Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2012, 17:35   #41
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Blijft natuurlijk dat men hier zit te kankeren op de Walen omdat ze plannen om 350.000 woningen te bouwen op 30 jaar tijd, terwijl Vlaanderen eenzelfde aantal effectief bouwde op 10 jaren tijd. En daar hoor ik dan weer geen Vlaamse haan naar kraaien.
Versta me niet verkeerd. Voor mijn part mogen ze in Wallonië zoveel huizen en appartementen bouwen als ze willen. Maar ik stel me wel de vraag of dit allemaal wel nodig zal zijn.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 17:39   #42
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijft natuurlijk dat men hier zit te kankeren op de Walen omdat ze plannen om 350.000 woningen te bouwen op 30 jaar tijd, terwijl Vlaanderen eenzelfde aantal effectief bouwde op 10 jaren tijd. En daar hoor ik dan weer geen Vlaamse haan naar kraaien.
Ja en ook hier stel ik me de vraag voor wat Vlaanderen betreft: hoeveel leegstand zal er zijn binnen dit en 15 jaar? Soms heb ik de indruk dat die leegstand zich nu al begint te manifesteren. Maar wij hebben hier een slogan: "als de bouw gaat, gaat alles". Goed en wel, maar voor hoelang nog? Ik voorzie een geweldige crash van de prijzen in de huizenmarkt binnen een niet zo lange tijd. Ik hoop dat ik me vergis natuurlijk.

Maar er is nog wat anders. En dat vind ik een zeer ernstige maar ook een triestige zaak. Ik zie met lede ogen aan hoe in Vlaanderen de boer langzaam maar zeker, ogenschijnlijk netjes en juridisch verantwoord, van zijn beste gronden wordt geduwd. Zeg maar verdreven. En dat is een heel kwalijke zaak.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 juli 2012 om 18:00.
Oud 18 juli 2012, 19:57   #43
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Plus een uitdoofscenario voor bouwing op bepaalde plaatsen. De voor Vlaanderen zo typische lintbebouwing bijvoorbeeld zorgt op vele plaatsen voor een allesbehalve optimale benutting van de oppervlakte. Maar daarvoor heb je natuurlijk politici met visie, durf en langetermijnplanning nodig...

2
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 20:06   #44
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Plus een uitdoofscenario voor bouwing op bepaalde plaatsen. De voor Vlaanderen zo typische lintbebouwing bijvoorbeeld zorgt op vele plaatsen voor een allesbehalve optimale benutting van de oppervlakte. Maar daarvoor heb je natuurlijk politici met visie, durf en langetermijnplanning nodig...
Om die politici te vinden, is er nog meer durf en een nog langere termijnplanning nodig.....
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 20:39   #45
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie is schuldig aan dit wanbeleid?
Maaslanders & hun gemeentebesturen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=75
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 21:40   #46
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Maaslanders & hun gemeentebesturen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=75
Is een middenberm plaatsen op een vierbaansweg = die weg herleiden tot een tweebaansweg met een max. snelheid van 50km per uur waar bussen (welke?) en zwakke weggebruikers voorrang krijgen?

PS ik zal in oktober rekening houden met de keuzes van politici in het verleden. Ik heb hen dat trouwens al meermaals op hun brood gegeven.O.a. deze week nog.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 22:03   #47
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is wel juist, maar toch is er bij de verkavelingen iets grondig mis gegaan. Men heeft geen rekening gehouden met de eisen van de natuur. Men liet de mensen gaan bouwen (door deze verkavelingen) in vroegere overstromingsgebieden of aan de rand van. En nu zitten mensen elk jaar de modder uit hun huizen te keren. Ook de particulieren zijn grondig in de fout gegaan. Vele tuinen worden betegeld en dit steeds meer en meer omdat mensen geen zin meer hebben om onkruid te wieden of het gras te maaien.
Daar zit ook iets in maar die gronden kunnen opgehoogd worden.
Ge kunt moeilijk verwachten dat de vruchtbare landbouwgronden volgebouwd worden..
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 22:13   #48
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Daar zit ook iets in maar die gronden kunnen opgehoogd worden.
Ge kunt moeilijk verwachten dat de vruchtbare landbouwgronden volgebouwd worden..
Was het maar zo. Ook vruchtbare landbouwgronden werden volgebouwd. Voortdurend en sinds de jaren '70 heeft men geknabbeld aan de landbouwzones en de boeren uiteindelijk goed in hun hemd gezet. Een schande!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 juli 2012 om 22:14.
Oud 18 juli 2012, 22:57   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige garantie tegen elke betonnering, asfaltering en verder verknoeien van de schaarse natuur die ons nog rest, is Groen! De minst vervuilende partijen die dan volgen zijn de SPa en vervolgens CD&V. De meest vervuilende zijn de OVLD en NVA. Over het VB en LDD spreken we niet meer. Die partijen komen er niet meer aan te pas.
Waarom zou de N-VA bij "de meest vervuilende zijn"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 22:58   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was het maar zo. Ook vruchtbare landbouwgronden werden volgebouwd. Voortdurend en sinds de jaren '70 heeft men geknabbeld aan de landbouwzones en de boeren uiteindelijk goed in hun hemd gezet. Een schande!
We leven niet meer in de jaren zeventig. Ondertussen zijn er gewestplannen en landbouwgronden kunnen al lang niet meer zomaar van bestemming veranderd worden.
Oud 18 juli 2012, 22:59   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie met lede ogen aan hoe in Vlaanderen de boer langzaam maar zeker, ogenschijnlijk netjes en juridisch verantwoord, van zijn beste gronden wordt geduwd. Zeg maar verdreven. En dat is een heel kwalijke zaak.
Kunt u dat eens concreet aantonen?
Oud 18 juli 2012, 23:08   #52
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
We leven niet meer in de jaren zeventig. Ondertussen zijn er gewestplannen en landbouwgronden kunnen al lang niet meer zomaar van bestemming veranderd worden.
Jaren 70: ruimtelijke ordening onder CVP'er Van Mechelen uit Turnhout. De boeren konden via de Boerenbond naar believen de gewestplannen beïnvloeden. Vandaar die kronkelwegen overal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 18 juli 2012 om 23:10.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 23:11   #53
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dus quatsch! Zie mijn vorige post!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 23:25   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Jaren 70: ruimtelijke ordening onder CVP'er Van Mechelen uit Turnhout. De boeren konden via de Boerenbond naar believen de gewestplannen beïnvloeden. Vandaar die kronkelwegen overal.
Ondertussen heeft de tijd niet stilgestaan.
Oud 19 juli 2012, 07:13   #55
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ondertussen heeft de tijd niet stilgestaan.
Nee, je hebt gelijk, ze hebben hun "Doel" ondertussen gewijzigd.
Landbouwgronden worden tegenwoordig leegstaande industrieterreinen.
Uplace projecten etc.
Oud 19 juli 2012, 07:39   #56
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ten tijde van de BSP en CVP hebben ze die baan aangelegd. Die vertragingen zijn van de laatste jaren. Met NVA en alle andere Vlaamse partijen in het bestuur.
Wie is schuldig aan dit wanbeleid? Vlamingen en niemand anders.

PS zou je niet beter de bus nemen naar Hasselt?
Op 6 jaar studie heeft de bus zo ongeveer ~40 keer gestaakt. Niet altijd officieel, maar als een bus simpelweg niet komt opdagen dan reken ik dat als staken. Het is ironisch dat met de fiets naar Diepenbeek gaan sneller is dan met de bus. Op mijn werk geraken met openbaar vervoer was onmogelijk, dat kostte bijna 2 uur.

Wie zich afvraagt waarom ik zo hard tegen vakbonden ben, stakingen van openbaar vervoer op de meest onmogelijke momenten zijn daar de wortel van.

De hele zever van het wegennet tussen Hasselt en Maaseik is trouwens in 2008 begonnen, toen heel die onzin in de stijgers werd gezet, uitgevoerd door een tsjeefse minister. Verklaar mij eens wat N-VA kan doen bij dergelijk voldongen feit?

Laatst gewijzigd door Effect : 19 juli 2012 om 07:41.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 07:43   #57
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar er is nog wat anders. En dat vind ik een zeer ernstige maar ook een triestige zaak. Ik zie met lede ogen aan hoe in Vlaanderen de boer langzaam maar zeker, ogenschijnlijk netjes en juridisch verantwoord, van zijn beste gronden wordt geduwd. Zeg maar verdreven. En dat is een heel kwalijke zaak.
dat is niet volledig waar.

het landbouwareaal is de laatste jaren niet drastisch verminderd. wat er wel gebeurt, is schaalvergroting, boeren stoppen en hun grond wordt opgekocht door landbouwbedrijven of andere boeren. Het is trouwens Europa die dat wilt.
Oud 19 juli 2012, 07:55   #58
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

ja,hier in de streek heeft de grote mannitoe de croo,bedankt ovld, een bos tegen de vlakte laten gaan,inplaats daarvan komen er 47 huizen,kwestie van zijne portemonnee aan te spekken..
Probeer jij dat maar eens te doen,ik ken eentje hier die dit al een paar jaar probeert maar er niet in slaagt van te doen,kwestie van op de goeie stal te staan zeker..
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 08:33   #59
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het aan de NVA ligt, dan worden er nog vele vele nieuwe kilometers gebetonneerd en geasfalteerd. Wees daar maar zeker van.
Hier in (de hogere gebieden) in Wallonië lachen ze al langer met het gegeven dat de vlamingen vroeg of laat gaan verzuipen op hun gebetoneerde parking
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2012, 08:52   #60
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Op 6 jaar studie heeft de bus zo ongeveer ~40 keer gestaakt. Niet altijd officieel, maar als een bus simpelweg niet komt opdagen dan reken ik dat als staken. Het is ironisch dat met de fiets naar Diepenbeek gaan sneller is dan met de bus. Op mijn werk geraken met openbaar vervoer was onmogelijk, dat kostte bijna 2 uur.

Wie zich afvraagt waarom ik zo hard tegen vakbonden ben, stakingen van openbaar vervoer op de meest onmogelijke momenten zijn daar de wortel van.

De hele zever van het wegennet tussen Hasselt en Maaseik is trouwens in 2008 begonnen, toen heel die onzin in de stijgers werd gezet, uitgevoerd door een tsjeefse minister. Verklaar mij eens wat N-VA kan doen bij dergelijk voldongen feit?
Meedoen gelijk altijd en jou over een rijstrook en zonder bussen, tegen 50km per uur naar je werk sturen met je auto, tussen al die andere auto's, van mensen die ook hun auto moeten nemen, om op hun werk te geraken.
Natuurlijk wat vroeger vertrekken en later thuiskomen, maar wie interesseert dat nu.
Vlaanderen gaat via VIA.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be