Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2012, 15:56   #41
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
De logica van de islamofoben volgend zou dit moeten betekenen dat het jodendom een religie van onderdrukking, repressie en achterlijkheid is...
Gelukkig weten de meeste mensen wel beter.
Godsdiensten zijn altijd onderdrukkend, repressief en achterlijk. Het jodendom dus ook.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2012, 18:55   #42
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De uitleg die Joods Actueel geeft (en die wordt aangehaald in De Standaard) is correct. Die weigering heeft volstrekt niets te maken met een vermeend misprijzen van de vrouw. Integendeel, in het Judaïsme wordt de vrouw op handen gedragen. Méér nog, op het punt van huwelijksmoraal en sexualiteit bijvoorbeeld is het de man die zich hoort te schikken naar de wensen van de vrouw. Anderzijds zijn er een strenge morele regels omtrent de contacten tussen man en vrouw, zowel die binnen een huwelijk als er buiten.

Onckelinx had zich op die ontmoeting beter horen voor te bereiden.
Ze dragen een vrouw op handen maar geven geen hand aan diezelfde vrouw......nie zwaaaaanzen hè Querqustmenkloten
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 20:35   #43
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Uit "Joods Actueel":

Citaat:
Onkelinx speelt spelletjes, Pinchas Kornfeld “ik ontmoette Onkelinx reeds tientallen keren”

Donderdag 24 Mei, 2012 6:57

Pinchas Kornfeld, invloedrijk lid van de ultraorthodoxe gemeenschap

Minister van volksgezondheid,Laurette Onkelinx, blijkt perfect op de hoogte van het feit dat ultraorthodoxe joden geen hand geven aan iemand van het andere geslacht. Meer nog, ze heeft daar in het verleden nooit een probleem mee gehad.

“Blijkbaar aarzelt vice-minister Laurette Onkelinx niet om spelletjes te spelen”, aldus hoofdredacteur Michael Freilich. Een vrij harde conclusie die de hoofdredacteur trekt na een gesprek met Pinchas Kornfeld gisterenavond.

Kornfeld, is secretaris-generaal van de ultraorthodoxe gemeente van Antwerpen, Machsike HaDas. Tegen Joods Actueel bevestigde hij gisterenavond: “Ik heb Onkelinx reeds tientallen keer ontmoet het voorbije decennium en ze weet zeer goed dat ik haar nooit een hand zou geven. Ze weet wel dat ik voor haar en voor vrouwen in het algemeen het grootste respect betoon”. Kornfeld stelde dat hij als gezagsdrager van de Joodse gemeenschap Onkelinx zo’n twee tot drie maal per jaar ontmoet, en dat reeds vele jaren. Hij herinnert zich zo de begrafenis voor Jean Gol en de manifestatie tegen een aanslag op een synagoge in Anderlecht in de jaren ’90.

Nog meer, Kornfeld reisde ook mee naar Auschwitz met Onkelinx en een schare andere ministers enkele jaren geleden. “Alle hoogwaardigheidsbekleders weten dat ik als religieuze man gebonden ben aan mijn wetten die stellen dat ik enkel fysiek contact mag hebben met een naaste familielid zoals mijn vrouw, mijn grootmoeder en een dochter. Ik heb hen dat ook steeds uitgelegd en iedereen respecteert dat. Ook Onkelinx, die er nooit een opmerking over maakte”. Kornfeld zegt verder dat hij en Laurette Onkelinx zeer goed met elkaar kunnen opschieten, er wordt samen gelachen en rond de tafel gezeten zonder het minste probleem, wij hebben steeds een uitstekend en open contact.

“Dat de minister daar nu plots wel een grote zaak van maakt is alvast zeer vreemd”, aldus onze hoofdredacteur Michael Freilich. “Wat er achter zit weet ik niet, gaat het om een vlaag van populisme, had ze gewoon een slechte dag en wilde ze zich op iemand afreageren of is het iets anders? Ik had het antwoord alvast graag gehoord”.

Bijzondere manier van begroeten
Als Pinchas Kornfeld een echtpaar begroet, heeft hij een bezondere manier om dat te doen. Zo ook toen hij destijds de voormalige onderwijsminister Frank Vandenbroucke in gezelschap van diens echtgenote ontmoette. Toen schudde hij de hand van de minister extra lang en met zijn beiden handen. Dat bood hem de gelegenheid om tegen Vandebroucke’s echtgenote te zeggen: “Mevrouw, dat is een hand voor u extra erbij”.
Dit ter attentie van de Joden-bashers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be