Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2012, 12:35   #41
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Je ziet dat ook aan het aantal Nobelprijzen die door moslims in de wacht worden gesleept! om van achterover te vallen hé.
Het aantal Vlaamse nobelprijzen is nul.

Nog dommer dan moslims?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Noem eens een niet-moslim-land waar een grote groep moslims zijn intrek heeft genomen en waar ze dat als een echte verrijking voor hun maatschappij ervaren?
...
Belgie

Kennelijk wordt dat als verrijking ervaren want de enige anti-moslim partij hier scoort nog geen 10 % van de stemmen. Sterker, ze wordt steeds kleiner.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2012, 15:00   #42
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Nog dommer dan moslims?
Vlaanderen is (nog) geen eigen land, dus we kijken gemakshalve maar even naar de 9 Belgische Nobelprijswinnaars (inclusief de niet-wetenschappelijke Nobelprijs voor de vrede), alwaar we een paar Vlamingen tegenkomen.

Daarbij ook:

Vlamingen totaal: 6.000.000
Mohammedanen totaal: 1.500.000.000

Mohammedaanse landen hebben in totaal 10 Nobelprijzen in de wacht gesleept, inclusief de niet-wetenschappelijke Nobelprijs voor de vrede, die o.a. toegekend is aan terrorist Arafat.

Laten we dan even een rekensommetje maken, en we zien dat:

- Vlaanderen met zijn 6.000.000 inwoners en 4,5 Nobelprijs (= het aantal Belgische gedeeld door 2) dan 1 Nobelprijs per 1.333.333 inwoners heeft (en dat is dan zelfs met de in Vlaanderen woonachtige mohammedanen meegeteld)

- 1.500.000.000 mohammedanen het moeten stellen met 10 Nobelprijzen, oftewel 1 Nobelprijs per 150.000.000 mohammedanen

Delen we vervolgens die 150.000.000 mohammedanen per Nobelprijs door de 1.333.333 inwoners van Vlaanderen per Nobelprijs, dan zien we dat Vlamingen 112,5 keer vaker een Nobelprijs in de wacht slepen dan mohammedanen.
Oud 8 juli 2012, 17:31   #43
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
We zijn wel vooral over "moslims" bezig!
Misschien krijg ik eindelijk van jou een antwoord op de vraag:
Noem eens een niet-moslim-land waar een grote groep moslims zijn intrek heeft genomen en waar ze dat als een echte verrijking voor hun maatschappij ervaren?
Bij gebrek aan een antwoord zijn de conclusies gemakkelijk te trekken...
Irrelevante vraag maar ik zal hem hiermee antwoorden: Hebben de Indianen de amerikanen als verrijking ervaren, de Aboriginals de Australische Engelsmannen, de, de indianen de Spaanse en Portugese kolonialisten??? Hebben de Afrikanen de Europese kolonialisten ook zodanig ervaren Mijnheer Andev?
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2012, 17:59   #44
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
..., dan zien we dat Vlamingen 112,5 keer vaker een Nobelprijs in de wacht slepen dan mohammedanen.
Hoezo?

Het aantal Vlaamse nobelprijzen is nul (0).

Wat snap je daar niet aan?

Waarom we ineens Franstaligen, of waarom niet, Duitstaligen, mee zouden moeten tellen is onzinnig. Heel de wereld kan het immers zien. Geen Vlaamse nobelprijzen. Jouw eigen maatstaf.

Elk ander volk dat dus nobelprijzen in de wacht wist te slepen is dus oneindig veel intelligenter dan de Vlaming (om Circe´s redenering tevolgen)

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 8 juli 2012 om 18:00.
Oud 8 juli 2012, 18:07   #45
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Hoezo?

Waarom we ineens Franstaligen, of waarom niet, Duitstaligen, mee zouden moeten tellen is onzinnig. Heel de wereld kan het immers zien. Geen Vlaamse nobelprijzen. Jouw eigen maatstaf.

Elk ander volk dat dus nobelprijzen in de wacht wist te slepen is dus oneindig veel intelligenter dan de Vlaming (om Circe´s redenering tevolgen)
In plaats van zo dom te kletsen zou je beter even het linkje met de Belgische Nobelprijswinnaars aangeklikt hebben, dan had je tenminste geweten dat er Nederlandstalige Belgen, et ergo Vlamingen, bij zijn.
Oud 8 juli 2012, 18:36   #46
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kemalisme en het daarmee verweven leger heeft Turkije tijdelijk voor erger behoed. Iets wat islamist Erdogan nu rap aan het beëindigen is. Je ziet de mohammedaanse achterlijkheid dan ook weer met rasse schreden terugkeren in Turkije. Eigenlijk terug van nooit weggeweest.
Citaat:
Ook Boeddhisme keuzevak Turkse middelbare scholen
Nadat de AKP zware kritiek te verduren kreeg over de introductie van een islamitisch keuzevak op middelbare scholen, naast het verplichte vak 'religieuze cultuur en ethiek' dat meerdere stromingen behandeld waaronder de grote godsdiensten en het atheïsme, heeft de partij van premier Erdogan een nieuw voorstel gedaan. De partij wil nu dat keuzevakken mogelijk worden voor alle religies in Turkije, inclusief het Boeddhisme.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 8 juli 2012 om 18:40.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2012, 20:31   #47
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...dat er Nederlandstalige Belgen, et ergo Vlamingen,....
Nederlandstalig? Alle Belgische nobelprijswinnaars deden hun studies in het Frans. Ze publiceerden ook in die taal.

Wat is daar Vlaams aan?
Oud 8 juli 2012, 21:15   #48
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nederlandstalig? Alle Belgische nobelprijswinnaars deden hun studies in het Frans. Ze publiceerden ook in die taal.

Wat is daar Vlaams aan?
Dat was in die tijd gewoon zo. Ik doe een groot deel van mijn universitaire opleiding in het Engels, moest ik iets publiceren zou dat waarschijnlijk ook in het Engels zijn, ben ik daarom geen Vlaming meer?
Oud 8 juli 2012, 21:20   #49
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:

Wat is daar Vlaams aan?
Vlaams is geen taal. Wel een (sub-)nationaliteit, en dat weet jij ook heel goed. Het ging hier om Vlamingen, niet om in welke taal ze eventueel publiceerden.

Daarbij lijkt bijvoorbeeld een Corneille Heymans mij nu niet bepaald een francofoon, aangezien hij actief was in het Katholiek Vlaams Oud-Hoogstudentenverbond en het Algemeen Vlaams Oud-Hoogstudentenverbond (AVOHV, sinds 1960 omgedoopt tot VVA (Verbond der Vlaamse Academici)).

Als je over in welke taal er gepubliceerd werd verder wil zeveren, raad ik je aan een topic in het communitaire subforum daarover te openen.
Oud 8 juli 2012, 21:54   #50
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Irrelevante vraag maar ik zal hem hiermee antwoorden: Hebben de Indianen de amerikanen als verrijking ervaren, de Aboriginals de Australische Engelsmannen, de, de indianen de Spaanse en Portugese kolonialisten??? Hebben de Afrikanen de Europese kolonialisten ook zodanig ervaren Mijnheer Andev?
Ik zal ipv andev een poging doen:
De bewuste bevolkingsgroepen waarvan sprake -indianen, aboriginals, afrikanen- noemden het misschien geen verrijking, maar zonder kolonisatie hadden ze nog steeds met hun gat in het zand gezeten en dagen achter een konijn zitten lopen. Nu genieten ze maar al te graag van de voortbrengselen van de moderne maatschappij, hoe achterlijk jij die moderne maatschappij ook moge noemen.
Moslims brengen geen extra meerwaarde aan de moderne maatschappij. Enkel achteruitgang, een terugkeer naar middeleeuwse toestanden.
Uw vergelijking klopt dus van geen kanten.

Laatst gewijzigd door kwantum : 8 juli 2012 om 21:55.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2012, 22:55   #51
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Dat was in die tijd gewoon zo.
Was er na 1945 dan geen Nobelprijs meer?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Ik doe een groot deel van mijn universitaire opleiding in het Engels,
Citaat:
Daarbij lijkt bijvoorbeeld een Corneille Heymans mij nu niet bepaald een francofoon,
Corneille Heymans heeft zijn gehele schoolopleiding gedaan in het Frans. Vanaf de lagere school dus. Daar waar er zelfs in die tijd mogelijkheden waren om dit in het Nederlands te doen.
Zijn gehele biotoop was de Franstalige bourgeois gemeenschap in Gent en Brussel. In tegenstelling tot zijn vader koos Corneille Jean François er niet voor zijn naam te vernederlandsen. Hij correspondeerde in het Frans. Hij stierf in de zestiger jaren tussen andere francophonen in Knokke Zoute.

Gewoon een Franstalige meneer dus.
Oud 9 juli 2012, 07:32   #52
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee. Daarom werden ze terecht met geweld buitengeschopt. Ook de Belgen in Congo.

De vraag trouwens of die vraag relevant is of niet wordt enkel gesteld door de lokale bevolking. De rest is fascisme.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 07:38   #53
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hoezo?

Wie heeft er ooit beweerd dat de Vlamingen ontzettend intelligent zijn ??
Wie beweert er dat Erps-Kwerps onzettend intelligent is??
Wie beweert dat Parijs onzettend intelligent is??
Zijn de Ardennen intelligent?
Wat een gezever zeg.

Vlamingen zijn onderdeel van de Europese cultuur, en gelet op jouw denkpatroon behoor jij daar absoluut niet toe. Ok, dat wekt chagrijn op, maar het doet maar één ding, het zegt alles over jou en je positie hier.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 08:35   #54
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nog dommer dan moslims?

Belgie

Kennelijk wordt dat als verrijking ervaren want de enige anti-moslim partij hier scoort nog geen 10 % van de stemmen. Sterker, ze wordt steeds kleiner.

nu niet voor 't één of 't ander maar er zijn ongeveer 1.5 miljard moslims en 6 miljoen vlamingen.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 08:40   #55
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

@ Eberhard

Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 09:52   #56
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
nu niet voor 't één of 't ander maar er zijn ongeveer 1.5 miljard moslims en 6 miljoen vlamingen.
Sterker:
Er zijn nog 4,9 miljoen witte autochtone Vlamen.
Dat worden er elk jaar zo'n 25.000 minder.

Zegt wel genoeg.
Oud 9 juli 2012, 10:13   #57
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sterker:
Er zijn nog 4,9 miljoen witte autochtone Vlamen.
Dat worden er elk jaar zo'n 25.000 minder.

Zegt wel genoeg.
Het bevestigt dat onkruid het meeste zaad heeft.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 12:34   #58
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga dan staan aan de bushalte en tel het aantal mo's en ay's die er modaal of mordaal gekleed zijn.
Is er in Leuven geen mo modaal schepen? en de vorige schepen die nu europarlementariër is. In de gemeenteraad zitten er ook, zaten er ook.
In de univs en hogescholen lopen er honderden rond.
In de ziekenhuizen lopen er tientallen rond.
D'er werken er in allerlei eet en drankgelegenheden, in allerlei bedrijven, bij de politie.
Waarom zie ik zoveel mo modaal en jij zo weinig parsprototem?
Nu heb je het over de bushalte en de kleding, ik heb me gebaseerd op je eerdere beschrijving die veel uitgebreider was.

Mijn gezichtsveld vanuit Leuven is waar ik woon (sociale huisvestingswijken). Het gaat dus over de sfeer die daar nu hangt en de sfeer in de achtertuinen tot in mijn leefkamer en mijn keuken.
Een woonsfeer en een persoonlijke levensfeer zijn crucialer dan wie er aan de bushalte staat en hoeveel schepenen of verpleegsters of verplegers er van allochtone afkomst actief zijn.

Moslims laten hun kinderen huilen �* volonté. Dat gaat dus al regelrecht in tegen de cultuur van elke Vlaamse familie die zichzelf respecteert.
Moslims hebben niet veel kaas gegeten van pedadogie tgo hun kinderen. Kinderen die tot vijftig dag per dag huilen is voor hen doodnormaal. Ze lachen er zelfs nog mee (de ouders).
Ze dumpen hun kinderen van 's morgens tot 's avonds in de tuin met schaars speelgoed dat er al jaren ligt. Die kinderen vervelen zich dood en het enige creatieve speelgoed dat ze hebben is hun stem. En verder lummelen die gasten de hele dag rond zonder iets te doen te hebben tijdens de schoolvakanties, de weekenden, de woensdagnamiddagen en de feestdagen. Gewoon rondlummelen, af en toe tegen de vensters slaan, schreeuwen om de vijf minuten, krijsen, huilen. Een sirene is er niets bij vergeleken. Die moeders zijn immuun voor kindergehuil.
Die aanpak van kinderen staat haaks op onze opvoeding als Vlamingen.

Er is ook discriminatie tussen jongens en meisjes. Een meisje dat geslagen wordt door haar broertje en huilt van de pijn moet naar binnen (voor een kind is dat een straf). De jongen mag verder spelen in de tuin. Ik zuig het niet uit mijn duim, ik zie die zaken regelmatig gebeuren.
Bij de recentste buren (Ethiopiërs of Somaliërs) stond een week geleden een meisje van amper vier jaar met een kleedje tot aan de grond de lucht aan diggelen te krijsen. Na een kwartier (ik probeer er aan te wennen) ben ik toch in de tuin gaan kijken want stel je voor dat dat kind in de nood was op één of andere manier.
Neen, hoor. Ik voelde me weer belazerd. Madame moeder was zich aan het omkleden (de sluier) en kwam naar buiten met een mand vol was.
De sfeer in mijn klein buurtje is om zeep. Ruzies dat je denkt dat er iemand vermoord wordt. Neen, hoor, het is alleen maar een klein meningsverschil, maar de hele buurt moet het weten. GSM's van handeltjes... de hele buurt moet het weten. De kinderen afblaffen tot tweejarigen toe... is heel normaal. Ze buitensluiten als er hevig onweer is als straf. Is heel normaal.

Heel die pedagogie of waar het op moet lijken van het gros van allochtonen is een sociale wantoestand. Ik sta er bij en ik kijk er naar.
In 1994 was die sfeer zo niet, in 2000 ook nog niet. Maar vanaf dan zijn er vijf autochtone gezinnen weggegaan en zijn er vijf echt wel nieuwkomers in de plaats gekomen (geen tweede of derde generatie). Zij hebben de woestijn op sociaal vlak meegebracht. Ieder voor zichzelf nu.

De huisvestingsmaatschappij verdient een blaam. Veel meer eigenlijk.

'Goed wonen' staat er onder hun logo. Ik denk niet dat ze bedoelen dat je om de week op een andere locatie een week gaat doorbrengen om niet helemaal depressief te worden van die leeglopende kinderen achter gesloten deuren die alleen maar krijsen en schreeuwen. En de vreemde talen die je moet aanhoren tot in je leefkamer en keuken.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2012, 12:54   #59
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat is daar Vlaams aan?
Dat was zo in de tijd, net zoals er een tijd was waar alles wat geschreven werd in Europa in het Latijn was. Pas in de Renaissance begonnen enkelen (Cervantes o.a.) in hun taal te schrijven. België is een jong land en in den beginne was Frans de taal voor 'les évolués'.

Op het Engels koninklijk hof werd er Frans gesproken en in Rusland is Frans zelfs de taal geweest voor de adel en het tsarenhof.

Mijn moeder kreeg in Leuven in het H.HART straf als ze Vlaams op de speelplaats sprak, dat was voor WOII..

Om heel die taalgevoeligheid door de eeuwen heen nu te vergelijken met of wij Vlamingen wel of niet Nolbeprijs waardig zijn, vind ik met de haren getrokken.

Zonder de moslims zouden we wat meer tijd en ruimte kunnen scheppen voor onze zwakkeren in de maatschappij: de wachtlijsten voor mindervaliden (mentaal en/of fysiek) inkorten. Het rechtssysteem zou heel wat ontlast worden zodat alle mensen die werken in de jurisdictie degelijk werk kunnen verrichten.

Een Vlaamse vrouw met twee of met drie kinderen die financieel in het slop zit na een scheiding, kan niet eens een sociale woning vinden. Ha, neen, want alle moslims hebben zich al ingeschreven en de lijst is heel lang. En waarom hebben ze zich ingeschreven? Om te kweken en kindergeld te krijgen, om geld te sparen om familie te gaan bezoeken. Leuk hoor. Ik zie het hier allemaal voor mijn neus gebeuren. Of die talrijke kinderen aan hun trekken komen, is het laatste van hun 'problemen'.

Maar eigenlijk moet de politiek veranderen. Ik ben ook niet van gisteren. Daar heb je competente mensen voor nodig en die zie ik momenteel niet. Toch niet meteen.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 9 juli 2012 om 12:58.
Oud 9 juli 2012, 13:29   #60
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
De indianen in N-Amerika hebben de zich onafhankelijk verklaarde Engelse kolonisten (1784) niet als een verrijking ervaren. Dat was pure genocide en verdrijving van eeuwenoude gebruikte gebieden. Ook de Aboriginals hebben geen verrijking gekend maar ook een bepaalde vorm van genocide en verdrijving. Idem voor de mensen van Zuid-Amerika. Er is zelfs een heel dorp geweest dat collectief zelfmoord heeft gepleegd omdat ze niet tot slaaf wensten te worden van Spanjaarden of Portugezen.

Ik pak je hier dus op. Want ik begin mij zo een beetje te voelen als een indiaan, een Aboriginal.

De paradox is dat de meeste allochtonen schijnbaar hersenloos naar hier komen, en wij alle know-how hebben op gebied van infrastructuur en technologie. Het klinkt dan heel onschuldig.

Had een Aboriginal dat ook niet? Bij mijn weten hebben die duizenden jaren lang geen ondergelopen huizen gehad zoals de Australiërs de laatste tijd. En een droogte ... dat is toch normaal voor hen.

En de enige manier waarop westerse georïenteerde mensen in het Amazonewoud kunnen overleven is door het eenvoudigweg weg om te hakken, er graasweiden van maken ... en wat al voor nonsens meer. Goud zoeken ... alles kapot maken dat 'pristine' was en al duizenden jaren een geheel vormde.

De mentaliteit van een moslim is zoals de tong van een slang: gespleten. Niet alleen moslims, alle mensen die komen uit landen waar al ettelijke tijd overlevingsstrategieën worden gecultiveerd vanwege een chronisch gebrek aan fastoenlijk regeringsbeleid.

Efficiënt werken bestaat niet. Er moet gemarchandeerd worden, altijd. Er moet gelogen en bedrogen worden. Het maakt deel uit van een maatschappij waar het water constant aan de lippen van de mensen staat. Dit is geen verwijt maar een nuchtere vaststelling.

Eigenlijk staan mensen met dat soort overlevingsstrategieën in onze weg. Wij hebben nog een lange weg te gaan en wij zien wel hoe dat je constructief kunt werken ivm de natuur, het milieu, de voetenafdruk, energie.

Maar als de politieke energie altijd maar naar die minderheid van moslims gaat, dan is er sprake van tijd- en energieverspilling.

Ik zou zeggen aan alle nieuwkomers: vijf jaren om know-how op te doen (alles ligt binnen bereik) en ga terug naar huis en ga daar iets opbouwen. En pak uw kinderen mee. Ga daar de schooltjes maken en de naschoolse opvang en de bieb en de sportvelden. Plaats genoeg zou ik zeggen. Wat is het probleem? Gebrek aan creativiteit? Ken je geen work-lunches? Met bic en papier gaat het ook hoor. Je hebt niet direct een pc nodig. Schrik om de handen vuil te maken?
Zelfs in een woestijn kan je iets laten groeien met de nodige know-how.

Als een moslimkind hier in België systematisch van de ouders geen toegang krijgt tot die know-how (dit gaat verder dan de school), dan is heel die infrastructuur aan die mensen verspild.
En die situatie zie ik helaas rondom mij.

En de weinige die van ver komen en zich wel heel positief integreren en het spel begrijpen en hun steentje bijdragen worden nog eens geremd door die meerderheid. Het probleem is ook dat er altijd maar niieuwkomers zijn, de ene al wereldvreemder dan de andere. Dat is dus een straatje zonder einde dat een eigen leven begint te leiden in dit land.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 9 juli 2012 om 13:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be