![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Moslims en joden buiten | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
4 | 28,57% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
10 | 71,43% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Leg eens uit wat dat met mijn post te maken heeft?
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
voortreffelijk geïntegreerde (geassimileerde..). Het feit dat een gedeelte van de joden "anders" gekleed gaan, "andere" feestdagen heeft enz.. is méér dan voldoende om de xenofobe verontwaardiging van de "echte" vlamingen op te wekken... Het mag misschien niet gezegd worden maar een groot gedeelte van de antwerpse en brusselse bevolking heeft met enthoesiasme hun joodse mede'burgers "aangegeven" aan de bezetters ; de antwerpse politiemacht onder leiding van de "oorlogsburgemeester" hebben aktief aan de wegvoeringen meegewerkt. Over de toestanden tijdens de bezetting in Nederland kan ik niets zeggen;maar ik weet pertinent dat zelfs joodse kinderen die ondergedoken waren in Wallonië na de oorlog nog gepest werden door hun echte vlaamse klasgenootjes terwijl de leraren wegkeken.
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 16 juli 2012 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat impiceerd dat men volgens u "een beetje" racist zou kunnen zijn... of zie ik dat verkeerd ?
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En wat dat "anders" gekleed gaan betreft: "écht anders" is slechts het geval voor een beperkte groep, met name de Chassidim. De overige strekkingen binnen de joodse orthodoxie gaan gewoon gekleed. Weliswaar is het zo dat ze doorgaans donkere klassieke kledij dragen en de mannen een hoed met eronder een kippa of keppeltje. De vrouwen zijn ook meestal, naar de huidige normen, vrij preuts gekleed (lange mouwen, langere rokken). Maar bvb. in de Modern-orthodoxe tak worden er geen "peijes" (lokken, pijpekrullen) gedragen. De andere takken van het Judaïsme (Reform and Conservatief) gaan gekleed zoals u en ik. De krapuleuze verklikkingen uit WO2 zijn doodgewoon toe te schrijven aan economische afgunst en hatelijke religieuze onverdraagzaamheid.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 16 juli 2012 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er wordt gewoon een simplistische vraag gesteld, zonder verdere tekst of uitleg, en zonder eigenlijke keuzemogelijkheden. Dat is een beetje zoals vragen "vlees en vis van het menu, ja of nee?", zonder dat wordt uitgelegd wat de eventuele voor- en nadelen zijn, het waarom van die vraag, wat de vraagsteller ermee denkt te bereiken etcetera. Daarbij is het een vals dilemma, want er zijn immers nog meer mogelijkheden dan enkel "ja" of "nee", zoals bijvoorbeeld: "wel A, maar niet B", of "wel B, maar niet A", "ja, mits", "nee, mits", plus natuurlijk de onvermijdelijke "weet niet/geen mening"-optie.
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien was de vraagstelling: zouden we niet beter moslims vervangen door Joden?... ook niet slecht geweest? Laatst gewijzigd door andev : 16 juli 2012 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je met dergelijke "mededelingen" een "bepaalde bevolkingsgroep" waar we hier en nu voortdurend last mee hebben probeert uit de wind te zetten zal dat niet veel effect hebben vrees ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Racist"...het nieuwe stopwoordje van de multiculbewonderaars dat ondertussen volledig van zijn inhoud ontdaan is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die "wereldvreemde" scholen betreft, je moet een onderscheid maken tussen hun gewone secundaire scholen en de yeshiva's. De eerste krijgen de gewone inspecties zoals alle scholen in Vlaanderen. Wat de yeshiva's betreft, dat zijn onderwijsinstellingen speciaal voor de grondige studie van Torah en Talmoed. Daar gebeurt de financiering niet door de staat en daar heeft de staat dan ook geen zaken mee. En jij al evenmin.
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik verdoof mijn kippen niet wanneer ik ze slacht en dan? Denk je nu echt dat dat dat een probleem is omdat een iemand dat onverdoofd slachten aan heeft gehaald? Denk je dat het varken van mijn tante anno jaren zestig verdoofd werd om het te slachten op het erf? De meeste Joden merk je niet eens op. De cast van de film 'Casablanca' (1942) bestond voor een opmerkelijk groot deel uit pas aangekomen Joodse vluchtelingen-acteurs (op tijd weg). Chassidische Joden zijn niet te vergelijken met acteurs in Casablanca anno 1942. Zoals die ultra gelovige Joden de plak zwaaien op z'n nazi's in bezet gebied, dat moeten ze hier niet uitproberen. Een Palestijn hoeft dat ook niet te pikken. Wat ik hier aanhaal, maakt dus de enquëte volledig waardeloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Vrouw, je bazelt. Neem een lobotomie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Oh, meneer is niet tevreden met wat hij leest. Of hij kan het niet volgen.
Enquête: ja of neen: 1° Bocxoa volgt het niet 2° Bocxoa volgt het wel maar niet helemaal 3° Bocxoa volgt het wel maar doet alsof hij niet kan volgen 4° ik weet het niet want mijn soep staat op 5° ik weet het wel maar kan niet antwoorden want mijn confituur staat op Ik heb hier nog iets liggen: Kela- anti-haarbal voor katten. Misschien iets voor jou. Iets dat opgehoest moet worden. ![]() |
![]() |
![]() |