![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel. Ik meen dat. In Mechelen gaat plastiek waarvan volume minder dan 10 liter in een roze zak. Die roze, te koop op containerpark per rol van 10, kost evenveel al de blauwe pmd. Die roze zakken worden niet opgehaald. Zelf naar het containerpark te brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij je met de kerstdagen zo'n jaarkalender koopt, uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor de rest, alles wat in het gat van de glascontainer past smijt ik erin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die anderen met een slechte of geen fooi...andere lijst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de PET wordt overigens wel degelijk gerycleerd: de korrels worden gesmolten en nadien in allerhande producten verwerkt. O.a. in fleecekes. Zie ook deze video.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de kapo's komen controleren... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Zakken die niet worden opgehaald voor slechte redenen (gescheud en opgelapt, "weegt teveel", terwijl ik steeds correct sorteer, sluikstort ik gewoon. In de school hiernaast. Voor wat hoort wat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Seefhoek = sluikstortkampioenen die voor ons allemaal de prijs opdrijven met hun lui- en gierigheid ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Klein Licht : 24 augustus 2012 om 15:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.betersorteren.be/print-sorteergids-pmd/ Maar wie heeft zo'n gidsje bij zijn vuilbakken hangen? Aan de andere kant is het nu ook niet zo dat het nut van gescheiden sortering volledig wegvalt als er eens iets verkeerds tussen zit, vandaar dat ze met een boetesysteem werken. Als ik het me goed herinner was de hoeveelheid foute fractie nu ook niet verwaarloosbaar, maar het exacte percentage ben ik vergeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon ervoor zorgen dat er geen foute fractie meer kan zijn. Veel gemakkelijker.
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Hier moeten wij in het containerpark de PMD sorteren; minstens zes verschillende zakken voor flessen,( kleurloze, groenachtige, blauwachtige, niet doorschijnende, ......) conservenblikken en metalen deksels apart en dan nog eens de drinkverpakkingen apart.
Een hele klus, daar waar ik vroeger gewoon mijn PMD-zak leegmaakte in de container. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet je dan wel nog een blauwe zak kopen of mag je het thuis voorsorteren in eigen plastic bakken?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 25 augustus 2012 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vuilniszakken worden hier al jaren niet meer gebruikt, dat zijn hier verrolbare bakken die bij ophaling gewogen worden (€0.2 per kg). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
in IKEA gooien ze ganse nieuwe (oude stock) meubels gewoon in de hout container omdat niemand ze kocht maar ze gratis eruit halen mag niet dan krijg je een boete. als een oogst van appelen of tomaten goed is worden containers goed eetbaar fruit en groente vernietigd omdat de prijs anders te laag is op de veiling maar is de oogst slecht dan moeten we als consument bij betalen en de overheid subsidies geven dus ook betaald door ons. sorteer je afval en ga je naar het containerpark mag je voor alles en nog wat betalen, terwijl het in een vuilniszak kiepen veel makkelijker is en echt veel verlies maak je hier niet mee als je uw vuil goed perst. - ik pleit om containerparken gratis te maken voor alle producten op voorwaarde dat men ze wel duidelijk gescheiden aanbied. dus wie moeite doet om zijn rommel te scheiden kan serieus voordeel halen. - ook moet men alle verpakkingen in de winkel een label geven. bv. met een groene sticker, de consumenten zal dit ook zien op zijn kastickets en deze kan men dan indienen om een lagere bijdrage te moeten betalen van milieu en recyclage taks. zo worden consumenten aangemoedigd om producten te kopen met een goede verpakking en zullen bedrijven investeren in verpakkingen die goed zijn voor het milieu zonder de prijs te verhogen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Duitse SA had als bijnaam biefstukken: bruin van buiten, rood van binnen. De groenen noemt men watermeloenen, groen van buiten, rood van binnen. Hoe noem je eigenlijk een ecologisch VB'er? [/offtopic] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |