![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Even over het feit zelf, wie al dan niet een parkeerplaats aanbieden bv en wie heeft daar baat bij?
- Ik denk niet dat iemand met een electrische rolwagen bv er grote problemen mee heeft om een langere afstand af te leggen tot de ingang van waar hij of zei wil zijn, om de simpele reden dat een criterium als vermoeidheid ed hier niet opgaat Een patiënt die bv snel moe of uitgeput is door eender welke ziekte (kanker, palliatief ![]() En dan heb je nog de tijdelijke "handicaps", iemand met een gebroken voet bv. Ik denk echter dat veel van de chronisch zieken niet zo'n kaart hebben terwijl er misschien redenen zijn om deze persoon wel zo'n kaart te geven. (Denk niet enkel aan de lokale supermarkt, maar zeker ook aan grote, drukke evenementen waar het al gewoon kan zijn om een km te stappen voor je bij de toegang bent ... ![]() Een gezin met bv een mindervalide of zwaar ziek kind, heeft voor mij natuurlijk ook alle recht om van zo'n parking gebruik te maken. Net als verzorgers van mindervalide of minder mobiele mensen die een uitstap maken. Dit moet namelijk doenbaar blijven, ook voor die mensen. Voor wie dit allemaal te altruïstisch vindt en vindt dat het recht van de eerstkomende geldt, en dat iedereen zichzelf verder maar uit de slag moet trekken, moet je ook denken aan de bevordering van de circulatie van het overige verkeer op de publieke ruimte: wat als mensen met een rolwagen, krukken, looprek, problemen met stappen, mensen die zich zeer traag en mogelijk wankelend voortbewegen, blind zijn, doof zijn (hoort aankomend verkeer niet!), ... zich nog eens over een openbare parking moeten begeven die pak 'm beet 1000m² is, ... Dat zal zeker niet de doorgang van het verkeer bespoedigen en of preventief werken in verband met het voorkomen van ongevallen. Op dat vlak is m.i. iedereen erbij gebaat dat dit soort parkeerplaatsen bestaan en door de juiste mensen gebruikt worden. En ook gewoon om het simpele feit dat jij zelf ook misschien ooit een been breekt en dan hoopt zonder al te veel halsbrekende toeren toch even de broodnodige boodschappen te kunnen gaan doen.
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zeker voorstander voor tijdelijke kaarten voor personen met gebroken benen.
Maar iemand die blind is, rijdt per definitie niet zelf en heeft een begeleider bij. Iemand die doof is, is gewoon van ook zo over straat te lopen en is gewoon om alert te zijn. geen van beiden moeten dus dichterbij de ingang kunnen staan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ruim al jaaaren peuken op die parkeerplaatsen, omdat ik dacht dat die gehandicapten per ongeluk, met hun spastische bewegingen, hun asbakken omstootten. Dat is nu ook gedaan, g'hebt dat goed gehoord hé Xeno van mijn teelballen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, daarom parkeer ik me er altijd, erkende gehandicapten hebben ze toch niet nodig.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms kan het leven toch goed zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Xeno. Dit mocht je toch iets eerder zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan fysiek perfect functioneren met het syndroom van Asperger het probleem met uw schildklier (ziekte van Graves-Basedow ) is zeer goed te behandelen (ik ken iemand die zo'n radioactieve behandeling heeft ondergaan en al jaren geen probleem meer heeft) En voor de narcolepsie zijn medicamenten. Waarom zou je dan een dichte parkeerplaats bij de uitgang willen? Het is niet omdat Rudy er weer met open ogen intrapt, dat de rest van de mensen dit ook doen hoor.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Zolang er geen doeltreffend systeem bestaat om het rechtmatig gebruik van de kaart voor mindervaliden te controleren, mag die kaart inclusief parkings worden afgeschaft. 2. Uit uw betoog leid ik af dat de chauffeur van een hoogbejaard mens die niet meer goed te been is of slecht ziet of welke beperking ook heeft, gebruik zou mogen maken van de gereserveerde parkings voor mindervalliden. Niet mee eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij wil dat omdraaien en de kaart van de auto maken, dus mogen die mensen niet meer parkeren of wat? Zelfs indien men een invalidekaart in de auto heeft liggen en de betreffende persoon (je weetwel: je NAAM staat op die kaart + foto) is er niet bij, dan mag je niet op zo'n voorbehouden plaats gaan staan. Tenzij jouw weldoordacht intelligent voorstel erdoorkomt dan mag elke auto met een bepaald kenteken daar gaan staan! maar moeten invaliden die niet meer (kunnen)rijden maar te voet gaan. slim hé.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 juli 2012 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook. Ik stel vast dat het uiteindelijk gaat om erkende handicaps die het recht openen op erkende kaarten inclusief erkende parkings. Oud worden, en bijgevolg minder mobiel, is geen erkende handicap. Afschaffen dus die privileges. Binnenkort neemt de familie de bomma mee naar plopsaland voor een gratis parking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen heb je overal een paar parkingPLAATSEN, maar met zo'n invalidenkaart hoef je ook nooit je blauwe kaart te zetten.
Allez, ga je been er maar snel afzagen, dan heb je meer parkeerruimte ter beschikking.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Als ze nu eens de gehandicapten parkeerplaatsen afschaffen, dan is er toch ook geen probleem meer?
Waarom toch altijd zo moeilijk doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Xenophon, als iemand die ook aan meerdere chronische aandoeningen leidt (die voor de buitenwereld onzichtbaar zijn en die op papier zogenaamd niet invaliderend zijn - nu mindervalide voel ik me ook niet maar om te zeggen dat ik evenveel energie heb of kan als mijn leeftijdsgenoten ...
![]() Jammer dat ik hier wat onbegrip moet lezen. Het is altijd moeilijk om dat te slikken en zo te weten dat de buitenwereld maar weinig empathie heeft voor iemand met een niet-zichtbare aandoening. Ik hoop dat je goede artsen vindt die je zo ver mogelijk op weg kunnen helpen naar een draaglijke vorm van de ziekte(s).
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 juli 2012 om 20:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die zegt dat je met het syndroom van Asperger perfect fysiek kan functioneren die weet niet echt waar zij/hij over praat. En dan helemaal mooi maakt ze het als ze daar iemand kent die geen problemen heeft met de schildklier, dus de ziekte van Graves is geen probleem... ![]() Natuurlijk, ik ben de eerste om te zeggen dat met alles kan gelachen worden, maar ze doet dat niet om te lachen, ze meent werkelijk dat autisme geen beperking met zich meebrengt. Dus ja, wat moet je daar dan nog tegen zeggen...
Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 juli 2012 om 21:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp de ergernis van de echte gehandicapten als hun plaats ingenomen blijkt.
Begrijpen zij ook de ergernis wanneer ik als tijdelijke immobiele ook geërgerd ben wanneer ik wegens geen kaart toch elders kan gaan staan en mijn plan maar moet trekken? Begrijpen zij mijn ergernis wanneer ik pertinent weet dat een hartlijder die geen probleem heeft om in de wandelclub wekelijks zijn kilometers te stappen toch een gehandicaptenplaats in de straat en elders bekletst omdat hij via connecties toch aan een kaart raakte?
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |