Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2012, 09:01   #41
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kijken op eigen risico.
We zullen maar effe wat instellingen bij gaan bouwen.
Dank je, ik heb al eens een besnijdenis van een meisje gezien, kan dit echt geen twee keer!
Maar gaat het dan over volwassen vrouwen die er zelf voor kiezen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 09:03   #42
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Jamaar, dat soort verminking kunt ge niet linken aan een religie hé, dus dat moet kunnen.
Dat kun je dus wel, het komt veelvuldig voor in bepaalde Islamitische landen waaronder Egypte en delen van Afrika.
In Afrika trouwens ook onder Christenen...
Synara legt het verband uit met islam, u kunt toch begrijpend lezen?
Oud 24 april 2012, 09:04   #43
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Me dunkt dat het hier een eigen beslissing van volwassen personen betreft. Blijkbaar zie jij het verschil niet tussen een gedwongen onverdoofd afknippen/afscheuren/aftrekken van schaamlippen en/of clitoris bij kinderen, en een eigen onnozele beslissing om een ring in je schaamlip te laten schieten.
Een ring in je schaamlip lijkt me niet gelijk aan genitale verminking van meisjes!
Oud 24 april 2012, 09:05   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bof, ik ga effe wachten op het echte multiculturele vuurwerk.

Artiboresywkallifilosjok moet nog effe wakker worden, of de PC op't werk nog aanzetten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 09:06   #45
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Me dunkt dat het hier een eigen beslissing van volwassen personen betreft. Blijkbaar zie jij het verschil niet tussen een gedwongen onverdoofd afknippen/afscheuren/aftrekken van schaamlippen en/of clitoris bij kinderen, en een eigen onnozele beslissing om een ring in je schaamlip te laten schieten.
Dat schreef ik toch?
Oud 24 april 2012, 09:07   #46
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan zijn we terug bij af nietwaar. Wanneer is het vrijwillig, dat besnijden?

Voor jongetjes is't duidelijk. Dat wordt niet gedaan op een leeftijd waarop die hummeltjes inspraak kunnen hebben.
Is het niet zo , dat het bij jongetjes veel minder ingrijpend is en dat het zelden of geen beperkingen heeft inzake last en sexueel genot ?

Bij meisjes is het daarentegen een verwoesting van het vrouwelijk zijn .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 09:13   #47
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is het pre-islamitisch. Abraham met zijn penisbesnijdenis is ook pre-islamitisch. Kerstmis is ook pre- christelijk.

Alleen heeft Mohammed het aangeprezen, gezegd dat het goed was, aan te raden voor de vrouw....

Het Joelfeest wordt niet meer gevierd, het kerstfeest is de geboorte van christus geworden.

Of het besnijden van meisjes nu pre-islamitisch is of niet: het feit blijft dat het onder het mom van islam blijft gebeuren.
In Indonesie was er helemaal geen pre-islamitische cultuur die vrouwenbesnijdenis toepaste, toch is er in het grootste islamitische land 90% van de vrouwen besneden (weze het letterlijk wat Mohammed zei: snij niet te diep - de faraonische besnijdenis hoort daar niet echt bij).
Ik dacht dat de besnijdenis zijn oorsprong veel vroeer dan de islaam bestond , de Joden deden dat al veel eerder , zeker bij jongens .

En inderdaad , In afrika is het absoluut niet enkel bij moslims maar ook bij vele kristen .
Oud 24 april 2012, 09:23   #48
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Een ring in je schaamlip lijkt me niet gelijk aan genitale verminking van meisjes!
Daar ging het "niet kijken" artikel over Alice: een foto van gewone piercings in schaamlippen
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 09:23   #49
Klarekijk
Banneling

Standaard

Heeft iemand al een besneden vrouw en haar verminking gezien ?

Wat zijn persies de gevolgen voor haar verder leven ?

Er zijn vele vormen van besnijdenis bij meisjes en somige zijn echt wel heel erg .

Ik heb gehoord dat sommige meisjes dermate besneden zijn dat ze helemaal geen clitorus meer hebben en de vagina deels dicht genaait . bijgevolg is de sexuele opgewondenheid en het vochtig worden van de vagina niet meer mogelijk .

Sommige zijn in die mate dicht gegroeid dat bij het eerste sexueel contact het tweede pijnlijke trauma volgt omdat het hele lidtekenweefsel weer openscheurt .

En die pijn zou volgens sommige idiote mannen het bewijs zijn dat ze nog geen sexueel contact heeft gehad en dat zou voor hen een extra betekenis hebben .

het is niet meer normaal , dat is sadisme van de bovenste plank waarbij ieder genot van de vrouw is weggesneden en vervangen door pijn . bij dergelijk wonden is de kans op zo'n wonden in landen zonder hygiëne toch bijzonder groot .
Oud 24 april 2012, 09:29   #50
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank je, ik heb al eens een besnijdenis van een meisje gezien, kan dit echt geen twee keer!
Maar gaat het dan over volwassen vrouwen die er zelf voor kiezen?
Inderdaad ik heb er ook al een paar gezien , de lidtekens zijn enorm , eentje was eo toegetakeld , geen schaamlippen en geen clitorus meer .

Ik zou het niet aankunnen om met dergelijk vermikte vrouw sexueel contact te hebben .
Oud 24 april 2012, 09:32   #51
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat kun je dus wel, het komt veelvuldig voor in bepaalde Islamitische landen waaronder Egypte en delen van Afrika.
In Afrika trouwens ook onder Christenen...
Synara legt het verband uit met islam, u kunt toch begrijpend lezen?
Maddox maakte een verband met genitale piercings.
Het lijkt me dat ge dat niet kunt vergelijken met besnijdenissen.

Toch best eerst eens zelf goed lezen voor ge andere mensen op de vingers tikt.
Oud 24 april 2012, 09:35   #52
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Voor een bevalling worden ze terug opengesneden en nadien terug dichtgenaaid. Uiteraard helemaal op de halal manier zonder verdoving.

De moeder van Waris Dirie beviel van zo'n twaalf kinderen... telkens opengesneden en dichtgenaaid.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 11:27   #53
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Heeft iemand al een besneden vrouw en haar verminking gezien ?

Wat zijn persies de gevolgen voor haar verder leven ?

Er zijn vele vormen van besnijdenis bij meisjes en somige zijn echt wel heel erg .

Ik heb gehoord dat sommige meisjes dermate besneden zijn dat ze helemaal geen clitorus meer hebben en de vagina deels dicht genaait . bijgevolg is de sexuele opgewondenheid en het vochtig worden van de vagina niet meer mogelijk .

Sommige zijn in die mate dicht gegroeid dat bij het eerste sexueel contact het tweede pijnlijke trauma volgt omdat het hele lidtekenweefsel weer openscheurt .

En die pijn zou volgens sommige idiote mannen het bewijs zijn dat ze nog geen sexueel contact heeft gehad en dat zou voor hen een extra betekenis hebben .

het is niet meer normaal , dat is sadisme van de bovenste plank waarbij ieder genot van de vrouw is weggesneden en vervangen door pijn . bij dergelijk wonden is de kans op zo'n wonden in landen zonder hygiëne toch bijzonder groot .

Ook het plassen is geen lachertje mits dat enkel druppelgewijs kan gebeuren. Een plasbeurt duurt dan heel lang, en dan hebben we het nog niet over hun ontstoken blaas (=pijnlijk).
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 11:36   #54
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Jamaar, dat soort verminking kunt ge niet linken aan een religie hé, dus dat moet kunnen.
Speciaal voor Alboreto die blijkbaar niet uit mekaar kan houden wie, wat en waarop gereageerd wordt!
Oud 24 april 2012, 11:46   #55
Alboreto

Standaard

Citaat:
Speciaal voor Alboreto die blijkbaar niet uit mekaar kan houden wie, wat en waarop gereageerd wordt!
Yep, dat ging over genitale piercings.
Ge zijt weer mee zie ik.

Beter opletten de volgende keer.
Oud 24 april 2012, 11:56   #56
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor een bevalling worden ze terug opengesneden en nadien terug dichtgenaaid. Uiteraard helemaal op de halal manier zonder verdoving.

De moeder van Waris Dirie beviel van zo'n twaalf kinderen... telkens opengesneden en dichtgenaaid.
En het bleef muisstil van de kant van de sharia-mensenrechten-activisten zeker?
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 08:27   #57
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kun je doen via het medisch onderzoek op scholen. Daar ontsnappen kinderen niet aan en hebben ouders geen controle op, een vrouwelijke arts lijkt me daarvoor aangewezen. Extra geld kost dit dus niet.
Zo zou dat indd kunnen gebeuren. Ik heb alleen maar mijn twijfels over de aanwezigheid van kinderen bij een medisch onderzoek op school in grote steden zoals Brussel waar de schooladministratie al eens te wensen overlaat. Elders ook hoor.

Ik ben even advocaat van de duivel: kan een medisch onderzoek op school niet vervangen worden door een huisdokterverslag? Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat dit toch zou kunnen.

In mijn tijd (lang geleden) deed de dokter alleen je broekje af om even te kijken. Als kind stond je recht.
Ik stel me er vragen bij. Als je een besnijdenis wilt kunnen vaststellen dient het kind te liggen met de benen gespreid. Misschien gebeurt het medisch onderzoek nu zo. Ik weet het niet.
Als een kind recht staat zie je niet veel tenzij het de ergste graad van besnijdenis betreft, beeld ik me in (buitenste en binnenste schaamlippen, inclusief clitoris weg).
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 08:50   #58
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
er zijn verschillende hadith waarin Mohammed zegt dat het besnijden van vrouwen een eerbare zaak is, maar dat ze niet te diep moeten snijden.
Verder is er nog een hadith die het heeft over "wanneer de TWEE besneden delen elkaar raken"...

Het was dus al een courant gebruik, maar Mohammed heeft het ondersteund en niet afgeschaft.
Dank je voor de info. Ik wist niet dat het erin stond.

Een eerbare zaak? Een vergoeilijking dus van besnijdenis. Voor die reden alleen al zou de Koran of gecencureerd of verboden moeten worden. Het gaat om verminking van functionele lichaamsdelen

We zijn de ingebonden voeten van de Chinese vrouwen destijds vergeten (reportages over gezien en nog enkele vrouwen met zo'n voetjes leven nog). Je moet een stevige maag hebben om het wassen van die voetjes te zien. En wat een pijn zit erin!

Dat is net hetzelfde. Het gebruik is nu volledig verdwenen.

Hetzelfde moet gebeuren met besnijdenis van vrouwen (in welke graad dan ook). Het had al lang moeten gebeurd zijn.

Staat er in de Bijbel ook iets over besnijdenis van vrouwen? Ik vraag het maar. Het zou me niet verwonderen.

Beide monotheïstische godsdiensten zijn op z'n minst gezegd vrouwonvriendelijk (qua infrastructuur, structuur etcetera).
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2012, 09:40   #59
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Zo zou dat indd kunnen gebeuren. Ik heb alleen maar mijn twijfels over de aanwezigheid van kinderen bij een medisch onderzoek op school in grote steden zoals Brussel waar de schooladministratie al eens te wensen overlaat. Elders ook hoor.

Ik ben even advocaat van de duivel: kan een medisch onderzoek op school niet vervangen worden door een huisdokterverslag? Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat dit toch zou kunnen.

In mijn tijd (lang geleden) deed de dokter alleen je broekje af om even te kijken. Als kind stond je recht.
Ik stel me er vragen bij. Als je een besnijdenis wilt kunnen vaststellen dient het kind te liggen met de benen gespreid. Misschien gebeurt het medisch onderzoek nu zo. Ik weet het niet.
Als een kind recht staat zie je niet veel tenzij het de ergste graad van besnijdenis betreft, beeld ik me in (buitenste en binnenste schaamlippen, inclusief clitoris weg).
Geen goed idee..want dan kun je naar een dokter gaan, die op de verklaring zet wat ouders willen.
Medisch onderzoek kan op scholen gebeuren, ouders kunnen geen invloed uitoefenen,en wanneer kinderen ontbreken kun je ouders met kind op het matje roepen en het kind doorsturen naar de dokter van het schoolonderzoek.
Oud 25 april 2012, 09:43   #60
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Dank je voor de info. Ik wist niet dat het erin stond.

Een eerbare zaak? Een vergoeilijking dus van besnijdenis. Voor die reden alleen al zou de Koran of gecencureerd of verboden moeten worden. Het gaat om verminking van functionele lichaamsdelen

We zijn de ingebonden voeten van de Chinese vrouwen destijds vergeten (reportages over gezien en nog enkele vrouwen met zo'n voetjes leven nog). Je moet een stevige maag hebben om het wassen van die voetjes te zien. En wat een pijn zit erin!

Dat is net hetzelfde. Het gebruik is nu volledig verdwenen.

Hetzelfde moet gebeuren met besnijdenis van vrouwen (in welke graad dan ook). Het had al lang moeten gebeurd zijn.

Staat er in de Bijbel ook iets over besnijdenis van vrouwen? Ik vraag het maar. Het zou me niet verwonderen.

Beide monotheïstische godsdiensten zijn op z'n minst gezegd vrouwonvriendelijk (qua infrastructuur, structuur etcetera).
Het staat niet in de Koran zelf..maar enkel in geschriften, waarin over wat in de Koran staat, uitleg gegeven wordt, hadith vormen geen onderdeel van de Koran zelf.

Het verschil met de voeten van Chinese vrouwen is dat dit een cultureel gebruik was , wat niet door religie ondersteund werd, dan kun je ook makkelijker uitbannen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be