Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Bekijk resultaten enquête: Moet het kunnen dan mensen weggejaagd worden van hun land, om het te beschermen?
Ja, dat moet kunnen 5 38,46%
Nee, dat is schandalig 4 30,77%
Ja, maar onder bepaalde voorwaarden 4 30,77%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2012, 17:45   #41
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Natuurpunt is dus medeschuldig aan de vernietigingspolitiek die de Vlaamse regering in de Doelse polder voert.

Wel hilarisch eigenlijk dat ik u in het UPlace-topic zie zeggen dat u het groot-kapitaal volledig steunt in hun geweldige projecten. Voor wie denkt u dat die polderdorpen moeten wijken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Trouwens, met Afrika mogen ze hetzelfde doen. Een groot natuurpark van maken. Al die Afrikanen in concentratiekampen. Doen ginder niks als vervuilen en mooie dieren en bossen lastig vallen en vernietigen. Hup, weg met dat addergebroed.

Hoewel uw standpunt volgens mij eerder racistisch geïnspireerd is dan ecologisch , kan je je afvragen in welke mate we mensen meer moeten beschermen in plaats van met uitsterven bedreigde dieren.

Neem Madagascar: prachtig land vol zeldzame diersoorten, maar de laatste decennia helemaal kapot gemaakt door de bevolking. Brandstof nodig? Boompje kappen. Eten nodig? Aapje schieten. Te lui om te werken? Wijf poepen om de tiende kleine eruit te kunnen floepen. Plots geen bomen of apen meer, en teveel sukkels met een potske? Insh'allah roepen. Daar zouden ze er volgens mij toch wat meer van in de zee mogen drijven...

Het originele onderwerp gaat over mensen die na 40 jaar zouden willen terugkeren naar het eiland van hun ouders, en daar dan niet zouden mogen vissen. Misschien is het beter als de Britten hen een nieuw, groter, mooier eiland kopen, er een mooie strik omdoen, en de koningin het overhandigd samen met twee A4'tjes excuses voor wat ze hun ouders hebben aangedaan? Dan kunnen ze vissen zoveel ze willen. Of gewoon het originele eiland zonder vissen en elke maand een dikke pree uit de Britse schatkist.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 21:31   #42
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Neem Madagascar: prachtig land vol zeldzame diersoorten, maar de laatste decennia helemaal kapot gemaakt door de bevolking. Brandstof nodig? Boompje kappen. Eten nodig? Aapje schieten. Te lui om te werken? Wijf poepen om de tiende kleine eruit te kunnen floepen. Plots geen bomen of apen meer, en teveel sukkels met een potske? Insh'allah roepen. Daar zouden ze er volgens mij toch wat meer van in de zee mogen drijven...
De mens is een egoïstisch wezen die enkel naar zijn eigen persoonlijke voordeeltje kijkt zoals u daar een mooie opsomming als voorbeeld van geeft. Diezelfde mens houdt echter geen rekening de het globale gevolg van al die individuen die hetzelfde gedrag vertonen en op dezelfde manier redeneren en op dezelfde manier te werk gaan. Als het aantal mensen beperkt is, zullen ook de gevolgen beperkt blijven, maar als het aantal mensen blijft toenemen, dan zullen ook de gevolgen veel groter zijn met mogelijk desastreuze gevolgen bij overschrijding van een bepaald kritisch aantal. Ik refereer daarbij graag naar het Paaseiland, waar de mens zichzelf kapot heeft gemaakt door dergelijk kortzichtig, egoïstisch, dom en koppig gedrag. De bevolking bleef maar toenemen, ze bleven maar bomen kappen om huizen te maken enz tot de laatste boom gesneuveld was, met het verdwijnen van de bomen verdwenen ook de dieren, ze konden ook geen boten meer maken om te gaan vissen en uiteindelijk kwam heel de maatschappij in verval tot oorlogen en kannibalisme toe. Ik stel vast dat de mens nog steeds niks veranderd is, niets heeft bijgeleerd en nog steeds hetzelfde gedrag vertoont …

Het voorbeeld van het Paaseiland kan je daarbij gerust beschouwen als een micro aarde.

Mensen zijn blijkbaar intellectueel niet in staat de juiste prioriteiten te stellen en de juiste gewichtfactoren toe te kennen aan zaken.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 31 mei 2012 om 21:42.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2012, 21:38   #43
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben het volmondig eens met Greenpeace in zijn originele versie. Ik zie ook liever documentaires van leuke exotische eilandjes met rare beesten op, eerder dan kwiebussen met wie ik nooit zal te maken hebben. Dat ze die gasten ginder dus maar rap vergassen, dat geeft meer mooie documentaires voor mij en mijn omgeving.

Trouwens, met Afrika mogen ze hetzelfde doen. Een groot natuurpark van maken. Al die Afrikanen in concentratiekampen. Doen ginder niks als vervuilen en mooie dieren en bossen lastig vallen en vernietigen. Hup, weg met dat addergebroed.

Enfin, we moeten er wel enkele in de zoo houden om de genetische varieteit van de mensensoort te vrijwaren.

Zo, is dat de politiek juiste houding, of ben ik weer gaan overdrijven ?
Woede verengt uw denkpatroon en zorgt ervoor dat men onbezonnen dingen gaat zeggen. Uw betoog hier is daar een mooi voorbeeld van.

Sit back, breathe, relax en think. That might help.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be