Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2012, 10:48   #41
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Met een ideaal staatsmodel duurt het 5 dagen om een regering te vormen. Me dunkt dat het net iets langer geduurd heeft... maar dat zal wel aan de Vlamingen liggen. Net zoals het waarschijnlijk aan de Vlamingen ligt dat er verfransingsprobemen zijn aan de Vlaamse Kust.
Uiteraard. De Vlamingen hadden in 1830 hun patois maar moeten laten vallen voor de enige grote cultuurtaal, dan was alles nu peis en vree geweest.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 10:50   #42
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U bent een francofiele gek die niks liever doet dan stokebrandje spelen met fictieve kustverhaaltjes die in feite geen bal te maken hebben met het waarom van de problemen in dit land.
Exact.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 10:50   #43
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Het staatsmodel werkt niet daar heeft vlijmscherp een punt, en dat herorganiseren wil niet noodzakelijk zeggen dat Belgie niet meer bestaat.
dat is waar. herorganiseer het zodanig dat:
- de grenzen van de gewesten duidelijk en onherroepelijk zijn
- de faciliteiten afgeschaft worden
- de officiële talen van de gewesten gerespecteerd worden
- alle overdreven beschermingsmaatregelen en blokkeringsmechanismen verdwijnen
- de bevoegdheden van die gewesten duidelijk zijn
- er voor die bevoegdheden men fiscaal verantwoordelijk is
- er een transparante solidariteit is

dan gaat het Vlaams-nationalisme snel verdwijnen.
Oud 10 juli 2012, 10:51   #44
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Hoe erg ik het ook vind maar nva zal nooit een meerderheid vinden voor een confederatie. Alle franstalige partijen zijn tegen.

Dus ik zie tege 2014 weeral een 2011 re-visit. (nva die buitenspel wordt gezet.)
als alle Vlaamse partijen voor zijn, is er een meerderheid.
Oud 10 juli 2012, 10:51   #45
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat is wel gelinkt. Vorig jaar ben ik een week met Franstalige vrienden naar Koksijde geweest. Echt gebeurd : Vlamingen in een café - die zaten naast onze tafel - die van tafel veranderen enkel en alleen omdat ze horen dat we onder ons in het Frans spreken. En ik zweer het, het was geen grap. Onze reactie was trouwens duidelijk : "Ils le font exprès ou ils sont nés cons"? Maar pas op, ik maak er zelf kritiek daarover. Ik stel gewoon vast en ik lach ermee net als de andere aanwezige Franstaligen. Op een moment dachten we zelf naar die Vlamingen te gaan en opzettelijk met hen beginnen te spreken om hun ziekte te begrijpen. Maar nee, we hebben dit niet gedaan. Misschien hebben ze zelf hun dokter raadgepleegd, wie weet.............
sorry, ik geloof er geen woord van.
Oud 10 juli 2012, 10:52   #46
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht

Inderdaad. Als dit alles realiteit zou zijn, zou ik geen probleem hebben met België. Maar om de één of andere reden willen de Franstaligen hier niet van weten. En het zijn nochtans NORMALE dingen in een NORMALE federale staat.

Het zijn dus de Franstaligen die België aan het afbreken zijn.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 10 juli 2012 om 10:53.
Oud 10 juli 2012, 10:52   #47
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent een francofiele gek die niks liever doet dan stokebrandje spelen met fictieve kustverhaaltjes die in feite geen bal te maken hebben met het waarom van de problemen in dit land. Doe gerust verder, maar je weet in de verste verte de klepel nog niet hangen. Het feit dat je je telkens opnieuw op dergelijke verhaaltjes beroept toont aan dat je niet de volwassenheid aan de dag kan leggen om op een normale manier met anderstalige landgenoten om te gaan.
Fictief? Het was helemaal niet fictief en een duidelijk bewijs van de aanwezige Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen. En ik heb helemaal geen problemen om met Vlamingen om te gaan. Ik lach wel met het Vlaams-Nationalisme net als de meeste Franstaligen omdat wij, Franstaligen, uw grap niet au sérieux nemen. U weet, het is niet ons probleem als die Vlamingen in die café zich niet op hun gemak voelden. Alles wat wij voor hen zouden kunnen hebben, is medelijden.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 10:54   #48
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het staatsmodel werkt niet daar heeft vlijmscherp een punt, en dat herorganiseren wil niet noodzakelijk zeggen dat Belgie niet meer bestaat.
Dat klopt, maar de Franstalige politieke partijen hebben reeds laten weten dat Belgie hun in dat geval niet meer interesseert.

Vlaams-Nationalisme is een reactie, he, niet op zichzelf te zien.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 10:54   #49
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
sorry, ik geloof er geen woord van.
Vrij aan u dit niet te geloven.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 11:03   #50
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel gelinkt. Vorig jaar ben ik een week met Franstalige vrienden naar Koksijde geweest. Echt gebeurd : Vlamingen in een café - die zaten naast onze tafel - die van tafel veranderen enkel en alleen omdat ze horen dat we onder ons in het Frans spreken. En ik zweer het, het was geen grap. Onze reactie was trouwens duidelijk : "Ils le font exprès ou ils sont nés cons"? Maar pas op, ik maak er zelf kritiek daarover. Ik stel gewoon vast en ik lach ermee net als de andere aanwezige Franstaligen. Op een moment dachten we zelf naar die Vlamingen te gaan en opzettelijk met hen beginnen te spreken om hun ziekte te begrijpen. Maar nee, we hebben dit niet gedaan. Misschien hebben ze zelf hun dokter raadgepleegd, wie weet.............
Kom eens uit je waanheidsbeeld leugenaar.

Ps: Het zou meer andersom zijn.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 10 juli 2012 om 11:03.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 11:05   #51
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrij aan u dit niet te geloven.
dan nog, de discussie gaat niet over wat idioten, het gaat over een staatsbestel dat in Vlaanderen als niet-werkend wordt bekeken.

in een normale democratie heeft de meerderheid iets te zeggen hoor. Minderheden moeten beschermd worden, maar ze mogen niet alles blokkeren.
Oud 10 juli 2012, 11:09   #52
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fictief? Het was helemaal niet fictief en een duidelijk bewijs van de aanwezige Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen. En ik heb helemaal geen problemen om met Vlamingen om te gaan. Ik lach wel met het Vlaams-Nationalisme net als de meeste Franstaligen omdat wij, Franstaligen, uw grap niet au sérieux nemen. U weet, het is niet ons probleem als die Vlamingen in die café zich niet op hun gemak voelden. Alles wat wij voor hen zouden kunnen hebben, is medelijden.
Kijk kindje, met je fictief verhaaltje bewijs je net hoeveel problemen je hebt met Vlaams in Vlaanderen. De enige die een karikatuur van zichzelf maakt ben jij met je francofiele gezwets omtrent de Vlaamse kust. Als ik naar de Ardennen ga dan hou ik me niet bezig met rondjes Walen spotten. Nee, dan ga ik naar de ardennen en geniet ik daarvan. Ik ga de controverse niet opzoeken. Jij met je 1001 verhaaltjes wanneer je naar de kust gaat, doet dat overduidelijk wel. Uw obsessie is niet gezond. De Vlaams nationalisten zijn niet het probleem, jij bent zelf het probleem met je francofiele houding. Maar doe gerust verder hoor, je zal er alleen meer en meer vlamingen op de zenuwen werken met je hautaine gedrag. Het toont ook aan dat je helemaal niet wil samenleven met de Vlamingen, je wil confrontatie en dat bewijs je hier voor de zoveelste keer.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 11:18   #53
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk kindje, met je fictief verhaaltje bewijs je net hoeveel problemen je hebt met Vlaams in Vlaanderen. De enige die een karikatuur van zichzelf maakt ben jij met je francofiele gezwets omtrent de Vlaamse kust. Als ik naar de Ardennen ga dan hou ik me niet bezig met rondjes Walen spotten. Nee, dan ga ik naar de ardennen en geniet ik daarvan. Ik ga de controverse niet opzoeken. Jij met je 1001 verhaaltjes wanneer je naar de kust gaat, doet dat overduidelijk wel. Uw obsessie is niet gezond. De Vlaams nationalisten zijn niet het probleem, jij bent zelf het probleem met je francofiele houding. Maar doe gerust verder hoor, je zal er alleen meer en meer vlamingen op de zenuwen werken met je hautaine gedrag. Het toont ook aan dat je helemaal niet wil samenleven met de Vlamingen, je wil confrontatie en dat bewijs je hier voor de zoveelste keer.
Maar nee, gij! Ze zochten niet de confrontatie!
Citaat:
Geplaatst door Everytime:
Onze reactie was trouwens duidelijk : "Ils le font exprès ou ils sont nés cons"?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 10 juli 2012 om 11:18.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 11:21   #54
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel mij de vraag hoe U kon weten waarom precies zij van tafel veranderden ? Hebben zij het U gezegd of een opmerking over uw taal gemaakt ?
Wij verzetten ons soms ook wel eens.....als wij elkaar niet meer goed kunnen verstaan omdat die aan het tafeltje naast ons teveel rumoer maken....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 10 juli 2012 om 11:21.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 11:55   #55
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En zeggen dat de Walen vroeger de Vlamingen zo goed ontvingen: http://www.youtube.com/watch?v=0jyJOIMjG6U
Oud 10 juli 2012, 12:10   #56
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Jaja, de poll geloof ik best. Alleen 14-jarigen zijn niet met politiek bezig. Die zijn beïnvloedbaar en die kennen het verschil niet tussen Vlaanderen, België en Europa, politiek gezien, zelfs dikwijls nog niet aardrijkskundig.
De poll is leuk, maar totaal irrelevant.
Inderdaad. Eens op stemleeftijd gaan ze massaal op N-VA stellen. Ze snappen op hun 14de nog niets over de miljardentransfers en de totale vervreemding van de Walen hé?
Oud 10 juli 2012, 12:12   #57
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

En Tommm? Wat zegt u hier nog over? Weeral niets?
Oud 10 juli 2012, 12:13   #58
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, maar ik vrees dat het een utopie. In het wallonie waar ik woon zouden ze daar niet zo dadelijk een probleem mee hebben.
Maar aangezien de provincie de dunst bevolkte provincie is hebben die nagenoeg geen invloed.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 12:17   #59
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar ik vrees dat het een utopie. In het wallonie waar ik woon zouden ze daar niet zo dadelijk een probleem mee hebben.
Maar aangezien de provincie de dunst bevolkte provincie is hebben die nagenoeg geen invloed.
Is Luxemburg ook niet toevallig de Waalse provincie waar de PS het minst sterk staat?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2012, 13:19   #60
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De verhaaltjes die je steevast verzint over de Vlaamse kust zijn niet meer bij te houden. En het zijn steeds jij en het zootje ongeregeld dat je vergezelt die de achterlijke Vlamingen een lesje komen leren.

Je schijnt niet te beseffen dat we je kunnen missen als kiespijn. De franstalige brusselaars gedragen zich aan de kust als onbeschofte boeren. Jullie zouden beter de zieltogende brusselse economie ondersteunen en je geld in Brussel uitgeven. Jullie hebben ons niets te bieden behalve een groot bakkes opzetten en je verlofdagen doorbrengen in een goedkoop pension.

Voor de rest is het al Frankrijk wat jouw klok slaat. Maar wellicht te duur voor jou. Typisch krot & co.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be