![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ontkennen van de waarheid. Te lui om zelf te turven. Lachwekkend.
Citaat:
Ik had het dus duidelijk over het gehele ''Vlaamse tv landschap''. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net als dat ik mocht vaststellen dat, in 2008, iets meer dan 85 % van de uitzendtijd op de Vlaamse tv gevuld is met Engels. De Vlaamse tv is dus in hoofdzaak anderstalig, en als er iemand op komt die wel Nederlands spreekt wordt dit voor de helft ondertiteld. Zo simpel is het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Wat snap jij niet aan het feit dat je niet serieus genomen kan worden als je gewoon met wat uitgevonden cijfers smijt, die op geen enkele manier wetenschappelijk onderbouwd zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het is enkel de vraag: gebeurt dit op vraag van de kijker(s) of is dit standaardprocedure?
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Veel van die mensen die te zien zijn in programma's waar bv. stijl- of renovatieadvies wordt gegeven praten dan ook schabouwelijk Nederlands. Vaak zelfhulpgoeroes inbegrepen, trouwens. Onverstaanbaar is het niet, maar ik kan er niet bij dat die mensen het normaal vinden zo te praten op de nationale televisie. Ze staan er zelfs niet bij stil. In die zin vind ik ondertiteling dan wel gepast als een soort terechtwijzing, want zij zouden zich diep moeten schamen, maar ik denk sowieso niet dat ze het beseffen.
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 8 juni 2012 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland loopt een omroep nog wel eens het risico op een woedend telefoontje van iemand die ondertiteld wordt. Men is daar terecht boos over. Ondertitels zijn een belediging voor Nederlanders. In Vlaanderen lijken daarentegen veel mensen het volstrekt normaal te vinden dat zij met behulp van de kleine lettertjes nader worden verklaard. Geen spoor van schaamte. Geen real life show met Vlaamse provincialen zonder ondertitels. Een enkele Limburger daargelaten. Misschien is dat dan die typisch Vlaamse cultuur? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 juni 2012 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat die 'gewone mensen' enigszins plat praten, tot daar aan toe. Maar die mediapersoonlijkheden (zoals die homo die hetero's probeert te helpen of zoiets), die dus een arbeidscontract hebben met de programmamaker en waarvan men enige professionaliteit kan verwachten, zouden toch echt beter moeten weten. Dat is toch niet normaal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat zeg ik ook niet. Ik vind het alleen maar van een kleingeestige mentaliteit getuigen wanneer je die 'couleur locale' zodanig als het hoogste goed beschouwt dat je tegelijkertijd iedere verbondenheid met andere 'couleurs locales' ontkent en jezelf ermee in een klein hokje opsluit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Een opmars omdat er een app ontworpen is die ik niet kan downloaden...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Ik heb niets tegen de erkenning van West-Vlaams als taal in ruil voor een unitair België.
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk West-Vlaams dan? Dat van Brugge? Dat van Kortrijk? Dat uit de Westhoek? Dat van aan de kust? Of het overgangsdialect dat zich uitstrekt van Beernem tot Waregem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tai tiet dawe der de standoardtòle van maoken voe hjèel 't land wè |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Waarom zou men ook bijvb. niet officieel niet mogen kiezen tussen jullie/gijlen/gidder ?? ) Weg met het eenheidsworstdenken en leve de verscheidenheid. Weg met de verarming en leve de verrijking.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 12 juni 2012 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |