Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2012, 13:25   #41
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Oké kan ik begrijpen.
Dus dop afschaffen dan maar?
Heb ik nergens geschreven, wél het minimumloon naar boven trekken en dit zonder verhoging bijdragen werkgever.
Er moet érgens een incentive zijn, om gemotiveerd te blijven werken.
Nu is het verschil tussen dop en minimumloon te klein, als balancerend op de grens tussen zuinigheid en armoe.

Citaat:
Tenslotte er zijn evenveel wensen als er mensen zijn en iedereen wil veel zelfs heel veel geld.
Maar kan men dit dan nog verantwoorden naar de gemeenschap?

Of moeten we allen 1000 € betalen bij een doktersvisite?
Als we de hele wereld op onze kosten hier laten binnenstromen en van gratis hulp voorzien, zal dat idd gebeuren.

Citaat:
Uiteindelijk daar gaan we naartoe zoals we bezig zijn.
Met een goed en rechtvaardig staatsbeheer is iedereen beter af.
Het tegendeel ervan echter zien we vandaag, mn, dat arbeid wordt bestraft tov leeghangerij, uiteraard met dank aan onze visionaire politici.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 17:43   #42
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
U kan als zelfstandige student ook een studie-ondersteuning in de vorm van school- en studietoelage krijgen. http://www.ond.vlaanderen.be/studietoelagen/aanvraag/ die toelagen kunnen voor zelfstandige studenten best wel hoog oplopen. Zeker als uw jaarinkomen tamelijk laag ligt (wat in uw geval zo zal zijn indien u sommige maanden niet werkt). Verder is het OCMW u eveneens verplicht u bijstand te verlenen. Ze zullen uiteraard eerst proberen die zaken op uw ouders proberen te verhalen indien u onder de 25 bent. Maar uiteindelijk kan u als student terecht voor bijstand bij het OCMW. De maatschappelijk werker is tevens verplicht om uw bijstandsvraag door te geven aan de het bevoegd comite van de OCMW-raad. Indien uw studie-carriere niet realistisch is (bijvoorbeeld 3 X een jaar overdoen) Gaat men u natuurlijk wel zeggen uw studies te stoppen.

Bent u reeds gaan aankloppen bij het OCMW?
Ik krijg geen studietoelage meer, ik ben daarvoor reeds te oud ... ik ben +25.
Ik weet dat het ocmw me dat verplicht is. Maar ze hebben me toch buitengebonjour'd zonder voorafgaande verwittiging, gesprek, gehoord te worden door het comité, boe of bah.
Toen ik het voorgetrokken heb kwamen er allemaal regelrechte en schokkende verzinsels boven water die er deels op kunnen wijzen dat de Turkse beambte me gewoonweg verkeerd begrepen heeft, maar soms ook gewoon dat ze resoluut en zeer bewust stokken in de wielen wou steken.

Ik ben dan maar naar het ocmw van mijn studentenstad geweest. Op dat antwoord wacht ik nog, maar ik moet er blijkbaar niet in geloven en mag honger lijden en fluiten naar een menswaardig leven. Zeer grappig, vooral omdat ik ook een pak medische kosten heb (vorig jaar MAF bereikt...).

Ik heb nooit driemaal een jaar overgedaan. Ik heb wel vaak vakken niet afgelegd wegens ziekte, wat ik overigens allemaal kan bewijzen (ziekte-attesten).

Mijn ouders ondersteunen me financieel niet (en ook niet op enig ander vlak)... Dat kan ook niet. Er is niet genoeg geld voor. Ik heb mijn studies dus altijd zelf moeten betalen, wat nog wel doenbaar was met de studiebeurs vroeger. Maar ik had natuurlijk verder totaal niets, niets qua activiteiten, niets qua bezittingen.

Dat ik niemand heb om me bij te staan in heel dit evenement helpt ook niet... Ik heb tevens geen pro deo advocaat kunnen bekomen omdat ik me niet kan domicilieren op kot maar officieel nog thuis woon, waarvan ik geen inkomstenattesten krijg.

Ach, je wil het niet weten. Laten we het daarop houden.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 augustus 2012 om 17:44.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 18:01   #43
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Knelpuntberoepen ontstaan door het té kleine verschil in dop en minimumloon.
Trek dat laatste op naar 1800-2000 euro p/m, zonder verhoging bijdragen werkgever en wég is het hoofdknelpunt.
Dan zou treinbestuurder geen knelpuntberoep zijn, of ingenieur. Het ligt niet enkel aan het loon. Misschien wel voor ongeschoold werk als schoonma(a)k(st)er. Maar het ligt dus ook aan de andere arbeidsvoorwaarden en eisen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 22:42   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik nergens geschreven, wél het minimumloon naar boven trekken en dit zonder verhoging bijdragen werkgever.
Er moet érgens een incentive zijn, om gemotiveerd te blijven werken.
Nu is het verschil tussen dop en minimumloon te klein, als balancerend op de grens tussen zuinigheid en armoe.

Als we de hele wereld op onze kosten hier laten binnenstromen en van gratis hulp voorzien, zal dat idd gebeuren.

Met een goed en rechtvaardig staatsbeheer is iedereen beter af.
Het tegendeel ervan echter zien we vandaag, mn, dat arbeid wordt bestraft tov leeghangerij, uiteraard met dank aan onze visionaire politici.
Werkgevers pleiten al jaren voor loonkost vermindering zodat dit mogelijk kan worden.
En wie zet de piketten klaar? De werknemer die er tegen staakt.

En tegelijk staken ze omdat hun loon te laag is. Die staken dus tegen opslag en voor opslag tegelijk.

En de vakbond doet mee. Die zeggen "geen loonkost verlaging" en tegelijk zeggen ze "opslaan die lonen".

En politiekers die blijven natuurlijk verder graaien in de lonen. Nog zo gemakkelijk vinden die dat zo.

Echt...curieus volk.

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 augustus 2012 om 22:44.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2012, 22:49   #45
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Knelpuntberoepen ontstaan door het té kleine verschil in dop en minimumloon.
Trek dat laatste op naar 1800-2000 euro p/m, zonder verhoging bijdragen werkgever en wég is het hoofdknelpunt.
Dit zal ooit en in vele gevallen wel nog zijn.
Echter momenteel zijn alle beroepen knelpunt beroepen geworden op alle niveau's. Dus ook de hoge lonen. En toch blijft men zitten met dat knelpunt.

Het kan dus niet (in alle gevallen) aan het loon liggen.

Trouwens wie kan nu anciënniteit opbouwen als die niet werkt ? Zo blijf je op een startersloon solliciteren.
Oud 24 augustus 2012, 23:13   #46
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Dan zou treinbestuurder geen knelpuntberoep zijn, of ingenieur. Het ligt niet enkel aan het loon. Misschien wel voor ongeschoold werk als schoonma(a)k(st)er. Maar het ligt dus ook aan de andere arbeidsvoorwaarden en eisen.
De verdienste van een treinbestuurder:

“Een aantrekkelijk salaris: een beginnende, alleenstaande treinbestuurder verdient netto ongeveer 1.472 euro per maand. Na 4 jaar wordt dit bedrag verhoogd tot 1.570 euro per maand. Naast je salaris, ontvang je productiviteitspremies en maaltijdcheques met een waarde van 5,50 euro/stuk. Je hebt recht op een vergoeding voor nachtwerk en weekendwerk. Tot slot komen daar nog een jaarpremie en vakantiegeld bij.”
http://jobs.b-rail.be/nl/jobs/jobs-n...rder-nmbs-m-v2

Voor een muizenloon en wat graantjes mag je dus een enorme verantwoordelijkheid dragen en onregelmatige shiften presteren.
Geen wonder dat geen kat daar nog zin in heeft.

En wat ingenieurs zoal verdienen is ook niet van dattum, om daar nog jaren moeilijke studies voor te offeren.
http://www.intermediair.nl/artikel//...&m4n_aid=11079

Beetje doppen, beetje zwart bijklussen en je hebt al gauw een handje contantje, waar veel hoog opgeleiden slechts van kunnen dromen én belastingvrij.
Knelpuntberoepen zijn imo dan ook een kunstmatig fenomeen, geschapen door overdreven overheidsbemoeienis en veel te hoge inhoudingen allerhande.

Verlaag belastingen voor de werkenden of verhoog de laagste nettolonen substantieel.
Om dit te bekostigen stellen 'we' een immigratiestop in gooien dan alle leeghangers, uitzuigers en beroepscharlatans van den dop/ziekenkas en de werkgevers zullen overstelpt worden met sollicitaties van werkzoekenden.
Probleem opgelost.
Oud 24 augustus 2012, 23:17   #47
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Werkgevers pleiten al jaren voor loonkost vermindering zodat dit mogelijk kan worden.
En wie zet de piketten klaar? De werknemer die er tegen staakt.

En tegelijk staken ze omdat hun loon te laag is. Die staken dus tegen opslag en voor opslag tegelijk.

En de vakbond doet mee. Die zeggen "geen loonkost verlaging" en tegelijk zeggen ze "opslaan die lonen".

En politiekers die blijven natuurlijk verder graaien in de lonen. Nog zo gemakkelijk vinden die dat zo.

Echt...curieus volk.
Politiek en vakbond hebben altijd al onder één hoedje gespeelt en de werkman betaalt het gelag, vooral de laatste jaren.
Waarom betoogt de vakbond nooit eens voor een verhoging van het nettoloon, zonder dat de staat hiervoor tegelijk de bruto loonkost verhoogt ?
Perfide...
Oud 24 augustus 2012, 23:20   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De verdienste van een treinbestuurder:

“Een aantrekkelijk salaris: een beginnende, alleenstaande treinbestuurder verdient netto ongeveer 1.472 euro per maand. Na 4 jaar wordt dit bedrag verhoogd tot 1.570 euro per maand. Naast je salaris, ontvang je productiviteitspremies en maaltijdcheques met een waarde van 5,50 euro/stuk. Je hebt recht op een vergoeding voor nachtwerk en weekendwerk. Tot slot komen daar nog een jaarpremie en vakantiegeld bij.”
http://jobs.b-rail.be/nl/jobs/jobs-n...rder-nmbs-m-v2

Voor een muizenloon en wat graantjes mag je dus een enorme verantwoordelijkheid dragen en onregelmatige shiften presteren.
Geen wonder dat geen kat daar nog zin in heeft.

En wat ingenieurs zoal verdienen is ook niet van dattum, om daar nog jaren moeilijke studies voor te offeren.
http://www.intermediair.nl/artikel//...&m4n_aid=11079

Beetje doppen, beetje zwart bijklussen en je hebt al gauw een handje contantje, waar veel hoog opgeleiden slechts van kunnen dromen én belastingvrij.
Knelpuntberoepen zijn imo dan ook een kunstmatig fenomeen, geschapen door overdreven overheidsbemoeienis en veel te hoge inhoudingen allerhande.

Verlaag belastingen voor de werkenden of verhoog de laagste nettolonen substantieel.
Om dit te bekostigen stellen 'we' een immigratiestop in gooien dan alle leeghangers, uitzuigers en beroepscharlatans van den dop/ziekenkas en de werkgevers zullen overstelpt worden met sollicitaties van werkzoekenden.
Probleem opgelost.
Hey je hebt mijn tiran plan openbaar gemaakt.

Nu ja het is zo meestal.
Alhoewel een kleine 1600€ netto + alle premies toch niet zo weinig is vind ik.
Een machinist is tenslotte toch ook een arbeider. Alez een chauffeur zeg maar.
Yup ik persoonlijk vind dit niet zo slecht.
Oud 24 augustus 2012, 23:23   #49
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Politiek en vakbond hebben altijd al onder één hoedje gespeelt en de werkman betaalt het gelag, vooral de laatste jaren.
Waarom betoogt de vakbond nooit eens voor een verhoging van het nettoloon, zonder dat de staat hiervoor tegelijk de bruto loonkost verhoogt ?
Perfide...
Omdat de vakbond een politieke zuil is misschien?
Een steunpilaar van de partij zelf. Met een meer dan redelijke kas?
Oud 24 augustus 2012, 23:25   #50
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Dit zal ooit en in vele gevallen wel nog zijn.
Echter momenteel zijn alle beroepen knelpunt beroepen geworden op alle niveau's. Dus ook de hoge lonen. En toch blijft men zitten met dat knelpunt.

Het kan dus niet (in alle gevallen) aan het loon liggen.

Trouwens wie kan nu anciënniteit opbouwen als die niet werkt ? Zo blijf je op een startersloon solliciteren.
Een verklaring kan zijn, dat er de laatste decennia enorm veel getalenteerde mensen zelfstandig geworden zijn en ondertussen een eigen zaak beheren, waardoor de keuze op de arbeidsmarkt afneemt.
Want wie zelfstandig voor een baas kan werken, kan dat ook voor zichzelf.
Oud 24 augustus 2012, 23:27   #51
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Omdat de vakbond een politieke zuil is misschien?
Een steunpilaar van de partij zelf. Met een meer dan redelijke kas?
Het is een spel van staatskrachten versus het volk, brood en spelen.
Oud 24 augustus 2012, 23:38   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een verklaring kan zijn, dat er de laatste decennia enorm veel getalenteerde mensen zelfstandig geworden zijn en ondertussen een eigen zaak beheren, waardoor de keuze op de arbeidsmarkt afneemt.
Want wie zelfstandig voor een baas kan werken, kan dat ook voor zichzelf.
Het aantal zelfstandige beroepen zakt angstwekkend. Heb onlangs de cijfers van unizo gezien ...'t is echt erg aan het worden. Behalve de vrije beroepen welke redelijk stabiel blijven. Maar dat is dan ook een kleine beperkte groep tussen al die andere activiteiten.

Mja zoveel getalenteerd volk en die twijfelen zo hard aan zichzelf?

Weet je dat wij in België momenteel 150'000 leerkrachten hebben om al dat talent op de weg te zetten.
Het lijkt echter eerder op "pech onderweg" vind ik.
Oud 24 augustus 2012, 23:57   #53
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Het aantal zelfstandige beroepen zakt angstwekkend. Heb onlangs de cijfers van unizo gezien ...'t is echt erg aan het worden. Behalve de vrije beroepen welke redelijk stabiel blijven. Maar dat is dan ook een kleine beperkte groep tussen al die andere activiteiten.
is het niet eerder zo, dat zelfstandigen zich veelal in de bvba ingeschreven hebben en daardoor uit de zelfstandigencijfers 'verdwijnen' ?

Citaat:
Mja zoveel getalenteerd volk en die twijfelen zo hard aan zichzelf?
Het zelfvertrouwen is vakkundig uit het Vlaamse volk gestampt, vandaar die eeuwige twijfel en slaafse zelfbeeld.
En ook al is 'de Vlaming' uitgeroepen tot de productiefste arbeider ter wereld, het blijft hen windeieren leggen.
Citaat:
Weet je dat wij in België momenteel 150'000 leerkrachten hebben om al dat talent op de weg te zetten.
Het lijkt echter eerder op "pech onderweg" vind ik.
Mss zit al dat talent wel bij die leraren.
Oud 25 augustus 2012, 00:14   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
is het niet eerder zo, dat zelfstandigen zich veelal in de bvba ingeschreven hebben en daardoor uit de zelfstandigencijfers 'verdwijnen' ?
Neen, ik (wij) hebben een bvba en we zijn alsnog als zelfstandigen ingeschreven welke een bvba hebben.
Vennootschappen zijn altijd eigendom van iemand...die zelfstandig is.

Citaat:
Het zelfvertrouwen is vakkundig uit het Vlaamse volk gestampt, vandaar die eeuwige twijfel en slaafse zelfbeeld.
En ook al is 'de Vlaming' uitgeroepen tot de productiefste arbeider ter wereld, het blijft hen windeieren leggen.
Dit klopt toch niet? Hoe hoger opgeleid hoe meer zelfvertrouwen er zou moeten ontstaan?
Raar het lijkt wel een donald duck verhaal "wanneer de dieren konden praten stopten de mensen met werken. En de dieren ook, want ze waren nu te slim geworden. Willie wortel de uitvinder had iets uitgevonden waar men heel slim van kon worden en donald duck had het weer eens verknoeit. En nadat iedereen slim was viel alles stil.
Verhaaltje uit de oude tijd.
En het komt nog uit ook voor een deel althans.
Hogere opleidingen zorgen voor een weigering van werken want dat past niet langer in hun status.

Citaat:
Mss zit al dat talent wel bij die leraren.
Misschien zit net daar het probleem? Teveel laten passeren? Moeten ze doen immers of ze verliezen hun job wegens te weinig geslaagden. Wat wil zeggen dat het slechte leraars zijn.
En wie wil nu een slechte leraar zijn?

Laatst gewijzigd door Mambo : 25 augustus 2012 om 00:19.
Oud 25 augustus 2012, 00:27   #55
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Neen, ik (wij) hebben een bvba en we zijn alsnog als zelfstandigen ingeschreven welke een bvba hebben.
Vennootschappen zijn altijd eigendom van iemand...die zelfstandig is.
Ik werk ook als zelfstandige in onderaanneming, voor een bedrijf waarvan de eigenaars als bedienden zijn ingeschreven.
Mochten die mensen geen zaak hebben, dan zouden die in elk geval prima werknemers zijn.

Citaat:
Dit klopt toch niet? Hoe hoger opgeleid hoe meer zelfvertrouwen er zou moeten ontstaan?
Raar het lijkt wel een donald duck verhaal "wanneer de dieren konden praten stopten de mensen met werken. En de dieren ook, want ze waren nu te slim geworden.
Verhaaltje uit de oude tijd.
En het komt nog uit ook voor een deel althans.
Hogere opleidingen zorgen voor een weigering van werken want dat past niet langer in hun status.
Ook waar, veel hoog opgeleiden willen geen 'lagere' job, als die waarvoor ze gestudeerd hebben en hangen dan maar wat aan de uitkeringsuier of gaan in dienst bij de overheid.
Daar kan je ook aan allerhande examens meedoen, waardoor een ambtenaar in een hogere loonschaal terecht komt.
De werkdruk is er alleszins lager dan bij de privé, alsook een stuk werkzekerder.

Citaat:
Misschien zit net daar het probleem? Teveel laten passeren? Moeten ze doen immers of ze verliezen hun job wegens te weinig geslaagden. Wat wil zeggen dat het slechte leraars zijn.
En wie wil nu een slechte leraar zijn?
Ik denk dat ze al tevreden zijn, als er wat motivatie in 't spel zit.
De ervaring komt dan later wel.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 25 augustus 2012 om 00:28.
Oud 25 augustus 2012, 00:46   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik werk ook als zelfstandige in onderaanneming, voor een bedrijf waarvan de eigenaars als bedienden zijn ingeschreven.
Mochten die mensen geen zaak hebben, dan zouden die in elk geval prima werknemers zijn.

Ook waar, veel hoog opgeleiden willen geen 'lagere' job, als die waarvoor ze gestudeerd hebben en hangen dan maar wat aan de uitkeringsuier of gaan in dienst bij de overheid.
Daar kan je ook aan allerhande examens meedoen, waardoor een ambtenaar in een hogere loonschaal terecht komt.
De werkdruk is er alleszins lager dan bij de privé, alsook een stuk werkzekerder.

Ik denk dat ze al tevreden zijn, als er wat motivatie in 't spel zit.
De ervaring komt dan later wel.
Houston we have a problem here.
Oud 25 augustus 2012, 00:58   #57
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Houston we have a problem here.
Say that again: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=2S22GOB6

Je zou maar gek zijn, om als jongeling met skills nog langer hier te blijven.
Oud 25 augustus 2012, 01:06   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Say that again: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=2S22GOB6

Je zou maar gek zijn, om als jongeling met skills nog langer hier te blijven.
Dat betwijfel ik.
Je hebt hier enorme mogelijkheden immers.
Los daarvan, Belgie is al heel lang een import en export land. Een overslagplaats zeg maar.

Jongeren die denken aan andere horizonten moeten eens een andere bril opzetten.

Los daarvan, aan onze taks en belastingen moet er echt gesleuteld worden naar luxemburgs model. Dan gaan we echt uit de startblokken schieten.
Oud 25 augustus 2012, 06:42   #59
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik krijg geen studietoelage meer, ik ben daarvoor reeds te oud ... ik ben +25.
Ik weet dat het ocmw me dat verplicht is. Maar ze hebben me toch buitengebonjour'd zonder voorafgaande verwittiging, gesprek, gehoord te worden door het comité, boe of bah.
Toen ik het voorgetrokken heb kwamen er allemaal regelrechte en schokkende verzinsels boven water die er deels op kunnen wijzen dat de Turkse beambte me gewoonweg verkeerd begrepen heeft, maar soms ook gewoon dat ze resoluut en zeer bewust stokken in de wielen wou steken.

Ik ben dan maar naar het ocmw van mijn studentenstad geweest. Op dat antwoord wacht ik nog, maar ik moet er blijkbaar niet in geloven en mag honger lijden en fluiten naar een menswaardig leven. Zeer grappig, vooral omdat ik ook een pak medische kosten heb (vorig jaar MAF bereikt...).

Ik heb nooit driemaal een jaar overgedaan. Ik heb wel vaak vakken niet afgelegd wegens ziekte, wat ik overigens allemaal kan bewijzen (ziekte-attesten).

Mijn ouders ondersteunen me financieel niet (en ook niet op enig ander vlak)... Dat kan ook niet. Er is niet genoeg geld voor. Ik heb mijn studies dus altijd zelf moeten betalen, wat nog wel doenbaar was met de studiebeurs vroeger. Maar ik had natuurlijk verder totaal niets, niets qua activiteiten, niets qua bezittingen.

Dat ik niemand heb om me bij te staan in heel dit evenement helpt ook niet... Ik heb tevens geen pro deo advocaat kunnen bekomen omdat ik me niet kan domicilieren op kot maar officieel nog thuis woon, waarvan ik geen inkomstenattesten krijg.

Ach, je wil het niet weten. Laten we het daarop houden.
Eerlijk gezegd wil ik het wel weten, want dit zijn flagrante fouten van het OCMW. En die kun je echt wel aanpakken. Bij mijn weten is er ook geen leeftijdsvereiste bij studietoelagen voor zelfstandige studenten, hier een oude link: http://www.centenvoorstudenten.be/apps.aspx?smid=2293

Je zou dit dus nog altijd kunnen aanvragen, ik zou zeggen, zeker doen!
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2012, 08:50   #60
Tavek
Banneling

Standaard

nvm

Laatst gewijzigd door Tavek : 25 augustus 2012 om 09:02.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be