![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ze doen zich dan nog meestal onschuldig voor, remember Trabelsi? Der hoeft maar één zo een gek naast je te wonen wat net aan een bom is aan het knutselen en met een beetje pech gaat ze per ongeluk af, dan sta je daar met je hersens in je handen ![]()
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht er iemand nog zin hebben om ook INHOUDELIJK op de twee rapporten in te gaan, ipv wat te lullen, op http://www.visier.be/frequentie/juni.html vind je een samenvatting van de twee rapporten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar is forumintellectueel griffin gebleven met zijn bewering dat het hoog aantal allocthoonse jeugdcriminelen er enkel is omdat er meer aangiften worden gedaan dan vroeger?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/viewtopic.p...9&start=45
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb even de moeite genomen om de samenvattingen van de bevindingen van de twee proffen eens door te nemen, en het valt mij op hoe selectief het Vlaams Blok en Peter Dupont van P-Magazine hebben gelezen. De hogere ambities van migrantenjongeren in het onderwijs, de tendens tot ongefundeerd veralgemenen bij autochtone jongeren als het rond allochtonen gaat, een gebrek aan solidariteit bij autochtonen, een kritische houding ten aanzien van de AEL bij migranten, de effectieve discriminatie en stigmatisering waarvan zij het slachtoffer worden, de talrijke aanbevelingen... het zijn stuk voor stuk voor stuk elementen die in de berichtgeving worden weggefilterd.
Intellectuele oneerlijkheid en politiek misbruik van een wetenschappelijke studie, het valt niet te ontkennen. Natuurlijk staat er kritiek op de migrantengemeenschap en -cultuur in, maar nog zoveel meer. Bovendien gaat het in de eerste plaats om een onderzoek naar delinquentie bij jongeren, en zijn de bevindingen niet zomaar van toepassing op alle allochtone jongeren. Die suggestie wekken is, opnieuw, een ernstig politicus of journalist onwaardig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementslid
|
![]() Onderzoek ?
Dit onderzoek en dus ook zijn conclusies kan : bullshit ! zijn ! Waarom ? Citaat:
Mijn Besluit Dit kan allemaal waar zijn én het is mooi opgesteld ... maar academisch, wetenschappelijk heeft het niet de minste waarde want het aantal informanten opgenomen in dit onderzoek is véél te klein. Verdomme ... Én één van die samenstellers heb ik ooit op een deliberatie laten "passeren" ...
![]() |
![]() |
#53 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Oei, een studie die door het Blok wordt gebruikt (of misbruikt) die niet wetenschappelijk is?! Daar gaan hun argumenten!
![]() In een kwalitatieve studie als deze kom je met enkele tientallen informanten al een heel eind. Voor zover ik weet, heeft men ook nergens pogingen ondernomen om gemiddelden te berekenen en grafieken op te stellen, maar wilde men hooguit, en dat op een descriptieve wijze, tot enkele trends komen - wat mij ook gelukt lijkt. Ik ga er trouwens (naïef?) van uit dat proffen in hun eigen onderzoek van een gefundeerde methodologie gebruik maken; gezichtsverlies lijden voor hun studenten is niet echt hun droom ![]()
'The problem with political jokes is they get elected' Henry Cate VII 'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken' Soren Kierkegaard |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
M'n hypothesen van m'n onderzoek zijn al helemaal nie politiek correct, en toch is m'n project met alle gemak door de commissie heengeraakt... Sommigen zien toch echt overal spoken ze... En ik heb nog nooit een 'linkiewinkie' horen zeggen dat de multiculturele maatschappij perfect is en ooit kan zijn... Net zoals de perfecte monoculturele maatschappij een utopie is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op ieder onderzoek zijn kritieken te leveren. Dat onderzoek daarom maar meteen onder de mat schuiven, is de gehele wetenschap van tafel vegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||||
Parlementslid
|
![]() Dronyon schreef :
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- "ondervragingen" deden; - en eigenlijk ook, wat heb ik toch een slecht karakter, de methodologie op punt stelden, met medewerking van wetenschappelijke medewerkers en één assistent; zijn die beide laatste groepen nu ook niet een beetje 'nog' "student" ? Ik zal nu maar zwijgen en aub, dronyon, beschouw me nu niet als iets wat ik zélf verafschuw : een beTweter; een beDweter zijn is zoveel plezanter ... Eindconclusie Resultaten zijn niet definief, maar indicatief en, en dat was eigenlijk de bedoeling waar men naar streefde, een nuttig vertrekpunt voor dieper onderzoek.
![]() |
![]() |
#57 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
(PS als ik iemand die er een andere mening op nahield automatisch een betweter zou vinden, dan zat ik niet op een politiek forum! ![]()
'The problem with political jokes is they get elected' Henry Cate VII 'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken' Soren Kierkegaard |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lees de rapporten zelf maar eens : http://www.visier.be/frequentie/juni.html Lees de conclusies van de 2 wetenschappers en vergelijk die eens met de conclusies van het VB - ze kunnen niet verder van mekaar af staan. Het VB heeft 2 integere rapporten misbruikt als bron voor hun subjectieve, racistische EIGEN interpretaties. Lees de rapporten en oordeel zelf, ik ben echt benieuwd of u die objectiviteit aan kunt wenden.
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |