Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2012, 19:03   #41
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat *zelfgekozen* is ook nogal beperkt nu je de nieuwe hersen-wetenschap er op na leest.
De meeste zijn begonnen in hun puberteit..mag men dan die mensen dat hun hele leven lang blijven verwijten ?...dat noem ik kwaadwilligheid..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 19:08   #42
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De meeste zijn begonnen in hun puberteit..mag men dan die mensen dat hun hele leven lang blijven verwijten ?...dat noem ik kwaadwilligheid..
Je moet mensen sowieso niets verwijten, leven en laten leven.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 21:24   #43
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vraagt om wat meer duiding..leg uit ?
Ik denk dat Rudy bedoelt dat het eerder om een psychologische verslaving gaat dan een lichamelijke.

Mijn ervaring is toch dat ik het veel meer doe uit gewoonte dan noodzaak.
Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 21:35   #44
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raes Bekijk bericht
Ik denk dat Rudy bedoelt dat het eerder om een psychologische verslaving gaat dan een lichamelijke.

Mijn ervaring is toch dat ik het veel meer doe uit gewoonte dan noodzaak.
Dat ZEGGEN veel mensen, maar vaak is dat gewoon omdat ze niet willen zien dat ze verslaafd zijn.
Oud 20 april 2012, 21:41   #45
Raes
Lokaal Raadslid

Raes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ZEGGEN veel mensen, maar vaak is dat gewoon omdat ze niet willen zien dat ze verslaafd zijn.
Hoe bedoel je precies? Ik ontken niet dat het een verslaving is hé? Maar ik denk eerder psychologisch dan lichamelijk. Wat ook al erg genoeg is.
Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 23:35   #46
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Van mij mogen sigaretten gerust verboden worden hoor, maar dan breken de rokers het kot af. Ik denk dat het praktisch gezien toch een brug te ver is.
Gewoon tabak verbieden. En dan natuurlijk goed oppassen dat er niet onder de tafel verkocht word, hé...Want zogauw dat verboden word, verkoopt de plaatselijke drugsdealer plotseling ook tabak.
Verbied iets, en een misdadiger maakt er geld mee.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 23:38   #47
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heb jij tegen rokers dan?
Tabaksrokers stinken.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 11:45   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Gewoon tabak verbieden. En dan natuurlijk goed oppassen dat er niet onder de tafel verkocht word, hé...Want zogauw dat verboden word, verkoopt de plaatselijke drugsdealer plotseling ook tabak.
Verbied iets, en een misdadiger maakt er geld mee.
Terug zoals vroeger voor boter naar Nederland, maar dan nu voor tabak en een zakje wiet.
Oud 21 april 2012, 11:58   #49
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud nieuws..rokers betalen al decennia lang duizenden franks & euro's extra taksen..
Ik ben inderdaad onduidelijk geweest.

Het moet dus zijn:
rokers, wilt u supplementair 6.000 € betalen per jaar dat u rookte sedert 1970, te voldoen voor het einde van volgende maand.

post scrotum: ge zoudt kunnen zeggen, elaba, de vorige post was dat iets minder per jaar hé. Inderdaad. Alles slaagt op.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 12:01   #50
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen. Je wordt niet verslaafd aan sigaretten. Het kan ook niet.
Luistert hé,
als ik al jarenlang elke middag een pot patatten van drie kilo eet ... en plots wordt mij dat gelaten,
dan zal ik vies worden; mij niet goed voelen, beginnen zagen en wellicht een hoop ambetantigheid doen;

maar idem dito hetzelfde met een roker, zal ietske meer problemen geven.
Dat ietske meer zoudt ge het verschil kunnen noemen tussen gewenning en verslaving.
't Is maar dat het kind een naam heeft.

Maar wie ervaring heeft met een roker die plots beseft dat hij straks zonder rookgerief gaat zitten, die weet het wel: het moet een duidelijke naam krijgen, dat gevoel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 12:05   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Luistert hé,
als ik al jarenlang elke middag een pot patatten van drie kilo eet ... en plots wordt mij dat gelaten,
dan zal ik vies worden; mij niet goed voelen, beginnen zagen en wellicht een hoop ambetantigheid doen;

maar idem dito hetzelfde met een roker, zal ietske meer problemen geven.
Dat ietske meer zoudt ge het verschil kunnen noemen tussen gewenning en verslaving.
't Is maar dat het kind een naam heeft.

Maar wie ervaring heeft met een roker die plots beseft dat hij straks zonder rookgerief gaat zitten, die weet het wel: het moet een duidelijke naam krijgen, dat gevoel.
Nu in augustus die komt ben ik vier jaar gestopt met roken. Over de jaren ben ik wel met meer zaken gestopt, bijvoorbeeld speed, coke, wiet en alcohol.
Het enige echter waar ik nu soms nog een hevige drang naar voel is tabak.

Ik denk wel dat we dat "een verslaving" mogen noemen.
Oud 21 april 2012, 13:26   #52
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Zolang ze mijn sigaren maar met rust laten

Laatst gewijzigd door Lampedeir : 21 april 2012 om 13:26.
Lampedeir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 15:10   #53
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Wat dan met oude(re) mensen? Mensen die pakweg 45-55 jaar geleden beginnen roken zijn? Die na de maaltijd genieten van hun sigaretje/sigaartje/pijp?
Ik heb dat gezien bij mijn eigen grootvader -is al 15j overleden- : die mens genoot gewoon van zijn 3x/dag sigaretje na de maaltijd. Moeten we zulke mensen met geweld datgene afpakken waar zij nog van genieten? Pintje, sigaretje, kaartje leggen en voor de rest hebben ze niks meer om naar uit te zien.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2012, 15:14   #54
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Wat dan met oude(re) mensen? Mensen die pakweg 45-55 jaar geleden beginnen roken zijn? Die na de maaltijd genieten van hun sigaretje/sigaartje/pijp?
Ik heb dat gezien bij mijn eigen grootvader -is al 15j overleden- : die mens genoot gewoon van zijn 3x/dag sigaretje na de maaltijd. Moeten we zulke mensen met geweld datgene afpakken waar zij nog van genieten? Pintje, sigaretje, kaartje leggen en voor de rest hebben ze niks meer om naar uit te zien.
Je hebt helemaal gelijk, alleen wanneer die mensen dan iets krijgen dat DOOR het roken komt, moeten ze niet gaan piepen.
Oud 21 april 2012, 15:19   #55
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt helemaal gelijk, alleen wanneer die mensen dan iets krijgen dat DOOR het roken komt, moeten ze niet gaan piepen.
Dan moet niemand ooit piepen. Wat met degenen die teveel alcohol nuttigen? Degenen die teveel/te vettig eten? Degenen die te weinig lichaamsbeweging nemen? Degenen die teveel stress hebben? De chocolade/snoepverslaafden?
Kijk; een ziekte krijg je NOOIT zomaar. Er is wel altijd een oorzaak. Verbied dan alles eh.
Oud 21 april 2012, 15:22   #56
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet niemand ooit piepen. Wat met degenen die teveel alcohol nuttigen? Degenen die teveel/te vettig eten? Degenen die te weinig lichaamsbeweging nemen? Degenen die teveel stress hebben? De chocolade/snoepverslaafden?
Kijk; een ziekte krijg je NOOIT zomaar. Er is wel altijd een oorzaak. Verbied dan alles eh.
Onwaar, een ziekte kun je wel degelijk zomaar krijgen.

Maar inderdaad vaak komt het door mensen zelf, door hun ongezonde levensstijl. Nou als je daardoor ziek wordt moet je ook niet piepen, en ik wil helemaal niets verbieden. Ik drink zelf regelmatig alcohol en mocht ik daar dan ooit een aandoening aan over houden, ben ik de laatste die dan zielig gaat lopen doen.
Oud 21 april 2012, 15:26   #57
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Ik sport 4 tot 5 keer per week..drink geen alcohol (geheel onthouder)..rook elke dag een pijp of sigaar omdat ik hou van die smaak...
Er is toch een duidelijk verschil tussen een kettingroker en levensgenieter..
Oud 21 april 2012, 15:29   #58
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onwaar, een ziekte kun je wel degelijk zomaar krijgen.

Maar inderdaad vaak komt het door mensen zelf, door hun ongezonde levensstijl. Nou als je daardoor ziek wordt moet je ook niet piepen, en ik wil helemaal niets verbieden. Ik drink zelf regelmatig alcohol en mocht ik daar dan ooit een aandoening aan over houden, ben ik de laatste die dan zielig gaat lopen doen.
Of je er dan al niet zielig over zou doen: door JOUW keuze om alcohol te gebruiken draaien anderen ervoor op. Tenzij je je niet wenst te laten behandelen/genezen. Zou me wel verbazen. Volgens mij "bezondigt" iedereen zich wel ergens aan hoor. Niet alleen rokers.
Oud 21 april 2012, 15:31   #59
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of je er dan al niet zielig over zou doen: door JOUW keuze om alcohol te gebruiken draaien anderen ervoor op. Tenzij je je niet wenst te laten behandelen/genezen. Zou me wel verbazen. Volgens mij "bezondigt" iedereen zich wel ergens aan hoor. Niet alleen rokers.
Als ik iets ga krijgen en dat komt DOOR mijn alcohol gebruik dan laat ik mij niet behandelen, boontje komt om zijn loontje, eigen schuld dikke bult.
Oud 21 april 2012, 15:33   #60
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Ik sport 4 tot 5 keer per week..drink geen alcohol (geheel onthouder)..rook elke dag een pijp of sigaar omdat ik hou van die smaak...
Er is toch een duidelijk verschil tussen een kettingroker en levensgenieter..
Voila. Dat bedoel ik. IEDEREEN heeft zo wel z'n kleine zwakheid. DE perfecte mens bestaat niet volgens mij. Stel je voor zeg: vanaf je geboorte op een streng, uitgekiend dieet. Nooit een snoepje, een biertje, een pralineke....natuurlijk ook geen stress en elke dag verplicht sporten. Ben nog nooit zulke mens tegengekomen se.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be