Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Wat IQ betreft, denk jij dat je in de top 20% van deze forum behoort?
Ja, ik denk dat ik in de 20% slimste gedeelte hoor 14 66,67%
Nee, ik denk dat ik er iets (of veel) onder zit 7 33,33%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2012, 10:49   #41
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Bof, met een variatie tussen engelstalige IQ testen tussen de 120 en 130 weet ik dat ik meer inzicht en taalvaardigheid heb dan velen hier op het forum.

En dan? Maakt me dat beter?

Ik weet ook dat ik met mijn lichamelijke kracht een belangrijk deel van de forumbezoekers overtref. Maakt me dat beter?

Ik ben ook getrouwd met Babeth, en ik weet dat dat me beter maakt dan 99.999999999999% van de wereldbevolking.
Het maakt je in elk geval niet slimmer, jouw hoog IQ

Pas op hé, een hoog IQ laat menselijkheid verdwijnen

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 juni 2012 om 10:53.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 10:51   #42
eno2
Banneling

Standaard

Ok Ik stel voor dat we allemaal eerst eens een recente IQ en EQ test nemen en dan verder praten

En ook: Wie nooit dom geweest is, weet niet wat slim worden is.
Oud 8 juni 2012, 10:54   #43
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Mijn IQ hangt echt af van het moment van de dag.

-wanneer ik 1 promille alcohol in m'n bloed heb ('s ochtends), scoor ik beter dan wanneer ik 3 lijnen coke snuif ('s middags)

-en wanneer ik 3 lijnen coke snuif ('s middags), scoor ik beter dan wanneer ik naar Terzake gekeken heb ('s avonds).

Kortom, mijn IQ varieert sterk doorheen de dag.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 10:55   #44
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Maar aangezien het forum hier vooral uit werklozen linkse jongeren en rechtse bejaarde bompa's bestaat, schat ik dat ik bij de 1% slimsten behoor. Want ik ben geen van beide.
Oud 8 juni 2012, 11:32   #45
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Maar aangezien het forum hier vooral uit werklozen linkse jongeren en rechtse bejaarde bompa's bestaat, schat ik dat ik bij de 1% slimsten behoor. Want ik ben geen van beide.
welkom in mijn club
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 11:46   #46
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

75% denkt ondertussen dat ze tot die 20% horen... Velen overschatten zichzelf hier blijkbaar...
Oud 8 juni 2012, 11:50   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
75% denkt ondertussen dat ze tot die 20% horen... Velen overschatten zichzelf hier blijkbaar...
Niet noodzakelijk.
Een kaartclubje met enkel profs van de unif, zal zichzelf volledig bij de 20% verstandigste mensen rekenen.
Waarschijnlijk terecht.
De statistiek gebiedt hen niet te concluderen dat er in hun midden 1/5 bij de dommere soort moet behoren.
Oud 8 juni 2012, 11:58   #48
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen flauw idee hoe slim de mensen hier zijn.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:02   #49
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Over IQ gesproken, ik ken iemand die op z'n 14-de door de school werd aangeraden om maar te gaan werken, gezien ie de ene buis na de andere vergaarde.
Die kerel is toen in de bouw gegaan en bleek zich daar heel goed te voelen.
Toen ie 30 was deden architekten van de stad A'pen beroep op hem, om onvindbare probleemoorzaken in/aan openbare gebouwen ea constructies te zoeken en dit lukte hem ook in 80% van de gevallen.

Kortom, gestudeerde gasten met een IQ zo hoog als dat van den Boerentoren, moesten noodgedwongen beroep doen op iemand die nét geen analfabeet is met een IQ in de solden.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:05   #50
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien het een openbare enquête is, zullen de 80% minder hoog begaafden misschien ook een zekere schroom voelen om deze enquête in te vullen...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:56   #51
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik ga niet onnozel doen. Volgens Mensa zit mijn IQ op 142. Ik ben vooral analytisch ingesteld. Van mezelf vind ik dat ik analytisch en wiskundig vrij sterk ben. Taalkundig ben ik een klare ramp. De moeite die ik heb moeten doen om bijvoorbeeld mijn Frans op een aanvaardbaar niveau te krijgen is vrij hallucinant. Als je dat dan vergelijkt met de moeite die ik gedaan heb om vrij zware wiskunde erdoor te krijgen, dan is er toch wel een wezenlijk verschil.

Verder zeg ik er ook graag bij dat IQ en IQ testen dikke zever is. IQ testen, ook die van mensa focussen naar mijn mening veel te hard op het analytische aspect terwijl intelligentie veel meer dan dat is. Dus ja, ik ben er vrij zeker van dat ik op het vlak van IQ tot de 20% besten behoor. Of ik mezelf ook bij de 20% slimsten reken is een andere zaak. Op taalvaardigheid al zeker niet, als ik hier sommige schrijfsels lees. Qua discussievermogen volgens mij wel, al zal dat erom spannen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 8 juni 2012 om 13:00.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:58   #52
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Over IQ gesproken, ik ken iemand die op z'n 14-de door de school werd aangeraden om maar te gaan werken, gezien ie de ene buis na de andere vergaarde.
Toen ie 30 was deden architekten van de stad A'pen beroep op hem, om onvindbare probleemoorzaken in/aan openbare gebouwen ea constructies te zoeken en dit lukte hem ook in 80% van de gevallen.

Kortom, gestudeerde gasten met een IQ zo hoog als dat van den Boerentoren, moesten noodgedwongen beroep doen op iemand die nét geen analfabeet is met een IQ in de solden.
Tja misschien was die gast wel degelijk intelligent, maar niet volgens de normen op school. Dat is namelijk een groot verschil. Er zijn heel wat intelligentie mensen die drop out zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2012, 12:58   #53
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ga niet onnozel doen. Volgens Mensa zit mijn IQ op 142. Ik ben vooral analytisch ingesteld. Van mezelf vind ik dat ik analytisch en wiskundig vrij sterk ben. Taalkundig ben ik een klare ramp. De moeite die ik heb moeten doen om bijvoorbeeld mijn Frans op een aanvaardbaar niveau te krijgen is vrij hallucinant. Als je dat dan vergelijkt met de moeite die ik gedaan heb om vrij zware wiskunde erdoor te krijgen, dan is er toch wel een wezenlijk verschil.

Verder zeg ik er ook graag bij dat IQ en IQ testen dikke zever is. IQ testen, ook die van mensen focussen naar mijn mening veel te hard op het analytische aspect terwijl intelligentie veel meer dan dat is. Dus ja, ik ben er vrij zeker van dat ik op het vlak van IQ tot de 20% besten behoor. Of ik mezelf ook bij de 20% slimsten reken is een andere zaak. Op taalvaardigheid al zeker niet, als ik hier sommige schrijfsels lees. Qua discussievermogen volgens mij wel, al zal dat erom spannen.
Knap hoor
Oud 8 juni 2012, 12:59   #54
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Aangezien het een openbare enquête is, zullen de 80% minder hoog begaafden misschien ook een zekere schroom voelen om deze enquête in te vullen...
Tegen wie zegt ge het
Oud 8 juni 2012, 13:00   #55
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt ook veel grondeloze stoefers
Oud 8 juni 2012, 13:02   #56
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry maar ik zie het verband niet. Dat bewijst dat ik mij met de slimsten kan meten.
Oud 8 juni 2012, 13:04   #57
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn IQ hangt echt af van het moment van de dag.

-wanneer ik 1 promille alcohol in m'n bloed heb ('s ochtends), scoor ik beter dan wanneer ik 3 lijnen coke snuif ('s middags)

-en wanneer ik 3 lijnen coke snuif ('s middags), scoor ik beter dan wanneer ik naar Terzake gekeken heb ('s avonds).

Kortom, mijn IQ varieert sterk doorheen de dag.
Hoeveel keer test jij je IQ zo per dag?

Ik heb dat nog maar 1 keer gedaan in mijn hele leven van linkse bejaarde bompa. Gedwongen. Door een afhankelijke organisatie.
Oud 8 juni 2012, 13:10   #58
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

IQ-testen zijn inderdaad meetinstrumenten die weinig waarde hebben wanneer het erom gaat iemands succes in het leven te voorspellen.

Mild autistische geeks hebben soms een gigantisch IQ, en vinden wel dik betaalde jobs, maar geen levensgezel(lin) en slagen er dus niet in zich voort te planten. Al dat IQ gaat dan voorgoed verloren...

Sommige mensen met een torenhoog IQ zijn keien in hun vak, maar zijn amper in staat om één coherente filosofische bespiegeling te formuleren over het leven.

Enfin, de IQ-test is wat ze is: een test ontworpen voor en door psychologen die ook werk nodig hebben.

Edit: een belangrijker criterium om te testen lijkt de me vraag of iemand gelukkig is. Da's uiteindelijk veel relevanter dan het intelligentieniveau van een persoon.

Laatst gewijzigd door C2C : 8 juni 2012 om 13:12.
Oud 8 juni 2012, 13:14   #59
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hoeveel keer test jij je IQ zo per dag?

Ik heb dat nog maar 1 keer gedaan in mijn hele leven van linkse bejaarde bompa. Gedwongen. Door een afhankelijke organisatie.
Benieuwd: wat was het resultaat?

Als het laag was kan je altijd opwerpen dat het testen gebeurde onder dwang...
Oud 8 juni 2012, 13:21   #60
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Volgens Mensa heb ik 75% kans om lid te worden. Dus slimmer dan 90% van de forumleden hier.

Eekhoornhersentjes zijn dan ook superieur.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be