Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2004, 18:50   #41
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Je wil niet eens proberen samen te leven, je kiest voor een simpele oplossing. Een oplossing waarbij je zelf geen klop hoeft te doen. Je scheert al die mensen over dezelfde kam, en stuurt ze terug - is dat niet zo'n beetje ze in de armen van de extremisten drukken en nét wel aansturen op een "clash"?
Euh wij zijn nu in 2004 hoor, die extremisten zijn hier allang aanwezig om TNT-strijdertjes te ronselen in de moskees, neem dan nog eens die 18000 potentiële suicide-bombers in Europa, dan kan je inderdaad in alle rust samenleven met moslims... NOT
Ze doen zich dan nog meestal onschuldig voor, remember Trabelsi?
Der hoeft maar één zo een gek naast je te wonen wat net aan een bom is aan het knutselen en met een beetje pech gaat ze per ongeluk af, dan sta je daar met je hersens in je handen
Oud 7 juli 2004, 18:55   #42
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Voor het Blok is er slechts één soort "goede vlamingen" , namelijk hun "aanhangers".
En andersom geldt dit natuurlijk niet, ik heb nog nooit gehoord dat de blokkers de slechten zijn, de afvalligen, de mestkevers en de kut-Vlamingen
Oud 7 juli 2004, 19:07   #43
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Voor het Blok is er slechts één soort "goede vlamingen" , namelijk hun "aanhangers".
En andersom geldt dit natuurlijk niet, ik heb nog nooit gehoord dat de blokkers de slechten zijn, de afvalligen, de mestkevers en de kut-Vlamingen
Van teveel te "trekken" wordt ge doof
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 20:05   #44
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Mocht er iemand nog zin hebben om ook INHOUDELIJK op de twee rapporten in te gaan, ipv wat te lullen, op http://www.visier.be/frequentie/juni.html vind je een samenvatting van de twee rapporten.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2004, 09:28   #45
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Waar is forumintellectueel griffin gebleven met zijn bewering dat het hoog aantal allocthoonse jeugdcriminelen er enkel is omdat er meer aangiften worden gedaan dan vroeger?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2004, 09:28   #46
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Mocht er iemand nog zin hebben om ook INHOUDELIJK op de twee rapporten in te gaan, ipv wat te lullen, op http://www.visier.be/frequentie/juni.html vind je een samenvatting van de twee rapporten.
De "aanbevelingen" heeft het VB op zijn site er duidelijk niet bijgezet... over gekleurde informatie gesproken!
Oud 8 juli 2004, 09:33   #47
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
De "aanbevelingen" heeft het VB op zijn site er duidelijk niet bijgezet... over gekleurde informatie gesproken!
goede poging joris oen, next time better! 8)
Oud 8 juli 2004, 09:35   #48
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Waar is forumintellectueel griffin gebleven met zijn bewering dat het hoog aantal allocthoonse jeugdcriminelen er enkel is omdat er meer aangiften worden gedaan dan vroeger?
Het gaat in uw ogen dus alleen over allochtonen?
http://forum.politics.be/viewtopic.p...9&start=45

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2004, 09:42   #49
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
euhm... goede poging jan oen, next time better... lees het rapport eerst volledig. Op de Vlaams Bloksite staan de aanbevelingen van het rapport niet.
Oud 8 juli 2004, 10:06   #50
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:

euhm... goede poging jan oen, next time better... lees het rapport eerst volledig. Op de Vlaams Bloksite staan de aanbevelingen van het rapport niet.
aanbevelingen op bevel van wie? Ja, juist ja! Wiens brood men eet diens woord men spreekt! Waar is die perfecte multiculturele maatschappij waar jullie linkiewinkies de mond van vom hebben? Op Mars?
Oud 8 juli 2004, 10:21   #51
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Ik heb even de moeite genomen om de samenvattingen van de bevindingen van de twee proffen eens door te nemen, en het valt mij op hoe selectief het Vlaams Blok en Peter Dupont van P-Magazine hebben gelezen. De hogere ambities van migrantenjongeren in het onderwijs, de tendens tot ongefundeerd veralgemenen bij autochtone jongeren als het rond allochtonen gaat, een gebrek aan solidariteit bij autochtonen, een kritische houding ten aanzien van de AEL bij migranten, de effectieve discriminatie en stigmatisering waarvan zij het slachtoffer worden, de talrijke aanbevelingen... het zijn stuk voor stuk voor stuk elementen die in de berichtgeving worden weggefilterd.
Intellectuele oneerlijkheid en politiek misbruik van een wetenschappelijke studie, het valt niet te ontkennen. Natuurlijk staat er kritiek op de migrantengemeenschap en -cultuur in, maar nog zoveel meer. Bovendien gaat het in de eerste plaats om een onderzoek naar delinquentie bij jongeren, en zijn de bevindingen niet zomaar van toepassing op alle allochtone jongeren. Die suggestie wekken is, opnieuw, een ernstig politicus of journalist onwaardig.
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2004, 11:45   #52
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Onderzoek ?

Dit onderzoek en dus ook zijn conclusies kan :

bullshit !

zijn !

Waarom ?

Citaat:
Methodiek

Kwalitatief belevingsonderzoek waarbij 46 informanten werden geïnterviewd. De vergelijking tussen de groepen valt uiteen in gelijkenissen, verschillen en interne diversiteit binnen en tussen de groepen.
46 informanten ... zes-en-veertig informanten ... 46 personen die dus ondervraagd werden ...

Mijn Besluit

Dit kan allemaal waar zijn én het is mooi opgesteld ... maar academisch, wetenschappelijk heeft het niet de minste waarde want het aantal informanten opgenomen in dit onderzoek is véél te klein.

Verdomme ... Én één van die samenstellers heb ik ooit op een deliberatie laten "passeren" ...
Oud 8 juli 2004, 11:53   #53
dronyon
Lokaal Raadslid

Standaard

Oei, een studie die door het Blok wordt gebruikt (of misbruikt) die niet wetenschappelijk is?! Daar gaan hun argumenten!

In een kwalitatieve studie als deze kom je met enkele tientallen informanten al een heel eind. Voor zover ik weet, heeft men ook nergens pogingen ondernomen om gemiddelden te berekenen en grafieken op te stellen, maar wilde men hooguit, en dat op een descriptieve wijze, tot enkele trends komen - wat mij ook gelukt lijkt. Ik ga er trouwens (naïef?) van uit dat proffen in hun eigen onderzoek van een gefundeerde methodologie gebruik maken; gezichtsverlies lijden voor hun studenten is niet echt hun droom

'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken'
Soren Kierkegaard
Oud 8 juli 2004, 12:10   #54
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
aanbevelingen op bevel van wie? Ja, juist ja! Wiens brood men eet diens woord men spreekt! Waar is die perfecte multiculturele maatschappij waar jullie linkiewinkies de mond van vom hebben? Op Mars?
Nog nooit heb ik de resultaten van m'n onderzoeken moeten 'verdraaien', 'aanpassen' of whatever, of een vermanende vinger gekregen omdat m'n resultaten niet 'politiek correct' zijn.

M'n hypothesen van m'n onderzoek zijn al helemaal nie politiek correct, en toch is m'n project met alle gemak door de commissie heengeraakt...

Sommigen zien toch echt overal spoken ze...

En ik heb nog nooit een 'linkiewinkie' horen zeggen dat de multiculturele maatschappij perfect is en ooit kan zijn...
Net zoals de perfecte monoculturele maatschappij een utopie is.
Oud 8 juli 2004, 12:13   #55
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Oei, een studie die door het Blok wordt gebruikt (of misbruikt) die niet wetenschappelijk is?! Daar gaan hun argumenten!

In een kwalitatieve studie als deze kom je met enkele tientallen informanten al een heel eind. Voor zover ik weet, heeft men ook nergens pogingen ondernomen om gemiddelden te berekenen en grafieken op te stellen, maar wilde men hooguit, en dat op een descriptieve wijze, tot enkele trends komen - wat mij ook gelukt lijkt. Ik ga er trouwens (naïef?) van uit dat proffen in hun eigen onderzoek van een gefundeerde methodologie gebruik maken; gezichtsverlies lijden voor hun studenten is niet echt hun droom
Elk onderzoek dat gevoerd wordt is trouwens 'onvolledig', 'aan replicatie toe',... Verschillende methoden, verschillende soorten informanten,..; moeten gebruikt worden voor je een algemeen beeld krijgt van hoe de vork nu werkelijk in de steel zit.

Op ieder onderzoek zijn kritieken te leveren. Dat onderzoek daarom maar meteen onder de mat schuiven, is de gehele wetenschap van tafel vegen.
Oud 8 juli 2004, 12:50   #56
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Dronyon schreef :

Citaat:
In een kwalitatieve studie als deze kom je met enkele tientallen informanten al een heel eind.
Zeker dronyon, aan de schandpaal wanneer ze geconfronteerd worden met iemand die er ook iets van af weet ...

Citaat:
Voor zover ik weet, heeft men ook nergens pogingen ondernomen om gemiddelden te berekenen en grafieken op te stellen,
Werd niet toegestaan ... verloren tijd juist wegens die kleinschaligheid

Citaat:
maar wilde men hooguit, en dat op een descriptieve wijze, tot enkele trends komen - wat mij ook gelukt lijkt.
Ik ga je op d�*t punt gelijk moeten geven.
Citaat:
Ik ga er trouwens (naïef?) van uit dat proffen in hun eigen onderzoek van een gefundeerde methodologie gebruik maken; gezichtsverlies lijden voor hun studenten is niet echt hun droom
Gezichtsverlies lijden voor hun studenten is in dit geval onmogelijk. Het waren de studenten die het grootste deel van de :
- "ondervragingen" deden;
- en eigenlijk ook, wat heb ik toch een slecht karakter, de methodologie op punt stelden, met medewerking van wetenschappelijke medewerkers en één assistent; zijn die beide laatste groepen nu ook niet een beetje 'nog' "student" ?

Ik zal nu maar zwijgen en aub, dronyon, beschouw me nu niet als iets wat ik zélf verafschuw : een beTweter; een beDweter zijn is zoveel plezanter ...

Eindconclusie

Resultaten zijn niet definief, maar indicatief en, en dat was eigenlijk de bedoeling waar men naar streefde, een nuttig vertrekpunt voor dieper onderzoek.
Oud 8 juli 2004, 12:56   #57
dronyon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
Eindconclusie

Resultaten zijn niet definief, maar indicatief en, en dat was eigenlijk de bedoeling waar men naar streefde, een nuttig vertrekpunt voor dieper onderzoek.
Wel wel, dat moet zowat de eerste keer zijn dat ik het volledig eens ben met de eindconclusie van iemand met een Vlaams Blok-logo als avatar...

(PS als ik iemand die er een andere mening op nahield automatisch een betweter zou vinden, dan zat ik niet op een politiek forum! )

'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken'
Soren Kierkegaard
Oud 8 juli 2004, 20:29   #58
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Ook bij één feit van discriminerende taal of gedrag is er sprake van racisme, herhaling is een verzwarende factor.
Als ik het goed heb begrepen, handelt het rapport over criminele allochtone jongeren en onderzoekt het wat hen in de criminaliteit heeft gedreven; wat het Vlaams Blok doet, is - al dan niet impliciet - de indruk wekken dat alle jonge allochtonen probleemjongeren met criminele neigingen zijn. Dat is iets helemaal anders, maar het is toch o zo aanlokkelijk om selectief te lezen.
He VB heeft enkel en alleen de misstanden gelijk ze nu door dit wetenschappelijk onderzoek bevestigd zijn geworden aangeklaagd en publiek gemaakt. Het Vlaams Blok heeft nergens beweert dat alle vreemdelingen zonder uitzondering over de zelfde kam moeten geschoren worden.

Het resultaat van deze wetenschappelijke studie haalt hoe dan ook de argumenten van deze rechter die de VZW's van het VB veroordeelde volledig onderuit.
De zaken die het Vlaams Blok beweerd heeft blijken volledig correct te zijn.
U heeft blijkbaar het arrest niet gelezen. Ik ga nu voor u niet de moeite doen om al het materiaal dat wat u beweert (ivm stigmatiseren; over dezelfde kam scheren) tegenspreekt, hier te qouten. Eén zeer bekend tekstje dat dat stigmatiseren bewijst, is die vergelijking tussen pedofielen en marokanen. Dat is wel terug te vinden op dit forum, denk ik.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2004, 20:59   #59
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
U kan duidelijk geen arresten lezen. Het VB is veroordeeld voor racisme, niet voor het gebruiken van een wetenschappelijke studie.
En wat is racisme? Het herhaaldelijk gebruik maken van een wetenschappelijke studie.
Herhaaldelijk een bevolkingsgroep beschuldigen is racisme, tenzij die bevolkingsgroep de VB-ers betreft.
Ik heb net de 2 rapporten gelezen, u vraagt zich echt af wat het BV fout doet?
Lees de rapporten zelf maar eens : http://www.visier.be/frequentie/juni.html
Lees de conclusies van de 2 wetenschappers en vergelijk die eens met de conclusies van het VB - ze kunnen niet verder van mekaar af staan.
Het VB heeft 2 integere rapporten misbruikt als bron voor hun subjectieve, racistische EIGEN interpretaties.
Lees de rapporten en oordeel zelf, ik ben echt benieuwd of u die objectiviteit aan kunt wenden.
Oud 8 juli 2004, 21:00   #60
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
He VB heeft enkel en alleen de misstanden gelijk ze nu door dit wetenschappelijk onderzoek bevestigd zijn geworden aangeklaagd en publiek gemaakt. Het Vlaams Blok heeft nergens beweert dat alle vreemdelingen zonder uitzondering over de zelfde kam moeten geschoren worden.
Het resultaat van deze wetenschappelijke studie haalt hoe dan ook de argumenten van deze rechter die de VZW's van het VB veroordeelde volledig onderuit.
De zaken die het Vlaams Blok beweerd heeft blijken volledig correct te zijn.
U heeft blijkbaar het arrest niet gelezen. Ik ga nu voor u niet de moeite doen om al het materiaal dat wat u beweert (ivm stigmatiseren; over dezelfde kam scheren) tegenspreekt, hier te qouten. Eén zeer bekend tekstje dat dat stigmatiseren bewijst, is die vergelijking tussen pedofielen en marokanen. Dat is wel terug te vinden op dit forum, denk ik.
Die vergelijking vind ik totaal verkeerd en ongepast. Zoals talloze scheldpartijen en leugens tov het VB ook totaal ongepast zijn. Als er één groep door bijna de voltallige media gestigmatiseerd wordt dan is het wel het VB
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be