Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2012, 13:53   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Een onafhankelijk vlaanderen is per definitie dubbel zo democratisch als België. Helaas dat twee maal nul nog altijd nul is. Het minste is alleszins dat we kunnen sturen tussen links en rechts zoals in ieder ander west-europees land. Dat is hopelijk een verbetering over jarenlang links wanbeleid ondanks een Vlaamse rechtse meerderheid.

Separatisme is voor mij een oplossing voor het democratisch deficit in België, een manier om eindelijk opnieuw een zeer liberale wind door onze economie te blazen. Ik zie de belgische problemen meer als een doorgeslagen links beleid en het direct gevolg van onze dubbeldemocratie. De walen hebben in hun perspectief waarschijnlijk alle gelijk en dat is hun goed recht, maar dat interesseert me niet. Ze mogen in hun eigen staat gelijk hebben, en dat niet langer aan ons opdringen.
Mispak u niet, veel VB'ers die ik ken hebben liever een rechts Belgie dan een links Vlaanderen.

Wat ik altijd grappig vond, vermits links in Vlaanderen op zijn best een obscure minderheid zal zijn.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 14:01   #42
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk brengt den Alien Vlaamse onafhankelijkheid dichterbij. Hij profileert zich als de ueber-Waal... hij zaait wind, en een wervelwind zal niet op zich laten wachten.

De Walen stemmen zo goed als allemaal op racistische partijen die om te beginnen een anschluss politiek er op nahouden, om maar te zwijgen over hun diefstallerij tov de Vlaamse middenklasse...

Ze doen maar. What goes around comes around.
Oud 21 augustus 2012, 14:02   #43
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mispak u niet, veel VB'ers die ik ken hebben liever een rechts Belgie dan een links Vlaanderen.

Wat ik altijd grappig vond, vermits links in Vlaanderen op zijn best een obscure minderheid zal zijn.
eens dat Vlaanderen onafhankelijk wordt, zullen de verhoudingen tussen links en rechts in Vlaanderen zich weer normaliseren, zoals in andere landen. Nu heeft links te weinig stemmen omdat ze teveel pro-België zijn.
Oud 21 augustus 2012, 14:04   #44
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De "Vlaming" bestaat niet eens.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 14:08   #45
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De "Vlaming" bestaat niet eens.
de "Belg" nog véél minder

Laatst gewijzigd door Shadowke : 21 augustus 2012 om 14:08.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 14:15   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
eens dat Vlaanderen onafhankelijk wordt, zullen de verhoudingen tussen links en rechts in Vlaanderen zich weer normaliseren, zoals in andere landen. Nu heeft links te weinig stemmen omdat ze teveel pro-België zijn.
Nu heeft links weinig stemmen omdat ze Vlaanderen uitverkopen aan de Walen. Ik betwijfel ofdat de Vlaming snel vergeten zal zijn dat links walgt van alles wat Vlaams is.
Oud 21 augustus 2012, 14:21   #47
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu heeft links weinig stemmen omdat ze Vlaanderen uitverkopen aan de Walen. Ik betwijfel ofdat de Vlaming snel vergeten zal zijn dat links walgt van alles wat Vlaams is.
de Vlaming zal dat idd snel vergeten. waarom niet?
Oud 21 augustus 2012, 14:25   #48
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
De vuilste extremisten in Israel beweren hetzelfde over de Palestijnen - om maar een ijkpunt te geven.
Oud 21 augustus 2012, 14:45   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de Vlaming zal dat idd snel vergeten. waarom niet?
Omdat de Vlaming dan wel kleingeestig en een laffe politieke onnozelaar kan zijn, maar hij is ook kwaadaardig van karakter, er zal afgerekend worden hoe dan ook.
Oud 21 augustus 2012, 14:46   #50
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
De kiezer heeft een kort geheugen en de uitslag van 14 oktober zal afhangen van de gebeurtenissen op 1 oktober. Desondanks zal vlaanderen inderdaad linkser zijn dan Noord-België. Een splitsing zal N-VA en VB elimineren, wat vooral de 3 "grote" partijen, en in de eerste plaats VLD, ten goede zou komen. Van ironie gesproken.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 14:49   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kiezer heeft een kort geheugen en de uitslag van 14 oktober zal afhangen van de gebeurtenissen op 1 oktober. Desondanks zal vlaanderen inderdaad linkser zijn dan Noord-België. Een splitsing zal N-VA en VB elimineren, wat vooral de 3 "grote" partijen, en in de eerste plaats VLD, ten goede zou komen. Van ironie gesproken.
Hoop doet leven.
Oud 21 augustus 2012, 14:50   #52
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom is het net zo belangrijk dat er zoveel mogelijk mensen zoals wij lid worden en minstens een poging doen om de congressen te sturen.

Maar daar hebben we het al over gehad, ik sta te roepen in de woestijn. Ik begrijp maar niet dat je zo'n kans laat liggen.
Ik merk dat er veel VB'ers zijn die denken dat de strijd tegen de N-VA is in plaats van tegen België. Zij dwalen.
Ik ben geen "VB'er".
Voor alles ben ik eerst en vooral democraat.
DWZ dat ik dus inderdaad tegen het ganse antidemocratische politieke establishment ben.
Zoals we allemaal weten is de NVA daar door eigen doen en laten, willens nillens, onderdeel van.
De NVA schaart zich doelbewust aan de kant van de anti-democratie.

Ben je nu én democraat én flamingant én volksnationalist dan blijft er in dit klotenland tot mijn grote spijt slechts één partij over waar men kan voor sympathiseren.
Komt daar nog bij dat de resliientie, de moed, het doorzetingsvermogen en de pure koppigheid van die partij ondertussen mijn hart heeft gestolen.
Ik hou van de Wagneriaanse "één tegen allen" epiek.

Evenwel:
Wat mijn droom van Vlaamse onafhankelijkheid betreft ben ik de afgelopen jaren echter veel milder geworden. Ik ben mij eens beginnen af te vragen of dit volk zijn onafhankelijkheid wel verdient. Het antwoord is negatief.
Evenwel moet ik op de vraag: "verdient de Waal zijn België" nog veel negatiever antwoorden.

U ziet al waar ik uitkom...Vlaanderen zal nooit onafhankelijk worden wegens inherente lafheid en Belgofonië zal nooit "haar" België hebben wegens inherente hebzucht.
Oud 21 augustus 2012, 14:52   #53
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik ben geen "VB'er".
DWZ dat ik dus inderdaad tegen het ganse antidemocratische politieke establishment ben.
Zoals we allemaal weten is de NVA daar door eigen doen en laten, willens nillens, onderdeel van.

Ben je nu én democraat én flamingant én volksnationalist dan blijft er in dit klotenland tot mijn grote spijt slechts één partij over waar men kan voor sympathiseren.
Komt daar nog bij dat de resliientie, de moed, het doorzetingsvermogen en de pure koppigheid van die partij ondertussen mijn hart heeft gestolen.

Evenwel:
Wat mijn droom van Vlaamse onafhankelijkheid betreft ben ik de afgelopen jaren echter veel milder geworden. Ik ben mij eens beginnen af te vragen of dit volk zijn onafhankelijkheid wel verdient. Het antwoord is negatief.
Evenwel moet ik op de vraag: "verdient de Waal zijn België" nog veel negatiever antwoorden.

U ziet al waar ik uitkom...Vlaanderen zal nooit onafhankelijk worden wegens inherente lafheid en Belgofonië zal nooit "haar" België hebben wegens inherente hebzucht.
Ik zie dat Belgie u precies daar heeft waar ze u willen hebben.

Goed, dan doen we verder zonder u.
Oud 21 augustus 2012, 14:53   #54
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik ben geen "VB'er".

Evenwel:

Vlaanderen bij Nederland en Wallonië bij Frankrijk
probleem opgelost
Oud 21 augustus 2012, 14:57   #55
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daarom ook dat ik het wegwerken van die Vlaamse onderdanigheid vele malen belangrijker vind dan het kost wat kost en zo snel mogelijk uitroepen van een Vlaams republiekje. Of dezelfde mensen zonder ruggengraat die ons opgezadeld hebben met de situatie waarin we nu zitten hebben het straks in dat onafhankelijke Vlaanderen ook voor het zeggen.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 14:57   #56
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
probleem opgelost
Jammer genoeg, lijkt me de Vlaming daar nog minder klaar voor...

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 15:01   #57
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Jammer genoeg, lijkt me de Vlaming daar nog minder klaar voor...
in een goede staatsstructuur is het wel mogelijk
Oud 21 augustus 2012, 15:01   #58
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
probleem opgelost
Spreek over dit onderwerp met 10 Fransen:
1 zal zeggen: ok
1 zal zeggen: misschien
8 zullen je uitlachen
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 15:05   #59
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Spreek over dit onderwerp met 10 Fransen:
1 zal zeggen: ok
1 zal zeggen: misschien
8 zullen je uitlachen
60 % van de Fransen is voorstander Boduo.
daar is een onderzoek naartoe geweest.

http://www.rtbf.be/info/belgique/det...ons?id=6528413

Laatst gewijzigd door Shadowke : 21 augustus 2012 om 15:08.
Oud 21 augustus 2012, 15:36   #60
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie dat Belgie u precies daar heeft waar ze u willen hebben.

Goed, dan doen we verder zonder u.
Ik roep u op om mijn laatste twee alinea's nog eens te lezen Xeno.
Bovendien: wees eens eerlijk...zie ik er echt uit als iemand die zich door dertig jaar baggerkroppen laat ontmoedigen?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 augustus 2012 om 15:37.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be