Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2004, 22:11   #41
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George

Eerst en vooral, om dergelijke taken te verrichten in in vernoemde omstandigheden heb je niet veel aan een "unskilled worker" Degenen die de kettingzagen hanteren en de kraanman dienen inderdaad wel bekwaam te zijn. Je kan natuurlijk op vooehand door een studiebureau laten uitrekenen waar de takken tegengehouden dienen te worden en waar men precies moet zagen zodat je geen skilled workers nodig hebt maar ik vrees dat je dan veel duurder uitkomt. Je zegt $8 / uur aan uurloon en $ 2 voor de werkgever als marge. Waar zitten die belastingen en waar de verzekering? Bij die 8 of die 2?
Bij die $8 tiens, het loon is $6. De verzekering is deel van de overhead. Maar zoals ik reeds zei: De kost van de kraan had ik misschien onderschat .
Jawadde, voor $6 uw leven riskeren. Mij niet gezien. Voor dat geld vind ge hier amper een Poolse kuisvrouw. In 't zwart zonder verzekering noch belasting.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 22:18   #42
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naast mijn huis staan een paar oude eikebomen van ongeveer 40 meter hoog. 1tje ervan is recentelijk gestorven en dreigt bij de volgende orkaan op het huis te vallen.

Ik kreeg de volgende prijzen terug om een boom omver te kappen:
Omhalen 1 boom: $1,305
Verwijderen stomp: $200

Dat is $1500 om een boom om te kappen. Ik viel bijna achterover van de prijs. Is er hier iemand die hiermee ervaring heeft?
schaf de sociale zekerheid af en de markt zorgt voor de rest.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 22:30   #43
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bij die $8 tiens, het loon is $6. De verzekering is deel van de overhead. Maar zoals ik reeds zei: De kost van de kraan had ik misschien onderschat .
Jawadde, voor $6 uw leven riskeren. Mij niet gezien. Voor dat geld vind ge hier amper een Poolse kuisvrouw. In 't zwart zonder verzekering noch belasting.
Allez, ik zal $7 geven.
Oud 2 juli 2004, 22:36   #44
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Citaat:

Allez, ik zal $7 geven.

6 dollar teveel voor die low life punks tuurlijk.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 22:39   #45
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Zeg Tommeke, trekt dat hout op iets ? (eik was het toch he...) Want om dat nu zo meteen op "den BBQ" te gooien... Als dat een uit de kluiten gewassen eik is, dan kan dat wel een aardig dollarke opbrengen...

Misschien toch eens laten schatten...

By the way, ge weet toch dat ge in dit apenland een "bouwvergunning" moet aanvragen om zo'n stuk hout te mogen omzagen ...
Oud 2 juli 2004, 22:40   #46
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Allez, ik zal $7 geven.

6 dollar teveel voor die low life punks tuurlijk.
For reference: Ik betaal mijn kuisvrouw $10/uur. Ze werkt als self-employed en factureert me 1x per maand. Dat is een vet betaalde kuisvrouw in vergelijking met wat hier standaard is.
Oud 2 juli 2004, 22:42   #47
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Eerst en vooral, om dergelijke taken te verrichten in in vernoemde omstandigheden heb je niet veel aan een "unskilled worker" Degenen die de kettingzagen hanteren en de kraanman dienen inderdaad wel bekwaam te zijn. Je kan natuurlijk op vooehand door een studiebureau laten uitrekenen waar de takken tegengehouden dienen te worden en waar men precies moet zagen zodat je geen skilled workers nodig hebt maar ik vrees dat je dan veel duurder uitkomt. Je zegt $8 / uur aan uurloon en $ 2 voor de werkgever als marge. Waar zitten die belastingen en waar de verzekering? Bij die 8 of die 2?
$ 6 voor nen hoogtewerker die bij ons totaal niet unskilled is (anders moogt ge gene boom van 40 meter omzagen. Geen enkele werkgever gaat nen ongeschoolde arbeider voor zoiets aannemen (bij ons)).

Leve het minimumloon.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 22:49   #48
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:

$ 6 voor nen hoogtewerker die bij ons totaal niet unskilled is (anders moogt ge gene boom van 40 meter omzagen. Geen enkele werkgever gaat nen ongeschoolde arbeider voor zoiets aannemen (bij ons)).
Leve het minimumloon.
het grote verschil zit em in de lasten, niet in wat die kerel overhoudt. Het zou nog wel eens goed kunnen zijn dat onze Floridiaan met zijn $6 per uur meer overhoudt dan uw belgische boomzager.
Oud 2 juli 2004, 22:55   #49
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Leve het minimumloon.
het grote verschil zit em in de lasten, niet in wat die kerel overhoudt. Het zou nog wel eens goed kunnen zijn dat onze Floridiaan met zijn $6 per uur meer overhoudt dan uw belgische boomzager.
Die $6 was al nettoloon, u zei dat het $8 bruto was (werknemers-winst afgetrokken).

ok.
USA: $8 bruto
België: € 40 bruto.

BTW: 21%
over: € 32

werkgevers-"uitbuiting" (laten we in communistische termen spreken ): € 5
over: €27

RSZ: 13,07 van 108%
over: €23

bedrijfsvoorheffing: € 12
over: € 11

Het nettoloon in België blijkt hoger te zijn dat het brutoloon in USA. En in deze barre tijden is dat verschil nog groter doordat de Europese vredesmunt veel sterker is dan de Amerikaanse oorlogsdollar.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 22:57   #50
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
By the way, ge weet toch dat ge in dit apenland een "bouwvergunning" moet aanvragen om zo'n stuk hout te mogen omzagen ...
Gelukkig nemen ze het in de VS niet zo heel nauw met de Belgische wetgeving.

Citaat:
Leve het minimumloon.
Het minimumloon heeft daar maar weinig mee te maken. Mocht TomB die mannen door het bestaan van zo een minimuloon overigens bijvoorbeeld $15/uur moeten betalen dan deed hij het misschien, met alle risico's, toch zelf.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 23:07   #51
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

@Dies

Ik had het dan ook over "dit" apenland...
De VS kent dan wel weer een regelneverij op heel andere vlakken... (heb ik onlangs nogmaar eens mogen ontdekken)
Oud 2 juli 2004, 23:17   #52
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@Dies

Ik had het dan ook over "dit" apenland...
De VS kent dan wel weer een regelneverij op heel andere vlakken... (heb ik onlangs nogmaar eens mogen ontdekken)
Kwa bomen trekken hebt ge hier normaal gezien een permit nodig. In de stad houden ze zich daar aan. Er staan op mijn terrein een paar honderd bomen, en ge kunt van aan de straat deze niet zien staan, dus we gaan dat op zijn Belgisch' oplossen.
Oud 2 juli 2004, 23:18   #53
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Die $6 was al nettoloon, u zei dat het $8 bruto was (werknemers-winst afgetrokken).

ok.
USA: $8 bruto
België: € 40 bruto.

BTW: 21%
over: € 32

werkgevers-"uitbuiting" (laten we in communistische termen spreken ): € 5
over: €27

RSZ: 13,07 van 108%
over: €23

bedrijfsvoorheffing: € 12
over: € 11

Het nettoloon in België blijkt hoger te zijn dat het brutoloon in USA. En in deze barre tijden is dat verschil nog groter doordat de Europese vredesmunt veel sterker is dan de Amerikaanse oorlogsdollar.
Ge zijt uw vakantiegeld en dertiende maand nog vergeten.
Oud 2 juli 2004, 23:22   #54
de Vexille
Parlementsvoorzitter

Standaard

Maar serieus Tom, hebt ge de waarde van het hout al eens laten schatten? Of is het de moeite niet (je zei dat het een "dode" boom was...)

Eén van m'n vrienden heeft onlangs een boerderijtje gekocht en gerenoveerd en in één van de stallen lag nogal wat hout (eik, beuk, ...) gezaagd en ongezaagd en die moest toch eens slikken toen hij te horen kreeg dat dit een klein kapitaaltje waard was. Eerst wou hij dat zaakje gewoon weggeven, maar nu heeft ie er toch een flink deel van z'n verbouwing mee kunnen betalen...
Oud 2 juli 2004, 23:22   #55
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Nu de andere kant van die medaille:

Kost aan de werkgever in Belgie 40
Kost aan de werkgever in de VS 10
Gevolg: De helft van die ongeschoolden mogen van een karig uitkerinkje leven in Belgie.

Ander gevolg: Die ongeschoolde arbeider die zijn boom moet laten omdoen in Belgie betaalt 4 keer zo veel, dus maakt het voor hem bitter weinig uit dat hij netto iets meer verdient. (en dat was maar 1 voorbeeldje he)
Oud 2 juli 2004, 23:26   #56
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar serieus Tom, hebt ge de waarde van het hout al eens laten schatten? Of is het de moeite niet (je zei dat het een "dode" boom was...)

Eén van m'n vrienden heeft onlangs een boerderijtje gekocht en gerenoveerd en in één van de stallen lag nogal wat hout (eik, beuk, ...) gezaagd en ongezaagd en die moest toch eens slikken toen hij te horen kreeg dat dit een klein kapitaaltje waard was. Eerst wou hij dat zaakje gewoon weggeven, maar nu heeft ie er toch een flink deel van z'n verbouwing mee kunnen betalen...
Ik plande dat op termijn in den BBQ zwieren, maar ik zal eens vragen wat het waard is.
Oud 3 juli 2004, 06:47   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Spijtig dat ik geen vakantie in Florida geplanned heb, want een boompje verwijderen is wel leuk.
Ik doe dat niet professioneel, wel stukje bij stukje. Als er een 2 meter lange tak op het dak valt, is dat geen probleem.

Oftewel, als je toch beschikking hebt over een hoogtewerker achtig ding, en een kettingzaag; Gebruik je verstand en zaag de takken af stukje bij beetje. Takels, kettingen, touwen en spanbanden zijn je vriend.

Als je toch vrije ondernemer bent, onderneem zelf en gebruik logica, inzicht en geduld. Spaar je 1500 en meer dollar mee uit, levert je bergen BBQ brandstof op, maar kost je vrije tijd .
Oud 3 juli 2004, 08:26   #58
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Gaat gij u nog wel een stukske vlees kunnen permitteren na een dergelijke financiële aderlating?
Ik weet het niet Staaf, het zou kunnen dat ik bij u moet aankloppen voor financiele steun om dat te betalen. Ge moogt dan wel naar den BBQ komen.
Fair deal.
Ik breng het vlees mee.
Lamskroontjes, entre-côte, varkenshaasjes, zoeten buik, zout geregeld, kalfsworst, een gigantische brok Thaïse parelvis en kippevleugels.
Weet me te zeggen wat jij wil eten.

Zorg jij voor dragon, azijn, witte wijn een kilo boter en 12 eieren en een bak tomaten (béarnaise en/of choron-saus)
Is daar een drinkbare streekwijn te koop in de superette?

Ik zal goedkoop vliegen om u niet nog meer op kosten te jagen.
Oud 3 juli 2004, 12:37   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Probleempje Superstaaf. Het invoeren van voedingswaren in de VS geeft problemen
Oud 3 juli 2004, 13:23   #60
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Probleempje Superstaaf. Het invoeren van voedingswaren in de VS geeft problemen
Niet mogelijk
Het land van de ultieme vrijheid, beperkt ons in het hoogste na te streven goed: een smakelijk stukje eten
En wij maar dapper hun gemanipuleerde rotzooi invoeren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be