![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Uit een selectie komt maar 1 persoon. Mag dat dan niet iemand zijn die zo goed als foutloos schrijft? Of moeten ook taalverbrokkelaars een kans krijgen? Bij beroepen van een zekere intellectuele inhoud zeg ik: neen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gelukkig maar. En er is ook geen regel die zegt dat we geen correct taalgebruik mogen vragen. Gelukkig maar.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klarekijk heeft gelijk. CV's laat je best controleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
![]() Citaat:
Dat hangt natuurlijk een beetje af van de functie. Maar de regel is: hou het kort. Onderzoek wijst trouwens ook uit dat de kortere CV's de betere zijn. CV's van 5 pagina's gaan bij de meeste HR-mensjes die ik ken ook al meteen de vuilbak in. Los van de branche waarover we spreken.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Inderdaad, je kan altijd vragen aan iemand om je CV eens na te lezen. Kleine moeite, dikwijls groot resultaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet meer precies de naam van die hartchirurg, destijds in Aalst, van Spaanse of toch vreemde afkomst.
Mocht ik het ooit aan mijn tikker krijgen, dan zou geen haar op eenderwelk van mijn lichaamsdelen er aan denken om hem eerst te checken op taalvaardigheid. En wellicht deed de ziekenhuisdirectie dat ook niet toen ze hem binnenhaalden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat is de waarde nog van een CV als je hem door een kennis of proffessor heb laten opstellen ONZIN REINSTE ONZIN MAN Een cv is wat je zelf bent , althans dat zou het moeten zijn . Ja ik heb een probleem met taal . in diverse stappen . 1 Minder aanleg en interesse in de juistheid . 2 Veel beter resultaat als ik iets officieel moet opstellen of schrijven omdat ik er dan tijd voor uit trek en nalees . 3 Hen een behoolijk zware vorm van dyslectie en les zo over fouten in eigen teksten , raar , maar in vb de krant haal ik er dagelijks een stuk of drie uit . 4 Niet als jou neem ik taalfout als absolute prioriteit om de kwaliteit of intelegentie van een persoon te waarderen . Er zijn in het leven veel meer kwaliteiten ,kwalificaties , waarvoor je een veel hogere intelegentie en vaardigheid nodig hebt dan om te schrijven zonder fouten . 5 Respecteer de mens een beetje , sommige mensen zijn beter in wiskunde of rekenen en andere in een handvaardigheid , andere hebben een beter geheugen of hebben aanleg voor taal . Mag dat nog ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Misschien eerst naar jezelf kijken alvorens je vergrootglas uit te halen wanneer je een CV doorneemt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet je waarom ze zo krabbelen op hun doktersbriefjes? Omdat je de taalfouten niet zou vinden. Laatst gewijzigd door giserke : 17 augustus 2012 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Als ik een degelijke CV moet opstellen met al mijn werkevaring en vaardigheid dan heb ik er twaalf nodig , maar ook dat heeft geen zin , want je zou van die vaardigheid en kwalificatie toch geen jota verstaan .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
Niemand, en zeker ik niet, heb gezegd dat je je CV moet laten opstellen door iemand anders. Het eens laten nalezen, dat wel ja. Begrijpend lezen. Ook in die test falen velen.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik het heel kleintjes vind, die persoon op zijn probleem af te rekenen in de discussies. Dat is alleen iets voor idioten of voor mensen die geen oog hebben voor dergelijke taalproblemen en ze dus ook als dusdanig niet (h)erkennen.
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Elke werkgever die iemand weigert discrimineert? Of hoe moet ik dat zien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Nee hoor, die slagen allemaal briljant op taalexamens. Die hebben minstens 19 jaar gestudeerd, dikwijls Latijn en Grieks gedaan, en zijn getraind op taalvaardigheid (daar zijn nu zelfs cursussen rond in de opleiding).
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als die gasten hun mond open doen sta je met Uw rug tegen de muur . ze weten waar de klepel hangt oor . eentje heeft maar liefst 7200 man aan boord van zijn bedrijf . K'ga geen namen noemen , ik maak die man niet belachelijk omdat ik weet hoe onbelangrijk het is . En geen journalist die het weet . Nen dikke mijnheer hoor . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Doubtful.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
|
![]() Citaat:
Dikwijls wordt er gelukkig met een team gewerkt, waarin zowel beroepseigen experten als ruimere HR-types samenzitten. Soms voegen ze daar nog een psycholoog aan toe. Maar die mag van mij gerust achterwege gelaten worden. Die kerels zagen te veel.
![]() |
![]() |