Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2012, 23:10   #41
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Stel ik zie een Turk een vrouw lastig vallen dan zou ik hem aanroepen met :" Ha siktir lan essoglu essek, utanmaz rezil, defol lan burdan, patlatirim simdi, utanmiyormusun lan kadinlari rahatsiz etmeye, ayip be, defol git cabuk burdan."
Yücel

Dat heb je dan goed gezegd!

YÜcel
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 23:23   #42
Klarekijk
Banneling

Standaard

40 reactie's , en nog geen enkele die er open voor uit komt , het te zullen opnemen voor onze westerse vrouwen , of openlijk toegeeft de andere kant op te kijken .

Nu weten onze damens meteen ook weer hoe ze er voor staan met ons dikke laffe westerse smoel .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 23:27   #43
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
40 reactie's , en nog geen enkele die er open voor uit komt , het te zullen opnemen voor onze westerse vrouwen , of openlijk toegeeft de andere kant op te kijken .

Nu weten onze damens meteen ook weer hoe ze er voor staan met ons dikke laffe westerse smoel .
Klopt. Liever de hogere Russische soort op Nikeys.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 23:36   #44
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niet zagen. Start dan ineens een draad over hoe vrouwen zich het best op straat verdedigen.
Door liberalen in elkaar te kloppen?
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2012, 23:37   #45
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Door liberalen in elkaar te kloppen?
Da's het leuke met het nuttige combineren.
Oud 6 augustus 2012, 23:37   #46
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

En als ze met nét iets teveel zijn om te pepperen of te taseren, kan dit ook al eens effectief wezen:

Make my day, punk !
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 00:24   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Als ik het zie gebeuren, dan roep ik, "ikke poep a moedere!" en, "a moedere heeft ne snor!"

Laatst gewijzigd door Xenophon : 7 augustus 2012 om 00:25.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 05:42   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik weet het niet. De paar keer ik zo iets heb zien gebeuren hier in't straat was het voldoende om de voordeur open te trekken, en dat handvol jonge schoffies bolde het al af. Nadien hebben de oudere allochtone mannen uit de buurt het eens aangekaart in de moskee, en sindsdien zien we het hier niet meer.

Maar er is een verschil tussen een paar pubers van klein kaliber de stuipen op't lijf te jagen, dan een paar echte schurken te proberen te intimideren.
Oud 7 augustus 2012, 07:12   #49
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Voor de zoveelste keer is een vraagstelling onvoldoende gedocumenteerd. Of om het simpel te zeggen : het hangt allemaal af van de context ?
Waar, wanneer, hoeveel agressoren, ben je alleen, hoe is je eigen fysieke en mentale toestand (nuchter, bijv.) , hoe 'erg' is dat lastig vallen, enz......
Op een vraag die zo algemeen is als jij ze stelt is er geen antwoord mogelijk.

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 7 augustus 2012 om 07:13.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 09:32   #50
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Stel ik zie een Turk een vrouw lastig vallen dan zou ik hem aanroepen met :" Ha siktir lan essoglu essek, utanmaz rezil, defol lan burdan, patlatirim simdi, utanmiyormusun lan kadinlari rahatsiz etmeye, ayip be, defol git cabuk burdan."
Dit is een nederlandtalig forum , kan dat nog ?
Oud 7 augustus 2012, 09:38   #51
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Neen. Ik betaal via belasting politie daarvoor en als ik dat zelf zou beginnen doen dan zou ik een deel van de verantwoordelijkheid van de ordehandhavers afnemen. Als we dat allemaal zelf zouden doen, is de kans kleiner dat het probleem aangepakt wordt. Er is dan immers geen probleem (in ogen van de gevestigde macht toch) meer.

Verder heeft deze gevestigde macht een discriminatie ingebouwd dat ik meer riskeer door op allochtonen te kloppen dan op blanke vlamingen, met dit signaal kan ik niet anders concluderen dat de gevestigde macht mij duidelijk in vizier zal nemen als ik het recht zelf oppak tegen deze schurken.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 09:39   #52
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Voor de zoveelste keer is een vraagstelling onvoldoende gedocumenteerd. Of om het simpel te zeggen : het hangt allemaal af van de context ?
Waar, wanneer, hoeveel agressoren, ben je alleen, hoe is je eigen fysieke en mentale toestand (nuchter, bijv.) , hoe 'erg' is dat lastig vallen, enz......
Op een vraag die zo algemeen is als jij ze stelt is er geen antwoord mogelijk.
Ik begrijp uw argument .

Maar je kan ook zelf iets weergeven wat je hebt meegemaakt en hoe je reageerde .

Of neem vb de situatie zoals u ze zag van de bewuste studente van Femme de la rue .

in volle dag , en in een straat met meerdere mensen en terrasjes aanwig ?
Oud 7 augustus 2012, 09:45   #53
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Neen. Ik betaal via belasting politie daarvoor en als ik dat zelf zou beginnen doen dan zou ik een deel van de verantwoordelijkheid van de ordehandhavers afnemen. Als we dat allemaal zelf zouden doen, is de kans kleiner dat het probleem aangepakt wordt. Er is dan immers geen probleem (in ogen van de gevestigde macht toch) meer.

Verder heeft deze gevestigde macht een discriminatie ingebouwd dat ik meer riskeer door op allochtonen te kloppen dan op blanke vlamingen, met dit signaal kan ik niet anders concluderen dat de gevestigde macht mij duidelijk in vizier zal nemen als ik het recht zelf oppak tegen deze schurken.
Volledig mee eens , ik denk dat ze er zelf ook schrik van hebben , en bovendien schrik hebben om dit aan het aanpakken omdat het zou kunnen aanzetten tot meer rellen en provocatie .

het is dansen op een slappe koord .

Pak je het aan dan zien zij dat als provocatie van hun islamitische overtuiging en gaan ze mogelijk ageren met protest en terug provoceren .

Laat je het begaan , ook dan komt onze westerse vrijheid en beschaving zwaar onder druk te staan van de islam .
Oud 7 augustus 2012, 10:01   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
AUB dit is geen dubbel draad !!!!!

Ik wil graag enkel een discutie of Uw mening hebben . ivb .... STEL ,

Je bent getuige van een vrouw die lastig gevallen wordt door een moslim die wat schunnige woorden , haar naroept of lastig valt .

Gaat U ageren en hem eens flink je gedacht zeggen of laat U het gewoon begaan .

Zou je het opnemen voor een landgenoot/landgenote /blanke westerling die belaagt wordt door één of meerdere moslims of laat U gewoon begaan en druipt U het af met Uw staart tussen Uw benen ?

Als je zou reageren , hoe zou je dat doen ?

Als het duidelijk is dat een meisje/vrouw wordt lastig gevallen (je moet er al dicht bijstaan om zeker te zijn wat je hoort; ze kunnen mekaar al jaren kennen ... bla bla ...),
dat zou ik liefst inderdaad reageren.
Maar hoe "ongunstiger" de omstandigheden, hoe minder mijn reactie.

Vergeleken met vrienden/familie/... ben ik eer iemand die wel/vlugger zal reageren dan gemiddeld. (vroeger zelfs wat onbesuisd ..)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 10:02   #55
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
En als ze met nét iets teveel zijn om te pepperen of te taseren, kan dit ook al eens effectief wezen:

Make my day, punk !
Als je zelf wilt neergeschoten worden.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 10:05   #56
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is tegelijk grappig en triest.

Nu, het is te zien hoe consequent je in je legalistisch fundamentalisme gaat zijn als jij zelf wordt afgeslagen op straat. Een ware martelaar voor de Wet, haha.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 7 augustus 2012 om 10:05.
Oud 7 augustus 2012, 10:06   #57
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Als je zelf wilt neergeschoten worden.
Bang zijn van een aanvaller en dit tonen zorgt niet ervoor dat de aanvaller stopt.
Oud 7 augustus 2012, 10:10   #58
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ja, maar da's weer die argumentatie van "zo lang het bij woorden blijft".

Met die gastjes, zeker in een donkere straat, weet je niet waar het bij kan blijven. Onvoorspelbaarheid. Snap je? Zoals die discussie over verweer in huis, maar dan op straat.
Het is toch wel belangrijk van een beejte nuance te bewaren in dit debat. Een oneliner "Vous êtes charmante, Mademoiselle." is geen poging tot verkrachting. Heb je het boek "Sociologie du dragueur" van Alain Soral gelezen?

Het is een vlijmscherpe analyse van hoe onze maatschappij met versieren omgaat en de klasseverhoudingen die erachter schuilen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 10:12   #59
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Door de Calimero uit te hangen ga je op straat geen respect afdwingen, hoor.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 10:12   #60
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Dit is tegelijk grappig en triest.

Nu, het is te zien hoe consequent je in je legalistisch fundamentalisme gaat zijn als jij zelf wordt afgeslagen op straat. Een ware martelaar voor de Wet, haha.
Verklaar? Er is een gigantisch verschil tussen zelf het recht in eigen handen nemen in een situatie van maatschappelijk probleem, zoals Femme de la rue en jezelf verdedigen tegen iemand die je aanvalt.

Oftewel moeten we de middelen en mogelijkheden krijgen om zelf het recht in handen te nemen om onze falende ordehandhaving te redden, maar dan volledig doorgetrokken. Dan denk ik aan principes zoals de volontée Génerale en de enorm bloedige acties die daaruit voortvloeien. Oftewel moet die ordehandhaving hun taak beter, harder en sneller doen.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be