Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2004, 20:57   #41
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
1. Weet je het zeker dat er iets gebeurd is?
2. Jij bent altijd wel héél snel met oordelen over mensen die je niet kent. Als ik je postings lees, ontwaar ik nu eenmaal geen hoge graad van intelligentie, maar daar kan je zelf niet aan doen. Zoveel is duidelijk.
1. Jij weet blijkbaar veel dingen "zeker", zoals dat het allemaal 'rijke lafaards' zijn bijvb. Dat het feit nationaal nieuws is, is voor jou blijkbaar geen bewijs...
2. Je oordeelt minstens even snel
Oud 4 juli 2004, 21:05   #42
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
Dat dit geweld hier niet veroordeeld wordt, vind ik ongehoord.
Zoals ik al eerder zei: kan me niet schelen of de feiten gepleegd werden door fasco's of andere extremisten!
Ik vervoordeel de daad onder de noemer zinloos geweld, maar ja, wie ben ik?

Verder is het wel zinvol te achterhalen wie de daders waren en wat de exacte motieven waren, al is het maar om een juist oordeel te vormen.
Oud 4 juli 2004, 21:11   #43
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vragen lijken me wel degelijk racistisch, als ge voor uw antwoord ferm op uw bakkes krijgt.

"Nieuwe tactiek" van de pc-media??? Ongelooflijk! Je ziet spoken, man!

Dat dit geweld hier niet veroordeeld wordt, vind ik ongehoord.
Nederlandse lessen zijn precies al overbodig, aangezien de 'overvallers' Nederlands spraken, 't was misschien een infiltratie-poging van de staatsveiligheid?
Oud 4 juli 2004, 21:12   #44
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat

Verder is het wel zinvol te achterhalen wie de daders waren en wat de exacte motieven waren, al is het maar om een juist oordeel te vormen.
Daarmee ben ik het met je eens. Dat je ze niet als racistisch ziet, daar ben ik het niet mee akkoord.

Wat me schokt zijn uitspraken als: "het volk wil die asielzoekers hier niet, maar ze worden er toch mee opgezadeld.
logisch dat volk in opstand komt."(Mitgard)
Dat getuigt van weinig tot geen respect voor de slachtoffers.
Oud 4 juli 2004, 21:20   #45
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat

Daarmee ben ik het met je eens. Dat je ze niet als racistisch ziet, daar ben ik het niet mee akkoord.

Wat me schokt zijn uitspraken als: "het volk wil die asielzoekers hier niet, maar ze worden er toch mee opgezadeld.
tonen marokkanen, negers etc. ooit respect voor vlaamse slachtoffers die door allochtonen beroofd, verkracht, of geslagen werden?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 21:23   #46
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana

Heb ik ook maar ergens iets gezegd over het feit dat er medeleven moet getoond worden omdat het over arme sukkelaars zou gaan?
Het gaat hier om een vorm van racisme, geweld tov mensen die notabene lagen te slapen, als ik het goed begrijp.
Wat rol speelt dat nu of ze veel of weinig geld hebben?
En hoe ze hun overkomst hebben betaald speelt nog minder rol. De Joden destijds waren de rijkere burgerij meestal, is het daarom minder verwerpelijk welk lot ze beschoren waren?
Wat voor een argument is dat nu weer?
Hebben deze mensen 2000 euro betaald? Hoe weet u dat zo zeker? En hoe ze aan dat geld gekomen zijn is toch ook niet zo evident, voor hetzelfde geld hebben ze hun hele hebben en houwe moeten verkopen. Want het is idd enorm veel geld voor mensen van die landen.
Wie bent u om hen als lafaard te bestempelen, als zij een onveilige situatie met hun gezin ontvluchten is dat toch alleen maar logisch. En of ze al dan niet erkend zullen worden als vluchteling valt ook af te wachten. In tussentijd mogen ze dus aan geweld onderworpen worden volgens u?
Uw reactie getuigt van kortzichtigheid, egoïsme en walgelijke racisme.
1. Weet je het zeker dat er iets gebeurd is?
2. Jij bent altijd wel héél snel met oordelen over mensen die je niet kent. Als ik je postings lees, ontwaar ik nu eenmaal geen hoge graad van intelligentie, maar daar kan je zelf niet aan doen. Zoveel is duidelijk.
En weer als Dorus het antwoord schuldig blijft wordt ie persoonlijk
Als ik 2blz vol posts alleen maar reacties lees vol leedvermaak dan oordeel ik té snel? Op Posts die er staan en voor zich spreken?
En u met uw "rijke lafaards" oordeelt in tegenstelling tot ik, adhv feiten en bewijsstukken zeker?
Ja dorus, u hebt gelijk, ik moet in u mijn meerdere in intelligentie erkennen

Maar u kan me mss slimmer maken, wat is in godsnaam "deraperen" ?
Vandale kent het niet en google geeft ook niks...
zal wel aan mijn intelligentie liggen dat ik het woord niet ken, is het nederlands, koeterwaals of een eigen uitvindsel?
Oud 4 juli 2004, 21:26   #47
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Citaat:

tonen marokkanen, negers etc. ooit respect voor vlaamse slachtoffers die door allochtonen beroofd, verkracht, of geslagen werden?
Dus oog om oog etc etc
Ten eerste lost dat niets op en ten tweede : Hebt u mij zulke criminaliteiten ooit horen verdedigen? Ook dat dient hard aangepakt te worden.
Correct me if I'm wrong maar u klinkt alsof u het feit niet afkeurt, en erger nog, verdedigt en goedkeurt?
Oud 4 juli 2004, 21:27   #48
Starlight
Burgemeester

Starlight's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Euhm...ja. En wat dan nog?

En aan het einde van de film zie je alleen de grote namen.
Dat zijn de helden van het jaar die de geschiedenis bepalen. (Stef Bos)[/SIZE]
Starlight is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 21:33   #49
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:

En trouwens, ja hoor, de criminaliteiten worden gepleegd door een zeer kleine minderheid, de resterende meerderheid keurt dat absoluut af.
Moest u er enkele kennen dan zou u dat weten !
Oud 4 juli 2004, 21:38   #50
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Marokkaanse gemeenschap van Antwerpen heeft de recnte feiten toch sterk veroordeeld en respect betuigd voor de slachtoffers?

En als d�*t je reden is om deze zaak af te doen als iets "dat het volk wilt" en non-nieuws, dan denk ik dat je zuurtegraad wel érg hoog staat...
Oud 4 juli 2004, 21:41   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Marokkaanse gemeenschap van Antwerpen heeft de recnte feiten toch sterk veroordeeld en respect betuigd voor de slachtoffers?
En wie heeft daarbij het woord genomen? Wie is representatief voor de Marokkaanse gemeenschap in Antwerpen? Een bepaalde imam?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 21:44   #52
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Heb ik vlak na de eerste feiten op het vrt-nieuws gezien.
Excuseer me als ik de naam en de datum meer kan vertellen,
maar ik ben vast niet de enige die het gezien zal hebben.

effe gezocht op vrt.nieuws:
"Burgemeester Janssens zei nog eens dat het incident ontoelaatbaar is. Hij uitte zijn ongerustheid over de toenemende agressie tegen allochtonen en joden in Antwerpen. Ook de organisatie van Antwerpse Moskeeën heeft de aanval veroordeeld"
Oud 4 juli 2004, 21:49   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten was dat een of andere culturele werker. Wat mij betreft is de representativiteit van dergelijke mensen nul. Bij de Marokkanen staan de imams in groot aanzien. Indien zo'n geestelijke het woord had genomen, dan had ik het voor vol aanzien. Nu niet. Ik merk trouwens dat geen enkele islamitische geestelijke publiek het geweld veroordeelt en een vermanende vinger toont naar die jonge Marokkanen.
Oud 4 juli 2004, 21:51   #54
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
En wie heeft daarbij het woord genomen? Wie is representatief voor de Marokkaanse gemeenschap in Antwerpen? Een bepaalde imam?
inderdaad, bijna onmogelijk te definiëren dat "een gemeenschap" dit of dat niet of wel doet (in dit geval het veroordelen van een bepaalde daad), daarom zou het ook erg pretentieus zijn te beweren dat deze daad "niet veroordeeld wordt door gemeenschap x"...
ik heb trouwens organisaties als platform Allochtone Jongeren en die Marrokaanse vereniging van mr. Shakar (?als ik mij niet vergis) de feiten ten stelligse horen veroordelen...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 21:52   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik heb trouwens organisaties als platform Allochtone Jongeren en die Marrokaanse vereniging van mr. Shakar (?als ik mij niet vergis) de feiten ten stelligse horen veroordelen...
Dat is dan goed, maar dergelijke verenigingen zijn niet echt representatief. Men kan evengoed de hoofdleider van de Chiro ten tonele voeren als de vertegenwoordiger van de Vlamingen...
Oud 4 juli 2004, 21:53   #56
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bij mijn weten was dat een of andere culturele werker. Wat mij betreft is de representativiteit van dergelijke mensen nul. Bij de Marokkanen staan de imams in groot aanzien. Indien zo'n geestelijke het woord had genomen, dan had ik het voor vol aanzien. Nu niet. Ik merk trouwens dat geen enkele islamitische geestelijke publiek het geweld veroordeelt en een vermanende vinger toont naar die jonge Marokkanen.
het zal u misschien verassen, maar de imams uit Borgerhout bv., toch één van de zwaarst "getroffen" gemeentes zijn meestal juist de meest gematigde moslims die je zal tegenkomen, nergens wordt er van die politiek-correcte zever vertelt, ik herinner mij nog goed een reportage op vtm waar alle imams uit Borgerhout samenkwamen met enkele ouders, dat gesprek was in het perfect Nederlands en de iamams maakten duidelijk dat die problemen (rellen,...) duidelijk het gevolg zijn van een slechte opvoeding en dat de verantwoordelijkheid dus vooral bij de ouders ligt, een jusite en nuchtere analyse me dunkt...
Oud 4 juli 2004, 21:56   #57
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat is dan goed, maar dergelijke verenigingen zijn niet echt representatief. Men kan evengoed de hoofdleider van de Chiro ten tonele voeren als de vertegenwoordiger van de Vlamingen...
Effe herhalen: "Burgemeester Janssens zei nog eens dat het incident ontoelaatbaar is. Hij uitte zijn ongerustheid over de toenemende agressie tegen allochtonen en joden in Antwerpen. Ook de organisatie van Antwerpse Moskeeën heeft de aanval veroordeeld" (vrt.nieuwsnet)

Het gaat nu wel richting off-topic hier... Dus effe recapituleren:
"Ze" veroordelen die daden niet. Als "ze" het wel doen, is het niet goed genoeg... Hmm...
Oud 4 juli 2004, 23:47   #58
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Een Israeli, een Rus en een Serviër...?

Zeker dat het geen Nederlandstalige moslims waren die dat asielcentrum overvielen?
Daarom dat ze aan hun slactoffers eerst vroegen of ze moslims waren: Eigen volk eerst?
Klein vraagje maar, uit nieuwsgierigheid: waar was Robklop op dat moment?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 23:54   #59
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Een Israeli, een Rus en een Serviër...?

Zeker dat het geen Nederlandstalige moslims waren die dat asielcentrum overvielen?

Hmm, dan zouden ze er niet op kloppen als positief geantwoord werd op de vraag of ze moslim waren.
de "schild en vriendmethode" uit 1302...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 00:31   #60
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
ik zal mijzelf even herhalen:

Citaat:
inderdaad, bijna onmogelijk te definiëren dat "een gemeenschap" dit of dat niet of wel doet (in dit geval het veroordelen van een bepaalde daad), daarom zou het ook erg pretentieus zijn te beweren dat deze daad "niet veroordeeld wordt door gemeenschap x"...
wie gaat bepalen wat wel en niet representatief is???? U maakt hier duidelijk dat dit voor u blijkbaar niet "volstaat", kan u ons dan misschien eens uitleggen wat dan wel zou "volstaan"????
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be