Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2012, 15:55   #41
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Meer en meer ben ik tot het besef aan het komen dat het grootste obstakel om ten gronde iets te veranderen in dit land, niet de partijpolitiek als dusdanig is, noch corrupte politiekers, maar wel de media en in het bijzonder de met belachelijk veel belastingsgeld gesubsidieerde VRT, die ook vandaag in De Zeverende Dag weer bewees vooral een propagandazender van het regime te zijn. Hou de bevolking dom en herhaal leugens lang genoeg.

Willen we dus vooruit in dit land, in eender welke richting, zal er eerst werk moeten gemaakt worden van een neutralisering van deze propagandazender.

Via politieke weg zal dat niet lukken want iedere partij (behalve het VB wellicht) zal dit ideale verkiezingsplatform willen behouden. Het zal dus vanuit een burgerbeweging moeten komen (maar helaas hebben de media de kiemen van een ernstige burgerbeweging al lang geleden uitgeroeid, lang vòòr de Witte Mars). De Occupy-hype is voorbij anders had er misschien nog een occupy-de-vrt kunnen georganiseerd worden.
Wat denken jullie? Hoe kunnen we de Belgische Pravda een halt toe roepen?
Daar ben ik het als unitaristische Belg volledig mee eens ! Weg met de VRT en leve de nieuwe BRT-RTB !
Oud 22 juli 2012, 15:58   #42
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik heb de oplossing.
Het neutraliseren van N-VA.
N-VA = VB en hun gedachtegoed wordt deels gedeeld door VLD = SP.a = GROEN = CD&V. Kijk naar de staatshervormingen en de taalapartheid. Dat is niet het werk van de N-VA of het VB.
Oud 22 juli 2012, 16:25   #43
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Daar ben ik het als unitaristische Belg volledig mee eens ! Weg met de VRT en leve de nieuwe BRT-RTB !
LOL.
In dat geval kijk ik ook wel naar VTM Nieuws.
Oud 22 juli 2012, 16:26   #44
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Ik kijk nog liever naar een ouwe toilet waar er een hondendrol inzit die overgoten is door kersensap die een maand in de zon heeft gestaan dan naar die vuilbakzender.
x 2 !

Ik kan zelfs niet fysiek in de kamer blijven als één van mijn gezinsleden naar die zender kijkt, "omdat dat zo een fijn programma is waar ze zo mooi dansen ".

Ik heb indertijd de allereerste nieuwsuitzending van VTM gezien, waar Jan Schodts op het einde de prijs van de tomaten op de veiling van Roeselare gaf. Toen pas besefte wat men bedoelde met "de cretinisering van vlaanderen"

Nog slechter dan de drek die de nederlanders dagelijks over hun hoofd krijgen uitgegoten.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 16:32   #45
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
x 2 !

Ik kan zelfs niet fysiek in de kamer blijven als één van mijn gezinsleden naar die zender kijkt, "omdat dat zo een fijn programma is waar ze zo mooi dansen ".

Ik heb indertijd de allereerste nieuwsuitzending van VTM gezien, waar Jan Schodts op het einde de prijs van de tomaten op de veiling van Roeselare gaf. Toen pas besefte wat men bedoelde met "de cretinisering van vlaanderen"

Nog slechter dan de drek die de nederlanders dagelijks over hun hoofd krijgen uitgegoten.
Ik heb nog liever dat een vogel in mijn bek kakt terwijl Frans Bauers greatest hits door mijn koptelefoon speelt op het luidste volume terwijl ik met mijn bloot gat op een spijkertapijt die schokken geeft van 1000volt zit dan nog een keer te kijken naar "So You Think You Can Dance".
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 16:35   #46
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
x 2 !

Dat is uw goed recht. Zoals ik ook zou willen dat het mijn goed recht zou worden, om de vrt niet meer te moeten subsidieren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 16:37   #47
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
En die gaat dan niet meer gesubsidieerd worden, en gaat dan gene zever meer door onze strot duwen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 16:48   #48
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer en meer ben ik tot het besef aan het komen dat het grootste obstakel om ten gronde iets te veranderen in dit land, niet de partijpolitiek als dusdanig is, noch corrupte politiekers, maar wel de media en in het bijzonder de met belachelijk veel belastingsgeld gesubsidieerde VRT, die ook vandaag in De Zeverende Dag weer bewees vooral een propagandazender van het regime te zijn. Hou de bevolking dom en herhaal leugens lang genoeg.

Willen we dus vooruit in dit land, in eender welke richting, zal er eerst werk moeten gemaakt worden van een neutralisering van deze propagandazender.

Via politieke weg zal dat niet lukken want iedere partij (behalve het VB wellicht) zal dit ideale verkiezingsplatform willen behouden. Het zal dus vanuit een burgerbeweging moeten komen (maar helaas hebben de media de kiemen van een ernstige burgerbeweging al lang geleden uitgeroeid, lang vòòr de Witte Mars). De Occupy-hype is voorbij anders had er misschien nog een occupy-de-vrt kunnen georganiseerd worden.

waar gaat dit concreet over ? welke leugens werden er verteld/herhaald in de 7de dag?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 22 juli 2012 om 16:49.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 16:50   #49
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
waar gaat dit concreet over ? welke leugens werden er verteld/herhaald in de 7de dag?
Welke zevende dag ? Er is geen zevende dag tijdens de vakantiemaanden.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 20:01   #50
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe...weet ik niet, maar dat de VRT het allereerste en allergrootste obstakel is voor Vlaamse zelfbeschikking daar ben ik het voor 100% mee eens.
Reeds jaaaaaaren ben ik deze vaststelling aan het doen op dit eogenste forum.

Begrijp mijn naieve blijdschap en hoop toen een NVA'er minister van media werd. Ik had gehoopt dat die gozer op een zeer zachte, omfloerste en lepe wijze materiaal zou verzamelen van het grootste en dodelijkste wapen van het establishment tegen zijn eigenste ideologie (u moet weten dat ik toen nog dacht dat de NVA een anti-establismentspartij was die ijverde voor Vlaamse zelfbeschikkingsrecht). Ik had geeneens verlangd dat hij zelf een mirakel zou kunnen bewerkstelligen door de VRT ineens te veranderen en haar democratische funktie te herstellen. Zo naief was ik nu ook weer niet.

Begrijp mijn ontgoocheling toen ik vaststelde dat dat "graf Bourgois" geeneens een ietsiepietsie studietje had besteld om de objectiviteit te meten van de VRT. Geeneens een studie ter bevestiging van de studie van prof De Bens (zelf een links-politiek benoemde prof van de RUG ) die zwart op wit aantoonde dat de VRT voor 80% bemand werd door linkse tot extreem linkse (ergo politiek benoemde) pionnetjes. Geen enkele studie die de "fil rouge" van de belangen (én subsidies, politieke bescherming, enz) van de schrijvende pers zou kunnen blootleggen.

Niks, nada, noppes...

De VRT is een pistool gericht op het hart van Vlaanderen.
De lafheid waarmee Bourgeois niets heeft ondernomen aan de dodelijkheid waarmee het Vlaamse bewustzijn door die geinstitutionaliseerde tragedie dagdagelijks wordt vergiftigd is stuitend.

Velen vragen mij waarom ik mijn stem niet "stathegisch" aan de NVA zou geven.
Gezien mijn vaststelling van hierboven vind ik een antwoord op die vraag geeneens gerechtvaardigd.

Bourgeois...een walgelijke hond...de naam Vlaming niet waardig...ik vind zijn serviele collaboratie niet minder verwerpelijk dan die van de VLD'ers, tjeven of andere sossen.
Sorry hoor NVA'ers...gelukkig is hij niet de emanatie van de ziel van de NVA...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 22 juli 2012 om 20:21.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 20:07   #51
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij stippelen ze hun desinformatie van te voren uit.

Ik post wel eens op het forum van de VRT.

De volgende berichten zijn geweigerd door de VRT:

Citaat:
"Volgens Carl Devos, moet N-VA concreet laten zien hoe zij de begrotingsdoelstellingen zou halen. Maar, hun besparingsplan dat ze deze week naar voor brachten, is zelfs niet op deze website verschenen. Terwijl voor andere (kleinere) partijen, dit wel op het VRT nieuws aanwezig was. Eén of andere mail enkele weken geleden, haalde wel uren de aandacht van de nieuwsdienst. Iets doet me vermoeden, dat niet alles objectief in de juiste proportie wordt weergegeven."

Citaat:
Open-VLD heeft de afgelopen 2 jaar ook 8 ex-VB’ers opgenomen. Wat zou Patrick Dewael hier van zeggen?
Citaat:
Patrick Dewael heeft inderdaad recht op zijn mening. Maar indien hij consequent is, dan zou hij ook de ex-vb’ers in zijn eigen partij viseren, zoals Marina Cooreman (St-K-Waver), Pascal De Boodt (Lebbeke), Veronique Ducastel (Menen), Daisy Vander Elst (Vilvoorde), Ingrid Van Gaver (Brecht), Tania Dassonneville (Wervik), Donald Verslyppe (Steenokkerzeel), lijsttrekker in Liedekerke. Deze personen zijn allen overgestapt van VB naar Open-VLD. Indien je dan de logica doortrekt, dan zijn deze personen ook een sluipend gif en is bij Open-VLD ook een platform voor extreem rechts aanwezig. Uiteindelijk is er een overstap van VB naar alle rechtse en centrum-partijen (Open-VLD, CD&V, LDD) en zelfs iemand naar sp.a.
Gans het discour van Dewael, lijkt me vooral voorpagina nieuws halen en verkiezingspraat.
Citaat:
Ik vind uitspraken, zoals “sluipend gif” en “een platform voor extreem rechts” niet kunnen, omdat Open-VLD zelf een tiental ex-vb’ers in haar rangen heeft gesloten.
Deze quotes worden dan gewoon niet gepost, zonder ook maar enige feedback .

In beide gevallen is dit ook uit het gewone nieuws geweerd. Het besparingsplan van de grootste partij in Vlaanderen in februari, is nooit gebracht door de VRT (plan van Groen was wel in het nieuws opgenomen) De overstappen van VB'ers naar Open-VLD is ook geweerd (is ook niet verschenen in De Ochtend)
Dit is niet alleen een strategie van de VRT, maar moet ook - op de een of andere manier - als zodanig intern gecommuniceerd worden. Tenzij de persoon die beslist wat er op de website komt en wat er in het nieuws wordt gebracht, ook beslist wat er op het forum mag gepost worden. Dit laatste kan ik moeilijk geloven.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 20:30   #52
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Volgens mij stippelen ze hun desinformatie van te voren uit.
Wat had u gedacht? Dat hun constante en hemeltergende framing, hun openlijke onderwerping aan het cordon mediatique en desinformatie beruste op toeval?
Oud 22 juli 2012, 20:32   #53
Восход-1
Banneling

Standaard

Dirk,

Is je schermafbeelding een schijf van een STED-microscoop? Of een Airy-schijf?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 20:38   #54
Dirk A
Minister

Standaard

[quote=Fieseler;6236423]
Citaat:

Wat had u gedacht? Dat hun constante en hemeltergende framing, hun openlijke onderwerping aan het cordon mediatique en desinformatie beruste op toeval?
Neen, maar er is een groot verschil tussen
- het aanwerven van gelijkgezinden, vooral linkse profielen, om een besloten clubje in stand te houden
- en het effectief intern dirigeren en communiceren van richtlijnen naar medewerkers van de VRT (hoe subtiel en gemaskeerd deze ook kunnen zijn)

Dit laatste is toch nog een niveau hoger.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Oud 22 juli 2012, 20:40   #55
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Dirk,

Is je schermafbeelding een schijf van een STED-microscoop? Of een Airy-schijf?
Zoek maar eens afbeeldingen van een 'rode reus'
Oud 22 juli 2012, 20:41   #56
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, neutraliseren is genoeg. Pas als de VRT verdwenen is zal er iets kunnen veranderen.
U moet echt naïef om te denken dat de VRT zal verdwijnen. VRT heeft zijn recht van bestaan net als alle TV-zenders van de wereld. Bevalt de VRT u niet, zijn er genoeg andere TV-zenders die u wel zullen bevallen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 20:43   #57
Fieseler

Standaard

[quote=Dirk A;6236438]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Neen, maar er is een groot verschil tussen
- het aanwerven van gelijkgezinden, vooral linkse profielen, om een besloten clubje in stand te houden
- en het effectief intern dirigeren en communiceren van richtlijnen naar medewerkers van de VRT (hoe subtiel en gemaskeerd deze ook kunnen zijn)

Dit laatste is toch nog een niveau hoger.

True!

Maar uw tweede exposé is een logisch en natuurlijk gevolg van uw eerste.
Oud 22 juli 2012, 20:44   #58
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Ik ben het volledig met je eens. De VRT gebruikt technieken en tactieken die inderdaad vergeleken kunnen worden met dat van malafide propagandamachines als die in de USSR en het Derde Rijk. Het wordt alsmaar meer bekender dat ze mensen en zaken verdraaien, bijknippen, afschilderen etc. Het feit alleen al dat bij al hun interviews politici steeds onderbroken worden. Markant dan ook dat het bij de ene meer is dan de ander.

De verkiezingen van 2010. Wie herinnert er nog Linda De Win in haar blauwe jurk? De constante onderbreking van De Wever bij interviews? Het meer aan het woord laten van de een dan van de ander?
De dingen die ze daar gehanteerd hebben was serieus de grenzen gaan aftasten van het kiesvolk.

De Zevende Dag is dan ook een zodanig triestig programma dat je er van moet lachen.
Hetzelfde voor hun Franstalige equivalenten ("Mise au point", "Controverse"). Niet voor niets dat die twee programma's een serieuse concurrentie bij de Franstalige TV-kijkers : de spelletjes van Reichmann en Nagui, respectievelijk op TF1 en France 2. OK, men kan denken alles wat men wil over TV-spelletjes maar het is altijd plezanter dan saaie politieke programma's.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 20:49   #59
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U moet echt naïef om te denken dat de VRT zal verdwijnen.
Neutraliseren is niet verdwijnen hé.
Neen, de VRT moet blijven maar moet gepluraliseerd worden zodat iedereen in onze natie vertegenwoordigd wordt.
De VRT zoals hij nu is kan perfect blijven funktioneren ter informatie door en voor de groenen, roden en blauwen...de informatie, politiek en entertainment voor die andere vijfenzestig procent van ons volk moet door hun respectievelijke gezindten worden verzorgd en ingekaderd.

Dat zou de uitgesproken ondemocratische toestand van de media enigzins verbeteren.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 22 juli 2012 om 20:51.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 20:50   #60
Dirk A
Minister

Standaard

[quote=Fieseler;6236447]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht

True!

Maar uw tweede exposé is een logisch en natuurlijk gevolg van uw eerste.
Tja, de kat bij de melk zetten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be