![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Michel Foucault heeft iets gezegd in de trant van (ik weet de exacte formulering niet meer): In een democratie kunnen twee personen alles met elkaar willen delen, omdat ze van elkaar houden, en dat willen ze wettelijk bezegeld zien, kortom het huwelijk. Het is niet omdat er met elkaar door homo's geen kindertjes worden gemaakt, ze elkaar niet intens kunnen liefhebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog meer onzin. Door dat te doen benadruk je juist het verschil tussen hetero's en homo's en creëer je een "minderwaardig" huwelijk. Slecht idee dus.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of het homohuwelijk legaal moet zijn of niet, is niet eens discussie waardig.
Dat was het pas als de tegenstanders van het homohuwelijk, met redelijke argumenten komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Afrikaanse en andere landen zien dat wij op een correcte manier met deze zaak omspringen, dat niet alle homo's relnichten zijn en dat ze hun seksualiteit niet willen opdringen aan de maatschappij (zoals veel Afrikanen denken dat het er in europa aan toe gaat), zullen ze hun extreme antipathie die leidt tot gruwelijke haatmoorden opgeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Homo's zijn nu eenmaal verschillend van hetero's. Jij wilt dat verschil verbergen. Ik vind dat we dat moeten accepteren. En met taal kan je het verschil duidelijk maken. Het is een beetje zoals het integratiedebat. Moet een vreemdeling per se stoofvlees met frieten eten om gelijk te zijn? Of mag hij zijn identiteit bewaren, maar voor de rest volledig gelijke rechten hebben?
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu vraag ik me af hoe hoog het aantal homohuwelijken relatief gezien eigenlijk ligt in plekken waar men dat kan.
Steeds meer mensen die zich als progressief omschrijven, althans in mijn omgeving, huwen gewoonweg niet meer. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 12 mei 2012 om 11:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Inderdaad. Obama is een zwak politicus, maar gans z'n achterban nu weer euforisch omdat hij zich uitgesproken heeft over zo'n non-issue.
![]() |
#49 |
|
![]() Huwelijk tussen man en vrouw? Dit was in feite niet meer een contract en werd vaak gewoon geregeld. Feitelijk was het ook een soort van verzekering voor de vrouw. Waar konden ze anders op terugvallen dan op de armenzorg en de kerk? Hoewel er vaak van uitgegaan wordt dat men vrijwelk altijd trouwde is dit zeker niet het geval, er werd, evenals nu, ook vaak samengeleefd. Rembrandt bijvoorbeeld, maar ook priesters leefden samen met hun huishoudster (men deed toen niet moeilijk over het celibaat) Boerenknechten en dienstmeiden, op een hereboerderij bijvoorbeeld, leefden vaak ook wel samen In de middeleeuwen was trouwen (contract > registratie) overigens hoofdzakelijk iets voor de hoge stand en de adel Hoewel we een door film en media een romantisch beeld hebben van de 19e eeuw tijdens de Wild West was het destijds hopeloos slecht gesteld voor de vrouw. Viel een echtgenoot weg, belandden in veel gevallen, zo niet de meesten van hen in de prostitutie. Een andere mogelijkheid was er nauwelijks of niet om te overleven. Samenleven was evenwel ook veel aan de orde. Trappers bijvoorbeeld wilden vaak daarnaast ook nog wel een squaw erop na houden. Als het zo uitkwam verkochten ze hen ook nog wel eens door aan een collega, hoewel ze er niet tegen opzagen soms ook hun blanke vriendin door te verkopen voor wat handgeld. Als ze er al zelf niet voor kozen om met een andere trapper, of wie dan ook, ervandoor te gaan die hen meer toekomst kon bieden. Met liefde had het tot zo’n 200 á 300 jaar terug bij ons (Europa) niet veel mee van doen. De opvatting destijds, uit liefde met elkaar trouwen werd beschouwd als veelal “not done” Men veroordeelde dit, daar er vanuit werd gegaan dat dergelijke huwelijken uit zouden draaien op ellende. Ruwweg 40-60% van de huwelijken in Europa strand ….. !? Aanvankelijk was het de hogere klasse waar het idee zich begon te vormen van uit liefde trouwen. Aangezien de burgerij economisch zelfstandiger werd, nam deze klasse met dit ideaal het voortouw. Tot in de 20e eeuw werden huwelijken bij de hogere stand nog steeds vaak geregeld. Hoewel men niet echt nog kan spreken dat het onderling geregeld wordt, trouwen de adel en de oude rijken nog steeds uiterst zelden buiten de eigen kring. Hoewel dit ook tot aan de WOII nog steeds soms voorkwam bij Nederlandse hereboeren dat het onderling geregeld werd. Het had vooral te maken met het veilig stellen van -/of uitbreiding van het onderlinge familiebezit |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest ik homo zijn zou de naamgeving de minste van mijn zorgen zijn. Als ik maar rechten krijg. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 mei 2012 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |