![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 mei 2012 om 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom fiets ge mooi omheen mijn punt met betrekking tot dan andere Frankrijk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook dat is folklore. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
NB: De foto is van mijzelf en ik heb rekening gehouden met privacy van betrokkenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wees er trots op, DucDEnghien. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Die is netjes 'weggeknipt'. De rest van de 'veldslag' vond plaats boven aan de dijk.
De foto is dus zwaar gecensureerd. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is goed eerst voor eigen deur te keren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() Misschien kunnen de Vlaams-nationalisten zich eens met Zuid-Vlaanderen gaan bemoeien. Dan doen ze eens iets nuttigs.
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. Elke NL-talige plaatsnaam eindigend om -em gaat etimologisch terug op het suffix 'heim' wat nadien -em werd. Dat heeft eerder te maken met hetgeen men kan onderbrengen bij 'spellingsaanpassingen' of aanpassingen aan de geevolueerde uitspraak. Van de 'Zuidelijke Nederlanden' , 'Vlaanderen', 'Artois' en 'Henegouwen', Nord-Pas de Calais maken is echter van een totaal andere orde! Dat is niet taalkundig maar politiek geïnspireerd. Men miskent in elk geval de roots van die streken. 2. Fr.-Vl. werd militair geannexeerd door Frankrijk. Gebeurde hetzelfde met Limburg door de Nederlanden of diegenen die er toen heersten? Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 mei 2012 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
![]() Citaat:
In het trouwboekje van mijn grootvader staat zijn geboorteplaats Reckheim als officiële benaming. Dat die naam veranderd is was dus een politieke beslissing. Geen sspellingsaanpassing zoals elders in Vlaanderen. Niet vergeten dat je het over een plaats hebt die tot aan de Franse inval Duits grondgebied was, In Duitsland wordt ook nog altijd '-heim' geschreven. 2. Fr.-Vl. werd militair geannexeerd door Frankrijk. Gebeurde hetzelfde met Limburg door de Nederlanden of diegenen die er toen heersten?[/quote] Welke historische rechten hadden 'de Nederlanden' op het land van Loon? Ik ben akkoord dat gedurende de eeuwen er verandering zijn in staatsbestellen. Dat alles evolueert. Het wordt tijd dat de flaminganten dat ook gaan beseffen. Maar neen zij hebben altijd hun eigen waarheid. Zelfs als je hen een spiegel voorhoudt blijven ze draaien en keren de gekste redenen aanhalen om het eigen gelijk te bewijzen. Citaat:
![]() Ik zie op die kaart bv het rijksgraafschap Reckheim wit gekleurd. Als Frans Vlaanderen geen deel meer uitmaakt van Vlaanderen is dat een gevolg van het congres van Wenen, en niet van een militaire verovering. Zelfde reden warom Luik en Loon nu in België liggen. Net als Sittard, Reckheim en andere gebieden niet meer bij Duitsland horen. Leg gij mij nu eens uit waar mijn vergelijking nog mank loopt. Laatst gewijzigd door pajoske : 10 mei 2012 om 16:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Wie stelt zich dan het meest belachelijke aan? Volgens mij een pipo die in het buitenland meent met een vlagske en veel lawaai de huidige bevolking te moeten provoceren met iets dat meer dan 300 jaar geleden is voorgevallen. En dat zijn nu diegenen die menen dat men zonder boe of ba de spons moet vegen over de wandaden van mensen die hun eigen (groot-)ouders zijn. Hoe valt dat mee zo in de spiegel kijken naar uw eigen gebreken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Rekem is een vernederlandsing van Reckheim, maar dat snapt u ook wel. Ten tijde van de Franse revolutie moesten ook de namen van de vorstendommen in de Nederlanden plaatsmaken voor 'revolutionaire' namen, zoals in Frankrijk het geval was. Allereerst heetten de gebieden geen provincies meer, maar departementen en zij kregen namen van de rivieren, zoals: Gelderland => Departement du Rhin en Overijssel => Departement du Issel. Maar ook uw geliefde Limburg ontkwam niet aan de Franse verdwazing en werd, volledig in stijl, herdoopt in Departement du Meuse. Dus, als de Fransen waren gebleven, dan had u niet in de provincie Limburg (of in Reckheim voor mijn part) gewoond, maar in het departement van de Maas. Het is maar dat u het weet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En voordat ik antwoord op uw vorige post en ge mijn antwoord weeral negeert, had ik graag dat ge eerst hierop antwoordt: http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=21541 én hierop: http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=84 Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 mei 2012 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, het Franse imperialisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |