Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2012, 22:25   #41
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
groen is teminste duidelijk: ze zijn tegen integratie en tegen het leren van nederlands.
Zazzle.com

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2012, 22:41   #42
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

De niet-Belgen en met uitbreiding de nieuwe Belgen hebben geen belangstelling voor milieu, kerncentrales, bruggen/tunnels, e.d.

Deze bevolkingsgroep wil werk. Zij wensen de verzorgingsstaat en zij weten dat nog meer "vreemden" hun deel en kansen verminderen. Hun concurrentie bij het gevecht voor een goede boterham zijn niet de oude Belgen maar de illegalen en de nieuwkomers. Dus liever geen door Groen ondersteunde nieuwe instroom.

Voor hen telt: alle deuren dicht behalve voor mijn familie. Voor hen telt : kop in kas en aansluiten bij de mainstream. Zij weten hoe meer nieuwkomers hoe dunner de spoeling. Zij weten hoe meer heibel en wringerij hoe sneller het thuisland wenkt.

Daarom zullen vele vreemdelingen en nieuwe Belgen conservatief , N-VA of SPa , stemmen. (als ze gaan stemmen)
Oud 26 juni 2012, 23:08   #43
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Met een YouTube-filmpje met als titel: "Vote local"????
Inderdaad. Dat wordt door meer mensen begrepen dan 'stem lokaal'. Er worden dus meer mensen betrokken met die Engelstalige titel.

En mensen betrekken, dat is de eerste stap tot integratie (het leren van de taal). Enkel Groen doet dit, dus enkel zij doen concrete zaken om mensen aan te zetten Nederlands te leren. (Eens geïnteresseerd, zullen ze ook debatten e.d. willen volgen.)

Andere partijen, zoals Vlaams Belang en N-VA, roepen dat iedereen Nederlands moet leren, maar ze DOEN er NIETS aan.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 05:56   #44
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Inderdaad. Dat wordt door meer mensen begrepen dan 'stem lokaal'.
Lol, gij denkt dat er meer engelstaligen in Vlaanderen dan nederlandstaligen? Hé hé niet verwonderlijk voor iemand dart denkt dat uba een democratische paradijs is...

Citaat:
Er worden dus meer mensen betrokken met die Engelstalige titel.
Umm, neen, maar feiten kunnen u niet tegenhouden hé jochie?

Citaat:
En mensen betrekken, dat is de eerste stap tot integratie (het leren van de taal).
Looooooool - dus iets in een andere taal doen gaat mensen aansporen of Nederlands te leren... manneke toch, als ge enige literair talent hebt kunt ge Kafka van de kaart vegen (goed, dat lijkt me veel te hoog gegrepen voor u, maar het zou a la limiet kunnen)...

Citaat:
Enkel Groen doet dit, dus enkel zij doen concrete zaken om mensen aan te zetten Nederlands te leren. (Eens geïnteresseerd, zullen ze ook debatten e.d. willen volgen.)
Volgens Sartre en Camus is het leven absurd - maar gelukkig hebben ze u nooit moeten meemaken - hun hoofden waren gewoon ontploft...

Citaat:
Andere partijen, zoals Vlaams Belang en N-VA, roepen dat iedereen Nederlands moet leren, maar ze DOEN er NIETS aan.
Manneke, informeert uw toch vooraleer een mening te vormen... N-VA is bvb grote voorstander van GRATIS (iets dat in alle talen verstaanbaar is NB) lessen nederlands aan te bieden, zowel aan franstaligen inwijkelingen als die van verder komen...

Ten slotte moet ik concluderen met deze zin 'a little bit of knowledge is a dangerous thing' - dat somt uw op in een notedop.
Oud 27 juni 2012, 07:42   #45
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Dat wordt door meer mensen begrepen dan 'stem lokaal'. Er worden dus meer mensen betrokken met die Engelstalige titel.

En mensen betrekken, dat is de eerste stap tot integratie (het leren van de taal). Enkel Groen doet dit, dus enkel zij doen concrete zaken om mensen aan te zetten Nederlands te leren. (Eens geïnteresseerd, zullen ze ook debatten e.d. willen volgen.)

Tjongetjonge jij denkt dus dat daar Engels staat om de allochtonen Nederlands te leren? Als je al erkende dat Groen nog dieper belgicistisch is dan de SP.a, dan weet je dat daar "vote local" (lees 'vot lokal") staat en niet "voot lokel" op zijn Engels. Handig gespeeld, maar net niet geloofwaardig genoeg. Verder sta je op je achterste poten als mensen van vreemde herkomst integratiecursussen moeten volgen. Hoe hypocriet is dat wel niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 27 juni 2012 om 07:47.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 07:45   #46
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tjongetjonge jij denkt dus dat daar Engels staat. Als je al erkende dat Groen nog dieper belgicistisch is dan de SP.a, dan weet je dat daar "vote local" (lees 'vot lokal") staat en niet "voot lokel" op zijn Engels. Handig gespeeld, maar net niet geloofwaardig genoeg.
Handig gespeeld? Tja, leugens zijn zelden handig, onwetendheid nog minder...
Oud 27 juni 2012, 09:06   #47
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Lol, gij denkt dat er meer engelstaligen in Vlaanderen dan nederlandstaligen? Hé hé niet verwonderlijk voor iemand dart denkt dat uba een democratische paradijs is...
Neen, ik denk dat er meer mensen 'vote local' begrijpen dan 'stem lokaal' in Vlaanderen. Moet je nu echt ELKE KEER mijn woorden anders voorstellen dan ze zijn? Of zijn je intellectuele capaciteiten simpelweg niet groot genoeg om ze juist te interpreteren?

Citaat:
Looooooool - dus iets in een andere taal doen gaat mensen aansporen of Nederlands te leren...
Neen, mensen betrekken spoort hen aan je taal te leren. Ook wanneer je hen in eerste instantie in een andere taal betrekt.

Citaat:
Manneke, informeert uw toch vooraleer een mening te vormen... N-VA is bvb grote voorstander van GRATIS (iets dat in alle talen verstaanbaar is NB) lessen nederlands aan te bieden, zowel aan franstaligen inwijkelingen als die van verder komen...
Veel geroep en weinig daden, dat is waarop ik doel. Wat doet de N-VA OP DEZE MOMENT om anderstaligen bij het beleid te betrekken?
Dat staat los van voorstellen.

En taallessen Nederlands gratis aanbieden is een goed voorstel. Zou er een partij bestaan die daar tegen is? Ik denk het niet.
Oud 27 juni 2012, 09:09   #48
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Verder sta je op je achterste poten als mensen van vreemde herkomst integratiecursussen moeten volgen. Hoe hypocriet is dat wel niet?
Hoezo ben ik tegen integratiecursussen?
Ze moeten wat mij betreft geen typische Vlamingen worden -ik ben zelf wat excentriek, dan kan ik toch niet verwachten van anderen zoals de rest te moeten zijn?- maar tegen integratiecursussen zoals taalcursussen en een basis van de Belgische wetgeving ben ik zeker niet.
Oud 27 juni 2012, 09:09   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik denk dat er meer mensen 'vote local' begrijpen dan 'stem lokaal' in Vlaanderen. Moet je nu echt ELKE KEER mijn woorden anders voorstellen dan ze zijn? Of zijn je intellectuele capaciteiten simpelweg niet groot genoeg om ze juist te interpreteren?
Als je niet begrijpt wat "stem lokaal" wil zeggen, dan vind ik dat je je evenmin moet gaan bemoeien met de gemeentelijke politiek.

Citaat:
Neen, mensen betrekken spoort hen aan je taal te leren. Ook wanneer je hen in eerste instantie in een andere taal betrekt.
normaliter zou ik verwachten dat mensen UIT ZICHZELF de taal WILLEN leren als ze uit eigen beweging naar een ander land emigreren.

Citaat:
Veel geroep en weinig daden, dat is waarop ik doel. Wat doet de N-VA OP DEZE MOMENT om anderstaligen bij het beleid te betrekken?
Dat staat los van voorstellen.
Volgens BDW gaat NVA ervan uit dat migranten als normale mensen moeten worden behandeld die gewoon zelf mede verantwoordelijk zijn (zoals elkeen) om inspanningen te leveren zodat ze automatisch mee betrokken worden.

Citaat:
En taallessen Nederlands gratis aanbieden is een goed voorstel. Zou er een partij bestaan die daar tegen is? Ik denk het niet.
Ik denk niet dat er één partij is die daartegen is, maar vrijblijvende taallessen blijven aanbieden op onze kosten terwijl ze drie keer naar de les komen, geen buitnschoolse praktijk (willen) opdoen en verder geen interesse hebben, zal het ook niet doen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 10:48   #50
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Door mensen te betrekken leren ze je taal sneller dan door er niet mee om te gaan. Uit een oproep in verschillende talen leert men meer dan uit een oproep in enkel het Nederlands.

Het lijkt wel alsof Groen de enige partij is die wilt dat immigranten Nederlands leren.
Hebben we het over dezelfde partij die de installatie van Franstalige rechters in Vlaanderen mee goedgekeurd heeft?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2012, 12:08   #51
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Bah, wat een walgelijke partij.
Campagne voeren in diverse talen, er komt zelfs een dame met een hoofddoek voorbij.
Groen, de partij voor de allochtoon.
Iedere autochtoon die hier op stemt moet achterlijk zijn.

Hier zouden strenge straffen op moeten staan.
Ook Ecolo vangt gehoofddoekte islamextremisten op.

http://www.dhnet.be/regions/liege/ar...u-conseil.html
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be