![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beter een hoop downertjes die dingen sorteren voor vadertje staat, dan een hoop downertjes die gewoon geld krijgen omdat ze van goed eten slechte stront maken.
![]() |
#42 |
Schepen
|
![]() Illegalen zoeken wel eens mensen met papieren waarmee ze voor geld kunnen huwen. Je ziet, ook voor onbruikbaren zou een markt kunnen bestaan
![]() Als ze voldoende uitgehuwelijkt zijn hier in België, kunnen we ze op buitenlandse missies sturen, ze moeten dan onze taal in het buitenland exploiteren, kan ook geld opbrengen. Misschien dat het omgekeerde economisch logischer is?
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Volledig mee akkoord.
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ca 1000 per maand is of wil iemand die downertjes voltijds voor 700 laten werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Het kost veel meer aan omkadering om dat te organiseren, ze te begeleiden, aan te moedigen, aan te modderen (vergeet niet dat dat ze NIET functioneren) dan ze gewoon die uitkering te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() In dat geval geef ik ze liever niks en laat darwin het werk doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Als je de brains niet hebt, moet je tegenwoordig de werklust niet meer kweken en de brains niet meer voorbijsteken. Dat is het pijnlijke van de zaak. Brede eerste graad en open vormen gaan dat niet veranderen. Bij de derde en vierde generatie noemen ze dat "tijd voor nen oorlog" En als je schrik en moraliteit opzij zet, hebben ze gelijk. Oorlog is de natuurlijkste vorm van educatie en het kweken van houding.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 2 juli 2012 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies, en al wat die mensen doen moet erna toch terug opnieuw gedaan worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er heerst hier de gebruikelijke "ik moet werken en die niet" mentaliteit.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb soms de indruk dat er mensen zijn die die 2%ers perse de duvel willen aandoen, precies dat die mensen bewust gekozen hebben voor hun beperkingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() die klopt eigenlijk, maar men denkt dat men "wil" werken en de ander niet. Wat niet waar is.
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het lijkt me soms dat er een deel mensen zijn die hun "pestgedrag" niet achterlaten als ze de school verlaten.
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je b.v. kinderen op deze wereld schopt, neem er dan tenminste de volle verantwoordelijkheid voor tot ze op hun eigen benen kunnen staan i.p.v. de last van een leegganger op de hele maatschappij af te wentelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Niemand is onbruikbaar .
Met andere woorden kan je iedereen een nuttig inzetten . En dat zou veel beter zijn dan ze een inkomen te geven waar geen prestatie tegenover staat . Ik ben vooral tegen bevoorrechting of ongelijke kansen . Dus geef of iedereen een basis inkomen zodat ze kunnen bij werken naar keuze ofwel enkel betaalde jobs behalve de hulpbehoevenden zieken of mensen met een handicap. Maar in Griekenland had men zelfs blinde taxi drivers om naast hun verdienste ook een inkomen van de uit de gemeenschap los te peuteren . iedereen een basisinkomen van 700 € weet je als je werkt heb je er een loon bovenop . en als je te lui bent of niet wil werken kruip je met 4 in een studio en met 2800 € zal je dan ook absoluut geen honger of kou lijden . |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zelfs als mensen zich finaal uit de arbeidsmarkt terugtrekken, door keuze of omstandigheden, kunnen ze nieuwe vaardigheden ontwikkelen of vroeger verworven kennis blijven doorgeven. En dat is heel waardevol. De investering of waarde zit namelijk niet altijd in het afgewerkt product of geleverde arbeid. Ik hecht minstens evenveel, zoniet meer, waarde aan kennis en vaardighedenverwerving dan aan tewerkgestelde FTE's of units afgewerkt product. Ik kan als groot voorbeeld het apolloprogramma gebruiken. Het resultaat van de duizenden miljarden dat dat gekost heeft zijn niet de paar raketten en tonnen hardware in de ruimte. Het resultaat is de kennis hoe je raketten ontwikkelt en iemand in de ruimte krijgt. De hardware vergaat, de kennis blijft. Zo is iemand die bezig blijft met kennis en vaardigheden opdoen en verspreiden na de actieve periode evenzeer een maatschappelijke asset als eender welke bediende of arbeider. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan wie een minimum aan respect voor de menselijke waardigheid licht voorbij gaat in gemakkelijke forumteksten. Tegen cynici zijn onbruikbaren gelukkig evenwel beschermd door instituties en grondwet en christelijke en humanistische waarden. Dat "onbruikbaar" is trouwens maar een ironische andere naam voor "exclusie". Pottenbak gaat als hardware eeuwen mee, terwijl de maker-software anoniem verdwijnt. (sorry ik kon het niet laten) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() achter tralies .. en als die uitzonderingen dat niet willen ? de kogel of terugsturen naar hun vaderland ?