![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Waarop bespaart u het liefst? | |||
Onderwijs - we ruïneren de toekomst van onze kinderen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
Gezondheidszorg - we ruïneren de toekomst van onze gezondheid |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
Energiesubsidies voor grote bedrijven |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,12% |
Fiscale fraude - we verhogen de rechtvaardigheid |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,45% |
Sociale uitkeringen - we verlagen de rechtvaardigheid |
![]() ![]() ![]() |
9 | 18,37% |
Mijn pensioen - ik pleeg wel op tijd zelfmoord, dus heb het niet nodig |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,16% |
Sport, ontwikkelingssamenwerking, cultuur - en al die andere rommel |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,45% |
Andere posten |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,29% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een overheid is geïnstitutionaliseerd geweld. Van meer overheid worden we alvast slechter.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 26 mei 2012 om 16:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met iemand die niet genuanceerd over overheden wenst te praten discussiëren is als met een religieuze fundamentalist praten. Tegenover dat "geïnstitutionaliseerd geweld" staat wel iets als privaat bezit, rechtszekerheid, inspraak, ... Ga anders eens een tijdje in het drugswereldje waar je dat allemaal niet hebt. Daar kan je proeven van je geliefde wereld zonder overheid. Enkel een vrije markt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Ik bespaar het liefst op de uitgaven van een ander
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Ik ben liever alleen ongelukkig dan samen met iemand anders ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Buiten het afschaffen van overbodige regeringen (waarbij we niet de zoveelste discussie zullen starten tussen Belgicisten en Vlaams-Nationalisten welke regeringen dat moeten zijn):
- Belasting op arbeid vervangen door BTW - Weg met het koningshuis - Weg met subsidiering van religies - Weg met de senaat - Serieuze doorlichting en inperking van "kleinere" overheidsuitgaven allerhande (kuisploegen, dienstwagens, etentjes, enzomeer) - Weg met het CGKR - Inperken werkloosheidsuitkering in tijd - Sanering ontwikkelingssamenwerking - het meeste geld blijft onderweg toch plakken - ...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kijk het verschil tussen het knuffelgehalte van de statement dat je die mensen niet in de miserie kunt laten zitten, en de harde waarheid van de cijfers is dit
ons asielbeleid kost dus 15miljard euro per jaar, wat ongeveer 5% van onze staatsschuld is. Dus groen, en rode rakkers, hoe kunje het begrotingstekort oplossen ?? Help mij even, en denk binnen jullie krijtlijnen ik denk binnen mijn krijtlijnen, en zoals het hoort in de politiek zoek je een goeie compromis. Dus 15% vande vlamingen vindt dat je eenopen deur asielbeleid moet hebben, en 85% vindt dat je dit nietmoet doen. Wat zou de mathematische compromis zijn tussen die twee stellingen ? Enig idee daarometrent of enige suggestie ?? Wat ik nog een betere suggestie zou vinden is, dat je mag flaggen in uw belastingaangifte hoeveel je wilt geven voor het asielbeleid. Dus je mag supplementair een 'asieltaks' betalen om dit beleid te ondersteunen. Dat zou ik echte democratie vinden. Dan weet je hoeveel dit beleid mag kosten, en heb je uw budget. Evengoed vind ik dat je datzelfde budget bvb zou mogen flaggen of toewijzen naar verschillende projecten: bvb groene energie, of nieuwe wegenbouw, of gevangenissen, of cultuur of naar godsdienst Het budget die geflagd wordt via de belastingaangifte zouden die verschillende diensten dan kunnen krijgen. ZOu ik het meest democratische principe vinden die je maar kunt hanteren. in plaats van politici die zomaar een beetje vanuit hun doctrines redeneren, zouden de budgetten maar ontstaan als gevolg van een belastingbiljet en de vrije keuze van de burger
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 mei 2012 om 16:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is de overheid gebaseerd op wederzijdse toestemming of niet? U weet even goed dat het antwoord 'neen' is. Citaat:
Dat zijn hoogstens allemaal toegevingen, om te voorkomen dat men van de troon gestoten wordt. Tot overheid gebaseerd wordt op ware toestemming, wilt inspraak niets zeggen. Een vrije markt die achterna gezeten wordt door de overheid, met nog eens de volle macht van het geweld dat U verdedigt.
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Waarom kan er maar één optie aangeduid worden? De Belgische schuldenput raakt niet gedempt met op één plaast te besparen.
Liefst besparingen op ambtenarij (en overheid in het algemeen), uitkeringen, gezondheidszorg, ontwikkelingshulp, allerlei subsidies, pensioenen van ambtenaars, koningshuis buiten, VRT opdoeken of sterk terugschroeven, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om bijv. een stuk chocolade te bekomen, moeten er grondstoffen aangevoerd worden, en tevens het afgewerkte product gedistribueerd worden. Daarvoor is het wegennet nodig. Dat moet gefinancierd worden. Je kan BTW op de grondstoffen nodig voor je reep, en op je chocolade zelf zien als een bijdrage daarin. Op die wijze dragen diegene die aan de grondstoffen en de afgewerkte producten verdienen en ze consumeren in verhouding bij aan de financiering van de benodigde infrastructuur. Ook accijnzen op brandstof kan je op die wijze bekijken. Verbruik je veel, dan betaal je navenant meer, en dat lijkt me zelfs rechtvaardig. Wie winst maakt, draagt eveneens op die wijze proportioneel bij.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 26 mei 2012 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet betalen is ofwel loonbeslag, ofwel onder dwang je kot uit, en je inboedel de straat op.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *zucht*
Ik had gedacht dat de gemiddelde Vlaming te verstandig was om die tactiek om overheids- en privépersoneel tegen elkaar op te zetten niet te doorzien. Ik heb de gemiddelde Vlaming blijkbaar te hoog ingeschat...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Van besparen op de overheid wordt de privé ook kleiner, bv door het afschaffen van de eindeloze subsidies aan de privé en van de bail-outs. Twee vliegen in 1 klap en dus heel wat minder gezoem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga het niet opzoeken voor je hoeveel zaken er zo zijn maar ik kende vroeger verschillende mensen die de staat voor het gerecht gedaagd hebben en gewonnen hebben. Er is helemaal geen sprake van een slaaf meester situatie. Dat bedoel ik met discussiëren als met een gelovige. Jij ziet enkel wat je wil zien. Ik zie ook wel waar het fout kan gaan en waar het soms fout gaat of waar het op het randje af is. Maar jouw alternatief is zoals god. Bestaat niet. Geen overheid, geen organisatie van een samenleving, ... het bestaat gewoon weg niet, het is niet mogelijk. Het is een sociale wetmatigheid dat die er komt en de discussie moet gaan over hoe we die willen. Een overheid, een staat ontstaat als het ware organisch (en met wederzijdse toestemming; ooit al een (sport)club gezien zonder bestuur ?). Als ze er een tijdje is zie je dat misschien niet meer en als het al lukt van ze af te breken of anders te vormen groeit ze gewoon terug. Ik vind het nu tijd voor een directere democratie. Wat dat drugs wereldje betreft. Als er geen overheid was die er op jaagde (maar ook geen die regels maakte en met geweld afdwingt) zou het er net op dezelfde manier aan toegaan als nu. Als er geen overheid was zou de hele economie er zo uitzien. Op wereldvlak is dat ook zo een beetje. Daar gedragen verschillende overheden zich als individuen met oorlog en dies meer als gevolg omdat er geen overheid is op wereldvlak. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 26 mei 2012 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Van besparen op de overheid wordt de privé ook kleiner, bv door het afschaffen van de eindeloze subsidies aan de privé en van de bail-outs. Twee vliegen in 1 klap en dus heel wat minder gezoem
Verhoging van BTW wordt als onsociaal gezien omdat het de toegang tot diensten en producten voor de minstbedeelden belemmert terwijl de rijkjes er geen last van hebben. MJaar zulke verhoging krikt juist wel de staat en de privé op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van politici die vinden dat de ambtenarij moet afslanken, zodat zij verder ongestoord in de vetpotten kunnen blijven graaien.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Dikke fleuwe kul. Met de belastingsdiensten onderhandelen en er valt altijd wel een akkoordje uit de bus of zelfs een amnestie op zwart geld(bij voldoende politieke invloed)
|
![]() |
![]() |