![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ZEGGEN veel mensen, maar vaak is dat gewoon omdat ze niet willen zien dat ze verslaafd zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Verbied iets, en een misdadiger maakt er geld mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terug zoals vroeger voor boter naar Nederland, maar dan nu voor tabak en een zakje wiet.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moet dus zijn: rokers, wilt u supplementair 6.000 € betalen per jaar dat u rookte sedert 1970, te voldoen voor het einde van volgende maand. post scrotum: ge zoudt kunnen zeggen, elaba, de vorige post was dat iets minder per jaar hé. Inderdaad. Alles slaagt op.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ik al jarenlang elke middag een pot patatten van drie kilo eet ... en plots wordt mij dat gelaten, dan zal ik vies worden; mij niet goed voelen, beginnen zagen en wellicht een hoop ambetantigheid doen; maar idem dito hetzelfde met een roker, zal ietske meer problemen geven. Dat ietske meer zoudt ge het verschil kunnen noemen tussen gewenning en verslaving. 't Is maar dat het kind een naam heeft. Maar wie ervaring heeft met een roker die plots beseft dat hij straks zonder rookgerief gaat zitten, die weet het wel: het moet een duidelijke naam krijgen, dat gevoel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige echter waar ik nu soms nog een hevige drang naar voel is tabak. Ik denk wel dat we dat "een verslaving" mogen noemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Zolang ze mijn sigaren maar met rust laten
I do not share the general view that market forces are the basis of personal liberty. Laatst gewijzigd door Lampedeir : 21 april 2012 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat dan met oude(re) mensen? Mensen die pakweg 45-55 jaar geleden beginnen roken zijn? Die na de maaltijd genieten van hun sigaretje/sigaartje/pijp?
Ik heb dat gezien bij mijn eigen grootvader -is al 15j overleden- : die mens genoot gewoon van zijn 3x/dag sigaretje na de maaltijd. Moeten we zulke mensen met geweld datgene afpakken waar zij nog van genieten? Pintje, sigaretje, kaartje leggen en voor de rest hebben ze niks meer om naar uit te zien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk; een ziekte krijg je NOOIT zomaar. Er is wel altijd een oorzaak. Verbied dan alles eh. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad vaak komt het door mensen zelf, door hun ongezonde levensstijl. Nou als je daardoor ziek wordt moet je ook niet piepen, en ik wil helemaal niets verbieden. Ik drink zelf regelmatig alcohol en mocht ik daar dan ooit een aandoening aan over houden, ben ik de laatste die dan zielig gaat lopen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik sport 4 tot 5 keer per week..drink geen alcohol (geheel onthouder)..rook elke dag een pijp of sigaar omdat ik hou van die smaak...
Er is toch een duidelijk verschil tussen een kettingroker en levensgenieter..
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila. Dat bedoel ik. IEDEREEN heeft zo wel z'n kleine zwakheid. DE perfecte mens bestaat niet volgens mij. Stel je voor zeg: vanaf je geboorte op een streng, uitgekiend dieet. Nooit een snoepje, een biertje, een pralineke....natuurlijk ook geen stress en elke dag verplicht sporten. Ben nog nooit zulke mens tegengekomen se.
|
![]() |
![]() |