![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() Ik heb ook in Franstalige kringen nogal wat wrevel tegengekomen.
En dan maar proberen uit te leggen waar de situatie scheef loopt. Na wat heen en weer welles-nietes heb ik dan toch duidelijk kunnen maken dat ze zelf maar bij Di Rupo, Michel, enz. moeten aandringen dat in Noord en Zuid dezelfde regels op dezelfde manier moeten toegepast worden en dat de splitsing van B-H-V een uitgemaakte zaak is.
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Hmm, laat eens kijken.
Ik ben bedrijfsleider, en heb al jaren mijn zetel in Brussel. Vlaanderen wordt onafhankelijk... Waar zal ik mijn zetel plaatsen? Zal ik ze goedkoop in Brussel, Europese hoofdstad met allure plaatsen? Of zal ik veel kosten maken in de verhuis naar een provinciehoofdstad waar geen plaats is, alle belangrijke wegen opengebroken zijn, slechte verkeersdoorstroming is, veel onveiligheid is en een duister politiek klimaat?
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen onafhankelijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote="Zeno!"]
Citaat:
Veel Vlamingen werken in Brussel in de verschillende Belgische administraties. Als wij onafhankelijk worden en Brussel wil niet mee ( een zeer grote waarschijnlijkheid) dan verschuiven wij al die mensen naar Vlaanderen. Wat de bedrijven betreft kunnen er gerust een paar in Brussel blijven maar de belastingen zullen vallen waar de werkelijke exploitatie van het bedrijf plaats vindt. We zullen dan wel zien of Brussel het helemaal alleen kan rooien. Ik geloof van niet.
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij der oude tyrannie voor immer was voorbij Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Willem Elsschot (In Bormsgedicht) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() U vergeet horeca, diensten, ...
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|