hoe simpel zou het niet zijn met een eenvoudige staatsgrens ?

(en erger nog: hoe simpel zou het niet geweest zijn, mocht er van in het begin aanvaard geweest zijn dat de twee talen gelijkwaardig waren ... maar neen, la B. sera latine, ou elle ne sera pas ...)
Het was misschien simpeler geweest indien we in België vanaf het begin één standaardtaal gehanteerd hadden.
Oud 17 april 2012, 09:03   #51
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat stinkend rijke Vlaanderen heeft onvoldoende geld? Hebben ze dan leugens verteld?
Los daarvan: als Vlaanderen geld genoeg heeft om een bestaande brede 4-baans gewestweg dicht te gooien met vluchtheuvels, hindernissen enz zodat er slechts een 2-baansweg overblijft die ze dan volgooien met snelheidsborden die je verbieden meer dan 50 te rijden noem ik dat geen gebrek aan geld maar gebrek aan verstand.
Zeker als je moet vaststellen dat deze weg over meer dan 20km bij de minste hindernis (verkeer dat 10 km verder op de kruisende autostrade gehinderd werd door een ongeval) potdicht komt te zitten, mag je toch twijfelen aan de bekwaamheid van de Vlaamse beleidsvoerders.

Bijsturen: allemaal buiten gooien en wegen en verkeer terug Belgische bevoegdheid maken is de beste remedie.
Waarom zou dit beter zijn? Wat zouden federale ministers beter doen?
Gelijk welk departement op federaal niveau draait nog slechter dan deze op Vlaams niveau.
Dat de Vlaamse wegen niet al te best zijn, komt door de financiering.
Als Vlaanderen zou bevoegd zijn voor de inning van de middelen kan Vlaanderen keuzes maken in het investeren ervan.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 09:04   #52
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Het was misschien simpeler geweest indien we in België vanaf het begin één standaardtaal gehanteerd hadden.
jaja, en we weten allemaal welke taal belgicisten prefereren.
Oud 17 april 2012, 09:20   #53
pajoske

Standaard

Citaat:
Waarom zou dit beter zijn? Wat zouden federale ministers beter doen?
Gelijk welk departement op federaal niveau draait nog slechter dan deze op Vlaams niveau.
Dat de Vlaamse wegen niet al te best zijn, komt door de financiering.
Als Vlaanderen zou bevoegd zijn voor de inning van de middelen kan Vlaanderen keuzes maken in het investeren ervan.
Ik heb een andere mening.
Oud 17 april 2012, 10:24   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Stinkend rijk Vlaanderen ? Ja natuurlijk, maar wel platzak door plundering.

Althans volgens prof. Juleke Gazon, zoals beschreven in Knack - 24 augustus 2011.

Wegen trager maken: het spijt me oprecht dat je niet overal zo vlug kunt rijden als jij wel zou willen met je potentieel snelle wagen en je drukke agenda. Maar ik moet je wel tegenspreken dat je een soort natuurrecht zoudt hebben als bezitter van een rijbewijs: je hebt niet het recht om gedurende heel je chauffeursleven maximaal drie kinderen dood te rijden.

Oud 17 april 2012, 10:27   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Simpeler wel, dat geven we toe.

Ga je nu seffens ook nog durven beweren dat het simpeler zou geweest zijn, mochten we over heel de wereld allemaal van hetzelfde ras geweest zijn ?

Laat deze vraag goed tot je doordringen. Besef dan wat je geschreven hebt in je post. Wees heel erg beschaamd en durf je te verontschuldigen.

Oud 17 april 2012, 10:54   #56
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Ga je nu seffens ook nog durven beweren dat het simpeler zou geweest zijn, mochten we over heel de wereld allemaal van hetzelfde ras geweest zijn ?

Laat deze vraag goed tot je doordringen. Besef dan wat je geschreven hebt in je post. Wees heel erg beschaamd en durf je te verontschuldigen.
ja sommigen zijn graag simpel hé.
Oud 17 april 2012, 10:59   #57
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb altijd beweerd dat grenzen vooral nuttig zijn voor wie er misbruik van wil maken. Of dat nu een taalgrens is, eenl landsgrens of een bevoegdheidsgrens.

Maar dit is volgens de statistieken de wens van bijna 40% van de bevolking in het Vlaamse gewest. Dan moeten ze niet reclameren, maar de gevolgen dragen van hun (bekrompen-navelstaarders-) keuzes.
²
Oud 17 april 2012, 11:01   #58
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bij mensen is de term ras zoals jij hem bedoelt niet correct...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijk_ras
We zijn inderdaad 1 zelfde ras...
Oud 17 april 2012, 14:01   #59
pajoske

Standaard

Citaat:
Wegen trager maken: het spijt me oprecht dat je niet overal zo vlug kunt rijden als jij wel zou willen met je potentieel snelle wagen en je drukke agenda. Maar ik moet je wel tegenspreken dat je een soort natuurrecht zoudt hebben als bezitter van een rijbewijs: je hebt niet het recht om gedurende heel je chauffeursleven maximaal drie kinderen dood te rijden.
Mijn "snelle???" wagen heeft een dieselmotorke van minder dan 1500cc en slechts 60kw.
UW bedoeling is duidelijk mij afschilderen als een potentiële gevaar op de weg. Tot uw spijt moet ik je vertellen dat ik na 40 jaar autorijden nog nooit een ongeval veroorzaakt heb waar ooit maar iemand enige lichamelijk schade geleden heeft.
Precies of snelheid de voornaamste oorzaak van ongevallen is. Dan wordt het dringend tijd dat men op de autostrades de snelheid tot 30 beperkt.
Ik kan je wel vertellen dat 95% van de inwoners (jong en oud) van deze regio het beleid van de Vlaamse overheid wat betreft de plaatselijke gewestwegen van een niveau vinden dat mijlenver beneden het wenselijke ligt.

Citaat:

Nu moet gij mij eens uitleggen wat het gebruik van één 'standaardtaal' voor contact met de overheid in een land met racisme te maken heeft.

Past natuurlijk in uw bedoeling mij in een slecht daglicht te stellen omdat ik de leugens over het goede Vlaamse beleid doorprik. Evenals de sprookjes waarmee de NVA de keizer tracht te verleiden.
Oud 17 april 2012, 14:18   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zal die corrupte domme flik nu moeten functioneren naast de nog niet betrapte corrupte domme flikken?
De nog niet betrapten die kijken naar hem op, hij heeft autoriteit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be