![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortusrecht behouden of afschaffen? | |||
Behouden |
![]() ![]() ![]() |
24 | 57,14% |
Afschaffen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,90% |
Inperken tot uitzonderingen: specifieer |
![]() ![]() ![]() |
13 | 30,95% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zij gaat volgend jaar naar haar laatste jaar middelbare school en gaat dan naar de unief, haar vriend (2 jaar reeds samen) zit in eerste kan. Dat zij voor abortus gekozen hebben lijkt mij een verstandige beslissing, gezien de huidige conjunctuur. Wat voor toekomst kunnen die 2 op d�*t moment een kind geven? Adoptie? En dus zwanger naar school met alle pesterijen en gevolgen van dien?
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk echter dat die "baas in eigen buik"-term eerder slaat op derden. Dat anderen noch de overheid zich hier in te mengen heeft. mho tho'
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daarom heb ik ze zonet nog opgezocht ergens op 't net ( 'k weet echt niet meer waar, helaas ) feit is , die cijferkes op zich doen er niet veel toe zolang die kans die 12% niet benaderd en ja , inderdaad die cijferkes zijn gebaseerd op een juiste voorlichting + gebruik maar als ik jou goed begrijp, dan zeg je dus dat die 12% een combine is van slecht gebruik, 'onwetendheid' en falen van 't middel ? ook dat is ernstig genoeg om even bij stil te staan , niet ? twee van de drie oorzaken zijn alvast te reduceren door beter voorlichting |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]()
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kan zijn , maar er is totaal geen juridisch kader voor dat aan te vechten , dacht ik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() weerleg me als ik onjuist ben..
maar wat ik dus ergens wou zeggen is ,dat indien er geen juridisch kader zou zijn je maar effe moet uitgaan van een goede verstandhouding tussen partners om tot een gezamelijk akoord voor abortus te komen bij uitblijven hiervan , kiest de vrouw éénzijdig zowel voor de dood of het leven van een kind dat toch maar 50% de man evenveel 'toebehoort' ( akelig woord, maar soit... vrouwen zijn er alvast niet vies van ) nu is het zo : kiest ze éénzijdig voor de dood dan ontzegt ze 50% inspraakrecht van de man kiest ze éénzijdig voor het leven dan vindt men het niet meer dan normaal dat de man ook 50% verantwoordelijk gesteld wordt voor die keuze |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() in het nieuws: een studente opvoedkunde (!) heeft haar pasgeboren baby vermoord.
ik ken natuurlijk de omstandigheden niet, maar mss zijn zo'n drama's (zeker niet allemaal, maar al was het er maar 1) toch te vermijden door abortus iets meer bespreekbaar te maken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.sensoa.be/Media/Feiten_&a...in_belgië.pdf (kijken bij #7 motieven) Merk op hoe laag de motieven waarmee de 'voorstanders' van abortus scoren. Een betere emotionele en materiële opvang door familie en verplegende sector zou al veel doen natuurlijk. Wat ook frappant is: volgens de wetenschap begint het leven vanaf 'dag 1', en volgens de wet vanaf 90 dagen, of wat dan ook. Het enige verschil tussen een ongeboren en geborene is dat de een luider dan de ander kan protesteren. Tot slot: het zou eenvoudiger zijn om 'er' niet aan te beginnen vooraleer iemand er klaar voor is. Maar da's allicht een te zware opgave in een oversekste maatschappij ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Papa don't preach; MADONNA
Papa I know you're going to be upset 'Cause I was always your little girl But you should know by now I'm not a baby You always taught me right from wrong I need your help, daddy please be strong I may be young at heart But I know what I'm saying The one you warned me all about The one you said I could do without We're in an awful mess, and I don't mean maybe - please [Chorus:] Papa don't preach, I'm in trouble deep Papa don't preach, I've been losing sleep But I made up my mind, I'm keeping my baby, oh I'm gonna keep my baby, mmm... He says that he's going to marry me We can raise a little family Maybe we'll be all right It's a sacrifice But my friends keep telling me to give it up Saying I'm too young, I ought to live it up What I need right now is some good advice, please [chorus] Daddy, daddy if you could only see Just how good he's been treating me You'd give us your blessing right now 'Cause we are in love, we are in love, so please [chorus] Papa don't preach, I'm in trouble deep Papa don't preach, I've been losing sleep [repeat] Oh, I'm gonna keep my baby, ooh Don't you stop loving me daddy I know, I'm keeping my baby Een ongeboren kind van 11,5 weken doden met hulp van arts (die eed aflegde ter bescherming van het menselijk leven!) = abortus! Een ongeboren kind van 12,5 weken doden met hulp van arts (die eed aflegde ter bescherming van het menselijk leven!) = moord! Kan de pro-abortuslobby mij eens uitleggen welk wetenschappelijk ondersteund argument er bestaat om een ongeboren kind van 12 weken oud als een mens te beschouwen, en een ongeboren kind van 11 weken als een hoopje ongewenst menselijk vlees dat mag weggegooid worden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En nogmaals: wat te doen met technieken zoals IVF en therapeutisch klonen..?
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ombrengen dan maar? Een geluk voor Stephen Hawking en de wetenschap dat ze het net voor zijn tijd nog niet konden zien.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bullshit!!! Het gaat hier om het recht op het leven van een ongeborene. Abortus zou geheel verboden moeten worden omdat het voor jongere anders een vrijgeleide zou zijn om niet méér veilig te vrijen. Enkel voor verkrachting dient een uitzondering te worden gemaakt!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat dit voorbeeld u aantoont dat een genuanceerde visie wellicht de beste is.
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom dient er overigens een uitzondering gemaakt te worden wanneer het ongeboren kind het resultaat is van een verkrachting? Heeft dat kind dan minder rechten om geboren te worden dan een ander?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hoe kan abortuse legaliseren nu een vrijgeleide zijn om iet veilig te vrijen? Of denken sommigen hier misschien dat het een "plezier" een "standaardingreep" is om een ongeboren kind te laten verwijderen uit het lichaam van een vrouw. Dit gebeurt niet zonder risico en is fysisch én mentaal zeer zwaar. Dus dit argument houdt geen steek. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |